Reťazové kolo
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Reťazové kolo
Ahoj kolegovia,
Mám malý traktorík s motorom z 1203, veľmi pekne spracovaný. Sekundárny prevod medzi prevodovkou a diferákom je reťazový 12B duplex, zakrytovaný a bežiaci v oleji. Potrebujem vymeniť menšie koleso 11 zubov, ktoré ke navarené na puzdro vyrobené z kardanu 1203. Koleso som zohnal ale je netvrdené, materiál C45 UNI 7845. Je podľa Vás vhodné na danú aplikáciu? Alebo mám zháňať kus s kalenými zubmi? Treba vziať do úvahy aj fakt, že koleso bude zvárané pomerne blízko zubov (možno 5 mm od "doliny" zuba), otázka je, či to tvrdenie prežije. Prosím o Váš názor..
Richard
Mám malý traktorík s motorom z 1203, veľmi pekne spracovaný. Sekundárny prevod medzi prevodovkou a diferákom je reťazový 12B duplex, zakrytovaný a bežiaci v oleji. Potrebujem vymeniť menšie koleso 11 zubov, ktoré ke navarené na puzdro vyrobené z kardanu 1203. Koleso som zohnal ale je netvrdené, materiál C45 UNI 7845. Je podľa Vás vhodné na danú aplikáciu? Alebo mám zháňať kus s kalenými zubmi? Treba vziať do úvahy aj fakt, že koleso bude zvárané pomerne blízko zubov (možno 5 mm od "doliny" zuba), otázka je, či to tvrdenie prežije. Prosím o Váš názor..
Richard
Re: Reťazové kolo
Ahoj,
za mě určitě kalené, přece jenom 11 zubů je málo, budou hodně v záběru. Dej fotku ať vidíme o co konkrétně jde.
M.
za mě určitě kalené, přece jenom 11 zubů je málo, budou hodně v záběru. Dej fotku ať vidíme o co konkrétně jde.
M.
Re: Reťazové kolo
Vďaka za odpoveď. Prikladám fotku: vľavo aktuálny diel, ktorý chcem vymeniť, vpravo nový diel pred zváraním reťaz. kolesa a finálnym obrobením plôch pod ložiská..
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Reťazové kolo
C45 =>ČSN 12050 obtížně svařitelná
Já bych teda sháněl rovnou jiné kolo, třeba z 14 220 (16MnCr5), svařit, cementovat, kalit.
Já bych teda sháněl rovnou jiné kolo, třeba z 14 220 (16MnCr5), svařit, cementovat, kalit.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: Reťazové kolo
Ak sa môžem tak nesmelo opýtať aký je dôvod výmeny? Ja na tom pôvodnom diele sedliackym okom nevidím žiadnu chybu
Re: Reťazové kolo
Ono to možno nie je zjavné ale má to pod ložiskami vôľu cez desatinu, niekto sa tú vôľu snažil riešiť napájkovaním mosadze (viď žltá farba) a obrobením a v neposlednom rade povrch pod guferom je tak doničený, že to gufero tam ani memusí byť. No a to reťazové kolo je tiež už opotrebované..
Re: Reťazové kolo
Veteranista!: Vďaka za upozornenie. Pri obrábaní sa to javilo ako dosť mäkké, tak som bol naivne v tom, že to nebude problém zvariť. "Google" pre C45 odporúča predhrev na 200 stupňov a pomalé chladnutie. Ono aj ten hriadeľ je otázny, je to nejaká oceloliatina, pôvodne časť kardanu z 1203 a je tvrdší ako to kolo..
Obávam sa, že kolo z iného materiálu nezoženiem :-(
Obávam sa, že kolo z iného materiálu nezoženiem :-(
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Reťazové kolo
Tak pokud to nezakalíš nebo nezušlechtíš, tak 12050 je stejně "blato"
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: Reťazové kolo
tak tak...Richarde máš to z toho nejméně vhodného materiálu, pokud to chceš někam vařit....nejde to celé vymyslet jinak?
ten pastorek vlevo je už dost opotřebený, určitě bude natažený i řetěz, takže pokud nový pastorek, tak určitě i řetěz
ten pastorek vlevo je už dost opotřebený, určitě bude natažený i řetěz, takže pokud nový pastorek, tak určitě i řetěz
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Reťazové kolo
Samozrejme, reťaz budem meniť, mám ju pripravenú. Áno, vymyslené to nie je bohužiaľ najlepšie ale predpokladám, že to pôvodné kolo bolo z rovnakého materiálu (možno zuby boli podľa farby originál tvrdené ale "pilníková" skúška moc rozdielnu tvrdosť voči tomu novému kolesu neukázala, je možné, že po tom zváraní už moc tvrdé neboli)...
Re: Reťazové kolo
Už na pohľad to nieje konštrukčne moc dobré riešené , ale keď to doteraz fungovalo tak nevidím problém. To koleso to zvládne.
Nezabúdajme že sa jedná o malý traktorík a nie hovado z V3S náprav.
Hlavne by som dal pozor na ten zvar. Aby po obrobení nebol príliš preslabený.
Nezabúdajme že sa jedná o malý traktorík a nie hovado z V3S náprav.
Hlavne by som dal pozor na ten zvar. Aby po obrobení nebol príliš preslabený.
Re: Reťazové kolo
Tiež mám ten názor. Ten traktor má odhadom cca 500-600kg. Pre istotu som objednal iné kolo s tvrdenými zubami a radšej to nechám zavariť školenému zváračovi s TIGom. Inak ten traktorík je naozaj robený veľmi poctivo a dôkladne (napr. teleso/skriňa reťazového reduktora je vyfrézované do bloku ocele cca 80 mm hrubého)..
Re: Reťazové kolo
Tak novú hriadeľku s reťazovým kolom mám vyrobenú. Dnes sa pokúsim to zmontovať a rozmýšľam, ako utesním skriňu reduktora (veko). Mám nutkanie použiť iba ten tesniaci silikón v tube, prípadne Loctite 290 (tiež na silikóvovej báze). Alebo by ste použili tesnenie vystrihnuté z papiera prípadne papier aj silikón? Poraďte..
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reťazové kolo
Ja som daval na diferencial papier, z dovodu ze tam su technologicke otvory, a chychadzalo to dost na tesno, by sa silikon zbyticne vytlacil kam nema. Tak ze som zlahka natrel polozil paierove tesnenie a znova ho zlahka natrel. Hlavne nenatieras zbytocne plochy ked mas presne tesnenie.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Reťazové kolo
Vďaka za odpoveď. V mojom prípade pretečený nadbytočný tmel nevadí. Ide mi skôr o životnosť: či to časom nezačne niekde tiecť.. Máte skúsenosť?