Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
1.9D podle mě je ideální volba, pro naši velikost traktorů. Levný, dostupný, spolehlivý, výkon dostačuje bez problému, náhradní díly koupíš v každé mototechně. Já s ním jezdím 6 rokem a po mechanické stránce jsem měnil jen vodní pumpu, gufero na klice a vačce a rozvod. remen. Pokud máš na v3s nápravě 20 palcové kola, může být i bez redukčky, tzn. poloosa z motoru přímo na nápravu...
Mira
Mira
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
Ja som vedel že ten Wartburg mal 11ku na konci akurát s tou 9 som sa netrafil. Oni ich nemčúri robili aj ako kabrio a esteticky to bolo pekné auto.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/2 ... y-projekt/
A až neskoršia modernizácia bola 312kaVerzie modelu Wartburg 311
Wartburg limuzína (311–0)
Wartburg limuzína s plátenou sťahovacou strechou (311–008)
Wartburg limuzína de Luxe (311–100)
Wartburg limuzína de Luxe s plátenou sťahovacou strechou (311–108)
Wartburg Kabriolet (311–2)
Wartburg Coupé (311–3)
Wartburg Camping (311–5)
Wartburg Kombi (311–9)
Wartburg Pick-Up (311–7)
Wartburg „zásahové vozidlo“ / terénne vozidlo (311–4)
Wartburg Sport (313–1)
K prepracovanejšiemu motoru bolo potrebné zapracovať na starom podvozku s priečnymi listovými pružinami. Počas príprav na produkciu nového modelového radu (Wartburg 353) sa preto rozhodlo o implementovaní novo vyvinutého podvozku s vinutými pružinami do dosluhujúceho Wartburgu 311. Vznikol tak modernizovaný model 312/1. Nový systém pruženia umožnil zmenšenie priemeru pneumatík z pôvodných 15" na 13".
Verzie modelu Wartburg 312
Wartburg limuzína (312–0)
Wartburg limuzína s kovovou posuvnou strechou(312–008)
Wartburg limuzína de Luxe (312–1)
Wartburg limuzína de Luxe s kovovou posuvnou strechou (312–108)
Wartburg Hardtop-Coupé (312–300)
Wartburg Camping (312–5)
Wartburg Pick-Up (312–7)
Wartburg Kombi (312–9)
Limuzíny typu 312 v roku 1966 nahradil Wartburg typu 353 (súbežne s ním sa ešte rok vyrábali z typu 312 kombi verzie a kupé označené 312 HT). Nový Wartburg 353 však úspech svojho predchodcu nikdy nedosiahol.
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř čer 19, 2019 9:33 am
- Bydliště: Milikov
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
Pánové co říkáte na motor opel cadet 1,6D hodil by se jako náhrada za 1203 ? A jestli je nějak podobný Peugeotu 1,6D ?
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
Šel bych do osvědčených motorů z osobáku: 1.9D v P205-405, případně 1.5D z P106/Saxo.
Co se týká velikosti, tak jako náhrada 1203 je 1.5D jasná volba. 1.4D nebrat.
https://auto.bazos.cz/inzerat/117042731 ... o-15-d.php
Co se týká velikosti, tak jako náhrada 1203 je 1.5D jasná volba. 1.4D nebrat.
https://auto.bazos.cz/inzerat/117042731 ... o-15-d.php
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
Čo je zlé na 1,4D ktoré sa dávali do 106ky a AXka
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
No mne v aute šlapal dlho a dobre, tak preto ma to trocha prekvapilo.
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
Hlavně to, že má hliníkový blok který přehřátí povětšinou nezvládnul.
Ty auta jsou už pár stovek tkm za svojí plánovanou životností, tak smysl má jít jen do těch nejodolnějších.
A to jsou ( klidně mě doplňte):
1.5D od peugeotu - malej motor, odolnej
1.9D od peugeotu - rozšířenej, poměrně odolnej
OM601-603 od mercedesu (200D-300D ze 124) - nejlepší motor všech dob
1.9tdi při úpravě na MTDI, nejlepší je ASV - výhoda přímý vstřik, odolnost, rozšířenost
1.9sdi při úpravě na MTDI odolný, náhrada 1.9 od peugeotu
Škoda 1.3 (případně by se dala použít i 1.4 z fabie) - nejodolnější benzin ve spojení s karbecem super
Mercedes 2.9 (sprinter, masařka), lze předělat na MTDI - výhoda přímý vstřik
Iveco SOFIM 2.5 , 2.8 idtd (ducato, iveco...) - výhoda přímý vstřik a rovnou v autě je bez elektroniky!
