Zdravím, mám malotraktor s motorem Trabant.
Normálně s originální převodovkou, a poloosa z převodovky je napojená na olejovou skříň.
Hladinu oleje v Trabantí převodovce jsem normálně našel.
Ale u této olejové skříně ji nezjistím jelikož je vyrobená.
Mám tady náčrtek té skříně + kolik oleje jsem tam dal.
Myslím si že to není nejdůležitější kolik ho tam má být přesně. Ale dokáže někdo určit, kolik ho tam má tak být cca ? Podle tohoto obrázku, který posílám. Je to moc ? Nebo je to takto v pohodě. Díky
Olejová skříň převodu do pomala - hladina oleje
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
- Bydliště: Brno
Re: Olejová skříň převodu do pomala - hladina oleje
Hodně záleží na otáčkách.
Někde se to maže olejovou mlhou.
Někde sahá hladina do 1/3 ložiska aby se namazalo ložisko , ochladilo a snížilo se opotřebení, gufero aby těsnilo potřebuje taky olej z vnitřní strany.
Samotné ozubená kola se sami namažou.
Dále záleží jak jsou soukolí namáhané , při velkých zatížení soukolí je mazáno 3/4 objemu oleje. Tedy jsou mazané všechna ložiska i ty co jsou nejvýše ale jen do 1/3 ložiska.
Někde se to maže olejovou mlhou.
Někde sahá hladina do 1/3 ložiska aby se namazalo ložisko , ochladilo a snížilo se opotřebení, gufero aby těsnilo potřebuje taky olej z vnitřní strany.
Samotné ozubená kola se sami namažou.
Dále záleží jak jsou soukolí namáhané , při velkých zatížení soukolí je mazáno 3/4 objemu oleje. Tedy jsou mazané všechna ložiska i ty co jsou nejvýše ale jen do 1/3 ložiska.
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
- Bydliště: Brno
Re: Olejová skříň převodu do pomala - hladina oleje
Děkuji za odpověď, omlouvám se, že odepisuji až teď.
Nedokáži určit jak je olejová skříň hodně namáhaná, ale nějak hodně to nejspíše nebude. Nejvíce se poloosa otáčí na čtverku, to dosahuje traktor rychlosti cca 20km/h. Kola teď nevím přesně rozměry, ale jsou velká jako na tz4k-14 (zadní náhon to má) . Převodovka tam je jenom jedna a to z Trabanta.
Může se něco poškodit, kdyby toho oleje tam bylo hodně ? Třeba těsnění poloosy, nebo samotná poloosa. Doteď to jezdilo na absolutní minimum u spodku, nevím jestli to byla ideální hladina nebo ne, za tu dobu se něco mohlo vytratit, takže netuším jestli to tak mělo být. Takže nejspíše teď ho tam bude dost toho oleje, takže že by ho tam bylo málo se nebojím, ale aby ho tam nebylo zase moc ? Jinak skříň olejová je masivní ze železa.
fotka vstupu a výstupu olejové skříně.
https://ctrlv.cz/4Cy6
Nedokáži určit jak je olejová skříň hodně namáhaná, ale nějak hodně to nejspíše nebude. Nejvíce se poloosa otáčí na čtverku, to dosahuje traktor rychlosti cca 20km/h. Kola teď nevím přesně rozměry, ale jsou velká jako na tz4k-14 (zadní náhon to má) . Převodovka tam je jenom jedna a to z Trabanta.
Může se něco poškodit, kdyby toho oleje tam bylo hodně ? Třeba těsnění poloosy, nebo samotná poloosa. Doteď to jezdilo na absolutní minimum u spodku, nevím jestli to byla ideální hladina nebo ne, za tu dobu se něco mohlo vytratit, takže netuším jestli to tak mělo být. Takže nejspíše teď ho tam bude dost toho oleje, takže že by ho tam bylo málo se nebojím, ale aby ho tam nebylo zase moc ? Jinak skříň olejová je masivní ze železa.
fotka vstupu a výstupu olejové skříně.
https://ctrlv.cz/4Cy6
Re: Olejová skříň převodu do pomala - hladina oleje
Musí stačit, aby dolní kolo brodilo v oleji. Pokud bude olej i v klidovém stavu zalévat ucpávku ven vystupující hřídele, pak je riziko, že při její "slabosti léty", dojde k úniku i v době parkování. Roznášení oleje při jízdě bude vždy dostatečné.