Aditiva do nafty a benzínu ano či ne?

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
martin z
Příspěvky: 772
Registrován: sob led 14, 2012 9:10 pm
Bydliště: Vraný

Re: Aditiva do nafty a benzínu ano či ne?

#61 Nový příspěvek od martin z »

Killer Koly píše:mel jsem moznost nedavno natankovat naftu nekdy z roku 1984-85 a nestacil jsem se divit. auto najednou jelo jako nove, motor byl o dost klidnejs, tisi a pruznejsi. je pravda, ze to byl peugeot 1,9 D s motorem XUD, co si necha ledacos libit, ale ta stara socialisticka nafta se s tem dnesnimi srackami neda srovnat. uplne by stacilo vyrabet naftu podle socialistickych norem a nemusime tam pridavat zadne aditiva. tu starou naftu byh bez obav nalil i do dnesniho nejmodernejsiho dieselu
Pozor na to. Stará nafta obsahovala síru a ta by poškodila katalyzátor takže by jsi nic neušetřil. Já mám ještě třicet a možná i více let starou naftu v sudu a začal jsem ji dávat do TKáčka protože dneska žádný jiný motor který by ji snesl nemám a musím uznat že se motor hodně zklidnil (On se ten jednovál klepe sám o sobě dost) a přestalo to i tak kouřit. Výkon posoudit moc nedokážu, řekl bych že je to stejný ale když leju tu starou naftu z kanystru přijde mi to mnohem čistší. Ještě pro zastánce Shellu mám smutnou zprávu, jezdím totiž služební dodávkou (bohužel Ford) a tankoval jsem jen u Shellu a motor mi po 120 000 km vypověděl službu stejně jako ostatním kolegům.
Navíc mám známého který zásobuje benzinky a ten říká že zaváží palivem všechny značky včetně Shellu
Třeba máte jiné zkušenosti ale já jim nevěřím a podle mého názoru všechno co dneska natankujeme jsou jenom sajrajty. Do našeho Citroena 1,9 d (hrozná plečka) z roku 2005 leju Super diesel aditiv protože mi to mechanik doporučil kvůli citlivému el. čerpadlu ale jestli to má vliv netuším. (každopádně zatím to jede)

chuck77
Příspěvky: 2491
Registrován: stř led 29, 2014 1:23 pm
Bydliště: ZR

Re: Aditiva do nafty a benzínu ano či ne?

#62 Nový příspěvek od chuck77 »

zajímá mě ten zázrak na LPG................má to smysl????
Teď, teď, teď tu byl. Museli jste se potkat.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15753
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Aditiva do nafty a benzínu ano či ne?

#63 Nový příspěvek od oco13 »

Je to toto http://www.pro-tec-slovakia.sk/produkty ... an_protect
či to má zmysel ? netuším, ale je to asi za 20 tankovaní.To mám pri dvoch autách za 2 mesiace, navyše majú najlacnejší plyn v širokom okolí. Takže 2 v 1.

chuck77
Příspěvky: 2491
Registrován: stř led 29, 2014 1:23 pm
Bydliště: ZR

Re: Aditiva do nafty a benzínu ano či ne?

#64 Nový příspěvek od chuck77 »

ten oco je hotová studnice vědomostí. díky oco 8)
Teď, teď, teď tu byl. Museli jste se potkat.

Uživatelský avatar
vladman
Příspěvky: 1542
Registrován: čtv úno 07, 2013 8:48 pm
Bydliště: Topoľčany-okolie

Re: Aditiva do nafty a benzínu ano či ne?

#65 Nový příspěvek od vladman »

oco13: A ako často vlastne treba chodiť s LPG autom na revízie?
,,Pilní hospodár má pamatovať, abi rozeznal dobru zem od zléj..." Juraj Fándly

Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/

Uživatelský avatar
Britt
Příspěvky: 19329
Registrován: čtv lis 06, 2008 9:04 pm
Bydliště: Poděbrady

Re: Aditiva do nafty a benzínu ano či ne?

