Farymann diesel
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Motor farymann
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 75&t=50927
Mám ho doma , myslím motor.
Zotrvák bude asi problém , jedine dopasovať z niečoho iného.
Mám ho doma , myslím motor.
Zotrvák bude asi problém , jedine dopasovať z niečoho iného.
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: sob lis 07, 2009 11:38 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motor farymann
Mohl bys mi ho přesně rozkreslit a poslat poštou i s fotkama? Vše zaplatím.
Re: Farymann diesel
Máš súkromnú zprávu.
- workoholik
- Příspěvky: 800
- Registrován: pát pro 20, 2013 3:05 pm
- Bydliště: Považská Bystrica
Re: Farymann diesel
Ahojte, kde sa dajú zohnať náhradné diely? Slzí mi tam jedno gufero pri vstrekovači.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
- Bydliště: Heroltice u Tišnova
Re: Farymann diesel
Ahoj,
právě jsem koupil Farymann A10, který nechce nazkočit. Chtěl jsem touto cestou poprosit někoho, kdo s tímto motorem má zkušenosti, jestli by mi neporadil.
Jde o to, že podle předchozího majitele, ta páčka ovládající rozsah palivového čerpadla pro nastartování (v levém horním rohu příruby pro startovací kliku). Má při zamáčknutí kovově cvaknout, což se slyšitelně nestane (plyn mám na max). Kdyby bylo léto, čekal bych, že se ten motor bez té páčky rozběhne. Prostě plyn na max a roztočit. Jenže je zima a podvědomě tuším, že se tomu motoru bez toho extra paliva nebude chtít.
Pokud by mi někdo z Vás popsal jak se během startovací sekvence motor chová, popřípadě jakým způsobem zkontrolovat onu hřídel, která ovládá ten extra přísun paliva, budu velmi vděčný.
právě jsem koupil Farymann A10, který nechce nazkočit. Chtěl jsem touto cestou poprosit někoho, kdo s tímto motorem má zkušenosti, jestli by mi neporadil.
Jde o to, že podle předchozího majitele, ta páčka ovládající rozsah palivového čerpadla pro nastartování (v levém horním rohu příruby pro startovací kliku). Má při zamáčknutí kovově cvaknout, což se slyšitelně nestane (plyn mám na max). Kdyby bylo léto, čekal bych, že se ten motor bez té páčky rozběhne. Prostě plyn na max a roztočit. Jenže je zima a podvědomě tuším, že se tomu motoru bez toho extra paliva nebude chtít.
Pokud by mi někdo z Vás popsal jak se během startovací sekvence motor chová, popřípadě jakým způsobem zkontrolovat onu hřídel, která ovládá ten extra přísun paliva, budu velmi vděčný.
Re: Farymann diesel
Od pohledu typuji vstřikovací čerpadlo Bosch PFR1 nebo nějaký derivát.
To cvaknutí by mělo posunout hřebínek na plnou startovací dávku u vstřikovacího čerpadla.
Vrzne vstřik když se otačí motorem ? Zde je to dobře slyšet.https://www.youtube.com/watch?v=4DARrHcRTIU
To cvaknutí by mělo posunout hřebínek na plnou startovací dávku u vstřikovacího čerpadla.
Vrzne vstřik když se otačí motorem ? Zde je to dobře slyšet.https://www.youtube.com/watch?v=4DARrHcRTIU
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
- Bydliště: Heroltice u Tišnova
Re: Farymann diesel
Ano podle cisla je to Bosch PFR 1k55a
Nicméně se mi podařilo zjistit, že výše zmíněná páka pro startovací dávku je pravděpodobně v pořádku, protože bylo špatně seřízené lanko k plynu a tudíž jsem se snažil tu startovací dávku nastavit bez plného plynu. Jakmile jsem to zkusil s plným plynem, už to cvaklo tak jak by mělo.
Bohužel to ale nevyřešilo problém s nastartováním, takže jsem se začal přesunovat dál. Postupně jsem povoloval matky na palivovém vedení, abych si průsakem při otáčení klikou ověřil, že je pumpa funkční a že není ucpaná nějaká hadička. Došel jsem až ke vstřiku, který když jsem vymontoval, tak okem se mi zdá, že je alespoň jedna ze tří dírek na hrotu ucpaná. Vrznutí vstřiku je pro mě dost těžko uchopitelný pojem, takže jsem udělal dvě videa se snad snesitelným zvukem.
https://youtu.be/68fpGqjjwIc
https://youtu.be/Vt3Ob9JBu4U
Ohledně toho vstřiku níže pár foto na posouzení. Snažil jsem se ho povolit, ale i když jsem ho měl ve svěráku a s plochým klíčem bral plnou sílu, tak se nehnul. Mám ho naložit do nafty nebo do něčeho jinýho?
