Spojení motor Avia a převodovka Aro 240
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Spojení motor Avia a převodovka Aro 240
Ten pruzny člen na lamele je tzv. torzny tlmic kmitov. To pomerne predcasne poskodenie lamely by som pripisal skôr tomu podtacanemu motoru.
Re: Spojení motor Avia a převodovka Aro 240
Tak už víme způsob používání. To podtáčení v kombinaci s šípovými pneu se jeví jako příčina. Lamela s pevným středem určitě vydrží víc, otázka je, zda nepovolí něco jiného. Ten torzní tlumič má svůj smysl.
Co se týče souososti: hřídel musí být v tomto případě podepřena ložiskem, protože je dělená. Když zahýbeš neuloženou hřídelí, cítíš určitou vůli. Takže tam se dá uhnout. Už si nepamatuji, jak má vyřešené středění ARO a Avie : Někteří výrobci to dělali na čepy, jiní na kruh a někteří dokonce jen na šrouby, to se pak špatně lícuje
Měl jsem štěstí, že v posledních případech jsem použil převodovky s nedělenou hřídelí. Jen jednou jsem dělal přírubu pro převodovku s dělenou hřídelí na motor s nesymetrickou přírubou. Musel jsem ji rozebrat a stočit na soustruhu průchozí hřídel pro vystředění a přesné usazení.
Co se týče souososti: hřídel musí být v tomto případě podepřena ložiskem, protože je dělená. Když zahýbeš neuloženou hřídelí, cítíš určitou vůli. Takže tam se dá uhnout. Už si nepamatuji, jak má vyřešené středění ARO a Avie : Někteří výrobci to dělali na čepy, jiní na kruh a někteří dokonce jen na šrouby, to se pak špatně lícuje
Měl jsem štěstí, že v posledních případech jsem použil převodovky s nedělenou hřídelí. Jen jednou jsem dělal přírubu pro převodovku s dělenou hřídelí na motor s nesymetrickou přírubou. Musel jsem ji rozebrat a stočit na soustruhu průchozí hřídel pro vystředění a přesné usazení.
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.