Turbo čtyřtaktní motor
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Turbo čtyřtaktní motor
Motor 1200 ccm diesel.
Mám technickou otázku na turbo při kolika ot/min motoru začíná pumpovat vzduch kolik m3/h a i maximální hodnoty mě zajímají.
Mám technickou otázku na turbo při kolika ot/min motoru začíná pumpovat vzduch kolik m3/h a i maximální hodnoty mě zajímají.
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo čtyřtaktní motor
Tohle je víc než obecná otázka s velkým počtem neznámých.Používá se více stupnu plnění(tlaku),také je možné díky turbu (rozvodum,prumeru a delce sacich a vyf potrubí zdvihu vrtání a dalších) měnit výrazně charakteristiky motoru.
Kvuli přeplnování v nižších otáčkách se používají třeba více ruzných turbodmychadel (menší ,mechanická,se stavitelnou geometrií lopatek)a jiných vynálezů
Pokud víš tlak (ten jistě zjistíš z ruzných podobných motorů) a zdvihový objem pak by ti nemelo dělat většího problému spočítat další hodnoty.Nicméně pokud se jedná o nepřepnovaný motor který na to není konstruován (vyšší tlaky komprese atd) tak brzy pujde do kytek.
Kvuli přeplnování v nižších otáčkách se používají třeba více ruzných turbodmychadel (menší ,mechanická,se stavitelnou geometrií lopatek)a jiných vynálezů
Pokud víš tlak (ten jistě zjistíš z ruzných podobných motorů) a zdvihový objem pak by ti nemelo dělat většího problému spočítat další hodnoty.Nicméně pokud se jedná o nepřepnovaný motor který na to není konstruován (vyšší tlaky komprese atd) tak brzy pujde do kytek.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Turbo čtyřtaktní motor
Díky, za odpověď.
Četl jsem zajímavý článek o elektrickém turbodmychadlu, pro lepší starty motoru a pro krátkodobé zvýšení výkonu o klasické přeplňovaní nejde.
Četl jsem zajímavý článek o elektrickém turbodmychadlu, pro lepší starty motoru a pro krátkodobé zvýšení výkonu o klasické přeplňovaní nejde.
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo čtyřtaktní motor
Mužes sem hodit odkaz?
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Turbo čtyřtaktní motor
To je pěkná blbost elektrické turbo.V přeplňování jde o využití kinetiky spálených plynů k pohonu turba a natlačení více vzduchu do válců a možnosti vstříknutí více paliva a dosažení většího měrného výkonu a lepšího MK při nižších otáčkách a dosažení vyšší účinosti.
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo čtyřtaktní motor
Dle čeho soudíš??Je mnoho dmychadel poháněných mechanicky.Více paliva není potřeba vstřikovat(u naftových motorů).Vyšší krouták je výrazný spíše ve středních a vyšších otáčkách(u tebou zminovaného turbodmychadla poháněného výfukovými plyny) (mechanické roots, odstředivé vícestupnové,dokáže plnit motor lépe i v nižších otáčkách)
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Turbo čtyřtaktní motor
Tak tak. Sám auto přeplňované rootsem (spínaným el. spojkou) a turbem vlastním. Co se týče charakteristiky výkonu je v celém spektru (1500-4500ot/min) lineární bez jakéhokoli "hrbu".
Přeplňovat to jen turbem které by si pomáhalo elektricky by bylo jistě snazší a výhodnější, dokonce to některé automobilky zkoušely možná to v něčem jezdí - jako pomoc při roztočení turba a jeho rychlejší reakce. Problém je dostat dostatek výkonu z elektrické energie na oběžné kolo turba. Ono ty výkony jenž mají expandující plyny jsou docela slušné.
Když se vrátím k rootsu tak není na volnoběh připnutý a až po přidaní otáček (musí být ještě zařazená rychlost) se spouští. A když si vychytáte okamžik jeho připojení tak na motoru jde hoodně cítit jeho první sepnutí kdy motor je v podstatě "jen" atmosférák - klimatizace je oproti toho naprosto nulový odběr. On ten řemen ke kompresoru taky vypadá trochu jinak...
Takže v tom vidím velký problém turb poháněných elektricky. Ale jinak proč ne
Přeplňovat to jen turbem které by si pomáhalo elektricky by bylo jistě snazší a výhodnější, dokonce to některé automobilky zkoušely možná to v něčem jezdí - jako pomoc při roztočení turba a jeho rychlejší reakce. Problém je dostat dostatek výkonu z elektrické energie na oběžné kolo turba. Ono ty výkony jenž mají expandující plyny jsou docela slušné.
Když se vrátím k rootsu tak není na volnoběh připnutý a až po přidaní otáček (musí být ještě zařazená rychlost) se spouští. A když si vychytáte okamžik jeho připojení tak na motoru jde hoodně cítit jeho první sepnutí kdy motor je v podstatě "jen" atmosférák - klimatizace je oproti toho naprosto nulový odběr. On ten řemen ke kompresoru taky vypadá trochu jinak...
Takže v tom vidím velký problém turb poháněných elektricky. Ale jinak proč ne
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Turbo čtyřtaktní motor
Zde jsou odkazy že elektrické turbo není blbost, využití trochu jiné, je možnost nákupu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_turbocharger
https://www.google.cz/search?q=HTTP+Tur ... 1171%3B584
https://www.youtube.com/watch?v=Q_ltL_pbHPY
http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_turbocharger
https://www.google.cz/search?q=HTTP+Tur ... 1171%3B584
https://www.youtube.com/watch?v=Q_ltL_pbHPY
Re: Turbo čtyřtaktní motor
a tady je zase důkaz že je to na nic plus zajímavý bastl
https://www.youtube.com/watch?v=cbGWgvJN1_8
https://www.youtube.com/watch?v=cbGWgvJN1_8
- Atlan
- Příspěvky: 9526
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo čtyřtaktní motor
Uciinost a spotreba vzduchu nepusti, kasli na elektricke,turbo.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo čtyřtaktní motor
xxmm: Obecně to co je na tom videu musí být nesmysl.Jinak to ale nesmysl nemusí nutně být.V podstatě největší "výhoda" klasického turbodmychadla je využití energie výfukových plynů na zlepšení plnění motoru.Nevýhodou je zase špatné plnění v nižších otáčkách a prodleva reakce. Tento problém by v nižších otáčkách a přechodových stavech mohlo,dostatečně výkonné(ne ta parodie co je na videu) a učinné el turbo mohlo řešit.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Turbo čtyřtaktní motor
Tak jsem našel ten odkaz co mě inspirovalo k myšlence elektrické dmychadlo.
http://www.autorevue.cz/renault-chysta- ... bu-a-emise
http://www.autorevue.cz/renault-chysta- ... bu-a-emise
Re: Turbo čtyřtaktní motor
V šeru dávnověku mě učili, že mechanicky poháněný kompresor určený k přeplňování motorů žere až 50% výkonu daného motoru. Tož asi tak k elektrice.
ALE když se do baterek vleze TOTO http://www.topgear.com/car-news/motorsp ... pikes-peak
ALE když se do baterek vleze TOTO http://www.topgear.com/car-news/motorsp ... pikes-peak
Re: Turbo čtyřtaktní motor
Malé motory způsobují moderním autům velké problémy, technici je vyjmenovali
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/ma ... -internetu
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/ma ... -internetu
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.