Ford Escort - zavaření diferenciálu

převodové poměry, spárovaní převodovek s motory, řetězové a další převody, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20658
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Ford Escort - zavaření diferenciálu

#1 Nový příspěvek od ota »

Chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemá zkušenosti s úpravou dyferáku z Fordu Eskort. Kámoš sehnal motor z naftovího Eskorta a chce ho vyměnit za Oktávku v traktůrku. Ale řeší, jak to udělat, použil by motor i s převodovkou a na druhou převodovku by jsme to hnali tou poloosou z diferáku. Ale potřebovali by jsme ten difrák nějak upravit, ale aby jsme to nemuseli moc rozdělávat, aby se nám z převodovky nevyvalilo hafo všelijakejch koleček, kuliček a pérek, atd. Nemá s tím někdo zkušenost?
A ještě další otázka, když se dyferák zaaretuje, nebude se točit jednou tak rychle než když je po klasicky?
On právě vyndá Oktávku i s převodovkou a vsadí tam toho Eskorta s převodovkou a poloosou bude točit tou druhou převodovkou co tam už je i teďkonc.
Tak když to někdo dělal tak budu rád za info, nebo i fotky, díky Ota.

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zavařit diferák z osobního auta eskot nafta?

#2 Nový příspěvek od Terablick »

Bude se točit pořád stejně a rozebrat se to musí tak jako tak, ale nic samo nevypadne ;-).
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Jiřin
Příspěvky: 1281
Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Jak zavařit diferák z osobního auta eskot nafta?

#3 Nový příspěvek od Jiřin »

Tak jestli je ta prevodovka delana stejne jako Ford Fiesta 1,6 D ...... tak se mate na co tesit :) :) :) Tu z Fiesty jsem uz delal a kdyz to srovnam s prevodovkou z Fiata Regaty, tak ten Fiat je prochazka ruzovou zahradou. U toho Forda asi existuje lepsi zpusob, nez jak jsem to delal ja, ale k tomu by se asi musely nejak rozdelat kolecka z 5-te rychlosti. Jenze co jsem se tak na to koukal, je to nejaky zalisovany a hnout se s tim nedalo.

Uz jsem tady v technickych problemech postup jednou psal.

A taky by jsi ji mohl vyfotit, pak by se dalo rict, jestli je to stejny, nebo ne :)

gastly
Příspěvky: 1210
Registrován: úte úno 23, 2010 9:21 pm
Bydliště: Postoupky 76701 Krom

Re: Jak zavařit diferák z osobního auta eskot nafta?

#4 Nový příspěvek od gastly »

Jo jo. do eskortů se leze zezadu. Sundáš pětku (někdy potřebuješ stahovák) a pak už to jde samo. Ale bacha, výsledek bude 4x pomalejší než jsi to měl do teď. Na 5ku dostaneš max 1100 ot. poloosy + 4x větší krouťák při 4x nižšších otáčkách.PO skušenostech odmítám o krouťáku diskutovat jinak než ústně. Co máš jako druhou harmaru a náprava?

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zavařit diferák z osobního auta eskot nafta?

#5 Nový příspěvek od Terablick »

Tím že jen zavaří dif se to 4x zpomalí? To asi ne, ne? Přeci dif v normálním provozu při jízdě rovně se chová stejně jako by byl zavařenej. Jen při zatáčení nebo na povrchu s nestejnou adhezí se jedno kolo točí rychleji a druhé pomaleji (ale klec difu má stále stejné otáčky).

Jinak u spousty aut se musí sundat pětkový (nebo zpátečkový) převod aby šla převodovka rozpůlit. Většinou tam je matka zajištěná ohnutým plechem a po jejím odšroubování jde kolečko sundat rukou nebo s pomocí stahováku. Většinou se to pozná už zvenku tak, že obal se skládá ze tří dílů. Dva jsou větší, a třetí je jakési víko na konci, které kryje právě jen ten jeden převod na konci.
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

gastly
Příspěvky: 1210
Registrován: úte úno 23, 2010 9:21 pm
Bydliště: Postoupky 76701 Krom

Re: Jak zavařit diferák z osobního auta eskot nafta?

