Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jezus666
Příspěvky: 347
Registrován: pát led 18, 2013 11:43 am
Bydliště: Jalubí

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#166 Nový příspěvek od jezus666 »

1.9D podle mě je ideální volba, pro naši velikost traktorů. Levný, dostupný, spolehlivý, výkon dostačuje bez problému, náhradní díly koupíš v každé mototechně. Já s ním jezdím 6 rokem a po mechanické stránce jsem měnil jen vodní pumpu, gufero na klice a vačce a rozvod. remen. Pokud máš na v3s nápravě 20 palcové kola, může být i bez redukčky, tzn. poloosa z motoru přímo na nápravu...

Mira

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15666
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#167 Nový příspěvek od oco13 »

Ja som vedel že ten Wartburg mal 11ku na konci akurát s tou 9 som sa netrafil. Oni ich nemčúri robili aj ako kabrio a esteticky to bolo pekné auto. 8)

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#168 Nový příspěvek od Killer Koly »

opet vedle. to byl W 312
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15666
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#169 Nový příspěvek od oco13 »

https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/2 ... y-projekt/
Verzie modelu Wartburg 311
Wartburg limuzína (311–0)
Wartburg limuzína s plátenou sťahovacou strechou (311–008)
Wartburg limuzína de Luxe (311–100)
Wartburg limuzína de Luxe s plátenou sťahovacou strechou (311–108)
Wartburg Kabriolet (311–2)
Wartburg Coupé (311–3)
Wartburg Camping (311–5)
Wartburg Kombi (311–9)
Wartburg Pick-Up (311–7)
Wartburg „zásahové vozidlo“ / terénne vozidlo (311–4)
Wartburg Sport (313–1)
A až neskoršia modernizácia bola 312ka
K prepracovanej­šiemu motoru bolo potrebné zapracovať na starom podvozku s priečnymi listovými pružinami. Počas príprav na produkciu nového modelového radu (Wartburg 353) sa preto rozhodlo o implementovaní novo vyvinutého podvozku s vinutými pružinami do dosluhujúceho Wartburgu 311. Vznikol tak modernizovaný model 312/1. Nový systém pruženia umožnil zmenšenie priemeru pneumatík z pôvodných 15" na 13".

Verzie modelu Wartburg 312
Wartburg limuzína (312–0)
Wartburg limuzína s kovovou posuvnou strechou(312–008)
Wartburg limuzína de Luxe (312–1)
Wartburg limuzína de Luxe s kovovou posuvnou strechou (312–108)
Wartburg Hardtop-Coupé (312–300)
Wartburg Camping (312–5)
Wartburg Pick-Up (312–7)
Wartburg Kombi (312–9)
Limuzíny typu 312 v roku 1966 nahradil Wartburg typu 353 (súbežne s ním sa ešte rok vyrábali z typu 312 kombi verzie a kupé označené 312 HT). Nový Wartburg 353 však úspech svojho predchodcu nikdy nedosiahol.

Adassamiec
Příspěvky: 14
Registrován: stř čer 19, 2019 9:33 am
Bydliště: Milikov

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#170 Nový příspěvek od Adassamiec »

Pánové co říkáte na motor opel cadet 1,6D hodil by se jako náhrada za 1203 ? A jestli je nějak podobný Peugeotu 1,6D ?

mourke
Příspěvky: 445
Registrován: stř říj 31, 2012 9:55 pm
Bydliště: Praha-východ

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#171 Nový příspěvek od mourke »

Šel bych do osvědčených motorů z osobáku: 1.9D v P205-405, případně 1.5D z P106/Saxo.
Co se týká velikosti, tak jako náhrada 1203 je 1.5D jasná volba. 1.4D nebrat.
https://auto.bazos.cz/inzerat/117042731 ... o-15-d.php

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15666
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#172 Nový příspěvek od oco13 »

Čo je zlé na 1,4D ktoré sa dávali do 106ky a AXka

Sadra17
Příspěvky: 6079
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#173 Nový příspěvek od Sadra17 »

všechno 8)
malej traktorista v malým traktoru

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15666
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#174 Nový příspěvek od oco13 »

No mne v aute šlapal dlho a dobre, tak preto ma to trocha prekvapilo. :shock:

mourke
Příspěvky: 445
Registrován: stř říj 31, 2012 9:55 pm
Bydliště: Praha-východ

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#175 Nový příspěvek od mourke »

Hlavně to, že má hliníkový blok který přehřátí povětšinou nezvládnul.
Ty auta jsou už pár stovek tkm za svojí plánovanou životností, tak smysl má jít jen do těch nejodolnějších.
A to jsou ( klidně mě doplňte):
1.5D od peugeotu - malej motor, odolnej
1.9D od peugeotu - rozšířenej, poměrně odolnej
OM601-603 od mercedesu (200D-300D ze 124) - nejlepší motor všech dob
1.9tdi při úpravě na MTDI, nejlepší je ASV - výhoda přímý vstřik, odolnost, rozšířenost
1.9sdi při úpravě na MTDI odolný, náhrada 1.9 od peugeotu
Škoda 1.3 (případně by se dala použít i 1.4 z fabie) - nejodolnější benzin ve spojení s karbecem super
Mercedes 2.9 (sprinter, masařka), lze předělat na MTDI - výhoda přímý vstřik
Iveco SOFIM 2.5 , 2.8 idtd (ducato, iveco...) - výhoda přímý vstřik a rovnou v autě je bez elektroniky!

Nedoporučuju přeplňované komůrkové motory - peugeot td, bmw atp., ty hlavy (i bloky) jsou po letech unavený a i ve své době s tím byl prostě problém - hlava to nikdy dlouhodobě nedala, plyn na podlaze = problém.
Chápu, že u traktoru ty nároky jsou jiný a že to třeba vydrží ( jako třeba mercedes 240D + turbo) ale v osobáku by to nevydrželo ani tisíc km ( v tomto případě).
Tyhle starý auta dost rapidně ubejvaj, takže pokud máte doma traktor s takovým motorem a plánujete si ho nechat, je dobrý koupit jeden do zásoby. Dobrý motory končí ca rokem 2005 a to už je 15 let.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15666
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#176 Nový příspěvek od oco13 »

]Za mňa ešte
Renault 1.6D , 1.9D
Opel (isuzu) 1.5D 1.7D
VW 1.6D
Ja osobne by som do traktora nikdy nedal motor ktorý potrebuje RJ a tiež turbo je také diskutabilné, lebo ak tam nie je nemôže sa pokaziť a ak tam je tak ten zvýšený výkon aj tak neprenesieš na cestu. :typek: Ale to je len moj osobný názor.
Teraz sa už znižuje aj cena za čínske kopie Hondy 15 - 18HP čo na traktor do kvetináča celkom stačí. :typek:
Mourke
plyn na podlaze = problém.
Všetky traktory autá kosačky ani nič čo má spalovací motor nikdy u mňa nepoznalo plný plyn, dokonca si trúfnem povedať že aj 3000rpm je velkou výnimkou pri benzíne, pri nafte 2500rpm. :hm:

Odpovědět

Zpět na „Motory“