Rozborka převodovky Ford Escort 1,8D
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: ROZBORKA PŘEVODOVKY FORD
Díky za návod, já už to zkušel rozpůlit, ale taky mi to zůstalo viset, pětkový soukolí už mám stáhlý, tak snad se to podaří
Re: Rozborka převodovky Ford Escort 1,8D
Tak jsem to zkoušel oběma zde uvedenými postupy a nedaří se mi to rozebrat vždy to jen vysunu o nějaké 4cm od sebe a dál se to nehne.. nevíte někdo, kde by mohla být chyba? Nebo je nejprve nutné celou převodovku odmontovat od motoru? Díky moc za rady.
Re: Rozborka převodovky Ford Escort 1,8D
Nazdar kolegové, tak jsem asi po třetím rozebrání převodovky zjistil, že se nějakým záhadným způsobem posunulo řazení. Nemáte s tím někdo zkušenost? Když totiž kolíček jezdí v prostřední drážce kulisy, tedy pro 3 a 4, tak trn mechanismu řadí 1. a 2. kvalt, při 3. a 4. kvalu jezdí kolíček v pravé drážce pro 5 a zpátečky. To znamená, že pětku ani zpátečku ten reálné nezařadím. A když to vemu na druhou stranu, tedy drážka pro 1. a 2. kvalit, tak trn vyjede úplně mimo řadící tyčky a neřadí vůbec nic... prosím o radu
Re: Rozborka převodovky Ford Escort 1,8D
Ahoj chlapi, tak mám hotovo, převodovka zpět na svém místě, řadí a (snad) neteče celý problém byl tom bláznivým aretačním segmentu, a jak maj podchycenou jeho správnou axiální pozici na tý řadící tyčce. Ono když je ta harmara rozebraná, tak to člověku nedocvakne, protože ten segment normálně sedí na tý tyčce a hotovo, ale nahoru se teoreticky hejbat může, tudíž může jakože zareagovat zařazený 3 kvalty naráz. Tak to inženýři vymysleli tak, že tu pozici z druhé strany vymezí právě tou půlkou, která se soundává, když se na to člověk zaměří, je vidět, že vršek toho segmentu přesně lícuje s dělící rovinou obou půlek harmary takže řešení na snadě, musel jsem vyrobit klasický těsnění, což nebylo vůbec jednoduchý, protože ta prolistovat půlka nejde obtisknout, ale nakonec se podařilo, je tam těsnění 0,5mm, slabounce jsem to máznul ještě silikonem a snad je to už konečně ok takže pokud to chcete lepit jen na silikon, tak na to zapomeňte, ta tloušťka papírového těsnění je tam opravdu potřeba