Nastavenie karburátora Jawa 250

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15808
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Nastavenie karburátora Jawa 250

#1 Nový příspěvek od oco13 »

Poprosím o radu a vysvetlenie princípu nastavenia karburátora Jawa 250/353. Ide mi o skrutku bohatosti zmesi a výšku ihly v šupátku.
Návody na nastavenie som už prečítal ale tam je to bez vysvetlenia. :-/
Takže keď dvíham hore ihlu pridávam bohatosť zmesi? Skrutka bohatosti zmesi pridáva vzduch alebo benzín - ak ju povolujem.?
Motor mi totiž ide len na celkom zatiahnutej skrutke, na ihle mu nezáleží. Ak dám skrutku podla návodu na 1,5 otáčky od úplného zatiahnutia tak striela do sania. Pozn. elektrika je v pohode 4mm pred HU.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5460
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Nastavenie karburátora Jawa 250

#2 Nový příspěvek od thovt »

špatný předstich je snad jasné, dávaš ta tam benzín special nebo normal asi ne.
Dej 5mm a více. Nastavoval jsem to podle otáčekoměru.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15808
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Nastavenie karburátora Jawa 250

#3 Nový příspěvek od oco13 »

Ako podla otáčkomeru? Vzdialenosť uvádzajú 4 - 4,5mm http://jawadm.webnode.cz/neco-o-technic ... predstihu/ :-/
Chod motora je dobrý v celom rozsahu otáčok aj štart je dobrý. :hm:

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5460
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Nastavenie karburátora Jawa 250

#4 Nový příspěvek od thovt »


Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7905
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Nastavenie karburátora Jawa 250

#5 Nový příspěvek od Chose11 »

nevím jak u jawy, už si to nepamatuju, ale pokud jde motor při zašroubovaném šroubu bohatosti, tak je pravděpodobně vysoká hladina benzínu v plovákové komoře, ten předstih se mi moc nezdá
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15808
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Nastavenie karburátora Jawa 250

#6 Nový příspěvek od oco13 »

Ok skúsim predstih , ale ak niekto vie čo (vzduch /palivo) a ktorým smerom pridávam alebo uberám , tak poprosím hodte mi to sem. Dôvod týchto otázok je že spotreba mi stúpla cca5 násobne, možno aj viac. :-/

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7905
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Nastavenie karburátora Jawa 250

#7 Nový příspěvek od Chose11 »

A ty jsi se zapalováním nějak hýbal? Ten předstih se přeci sám od sebe nezmění, jestli to před tím normálně jelo, pravda, trochu když se opalují kontakty tak to na to má vliv, ne zásadní aby to začalo střílet.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15808
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Nastavenie karburátora Jawa 250

#8 Nový příspěvek od oco13 »

Je to náhradný motor , starý som demontoval ,lebo ho potrebujem rozpoliť a vypodložiť hriadel prevodovky. Vyhadzoval mi 3ku. Tento som mal ako skladovú zásobu . Teda nahodený nanovo poskladané zapalovanie, nastavené podla dostupných zdrojov. Karburátor nahodený 1 z asi 5tich čo boli na polici. Výsledok - ide v pohode, ale brutálna spotreba -15 minút chodu 2l benzínu. :hm: Ak mám celkom utiahnutú skrutku bohatosti zmesi , nestriela. Vysokú hladinu v plavákovej komore som ešte neriešil a ani neviem akú mieru má mať. :hm: :pistol:

cipro21
Příspěvky: 44
Registrován: stř led 06, 2016 2:33 pm
Bydliště: namestovo

Re: Nastavenie karburátora Jawa 250

#9 Nový příspěvek od cipro21 »

Aký typ karburátor tam máš?Je to číslo pod supatkom

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15808
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Nastavenie karburátora Jawa 250

#10 Nový příspěvek od oco13 »

Jediné číslo ktoré som našiel je toto Obrázek ale rozlúštim ho až zajtra s lupou .

cipro21
Příspěvky: 44
Registrován: stř led 06, 2016 2:33 pm
Bydliště: namestovo

Re: Nastavenie karburátora Jawa 250

#11 Nový příspěvek od cipro21 »

Na motor 353 sa dávali
2924h
2924tr01
2924tr02
2926m11
2926sbd11b

Záleží od roku výroby .Je možné použiť aj iné dôležité je natriskovanie

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15808
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Nastavenie karburátora Jawa 250

#12 Nový příspěvek od oco13 »

Myslím že to nebude až také jednoduché - všetky motory čo mám majú za sebou dlhý a zložitý život , takže je vysoko pravdepodobné že boli skladané z viacerých kusov , možno aj kombinácie 353/592/a iné sa nájdu. Proste pri skladaní je znesená z povale velká bedňa zo súčiastkami a primeriava sa čo k čomu pasuje. :ano:
Poznávacie znamenie ,že boli u mňa je navarený ložiskový domec na spojkovom dekli a odtial vytiahnutá remenica na náhon príslušenstva. Tiež by som tryskám po x rokoch povalovania sa kde kade velmi neveril. :-/
Preto aj otázka bola smerovaná na súvislosti čo a s čím pridávam ,a ako poloha ihly v zárezoch vplýva na bohatosť zmesi. :-/

cipro21
Příspěvky: 44
Registrován: stř led 06, 2016 2:33 pm
Bydliště: namestovo

Re: Nastavenie karburátora Jawa 250

#13 Nový příspěvek od cipro21 »

Môžeš si to skontrolovať podľa www.jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html veľkosti trisiek sú dosť zásadná vec ,pokiaľ sú veľké alebo malé môžeš stelovat čo len chceš a bez výsledkov.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15808
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Nastavenie karburátora Jawa 250

#14 Nový příspěvek od oco13 »

Dik za odkaz , ešte otázočka - dá sa nejako premerať velkosť trysky? ak je značenie poškodené alebo nečitatelné?

jogr
Příspěvky: 78
Registrován: stř pro 14, 2016 8:40 am
Bydliště: Púchov

Re: Nastavenie karburátora Jawa 250

#15 Nový příspěvek od jogr »

Zdravím, už je to dávno čo som mal jawu 250, ale čo si pamätám tak ihlu som mal nastavenú vždy v druhom záreze asi od špičky a mala vplyv na bohatosť zmesi teda spotrebu, ak ju budeš mať v strede malo by to byť OK a neexistuje aby si mal takú spotrebu, skôr to vidím na zlú trysku (iný typ). Tou skrutkou ktorá ma v sebe pružinku nastavuješ množstvo vzduchu a vždy som ju nastavil na 2,5 otáčky. Pokiaľ to strieľa do karboša potom je zle nastavené zapaľovanie.V plavákovej komore sa žiadne množstvo paliva nemeria, vždy je tam toľko pokiaľ plavák neuzavrie prítok paliva do komory, aby palivo z karbiku nevytekalo. Nech sa darí.

Odpovědět

Zpět na „Motory“