Převodové poměry
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Převodové poměry
Zdravím chlapi,
mám prosbu.
Koupil jsem traktor v určitém stupni vývoje (jelikož jsem ztratil odvahu na vlastní stavbu) a i když mám doma už x dílů, tak začnu postupně modifikovat tento. Dotaz zní: traktor má obě nápravy v3s, vpředu kola 8,25 x 20 a vzadu 30", nevím rozměr (zjistím). Motor Avia, převodovka v3s.
Je třeba nějak upravovat poměr náprav, resp. kol?
Reduktory jsou vpředu i vzadu.
Pokud se bude někomu chtít odpovědět, budu rád.
Tom
mám prosbu.
Koupil jsem traktor v určitém stupni vývoje (jelikož jsem ztratil odvahu na vlastní stavbu) a i když mám doma už x dílů, tak začnu postupně modifikovat tento. Dotaz zní: traktor má obě nápravy v3s, vpředu kola 8,25 x 20 a vzadu 30", nevím rozměr (zjistím). Motor Avia, převodovka v3s.
Je třeba nějak upravovat poměr náprav, resp. kol?
Reduktory jsou vpředu i vzadu.
Pokud se bude někomu chtít odpovědět, budu rád.
Tom
Re: Převodové poměry
Tak pri týchto rozdielných rozmeroch pneu a rovnakých napravach musíš urobiť vyrovnávaciu prevodovku! Musíš zrýchliť prednú nápravu ale pri tých tvojich 30" pneu ja by som radšej spomalil zadnú nápravu. Zmeraj obvod predného a zadného kolesa a zistíš aký prevod ti bude treba.
Re: Převodové poměry
Zdar,
moc děkuju...toho jsem se bál... Pokusím se něco vymyslet.
T.
moc děkuju...toho jsem se bál... Pokusím se něco vymyslet.
T.
Re: Převodové poměry
A doteraz to ako jazdilo?
Re: Převodové poměry
No, jo, ...já to koupil na Slovensku, borec říkal, že s tím skoro nic nenajezdil, onemocněl a už se toho zbavuje...Na podvál to najelo v pohodě, byl všude sníh.
Dovezl jsem to na chalupu, nemohl vyjet kopec, tak jsem to nechal u mlejna dole na louce a teď, po cca 14 dnech, jsem to jel vyzvednout, nakopnout a odjet na chalupu, cca 1km. a do kopca se mi zdálo, jakože přední kola, jakoby občas dobrzdijou...nvm jak to přesně říct..no...myslel jsem si, že je to zařazeným předním náhonem. Jenže pak jsem se vracel do mlýna pro auto a všiml jsem si na silnici takových jakoby malinkých smyků, stop po smycích. Tak jsem si řekl, že je to asi špatně, začal hledat a našel ty převod. poměry - tabulku... Moc nvm co s tím. Budu muset sehnat někoho, kdo mi vyrobí tu převodovku..
T.
Dovezl jsem to na chalupu, nemohl vyjet kopec, tak jsem to nechal u mlejna dole na louce a teď, po cca 14 dnech, jsem to jel vyzvednout, nakopnout a odjet na chalupu, cca 1km. a do kopca se mi zdálo, jakože přední kola, jakoby občas dobrzdijou...nvm jak to přesně říct..no...myslel jsem si, že je to zařazeným předním náhonem. Jenže pak jsem se vracel do mlýna pro auto a všiml jsem si na silnici takových jakoby malinkých smyků, stop po smycích. Tak jsem si řekl, že je to asi špatně, začal hledat a našel ty převod. poměry - tabulku... Moc nvm co s tím. Budu muset sehnat někoho, kdo mi vyrobí tu převodovku..
T.
Re: Převodové poměry
Ještě mě napadá možnost, že to na tom traktoru je, jen já si to ještě neokoukal detailně a ty malinký smyky byly opravdu jen od reduktorů, dlouho stál... Já to dovezl skoro v noci, bohužel jsem to detailně neomrknul
Myslíte, že je možný, že kdyby tam ta vyrovnávací převodovka nebyla, že to vůbec nepojede? Že ten rozdíl je tak veliký, že se to nehne? Pak by bylo jasné, že tam je, jen o ní nvm...
Myslíte, že je možný, že kdyby tam ta vyrovnávací převodovka nebyla, že to vůbec nepojede? Že ten rozdíl je tak veliký, že se to nehne? Pak by bylo jasné, že tam je, jen o ní nvm...
Re: Převodové poměry
Rozdiel je tak velký že by to nešlo vobec ak pravda teraz nie je ten predok odpojený.
Re: Převodové poměry
...tento borec mi to prodával..
https://stroje.bazos.sk/inzerat/1340822 ... 3s-zil.php
Předek jsem nechal zařazenej...ještě se na to podívám...
https://stroje.bazos.sk/inzerat/1340822 ... 3s-zil.php
Předek jsem nechal zařazenej...ještě se na to podívám...
Re: Převodové poměry
A navíc, on s tím vyjel zpod takovýho přístřešku bez zařazenýho předku, pak jsme tam dali předek, protože na podválu bylo hafo sněhu a vyjel v pohodě nahoru...
Re: Převodové poměry
Tak na snehu a blate sa to skvor poddá! Môj otec tak jazdil skoro dva roky pokým som nevymenil prednú nápravu z V3Sky za nápravu z GAZA,66.
Re: Převodové poměry
Jak píše murár, chtělo by to spíš zpomalit zadní nápravu, než zrychlovat přední, jinak budeš jezdit jen na redukce. Chce to přesně spočítat rozdíl mezi předními a zadními koly. Nevím, kolik tam máš místa na vyrovnávací převod, spíš bych šel cestou výměny věnce a hrušky za robura, (už to tu pár lidí dělalo), nebo celého diferenciálu z avie a31, ten budeš muset otočit vzhůru nohama. Záleží, jaké máš možnosti, schopnosti, nebo peníze.
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.
-
- Příspěvky: 1063
- Registrován: stř říj 05, 2011 8:30 pm
- Bydliště: Chvaletice, Protivín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodové poměry
Ahoj všem, mám rozdělaný projekt a nevím si rady z dopočtem poměru aby to nebylo moc rychlý nebo zbytečně pomalý, popíši konstrukci kloubového malotraktoru: motor (18 hp čína), dále potřebuji převod přes řemeny ( nevím zatím řemenice jaký poměr), to půjde na převodovku Škoda 1203, z té dále bude řetěz (v poměru 14 ku 18 zubů) dále je přídavná převodovka Lada Niva odkud jsou kardany na nápravy Škoda 1202.
Jde mi o to jaký musím udělat poměr mezi řemenicemi, protože u řetězových kol nemůžu moc měnit velikost kvůli místu v konstrukci. Maximální rychlost bych chtěl okolo 30 km/hod (4 stupeň a niva bez redukce) , motor by měl zhruba točit 3500 otáček, Bohužel to neumím naroubovat na ty vzorečky ve výpočtech, jestli to umí někdo spočítat budu rád, děkuji.
Jde mi o to jaký musím udělat poměr mezi řemenicemi, protože u řetězových kol nemůžu moc měnit velikost kvůli místu v konstrukci. Maximální rychlost bych chtěl okolo 30 km/hod (4 stupeň a niva bez redukce) , motor by měl zhruba točit 3500 otáček, Bohužel to neumím naroubovat na ty vzorečky ve výpočtech, jestli to umí někdo spočítat budu rád, děkuji.