Převodovka Praga V3S

převodové poměry, spárovaní převodovek s motory, řetězové a další převody, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sajgonak
Příspěvky: 322
Registrován: sob lis 01, 2008 2:52 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Převodovka Praga V3S

#1 Nový příspěvek od sajgonak »

Zdravím,

chlapi, co mi můžete povědět o převodovce z V3S? Přemýšlím, zda ji dát na svůj traktůrek?
Kolik má vývodů, jaká je přibližně váha, počet rychlostí, je zde vývod na čerpadlo?
Potřeboval bych vývod na zadek, předek, čerpadlo a naviják = tudíž 5 vývodů. Jsou tyto vývody mezi sebou kombinovatelné?

Díky za odpovědi

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20807
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Převodovka V3S

#2 Nový příspěvek od ota »

Mám taky připravenou převodovku z PV3S na traktůrek. Bude to trošku větší traktůrek. Tahle převodovka je na větší traktůrky. Jinak jak se ptáš na ty vývody, tak jich tam je docela dost. Dozadu jsou dva vývody, které mají stajné otáčky, ty poháněly nápravy. Potom je tam vývod který poháněl navyják. Ale nebyl u všech převodovek, je tam proto takový domeček s hřídelkou a zubovou spojkou, kterou lze odepínat otáčení vývodu na ten náhon. Dopředu z převodovky kouká jeden vývod, ten poháněl přední nápravu a ten je taky vypinatelný páčkou. Ze své zkušenosti bych pohon čepadla na hydrauliku řešil ne z převodovky ale přímo od motoru. Když to budeš honit z převodovky, máš tam hned dvě podstatný nevýhody. První: sešlápneš spojku a čerpadlo se zastaví. Potřebuješ zvednout třeba pluh když dojedeš na konec pole. Musíš zastavit, vyřadit, zvednout pluh, znovu zařadit a jet dál. To u čerpadla přímo poháněnýho od motoru nemusíš.
Druhá nevýhoda je že už přez převody se otáčky zpomalí a čerpadlo se bude točit pomalu a bude Ti dávat málo oleje a budeš muset točit motor abys rychlejc zvedl třeba ten pluh.
Takže u mě ta převodovka na větší traktůrek ideální, má dost vývodů na nápravy, jak dopředu tak do zadu. Potom vývod na navyják, který se dá vypínat. Já můžu jev doporučit.
Vyfotil bych Ti ji ještě, ale mám ji zakramařevou a není vidět, musel bych ji vyhrabat, určitě Ti někdo tady z fóra vyfotí.

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20807
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Převodovka V3S

#3 Nový příspěvek od ota »

A ještě má čtyři rychlosti vpřed, zpátečku. Potom přídavná převodovka přišroubovaná vzadu má dvě rychlosti a to silniční a redukci. Tím násobíš rychlosti přední skříně dvakrát, takže osm a dvakrát zpátečka. Váhu přesně nevím, asi mezi 200-300 kg. To Ti tady někdo odpoví přesně, kolik váží.

Uživatelský avatar
Pavel M461
Příspěvky: 557
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:55 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovka V3S

#4 Nový příspěvek od Pavel M461 »

čau
todle vlákno patří do technickej problémů... :tyty:
jinak ta převodovka má několik výhod a mínusů... výhoda je ta že to vydrží snad všechno a ta druhá že když jí chceš přenýst tak leda tak v cca 4 lidech... sám jsem zvednul to přídavnou ale udělat s ní pár kroků je výkon... jinak jsem jí nosil s bráchou a nebo tátou.. a měli jsme co dělat
Když tì všechno zradilo, ...... .
Pomùže ti K L A D I V O !!!!! :-D

Uživatelský avatar
Landsverk
Příspěvky: 273
Registrován: stř říj 22, 2008 7:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Převodovka V3S

#5 Nový příspěvek od Landsverk »

Váha suché hlavní převodovky je 110kg.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Převodovka V3S

#6 Nový příspěvek od rezis »

Pavel M461 píše:čau
todle vlákno patří do technickej problémů... :tyty:

Nazdar
nějakej chytrej ne :D
Pavel M461 píše: jinak ta převodovka má několik výhod a mínusů... výhoda je ta že to vydrží snad všechno a ta druhá že když jí chceš přenýst tak leda tak v cca 4 lidech
U traktoru kde je ta převodovka se stou vahou přeci počítá.
Jo a nemá synchronizaci :zapomel:
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
Kutil3
Příspěvky: 286
Registrován: úte říj 21, 2008 7:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Převodovka V3S

#7 Nový příspěvek od Kutil3 »

já bych ještě doplnil pokud seženeš rychlostku ze sklápěče, která má čerpadlo vyp. na boku, tak ta dává oleje opravdu dost... 8)
Všechno se dá vysvětlit. Bohužel ne všem...