#6 Nový příspěvek od gastly »

Když v oktávce dá 4ku tak má na výstupu otáčky motoru který PAK jdou na dif nebo druhou harmaru. U aut s předkem je dif součástí převodovky. Při zařazené 5 to jde na dif a pak se k tomu teprve dostaneš ty. Při 12O km/h. mají poloosy +- 1000 ot/min = 4x míň než kardan oktávky. To se vezme trabant, zavaří dif,vytočí naštorc, na každou poloosu se vrazí dif z moskviče a pojmenuje se to Agroš.Na 1 to oře 20 cm hluboko při záběru 30-35 cm. Na 4ku to jede skoro 40. A jiný převod tam nenajdeš. SPOMALÍ to.Pepa. Jo a krouťák je fakt kurva, ten malej hodnej trabant je schopnej ty mosviče trhat na ohrabky při vlastní váze DO 700 kg, a seřízeným pluhu, tak že bez uzávěrek nehrabe. To jenom na okraj až zas někdo napíše že to proteče a o nic nejde. Stačí aby se to šprajclo jednou a je to. 8)

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zavařit diferák z osobního auta eskot nafta?

#7 Nový příspěvek od Terablick »

No to samozřejmě ano ;-). Je třeba počítat při počítání celkového převodu i s difem, který je součástí převodovky Ford ;-). A samozřejmě o to větší moment pak "poleze" z první převodovky do té druhé. Ale jak se ptal na ten dif jestli se mu zavařením nebude točit rychleji, tak to nebude ;-).
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: Jak zavařit diferák z osobního auta eskot nafta?

#8 Nový příspěvek od sychrovak »

Tak to chápu tak,že už tam nemusí dávat druhou převodovku né?z poloosy přes kardan do nápravy. :-/
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D

trk-frk michal
Příspěvky: 181
Registrován: ned lis 23, 2008 8:22 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Jak zavařit diferák z osobního auta eskot nafta?

#9 Nový příspěvek od trk-frk michal »

Chlapi, já už si to moc nepamatuju, ale když jsme tento problém před lety se synovcem řešili, tak si nepamatuju že by se byla musela půlit převodovka. A po zavaření se jedna strana použila jako náhon na druhou převodovku a druhá jako náhonová hřídel pro pracovní nářadí. Fungovalo to sice dost blbě, ale fungovalo to.................
Co nejde urvat silou, jde ještě větší silou. Co upadne, to tam nepatří......

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20658
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Jak zavařit diferák z osobního auta eskot nafta?

#10 Nový příspěvek od ota »

No já to jednou viděl udělaný tak, že jedna poloosa byla do druhé převodovky a poháněla traktůrek. Druhá poloosa byla přivařená na placku a ta placka přišroubovaná na šásko traktůrku. Takže ta první poloosa měla menší odpor a točila se a poháněla. Ale takhle to dělat kámoš nechce. Kdyžtak by rozdělal toho eskorta a zavařilo by se to. Na tu jednu by hnal pojezd a na druhé poloose čerpadlo na hydrauliku.
Tu druhou převodovku má z nějakého náklaďáčku a neví co je to zač. Právě on traktůrek koupil před pár lety a už měl tu oktávku špatnou. Pořád s tím nějak zápasí a teďkonc se mu naskytla koupě toho eskorta v dobrém stavu. Tak jsme to spolu promějšleli jak s tím. On má traktůrek na odvoz listí, hlímy písku. Nebo jezdí i do lesa. Pole žádné zatím nemá, jenom vláčí zahradu nebo jezdí s koňskou sekačkou a seká zahradu. velké zatížení tolik nehrozí a rychlost taky nemusí protože nepotřebuje lítat rychle. Nápravu má vetřieskovou. No musíme se nato pořádně kouknout já pořád nemám moc čas tak uvidíme co s tím.
Zatím moc díky za rady, až bude trochu volnějc, tak se do toho dáme. Uděláme i nějaký fotky pro názornost jak to vypadá.

gastly
Příspěvky: 1210
Registrován: úte úno 23, 2010 9:21 pm
Bydliště: Postoupky 76701 Krom

Re: Jak zavařit diferák z osobního auta eskot nafta?

