Diferenciál Avia

nápravy hnané, nehnané, zkracovaní náprav, poloosy, kardany, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
duff74
Příspěvky: 163
Registrován: stř zář 28, 2011 8:17 pm
Bydliště: Holešov - Žopy

Re: Diferenciál Avia

#16 Nový příspěvek od duff74 »

Ta druhá poloosa je svařená v půlce (dělal to byv. majitel a drží. Je mi jasné že ideál je tu poloosu stočit do špičky udělat dobrý kořen a nechat vychladnout třeba v popelu. Ale tehdy se mi to nechtělo brousit a napadlo mě řešení s dírou ve víčku. Do zúžené nápravy ji stejně musíš nějak zkrátit,tak se sváru nevyhnes. Leda odříznout drážkování a nechat ho udělat blíž k víčku. Vzhledem k tomu, jaký jsem svářeč,tak to vydrželo ještě dost 😉

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20834
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Diferenciál Avia

#17 Nový příspěvek od ota »

Nejsem si jistej, ale některé poloosy byly na drážkování větší průměr. Tedy od drážkování vylehčené. Když by se zkracovala poloosa bylo by po odříznuťí málo materiálu na průměr drážek. To drážkování se lisovalo, nebo kovalo. Přesný termín už nepamatuju. Byla to mašina jako velký lis a tam dvě matrice proťi sobě. V oleji to nějak mačkalo to drážkování. Matric bylo právě mnoho typů.
Většina poloos praskla za drážkováním. Po obrobení poloosy šly do kalírny. Tuším že byl na ně spešl stojan kam se nastavěly a jeřábkem do spustil do pece a zušlechil. Pak popouštěl. No někdy se valilo hromada poloos a moc se to neměřilo. Občas můžete potkat poloosu, která bude mít lehce brousnutou plošku a v ní důlek od měřáku. Myslím, že jsem kdysi dokonce byl pár dní na rovnačce. To byl lis na stole prisma a hodinky. A vyrovnávala se házivost. Tedy po tepelném zpracování luky. Kolikrát se to prohlo, že to bylo na vyhození, nevešlo se to do lisu. Kvalita poloosy je velmi odvyslá od toho kdo to strkal do pece. Když u toho trochu usnul, poloosy jen zvonily. Kdysi jsem si k tomu chlápkovi dával zušlechtit šrouby na otoč Hona a byly z matroše co se dělaly poloosy. Když je zušlechtil jen zvonily. A myslím, že jsou na té otoči do dnes.
No je to asi 25 let co tam nejsem a dost let co fabryku vytunelovali. Už tam místo ní stojí jakýsi hypermarket. Ale ta kalírna tam ještě je, ale kdo tam kalí, nevím. Jen vzpomínky zůstaly dědkové co tam dělali jsou už v pánu.

Odpovědět

Zpět na „Nápravy“