Uživatelský avatar
sajgonak
Příspěvky: 322
Registrován: sob lis 01, 2008 2:52 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Převodovka V3S

#8 Nový příspěvek od sajgonak »

ota: Ted tak přemýšlým, jak to mám udělat? Je to taky dost velký traktor ;-) ale mám motor z avie, a první převodovku také z avie, když tam za ni vrazím z V3S, bude to dost dlouhé. Co tam vrazit jen přídavnou??? Nebo 2x převodovku z avie + přídavná z V3S na náhony?
Poraďtě :)

Díky

Uživatelský avatar
FERO 873
Příspěvky: 2145
Registrován: stř říj 22, 2008 4:18 pm
Bydliště: Bystričany
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovka V3S

#9 Nový příspěvek od FERO 873 »

sprav prirubu a avijacku prevodovku vyhod a daj tam rovno v3skovu a maš to origoš a do smrti pozri moju stranku a tam stenoleza tak to nema chybu :ano: :friends:

Uživatelský avatar
Petr Matula
Příspěvky: 1920
Registrován: ned črc 08, 2007 7:13 pm
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovka V3S

#10 Nový příspěvek od Petr Matula »

ventra nema sinchrony a mezi 3 a 4 je dira jako prase

Uživatelský avatar
sajgonak
Příspěvky: 322
Registrován: sob lis 01, 2008 2:52 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Převodovka V3S

#11 Nový příspěvek od sajgonak »

Taky si myslím, že jen s převodovkou z V3S by to nebylo ono.
Jezdilo by to moc rychle a jezdit na teréní převod je asi taky špatné.....
Jak se pohybují rychlosti :jak rychle pojede třeba teréní převod se zařazenou 4- kou?

Uživatelský avatar
Kutil3
Příspěvky: 286
Registrován: úte říj 21, 2008 7:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Převodovka V3S

#12 Nový příspěvek od Kutil3 »

Zdravím musím do toho vstoupit... mám tam také převodovku z PV3S a motor Slávie 40 koní kola 20tky a s převody (přechod mezi 3 a 4 ) nemám problám :tyty: kolega má to samé má tam avku a je to dělo... tak že dal bych na léty vyzkoušenou věc... udělat přírubu a napasovat Avku přímo na převodovku V3S. Pak máš téměř nezničitelný stroj... a to že nemá synchron je otázka pouze času než se s tím naučíš řadit...nic složitého to není a to že je převodovka těžší mje na takovýto stroj jedině plus...další kamarád tam má motor z 52 a dozadu dal kola 24 a ted si nechává dělat dvě kola do převodovky V3S jelikož optimalizuje výkon a cena prý je asi 5tis za ty kola... no traktor má jak s fabriky 8) tak že neví co už by roupama na něm dělal :)
Všechno se dá vysvětlit. Bohužel ne všem...

Uživatelský avatar
sajgonak
Příspěvky: 322
Registrován: sob lis 01, 2008 2:52 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Převodovka V3S

#13 Nový příspěvek od sajgonak »

OK, takže navrhuješ převodovku přímo za Avču. Potom ale budu mít jen 4 rychlosti a redukci......Není to málo?
Bude to jezdit stejně jak V3S: asi 70km/h - to je tochu moc hmmm.
S přírubou by asi problém nebyl, ale netuším, jak vyřešit spojku mezi Avií a V3S.

Uživatelský avatar
sajgonak
Příspěvky: 322
Registrován: sob lis 01, 2008 2:52 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Převodovka V3S

#14 Nový příspěvek od sajgonak »

Další problém by mi asi nastal v pohonu přední nápravy- mám motor dost vysoko a hřídel na přední náhon by se mi asi moc lámala a rozhodně by tam nevyšla. S motorem bohužel už níž nemůžu kvůli kyvnému čep. Už jsem s rozumem v koncích :zapomel: :help:
mrkněte na to foto:
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Uživatelský avatar
FERO 873
Příspěvky: 2145
Registrován: stř říj 22, 2008 4:18 pm
Bydliště: Bystričany
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovka V3S

#15 Nový příspěvek od FERO 873 »

Kutil3: konečne rozumný nazor a spojku vyriešiš uplne bez problemu z aviackej lameli odbrús náboj a nanytuj tam vetrieskoví a do kluky akurat vimen ližisko na hriadel prevodovky je o niečo hrubšia už si nepametám presne kolko ale ide tam take isté ložisko akurát ma večšiu dieru a ten spôsob uchitenia tvojej nápravy je dost neštastný sám si si to spravil visoke mal si račej zvolit spôsob ako majú ostatný tov stredovov rurov alebo ako ja na 2 čepi cez ktorý prechádza kardan a stov prevodovkov nešpekuluj daj si poradit budeš spokojný a tie sinchrony nech ta netrápia ak niesi tech antitalent za 2 hodiny jazdy radíš ako starý kus :ano: :friends:

Odpovědět

Zpět na „Převodovky“