motor PF62

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lubanek
Příspěvky: 475
Registrován: pát led 09, 2015 9:16 pm
Bydliště: Strážkovice j.č

motor PF62

#1 Nový příspěvek od Lubanek »

ahoj všichni jsem tu nový právě sem tyto stránky našel. mam maleho traktůrka s motorem asi z pf62 či stabilák mi někdo řekl. a mám problem když už sem se naučil s nim fungovat (nikdy sem nemel motorku) tak nechce fungovat v nízkých otáčkách. to si pšoukne do sání a chcípne. a pak to trvá než ho nastartuju. ve vyšších otáčkách šlape dobře. foto ještě vložím až zjistim jak a kam a až najdu fotku :) snad mi někdo poradíte. zatim dík.
Přílohy
muj1.jpg
muj.jpg
Mám rád trktůrky a nestidim se za to :D
muj traktůrek Zelňák http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=77816

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: motor stabilák

#2 Nový příspěvek od thovt »

Ahoj snad ti to pomůže.
http://pf62.wz.cz/navody.html
Zde jsou vlákna s PF62
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewforum.php?f=22

Mužeš mít zarostlý výfuk karbonem.

Uživatelský avatar
padesátka
Příspěvky: 1734
Registrován: stř zář 15, 2010 2:50 pm
Bydliště: Kutnohorsko

Re: motor stabilák

#3 Nový příspěvek od padesátka »

Pod startovací pákou je šroub zkus ho vyšroubovat někdy se tam nashromáždí olej s trochou benzínu a blbne to jestli odamtud něco poteče tak to nech vytéct a zkus nastartovat jak chytne šroub zašroubuj zpět.Jak startuješ můžeš popsat?Tenhle motor jsme měli v traktůrku víc jak 30 let.Pak už jen svíčka-nastavení předstihu-gufera na klice a samozřejmě seřízení karburátoru ten je dost citlivej.Může být i chudá směs to většinou při volnoběhu střelilo do sání a motor se udusil víc mně nenapadá.

Uživatelský avatar
padesátka
Příspěvky: 1734
Registrován: stř zář 15, 2010 2:50 pm
Bydliště: Kutnohorsko

Re: motor stabilák

#4 Nový příspěvek od padesátka »

Koukám že máš výfuk nahoru my ho mněli dolu a ještě na něm byla koncovka(asi 10cm trubky na konci spláclá).

Uživatelský avatar
padesátka
Příspěvky: 1734
Registrován: stř zář 15, 2010 2:50 pm
Bydliště: Kutnohorsko

Re: motor stabilák

#5 Nový příspěvek od padesátka »

thovt píše:Ahoj snad ti to pomůže.
http://pf62.wz.cz/navody.html
Zde jsou vlákna s PF62
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewforum.php?f=22

Mužeš mít zarostlý výfuk karbonem.
Zajímavé čtení od pánů my teda takové problémy řešit nemuseli motory šlapaly dobře jak v orbě tak při tahání káry a to jsem vozil 1,5 kubiku písku 8km na omítky a fasádu to bylo nějakejch kár+práce v lese s 2 kárama--dobrej dělník 8)

Uživatelský avatar
Lubanek
Příspěvky: 475
Registrován: pát led 09, 2015 9:16 pm
Bydliště: Strážkovice j.č

Re: motor stabilák

#6 Nový příspěvek od Lubanek »

Ahoj všem koukal sem na ty typy a pokusim se neco vymyslet popřípadně zkusim kamaráda ten se v motorkách vyzná. a jinak odpovím. když mi to chcípne bez pšouknuti(jen se neudrži volnoběh) tak musím vytočit onen zminovaný šroub tak vyteče trocha benzínu a po chvíli snažení zase chytne. když chcípne s pšuknutím tak musím ho bud chvíly nechat odpočinnout a pak zase tak jak sem popsal výše. vejfuk už není nahoru při jízdě mi to čadí(lo) do obličeje :tyty: a ten je taky čistej mel sem ho rozebranej a cistil sem ho. motory mam dva jeden se startuje jen pákou a druhý pákou(dokud sem nezlomil pulměsíc) a řemenem. mam dva typy karburátoru a ten jeden se zda originál podle zkoumáni po netu a druhý nevím ale taky to vrčelo ale špatně chytalo. karbec sem jen rozebral vyčistil a nastavil jak mi poraadili tj..smes 2a púl otáčky po přitažení povolit nebo jen 2a púl utáhnout ted si nejsem jistej.
Mám rád trktůrky a nestidim se za to :D
muj traktůrek Zelňák http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=77816

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: motor stabilák

#7 Nový příspěvek od thovt »

Vičko od nádrže dělá problémy když je ucpaná dírka zkus mit povolené vičko od nadrže, nebo kohout u nadrže muže být ucpaný.