#66 Nový příspěvek od Britt »

tady je celkem zajímavý článek o aditivech

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 1483102169
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15753
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Aditiva do nafty a benzínu ano či ne?

#67 Nový příspěvek od oco13 »

vladman píše:oco13: A ako často vlastne treba chodiť s LPG autom na revízie?
Povinnosť revízií na slovensku už neplatí , každých 10 rokov nová nádrž (po tom velmi idú) a inak len bežná EK. Vzhladom k veku a km mojich aut som v servise tak raz do roka (plynovom), ale účty nie sú žiadna tragédia. 8)

Uživatelský avatar
vladman
Příspěvky: 1542
Registrován: čtv úno 07, 2013 8:48 pm
Bydliště: Topoľčany-okolie

Re: Aditiva do nafty a benzínu ano či ne?

#68 Nový příspěvek od vladman »

Ok. A v robote jazdím s Fordom Tranzit,má iba 120 tis. km a už je v prdeli,na výmenu vstrekovacov, tankujem iba na OMV,olej Castrol,hneď v januári pôjde na veľký servis,pridával som iba od novembra zimné aditivum,čo dáva aj majiteľ do A6.
,,Pilní hospodár má pamatovať, abi rozeznal dobru zem od zléj..." Juraj Fándly

Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Aditiva do nafty a benzínu ano či ne?

#69 Nový příspěvek od Killer Koly »

martin z píše:Pozor na to. Stará nafta obsahovala síru a ta by poškodila katalyzátor takže by jsi nic neušetřil. Já mám ještě třicet a možná i více let starou naftu v sudu a začal jsem ji dávat do TKáčka protože dneska žádný jiný motor který by ji snesl nemám a musím uznat že se motor hodně zklidnil (On se ten jednovál klepe sám o sobě dost) a přestalo to i tak kouřit. Výkon posoudit moc nedokážu, řekl bych že je to stejný ale když leju tu starou naftu z kanystru přijde mi to mnohem čistší. Ještě pro zastánce Shellu mám smutnou zprávu, jezdím totiž služební dodávkou (bohužel Ford) a tankoval jsem jen u Shellu a motor mi po 120 000 km vypověděl službu stejně jako ostatním kolegům.
Navíc mám známého který zásobuje benzinky a ten říká že zaváží palivem všechny značky včetně Shellu
Třeba máte jiné zkušenosti ale já jim nevěřím a podle mého názoru všechno co dneska natankujeme jsou jenom sajrajty. Do našeho Citroena 1,9 d (hrozná plečka) z roku 2005 leju Super diesel aditiv protože mi to mechanik doporučil kvůli citlivému el. čerpadlu ale jestli to má vliv netuším. (každopádně zatím to jede)
mas v tom trochu bramboracku. motor peugeot 1,9 XUD (je hodne podobny tomu co mas v tom citroenu) nema zadny katalyzator ani zadne jine rizeni krome mechaniky v cerpadle. soucasne dieselove motory (nektere, ne vsechny) sice maji katalyzator, ale standartnim oxidacnim (jine jsou za poradny priplatek) by ta sira prosla ven bez reakce, maximalne by ho casem ucpala, nic vic. procházi totiz ve forme oxidu a znova by asi neoxidovala. taky je pred nim filtr pevnych castic, na tom by se spis zachytila. jedine, co by se asi poskodilo, by byl konec vyfukoveho potrubi, kdy by oxidy siry reagovaly s vodou (parou) za katalyzatorem za vzniku kyseliny sirove. navic mam takovy pocit, ze od pocatku 80. let u nas zacaly platit nove normy ohledne paliv a spalovacich motoru (tehdy se k nam prestaly oficialne dovazet auta s 2T motorem, tedy trabanty a wartburgy), takze nafta uz te siry asi moc neobsahovala.
mimochodem, katalyzator na dieselu jsem videl jen jednou, byl to renault a byla to priplatkova vybava


všechno co dneska natankujeme jsou jenom sajrajty

tesat do kamene a nekoho s tim vzit po palici, tohle jsi vystihnul naprosto presne 8)
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
martin z
Příspěvky: 772
Registrován: sob led 14, 2012 9:10 pm
Bydliště: Vraný

Re: Aditiva do nafty a benzínu ano či ne?

