Motor Slavia 2S100K
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Motor Slavia 2S100K
Ahoj.
Potřeboval bych poradit s opravami motoru Slaviamotor, typ 2S100K, který mám na traktoru. Protože mi stříkal z výfuku olej potřeboval bych vyměnit vodítka ventilů a ventily - jsou vyběhané s vůlí. Při té příležitosti bych vyměnil i 1 válec s pístem, který má malou kompresi.
Je válec průměr 105 identický s válcem motoru Zetor 25 tak, aby šel válec vyměnit ? Vodítka ventilů jsou zřejmě jiná a moje ventily mají průměr tyče 9 mm, zetor 25 má asi ale 10 mm, je otázka ještě velkého průměru a ůhlu.
Co mi kdo poradíte ? Díky za pomoc. Všechny zdraví Jeníček.
Potřeboval bych poradit s opravami motoru Slaviamotor, typ 2S100K, který mám na traktoru. Protože mi stříkal z výfuku olej potřeboval bych vyměnit vodítka ventilů a ventily - jsou vyběhané s vůlí. Při té příležitosti bych vyměnil i 1 válec s pístem, který má malou kompresi.
Je válec průměr 105 identický s válcem motoru Zetor 25 tak, aby šel válec vyměnit ? Vodítka ventilů jsou zřejmě jiná a moje ventily mají průměr tyče 9 mm, zetor 25 má asi ale 10 mm, je otázka ještě velkého průměru a ůhlu.
Co mi kdo poradíte ? Díky za pomoc. Všechny zdraví Jeníček.
Re: Prosba o radu - Slaviamotor 2S100K
A ještě se chci zeptat na zdánlivou záhadu tohoto motoru. Z olejové vany vede trubka mazání do hlavy pro mazání vahadel a ventilů a je přerušená na boku motoru nad hladinou oleje ve vaně jakýmsi přílepkem. Nechápu, jak může být olej vytlačován vzhůru bez čerpadla !!! Čerpadlo ani olejový filtr jsem nikde nenašel ! Poradí někdo.
Díky.
Díky.
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Prosba o radu - Slaviamotor 2S100K
U tohoto motoru jsou ventily mazány malým pístovým čerpadlem , které je pod vstřkama a poháněné vačkou. Písty a klika je mazána rozstřikem lžičkami na klice.U tohoto motoru je důležité na krytu ventilů je odfuk, který řídí přetlak v motoru, je tam plech s pružinou a jak pulsuje motor tak to napomáhá mazání a pokud je to nefunkční tak to vyhazuje olej přes ventily.
Re: Prosba o radu - Slaviamotor 2S100K
Díky za vysvětlení - je tam opravdu asi čerpadýlko od vaček. Ještě mám problém s kapkami oleje ve výfuku - zřejmě zatéká vůlí mezi vodítky a ventily do výfukových kanálů. To právě řeším novými vodítky a ventily. Snad to pomůže. Narazil jsem ještě na těsnění červeným silikonem. Byl dokonce i pod hlavou válce. Mechanik to ale nedoporučuje - co na to kušení amatéři ?
Re: Prosba o radu - Slaviamotor 2S100K
červený silikon je "pomsta růžového pantera" a "zbraň hromadného ničení" v jednom je-li v rukou českého kutila.... To víš, že patlat červený silikon pod hlavu válců je totální zvěrstvo.
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Prosba o radu - Slaviamotor 2S100K
Pod hlavu to nepatri.
Ale jinak prece normalne funguje (napr. pretesneni vika převodovky apod..), nebo co konkretne je na nem spatneho, ze ho tak negativne popisujes?
Ale jinak prece normalne funguje (napr. pretesneni vika převodovky apod..), nebo co konkretne je na nem spatneho, ze ho tak negativne popisujes?
Re: Prosba o radu - Slaviamotor 2S100K
Pokud se používá s rozumem tak proč ne, ale vždy mě udivuje, když to někdo dokáže napatlat na místa kde to nemá co dělat nebo to nemá smysl (pod hlavu, výfuk apod.) a když to někam použije, tak v rámci hesla: Čím větší vrstva tím to bude asi lépe těsnit, tam toho napatlá, že to div neleze výfukem ven. A potom se nachází porůznu v chladiči, na sacím koši olejového čerpadla a pod...
