Vaření poloosy ke kloubu kardanu

převodové poměry, spárovaní převodovek s motory, řetězové a další převody, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Joe66
Příspěvky: 1723
Registrován: ned pro 14, 2014 12:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: Vaření poloosy ke kloubu kardanu

#16 Nový příspěvek od Joe66 »

Mam na nissan patrol kupene do rezervy zosilnene poloosy s homokinetakmi -klbami za priblizne 1400eur. Ze normalne by ma zaujimalo ci su tie poloosy z trabanta take echt tvrde ako ich tu spominate. Lebo ak hej tak by to v buducnosti bol dobry matros na nahradne diely :) Hoci by nieco stalo ich obrobit na pozadovany rozmer :)

fikejz
Příspěvky: 8433
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Vaření poloosy ke kloubu kardanu

#17 Nový příspěvek od fikejz »

BNK1, teď nevím jestli se v tom orientuji dobře - nasazoval jsi na jednu stranu toho kloubu, první fotka ten kus s řetězovým kolem? A to kolo háže? Jak a v čem bude uložena hřídel na této straně kloubu a z toho řetězového kola půjde dál nějaký převod řetězem? Nebo to bude nasazené na drážkovanou hřídel převodovky? Pokud ta druhá varianta a řetězové kolo háže oproti tomu kousku hřídele a kloubu tak ten vnitřek může být s kloubem v ose...
Zkus to nějak lépe popsat, nebo rozkreslit...
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2816
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Vaření poloosy ke kloubu kardanu

#18 Nový příspěvek od Killer Koly »

borecnakonec1 píše: sob úno 15, 2025 10:43 pm Čekal jsem hodně, že to bude rovně, ale po měření, se zdá, že je tam nesouměrnost 1,5mm, takže to bude házet, i když do té trubky to šlo bez vůle, možná byla nesouměrně dříve nadstavená, je tam svár.

Vykompenzují to kameny v planetovém kole + ten kloub, takovou nepřesnost ?


poloosa samozrejme varitelna je, soudruzi v NDR nebyli blbi. kdyz se podivas na ten konec, kde se pripojuje naboj, je tam navarena takova deska, kde jsou pripevnene unasece. a ten krouzek na zachyt manzet tam taky nebude asi prilepeny.
nevim co myslis tou nesoumernosti, ale jestli sis to spletl s nesouososti/hazivosti, tak :vysmech: :vysmech: :vysmech: tohle je starsi provedeni "dvoukamen", v kamenech je vule max 0,1mm, takze po par otackach to budes mit vevnitr krasne vystipane, mozna praskle planetove kolo. lepsi je tripo provedeni, to je jinak konstruovane a na tohle tolik netrpi. jeste lepsi by bylo prevodovku vymontovat a prodat ji nekomu, kdo ma trabanta a pouzit nejakou vhodnejsi. navic sehnat tyhle poloosy je celkem umeni, netvdim ze nejsou, ale jsou docela drahe.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

borecnakonec1
Příspěvky: 99
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Vaření poloosy ke kloubu kardanu

#19 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Děkuji, pro upřesnění, jak byl na prvním obrázku, v úvodním příspěvku, byl tam ten kardanový kloub.


Z důvodu málo místa, byl kardan zkrácen, aby zůstalo cca 1cm té nad vařené trubky, která měla ideální průměr pro nalisování do toho kusu, co je nasunutý na převodovce, rozeta je jen jako bonus, pravděpodobně pro čerpadlo hydraulické, které teď mám na rozetě z druhé strany, kde jde vývod na druhou převodovku a pak diferenciál.



Obrázek


To kolo mělo tedy ideální průměr vnitřně pro nasunutí za tepla do kousku té trubky, na vystředění, to se povedlo. Pak by se to akorát zavařilo.

https://i.postimg.cc/tY7ssrSy/poloosa.jpg


A vlastně ta poloosa bude z druhé strany nasunutá do té převodovky Trabant, v kamenech, a tato část co jsem vsunul do toho kloubu (té trubky), bude nasazená do druhé převodovky, ve předu, s vývodem na šestidrážku hřídel, dvě tam jsou na různé směry otáčení. Všechen výkon bude přenášet šroub, co se střihne v případě přetížení na té převodovce s šestidrážkou. Hřídel je masivní a je provrtaná, původně to přenášelo M10 originálně u jiného stroje, já ji budu mít navrtanou kousek blíže a začnu třeba od M6.

Takže převodovka Trabant - Kameny-------kloub------mezikus (rozeta bonus)---vstupní hřídel převodovky ----přenos M6 šroub------vývodová hřídel šestidrážka----externí volnoběžka----kardan----vstup do úhlové převodovky sekačky.

Převodovku jinou dávat nemůžu, druhá strana je už udělaná na nápravu komplet, a potřebuji dostat akorát vývod na předek, mám horizontální mulčovač malý do předu.

fikejz
Příspěvky: 8433
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Vaření poloosy ke kloubu kardanu

#20 Nový příspěvek od fikejz »

A háže tedy jen to řetězové kolo? nebo je šrekou proti vidlici kloubu i díra? Pokud je díra s vidlicí souosá tak je to v pořádku a řetěz kousek nepřesnosti, ne velký, snese. Další díry bych do hřídele převodovky nevrtal a raději do té stávající, pokud chceš použít menší šroub, dal vložku. Hřídel by totiž namáhání na zkrut v místě oslabeném dírou nemusela vydržet.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

borecnakonec1
Příspěvky: 99
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Vaření poloosy ke kloubu kardanu

#21 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

díky, ono bohužel celý ten mezikus je k vidlici šejdrem trochu, i když průměry měly pasovat na přesno, ale jak je to měkké, se to asi hnulo, bude to špatně, už ho mám zase venku a nechám to vysoustružit přímo na ten továrně originální spoj u kardanu nikým nevařený, nový mezikus. Teď jsem důvěřoval té, někým nadvařené trubce. Budu se snažit to udělat co nejpřesněji, nerad bych zničil převodovku. Pak dám vědět, jak pokročím.

Odpovědět

Zpět na „Převodovky“