#70 Nový příspěvek od martin z »

Dobrá beru na vědomí, nejsem automechanik a tak jen opakuju co jsem slyšel jinde a tím možná uvádím v omyl i ostatní. Jinak ten motor by měl být v základu zřejmě opravdu úplně stejnej a proto jsem ho chtěl. (každej tyhle motory chválil ze starých 405) Že to moc nepojede jsem popravdě čekal ale zklamala mě spotřeba čekal jsem totiž že budeme jezdit tak za 5 litrů a realita je tak kolem 7,5. Jedná se o auto z roku 05 a aby prý tenhle motor splňoval EURO III narvali do něj vstřikovací čerpadlo který má být řízeno elektronicky a to je prý strašně citlivý na naftu a taky pěkně drahý na výměnu. To je další zklamání protože jsme si to pořídili hlavně na ježdění okolo komína a ten výkon by i stačil ale zároveň jsem čekal že to bude motoricky k neutahání, bohužel to tak asi není a proto tam leju aspoň ty aditiva abych si mohl říct že jsem proto něco udělal.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Aditiva do nafty a benzínu ano či ne?

#71 Nový příspěvek od Killer Koly »

jj, tim cerpadlem to hodne dokurvili a nejspis tam mas i turbo, coz je dalsi kurvitko navic. jinak ten motor je nesmrtelny, zvlast s origo rotacnim cerpadlem bosch. je to komurkovy motor, takze neni citlivy na palivo. najezdil jsem cca 150 000 km na fritovaci olej z kauflandu (kolem 20,- kc /l a kdyz byla akce, bylo to jeste levnejsi) a tomu motoru to vubec nevadilo. ta spotreba se opravdu pohybovala kolem 5l/100km, zvlast na dalky
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
martin z
Příspěvky: 772
Registrován: sob led 14, 2012 9:10 pm
Bydliště: Vraný

Re: Aditiva do nafty a benzínu ano či ne?

#72 Nový příspěvek od martin z »

Turbo to naštěstí nemá. Toho čerpadla se ale bojím, fungl nový přijde prý na 90 tisíc což je u auta z roku 05 už nesmysl, na kolik přijde opravený, netuším. Motor jako takovej bude opravdu k neutahání vždyť ty starý Peugeoti nalítali statisíce kilometrů ale to co nabastlili potom (jak píšeš kurvítka) na něj to by mohl být zdroj problémů, přesně tak. To byl a je ale osud mnoha motorů všech možných značek. Ta spotřeba je ale na můj vkus fakt vysoká, kdybych to tušil koupil jsem raději 1,4 benzin.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Aditiva do nafty a benzínu ano či ne?

#73 Nový příspěvek od Killer Koly »

ten rotacni bosch bez elektroniky se da sehnat na vrakovisti (moc dlouho se tam ale neohreje, byvaji dlouho dopredu zamluveny), repase vyjde do 10 000
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
martin z
Příspěvky: 772
Registrován: sob led 14, 2012 9:10 pm
Bydliště: Vraný

Re: Aditiva do nafty a benzínu ano či ne?

#74 Nový příspěvek od martin z »

Jenomže pak to asi neprojde na STK protože tomu nevyjdou ty správný emise, nebo ne.

chuck77
Příspěvky: 2491
Registrován: stř led 29, 2014 1:23 pm
Bydliště: ZR

Re: Aditiva do nafty a benzínu ano či ne?

#75 Nový příspěvek od chuck77 »

Ahoj všem, jen mám malou myšlenku. Může se "předávkování" aditivem nějak negativně podepsat na čerpadle??? chuck77
Teď, teď, teď tu byl. Museli jste se potkat.

Odpovědět

Zpět na „Motory“