Nedoporučuju přeplňované komůrkové motory - peugeot td, bmw atp., ty hlavy (i bloky) jsou po letech unavený a i ve své době s tím byl prostě problém - hlava to nikdy dlouhodobě nedala, plyn na podlaze = problém.
Chápu, že u traktoru ty nároky jsou jiný a že to třeba vydrží ( jako třeba mercedes 240D + turbo) ale v osobáku by to nevydrželo ani tisíc km ( v tomto případě).
Tyhle starý auta dost rapidně ubejvaj, takže pokud máte doma traktor s takovým motorem a plánujete si ho nechat, je dobrý koupit jeden do zásoby. Dobrý motory končí ca rokem 2005 a to už je 15 let.
Ty auta jsou už pár stovek tkm za svojí plánovanou životností, tak smysl má jít jen do těch nejodolnějších.
A to jsou ( klidně mě doplňte):
1.5D od peugeotu - malej motor, odolnej
1.9D od peugeotu - rozšířenej, poměrně odolnej
OM601-603 od mercedesu (200D-300D ze 124) - nejlepší motor všech dob
1.9tdi při úpravě na MTDI, nejlepší je ASV - výhoda přímý vstřik, odolnost, rozšířenost
1.9sdi při úpravě na MTDI odolný, náhrada 1.9 od peugeotu
Škoda 1.3 (případně by se dala použít i 1.4 z fabie) - nejodolnější benzin ve spojení s karbecem super
Mercedes 2.9 (sprinter, masařka), lze předělat na MTDI - výhoda přímý vstřik
Iveco SOFIM 2.5 , 2.8 idtd (ducato, iveco...) - výhoda přímý vstřik a rovnou v autě je bez elektroniky!
Nedoporučuju přeplňované komůrkové motory - peugeot td, bmw atp., ty hlavy (i bloky) jsou po letech unavený a i ve své době s tím byl prostě problém - hlava to nikdy dlouhodobě nedala, plyn na podlaze = problém.
Chápu, že u traktoru ty nároky jsou jiný a že to třeba vydrží ( jako třeba mercedes 240D + turbo) ale v osobáku by to nevydrželo ani tisíc km ( v tomto případě).
Tyhle starý auta dost rapidně ubejvaj, takže pokud máte doma traktor s takovým motorem a plánujete si ho nechat, je dobrý koupit jeden do zásoby. Dobrý motory končí ca rokem 2005 a to už je 15 let.
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
]Za mňa ešte
Renault 1.6D , 1.9D
Opel (isuzu) 1.5D 1.7D
VW 1.6D
Ja osobne by som do traktora nikdy nedal motor ktorý potrebuje RJ a tiež turbo je také diskutabilné, lebo ak tam nie je nemôže sa pokaziť a ak tam je tak ten zvýšený výkon aj tak neprenesieš na cestu. Ale to je len moj osobný názor.
Teraz sa už znižuje aj cena za čínske kopie Hondy 15 - 18HP čo na traktor do kvetináča celkom stačí.
Mourke
Renault 1.6D , 1.9D
Opel (isuzu) 1.5D 1.7D
VW 1.6D
Ja osobne by som do traktora nikdy nedal motor ktorý potrebuje RJ a tiež turbo je také diskutabilné, lebo ak tam nie je nemôže sa pokaziť a ak tam je tak ten zvýšený výkon aj tak neprenesieš na cestu. Ale to je len moj osobný názor.
Teraz sa už znižuje aj cena za čínske kopie Hondy 15 - 18HP čo na traktor do kvetináča celkom stačí.
Mourke
Všetky traktory autá kosačky ani nič čo má spalovací motor nikdy u mňa nepoznalo plný plyn, dokonca si trúfnem povedať že aj 3000rpm je velkou výnimkou pri benzíne, pri nafte 2500rpm.plyn na podlaze = problém.