#11 Nový příspěvek od gastly »

Sychrováku JO. Když pustíš zavařenýho eskorta na V3s na prudko, s kolama V3s pojede to 5x pomaleji než auto.Při 2500ot/min 1- 4 km/h 2 -8km/h 3- 12 km/h 4-16km/h 5-2o km. V podstatě na 5 ti to pojede ůplne stejne jak teď jede escort na 1ku. Já si teď stavím Bubina. motor escort 1,6 D + 2x přední náprava V3S, Převodovka jenom eskort. Takže ty čísla nejsou cucaný z prstu. Nedávej čerpadlo proti poloose je to totální píčovina. (nic ve zlým) Otáčky by mělo jen na 5ku a nesmíš šlápnout na spojku. Na origo řemenicu prišroubuj ještě jednu, nebo raděj řetěz a čerpadlo žeň od kliky.Řetěz trochu šustí ,ale radiálně namáhá hřídel čerpadla mnohem míň než řemen. Pepa.

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: Jak zavařit diferák z osobního auta eskot nafta?

#12 Nový příspěvek od sychrovak »

A co když je náprava oktávie??a kola 16" ???
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D

gastly
Příspěvky: 1210
Registrován: úte úno 23, 2010 9:21 pm
Bydliště: Postoupky 76701 Krom

Re: Jak zavařit diferák z osobního auta eskot nafta?

#13 Nový příspěvek od gastly »

+ - 3x pomalej. Diferák oktávky to zhruba 4x zpomalí a 16" kolo to trochu přirychlí. Ale eskort proti oktávce to není sport to je vražda. Do oktávky tak teho trabantíka.Kukni na Agroš 4x4.

trk-frk michal
Příspěvky: 181
Registrován: ned lis 23, 2008 8:22 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Jak zavařit diferák z osobního auta eskot nafta?

#14 Nový příspěvek od trk-frk michal »

:typek: Jo, omlouvám se, píšu bludy! :tyty: tady se píše o ESKORTU!My jsme použili motor OPEL- KADET, a tam byly na diferáku z obou stran příruby.......................................
Co nejde urvat silou, jde ještě větší silou. Co upadne, to tam nepatří......

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20658
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Jak zavařit diferák z osobního auta eskot nafta?

#15 Nový příspěvek od ota »

Čau, já o tom čerpadle vím, taky bych ho já nedával na tu poloosu, mám to na traktůrkovi od řemenice klikovky a vypinatelný, aby neběhalo pořád. Znám to z druhého traktůrku co mám, tam mám Jawa 250 a pohon až za motorem. Když třeba vláčím, musím zastavit, na druhé převodovce vyřadit, zvednout hydrauliku, zařadit a jet. No a nejhorší je, když tahnu něco těžkýho a mám třeba 1 stupeň, musím nařadit až na 4 stupeň, zvednout hydrauliku, seřadit na 1 stupeň a jet dál. Ale tam to jinak nejde. Když jezdím s tím prvním traktůrkem, tak je to paráda, sešlápnu spojku zvednu, pustím spojku a jedu dál.
On to je traktůrek kámošův, on chce aby mohl vyklápět káru třeba s hlínou, dřevem, kamením. On neplánuje na pole. Potřebuje jen aby sklopil tu káru. Teď ji hází růčo. Až by měl víc času, uděláme to na řemenici z motoru, to by nemělo být problém. Ale teď potřebuje, aby jezdil a ta oktávka motor už je včudu. No pokusíme se to nějak rozdělat a zavářnout. Potom to napasovat proti té převodovce. Snad to nějak slušně dopadne.

Odpovědět

Zpět na „Převodovky“