Pozor na to. Stará nafta obsahovala síru a ta by poškodila katalyzátor takže by jsi nic neušetřil. Já mám ještě třicet a možná i více let starou naftu v sudu a začal jsem ji dávat do TKáčka protože dneska žádný jiný motor který by ji snesl nemám a musím uznat že se motor hodně zklidnil (On se ten jednovál klepe sám o sobě dost) a přestalo to i tak kouřit. Výkon posoudit moc nedokážu, řekl bych že je to stejný ale když leju tu starou naftu z kanystru přijde mi to mnohem čistší. Ještě pro zastánce Shellu mám smutnou zprávu, jezdím totiž služební dodávkou (bohužel Ford) a tankoval jsem jen u Shellu a motor mi po 120 000 km vypověděl službu stejně jako ostatním kolegům.Killer Koly píše:mel jsem moznost nedavno natankovat naftu nekdy z roku 1984-85 a nestacil jsem se divit. auto najednou jelo jako nove, motor byl o dost klidnejs, tisi a pruznejsi. je pravda, ze to byl peugeot 1,9 D s motorem XUD, co si necha ledacos libit, ale ta stara socialisticka nafta se s tem dnesnimi srackami neda srovnat. uplne by stacilo vyrabet naftu podle socialistickych norem a nemusime tam pridavat zadne aditiva. tu starou naftu byh bez obav nalil i do dnesniho nejmodernejsiho dieselu
Navíc mám známého který zásobuje benzinky a ten říká že zaváží palivem všechny značky včetně Shellu
Třeba máte jiné zkušenosti ale já jim nevěřím a podle mého názoru všechno co dneska natankujeme jsou jenom sajrajty. Do našeho Citroena 1,9 d (hrozná plečka) z roku 2005 leju Super diesel aditiv protože mi to mechanik doporučil kvůli citlivému el. čerpadlu ale jestli to má vliv netuším. (každopádně zatím to jede)