Uživatelský avatar
Lubanek
Příspěvky: 475
Registrován: pát led 09, 2015 9:16 pm
Bydliště: Strážkovice j.č

Re: motor stabilák

#8 Nový příspěvek od Lubanek »

jo tak to sem dělal. dirku sem provrtal asi 1či2 vrtákem. a kohout na nádrži mam novy stary byl hyn...
Mám rád trktůrky a nestidim se za to :D
muj traktůrek Zelňák http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=77816

Uživatelský avatar
Standam
Příspěvky: 658
Registrován: stř říj 22, 2008 7:35 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: motor stabilák

#9 Nový příspěvek od Standam »

Zdravím, změřil bych kompresi, možná je nízká a volnoběh neudrží motor v otáčkách. Pokud střelí do sání, tak uber na předstihu, u tohoto motoru stačí 12st. Standa.

Uživatelský avatar
Lubanek
Příspěvky: 475
Registrován: pát led 09, 2015 9:16 pm
Bydliště: Strážkovice j.č

Re: motor stabilák

#10 Nový příspěvek od Lubanek »

Ahoj zmerit kompresi nemam cim. a podle zde mne vlozenych odkazu se mi zatim z toho podarilo vylodit jen malinkou jiskru. tapr se do toho dostavam :-/ . budu si s tim hrat po chvilkach tak uvidim. kdyztak skusim znamyho... a jen mi neni jista jedna vec. pises 12stupnu. i v tech prilohach se mluvi o stupnich ale nevim jak ty stupne zjistim.. z mladsich let si pamatuju (matne) ze na skodovce sem si taky delal zapalování to sem se naucil (ted musim tady se to naucit) ze tam byly stupne na bloku motoru tady nic nevidim jeste vložim foto. i kdyz to asi rozebraný znáte.
Přílohy
2015-01-13 17.40.13.jpg
Mám rád trktůrky a nestidim se za to :D
muj traktůrek Zelňák http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=77816

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: motor stabilák

#11 Nový příspěvek od Atlan »

horsi systewm ako toto neexistuje, za skusku by stalo to prerobit na system ako ma VAri alebo babeta.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
Standam
Příspěvky: 658
Registrován: stř říj 22, 2008 7:35 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: motor stabilák

#12 Nový příspěvek od Standam »

Lubanek: Zdravím, podle průměru setrváku si vypočítáš obvodový úhel. U průměru 115mm je 1mm 1st a trojčlenku snad všichni známe. Potom si od okamžiku rozepnutí kladívka změříš vzdálenost k horní úvrati. Vyčisti pořádně kontakty kladívka, nastav odtrh a zkus jiskru. pokud bude problém přetrvávat, tak jsou dvě možnosti poruchy. Buď elektrika nebo "zestarlé" magnety na setrváku. Standa.

Uživatelský avatar
Lubanek
Příspěvky: 475
Registrován: pát led 09, 2015 9:16 pm
Bydliště: Strážkovice j.č

Re: motor stabilák

#13 Nový příspěvek od Lubanek »

Ahoj kladivka sem už vyčistil jemnym smirglem a kondík i civka jsou v pořádku. to mi meřil znamej co se vyzná tady v tech vecech. a jestli se ještě můžu zeptat. na to měření.... pro jistoutu. nastavim okamžik rozpojení kladívek. označim si místo a do té hú ten setrvák pootočim a spočítam rozdíl? ptám se jako trouba ale radši zeptam než špekulovat... magnety sem nejak nezkoušel jen sem přes ně projel magnetem ale nemam s čim porovnat... zatím dík. :)
Mám rád trktůrky a nestidim se za to :D
muj traktůrek Zelňák http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=77816

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: motor stabilák

#14 Nový příspěvek od duchodce »