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Prosba o radu - Slaviamotor 2S100K
Jo, tak to uz ti rozumim.
souhlas.
souhlas.
Re: Prosba o radu - Slaviamotor 2S100K
Díky za rady.
Jakékoliv těsnění pod hlavu vyrobí na zakázku fy kalina.cz Zlín, takže netřeba patlat silikon.
Jakékoliv těsnění pod hlavu vyrobí na zakázku fy kalina.cz Zlín, takže netřeba patlat silikon.
Re: Prosba o radu - Slaviamotor 2S100K
Ahoj.
Ještě poraďte, jak provést naplnění palivových okruhů vstřikování po GO ?
Když sestavuji potrubí na místo, je zpravidla bez nafty. To znamená, že první start bude velmi zdlouhavý a baterku a startér utrápím. A olejové čerpadlo, které je nad hladinou oleje ve vaně dokáže snad nabrat olej bez zalití ???
Díky za rady.
Ještě poraďte, jak provést naplnění palivových okruhů vstřikování po GO ?
Když sestavuji potrubí na místo, je zpravidla bez nafty. To znamená, že první start bude velmi zdlouhavý a baterku a startér utrápím. A olejové čerpadlo, které je nad hladinou oleje ve vaně dokáže snad nabrat olej bez zalití ???
Díky za rady.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: stř pro 05, 2012 12:14 pm
- Bydliště: Zlín
Re: Prosba o radu - Slaviamotor 2S100K
Zdravím pánové, máte někdo předělaný motor slavia 2s100k na elektrické žhavení? Abych nemusel pokaždé cpat doutnák. Jestli má někdo zkušenosti které žhavící svíčky tam pasují.
Re: Prosba o radu - Slaviamotor 2S100K
Ahoj. Žhavící svíčky mám v motoru : PAL 11601 R6 , 10,5 V, závit 18 x 1,5 (1,25 ?),
druhá svíčka je 11720609 0405, 10,5 V, odpor za studena 1,3 Ohmu, při zapnutí 9 Ampér.
Co se týká naplnění palivového systému, nádrž je nad motorem, takže po povolení vstupů do vstřik. čerpadel dostanu naftu do čerpadel. Potom povolím na čerpadlech horní velkou matici vývodů tlakové nafty (pod maticí trubky) a za odlehčení ventilů točím klokou dokud nafta nevystřikuje nahoře z čerpadel. Nakonec namontuji trubky směr trysky.
A olejové čerpadlo musí mít dva ventily. Jeden pod pístkem a druhý nad pístkem. Po zalití shora pak musí při běhu časem olej vytékat horem a to je správně.
Já jsem měl u motoru jen horní ventil, čerpadlo tak nefungovalo a vahadla s ventily a vodítka se nemazala a vůle pak byla veliká. Spodní ventil jsem pak vyrobil jako samotížné kuličkové.
druhá svíčka je 11720609 0405, 10,5 V, odpor za studena 1,3 Ohmu, při zapnutí 9 Ampér.
Co se týká naplnění palivového systému, nádrž je nad motorem, takže po povolení vstupů do vstřik. čerpadel dostanu naftu do čerpadel. Potom povolím na čerpadlech horní velkou matici vývodů tlakové nafty (pod maticí trubky) a za odlehčení ventilů točím klokou dokud nafta nevystřikuje nahoře z čerpadel. Nakonec namontuji trubky směr trysky.
A olejové čerpadlo musí mít dva ventily. Jeden pod pístkem a druhý nad pístkem. Po zalití shora pak musí při běhu časem olej vytékat horem a to je správně.
Já jsem měl u motoru jen horní ventil, čerpadlo tak nefungovalo a vahadla s ventily a vodítka se nemazala a vůle pak byla veliká. Spodní ventil jsem pak vyrobil jako samotížné kuličkové.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: stř pro 05, 2012 12:14 pm
- Bydliště: Zlín
Re: Prosba o radu - Slaviamotor 2S100K
A nepasuje tam žhavící svíčka co je na Tékáčko?
Re: Prosba o radu - Slaviamotor 2S100K
Nevím, co míníš pod "Tékáčkem", ale myslím, že stačí změřit závit a pokud sedí napětí a závit, pak to musí fungovat.