Nicméně se mi podařilo zjistit, že výše zmíněná páka pro startovací dávku je pravděpodobně v pořádku, protože bylo špatně seřízené lanko k plynu a tudíž jsem se snažil tu startovací dávku nastavit bez plného plynu. Jakmile jsem to zkusil s plným plynem, už to cvaklo tak jak by mělo.
Bohužel to ale nevyřešilo problém s nastartováním, takže jsem se začal přesunovat dál. Postupně jsem povoloval matky na palivovém vedení, abych si průsakem při otáčení klikou ověřil, že je pumpa funkční a že není ucpaná nějaká hadička. Došel jsem až ke vstřiku, který když jsem vymontoval, tak okem se mi zdá, že je alespoň jedna ze tří dírek na hrotu ucpaná. Vrznutí vstřiku je pro mě dost těžko uchopitelný pojem, takže jsem udělal dvě videa se snad snesitelným zvukem.
https://youtu.be/68fpGqjjwIc
https://youtu.be/Vt3Ob9JBu4U
Ohledně toho vstřiku níže pár foto na posouzení. Snažil jsem se ho povolit, ale i když jsem ho měl ve svěráku a s plochým klíčem bral plnou sílu, tak se nehnul. Mám ho naložit do nafty nebo do něčeho jinýho?
Re: Farymann diesel
Tryska vstřikovače, otvory jdou vyčistit drátkem z ocelového kartáče, musí být vhodný.
Vrzavý zvuk tam nějaký je , tryska špatně rozprašuje ,motor špatně chytá.
Vstřik připoj mimo motor tak bylo vidět jak vstřikovač roprašuje naftu, nesmí kapat,
musí jít trysky mlha ve tvaru kužele. POZOR NA OČI tlak mlhy je vysoký.
Na zkušební start bych sundal vzduchový filtr, může být fitr zacpaný prachem.
Do saní motoru dej horkovzdušnou pistol(fén),usnadní start.
Chce to víc točit klikou, diesel potřebuje uvnitř válce vytvořit teplotu 500°C aby chytla nafta.
Ke klice se musí taky člověk správně postavit https://www.youtube.com/watch?v=ROnb5ouBjNc https://www.youtube.com/watch?v=JdOggkkoQ5Q
V létě Diesel chytá snáz.
Další tip zaretuj spojku, aby byl sešláplý spojkový pedál, bude roztáčení motoru lehčí.
Vrzavý zvuk tam nějaký je , tryska špatně rozprašuje ,motor špatně chytá.
Vstřik připoj mimo motor tak bylo vidět jak vstřikovač roprašuje naftu, nesmí kapat,
musí jít trysky mlha ve tvaru kužele. POZOR NA OČI tlak mlhy je vysoký.
Na zkušební start bych sundal vzduchový filtr, může být fitr zacpaný prachem.
Do saní motoru dej horkovzdušnou pistol(fén),usnadní start.
Chce to víc točit klikou, diesel potřebuje uvnitř válce vytvořit teplotu 500°C aby chytla nafta.
Ke klice se musí taky člověk správně postavit https://www.youtube.com/watch?v=ROnb5ouBjNc https://www.youtube.com/watch?v=JdOggkkoQ5Q
V létě Diesel chytá snáz.
Další tip zaretuj spojku, aby byl sešláplý spojkový pedál, bude roztáčení motoru lehčí.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
- Bydliště: Heroltice u Tišnova
Re: Farymann diesel
Diky. hned jak se k tomu dostanu zkusim to.
Zatím děkuju za pomoc.
Zatím děkuju za pomoc.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
- Bydliště: Heroltice u Tišnova
Re: Farymann diesel
Tak jsem měl vstřik dva dny namočený v naftě. Očistil špičku včetně dírek mosazným štětečkem. Venku rozprašoval pěkně, žádný kapání, pěkně všechny tři dírky rozprašovaly, ale ani s fénem v sání nenazkočil (mám i zbytek startovacího spreje od předchozího majitele a s ním taky nic). Sice jsem měl dojem že s fénem slyším v motoru vznícení jakože bafnutí, ale to může být taky jenom dojem, ale že by to viditělně udělalo nějakej kompletní takt nebo nedej bože několik za sebou, to ani omylem. Nenapadá někoho ještě nějaký polní/domácí možnosti, co stím, protože mě už napadají jenom věci typu nechat zeštelovat tlak vstřiku, zkontrolovat kompresi, předstih na ventilech a pod věci a na to nejsem vypaven ani po stránce technické a ani po stránce zkušenostní.