Při čištění kladívek radši použij jemný pilníček , šmirgl někdy nestrhne pecku a navíc tam někdy zůstanou jemná zrnka karborundu . Pokud nemáš pilnik po ošmirglování otoč smir. plátno /ne papír/ "na ruby" a tím plátnem vylešti dosedací plochy. Co se týče kondenzátoru ,kvalita nových kondenzátorů je strašná . Vůbec se nespoléhej na to že nový kondenzátor je dobrý. Pokud známý není "profík " tak na průraz nemusel přijít, navíc kondenzátor který chodil v bateriovém zapalování nemusí fungovat v magnetu. K těm stupňům - nejsme vřichni "příznivci " matiky- lze to provést tak že obtočíš kolem obvodu buď metr , nebo nit a naměřený údaj /v milimetrech/ vydělíš 360 - to je počet stupňů na který se dělí kružnice./Neplést s380/ Dostaneš nějaké číslo a to je potřebný počet milimetrů na jeden stupeň a to číslo vynásobíš počtem požadovaných stupňů předstihu. Výsledkem je míra na obvodu magneta o kterou se musí kontakty začít rozevírat před horní úvratí. Nelaboruj s chybami v mm./radši menší pro zkoušky/ stejně se skutečný předstih změní různými vůlemi a nemá vliv na první natočení.
Pokud si chceš zopáknout matiku tak používám vzorec pro výpočet obvodu kružnice= 2.(pí).r
Neboli 2 krát (pí , je dané číslo =3,14) krát poloměr ( neboli polovina průměru ).
Příklad -máme průměr kulatiny15 cm. Poloměr je tedy 75 mm.
Takže 2 krát 3,14 krát 75mm = 471mm. To vydělíme 360st. Vyjde nám 1,3 mm a máme počet mm na 1,
stupeň, vynásobíme počtem potřebných stupňů předstihu a dostanem míru na obvodu magneta která vyjadřuje předstih.
Kompresi pokud motor při natáčení klade odpor neřeš , máto vliv na výkon ale ne na volnoběh to by vedle pístu musel "propadnot šroubovák" jaká by tam byla vůle aby to kvůli tomu chcípalo .Problém je pravděpodobně v zapalování a nebo v přisávání falešného vzduchu /simeringy pokud tam nejsou ty skovovými vložkami nebo s redukcí stačí aby si motor párkrát střelil do karburace a simeringy to otočí břity ven/ nebo kolem karburace , ještě nemusí také držet hladinu při vybracích motoru. Jinak doporučuji na PF foru najít příspěvek tuším p. Raaba /snad jsem to nepopletl / a vyrobit nestantartní klínek . Mě po té úpravě motory chodili jako znovu zrozené. Proč to začalo zlobit až po letech nevím , podobný problém řešili hasiči u PP12 kdy během let začaly zlobit magneta a ani po zesílení magnetů se situce nezlepšila , řěšilo se to přestavbou na baterii. Viděl jsem na PF namontované dynamo , zapalování bateriové , chytal v jakémkoli počasí na první otočení .
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: motor stabilák

#15 Nový příspěvek od Atlan »

Ml som k oprave taky motor, s ktoreho bola asi inspirovana PF, motor nechcel bezat strielal, po krvopotnej demontazi ventilatora som zistil malu medzeru na kontakte, demontaz obrusenie nastavenie, zmontovanie a prd, nastavena medzera podla manualu a nechcelo to startovat, musel som nastavit troska vecsiu ako bola ked som to doniesol. Cela finta je v tom ze ten kontakt sa musi rozpojit vtedy ked je v cievke akumulovana maximalna energia co zrovna nemusi byt tych par stupnom pred HU, takze odtrh kontaktu energia v cievke a predstih tu hraju neuveritelnu ulohu aby to korektne chodilo. Ked chces mat pokoj treba to prerobit na n3jaky lepsi system nie tento 70rokov stary poplatny tej dobre. To cievkou co tam je nabijat kondenzator ten tyristorom vybijat do zap cievky, a vyriesit nahradu kontaktu, alebo upravit schemu aby to chodilo s kontaktom.
Tak ze skus nastavit mensiu medzeru na kladivku ako je v manuale k pf, a malo by to chodit.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Odpovědět

Zpět na „Motory“