Za každý tip budu vděčný
Za každý tip budu vděčný
Re: Farymann diesel
Do válce je možné střiknout trochu benzinu, množství menší kávová lžička.
Je odvzdušněný vstřik ? Musí vrzat jinak motor nenáskočí, při blafnutí se trochu zakouří z výfuku.
Diesel potřebuje roztočit, když vypne dekompresor ,rychlost otáčení musí překonat kompresi.
Je odvzdušněný vstřik ? Musí vrzat jinak motor nenáskočí, při blafnutí se trochu zakouří z výfuku.
Diesel potřebuje roztočit, když vypne dekompresor ,rychlost otáčení musí překonat kompresi.
Re: Farymann diesel
Vrzání vstřikovače je slyšet pěkně.
Myslím si, že takové starší motory je vždy nutné otevřít - tedy sundat hlavu a zjistit stav dosedacích ploch ventilů a také stav pístních kroužků. Klidně mohou být kroužky přilepené a ventily oklepané. Když se vytahne píst, tak se zjistí , zdali není orezlá klika, případně nějak poškozená šála na ojnici. Bez revize kroužků a ventilů to asi nepůjde.
Myslím si, že takové starší motory je vždy nutné otevřít - tedy sundat hlavu a zjistit stav dosedacích ploch ventilů a také stav pístních kroužků. Klidně mohou být kroužky přilepené a ventily oklepané. Když se vytahne píst, tak se zjistí , zdali není orezlá klika, případně nějak poškozená šála na ojnici. Bez revize kroužků a ventilů to asi nepůjde.
Re: Farymann diesel
Proč rozebírat motor ,když po vypnutí dekomprese roztočený motor nepřekoná kompresi.
Na videu je vidět že je odkrytý setrvačník.Tak na něj namotat pásek a zatáhnout bude to mít víc otáček. Opět musí se to umět.např https://www.youtube.com/watch?v=G_qiTnZcLpw
Na videu je vidět že je odkrytý setrvačník.Tak na něj namotat pásek a zatáhnout bude to mít víc otáček. Opět musí se to umět.např https://www.youtube.com/watch?v=G_qiTnZcLpw
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
- Bydliště: Heroltice u Tišnova
Re: Farymann diesel
Teď se zeptám jako blbec, ale co myslíte tím nepřekoná kompresi? Protože první co mě napadlo, je se píst ve válci zastaví, ale to by se přece musel zastavit i setrvačník, protože je s pístem spojený přes hřídel. Ale po tom co vypne dekomprese, setrvačník udělá ještě dobře 2 otáčky než se zastaví...
Myšlenku s řemenem jsem pochopil. Jak bude možnost vyzkouším.
Myšlenku s řemenem jsem pochopil. Jak bude možnost vyzkouším.
Re: Farymann diesel
Kdy se podívám na video tak tenhle setrvačník není uplně spojený klikovou hřídelí, motor stojí a ještě se točí, možná má nějakou spojku.
Komprese je že píst stlačuje vzduch na tlak 2,5 až 4MPa tím se dosahuje kompresní teploty 500°C, když okolní teplota je 20°C. Pokud je okolní teplotá nižší, bude nižší kompresní teplota.Jde to i spočítat obsahu motoru.
Aby se dosáhlo této teploty motor potřebuje 100ot/min . Aby motor nastartoval dříve předehřívá se
např fénem.
Existuje test kdy se protačí motor bez dekomprese pomalu neměl hodně syčet.
K lepšímu startu je možně do valce nalít asi půl polívkové lžičky motorového oleje nejlepe teplý aby snaze roztek po pístu(ono se špatně míří mezi válec) a píst, může stát že je to moc pak nejde ani otočit motorem, musí se otevřít dekompresor a protočit motor aby nadbytečný olej vyfoukal ven.
Komprese je že píst stlačuje vzduch na tlak 2,5 až 4MPa tím se dosahuje kompresní teploty 500°C, když okolní teplota je 20°C. Pokud je okolní teplotá nižší, bude nižší kompresní teplota.Jde to i spočítat obsahu motoru.
Aby se dosáhlo této teploty motor potřebuje 100ot/min . Aby motor nastartoval dříve předehřívá se
např fénem.
Existuje test kdy se protačí motor bez dekomprese pomalu neměl hodně syčet.
K lepšímu startu je možně do valce nalít asi půl polívkové lžičky motorového oleje nejlepe teplý aby snaze roztek po pístu(ono se špatně míří mezi válec) a píst, může stát že je to moc pak nejde ani otočit motorem, musí se otevřít dekompresor a protočit motor aby nadbytečný olej vyfoukal ven.