Ojnice úhlování

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
malotraktor
Příspěvky: 2034
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Ojnice úhlování

#1 Nový příspěvek od malotraktor »

Vymněním ojniční kožiska, šálky dole nechám původní. Jak mám stružit díru pro pístní čep abych dodržel souosost. Nebo poraďte jak udělat nové pouzdro tak abych je po zalisování do ojnice už nemusel obrábět. Díky.
Nevěř všemu co si myslíš

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Ojnice úhlování

#2 Nový příspěvek od chobotek »

Přesah pouzdra musíš odhadnout podle průměru čepu. Ten si ale nenapsal, takže těžko radit. Po nalisování se už nic neobrábí, ojnice se vyúhluje přihnutím. Vrazil bych sem fota z knihy, ale knihovna je ještě v krabici od banánů.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

malotraktor
Příspěvky: 2034
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: Ojnice úhlování

#3 Nový příspěvek od malotraktor »

Pruměr pístního čepu je 28 mm oko v ojnici 32mm Na jaké míry to nechat udělat aby to po zalisování sedělo. Nedovedu si představit jak takovou ojnici přihýbat. Je to z motoru obdoba eresáku.
Nevěř všemu co si myslíš

Uživatelský avatar
Japa
Příspěvky: 854
Registrován: čtv srp 27, 2009 2:01 pm
Bydliště: Dětmarovice

Re: Ojnice úhlování

#4 Nový příspěvek od Japa »

Povrch ojničního pouzdra se vyrobí s přesahem na zalisování 0,03 - 0,04 mm,
díra se vysoustruží přesně na rozměr pístního čepu, tj. pr. 28,00 +0,01.
Po zalisování pouzdra do ojnice je nutno díru vystružit výstružníkem nebo zalapovat na lapovacím trnu.
Pro vystružování se používá ruční výstružník H7 (má dlouhý náběhový kužel).
Strefit se, aby po zalisování byla díra hotová, vzhledem k radiální vůli mezi pístním čepem a pouzdrem, která je 0,002 - 0,004 většinou nelze.

malotraktor
Příspěvky: 2034
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: Ojnice úhlování

#5 Nový příspěvek od malotraktor »

Jak zůhlovat? Teoreticky znám, ale amatérsky si to nedovedu představit.
Nevěř všemu co si myslíš

Uživatelský avatar
Japa
Příspěvky: 854
Registrován: čtv srp 27, 2009 2:01 pm
Bydliště: Dětmarovice

Re: Ojnice úhlování

#6 Nový příspěvek od Japa »

A proč zúhlovat, je křivá? Ohnutá ojnice se musí narovnat, pokud porušení souososti je větší než 0,15 mm.
Existuje na to úhlovací přípravek, i v případě amatérského úhlování je třeba mít dva přesné trny vsunuté do ok a vzájemně měřit jejich rovinnost.

malotraktor
Příspěvky: 2034
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: Ojnice úhlování

#7 Nový příspěvek od malotraktor »

Taky si myslím, že stačí nové pozdro s malým přídavkem na vystružení. Ale dost lidí mě děsí, že to musím úhlovat.
Nevěř všemu co si myslíš

Uživatelský avatar
Japa
Příspěvky: 854
Registrován: čtv srp 27, 2009 2:01 pm
Bydliště: Dětmarovice

Re: Ojnice úhlování

#8 Nový příspěvek od Japa »

V případě zadření motoru může dojít k ohnutí ojnice a pak je úhlování namístě, ale pokud je ojnice jen opotřebovaná provozem, tak stačí vyměnit pouzdro.

malotraktor
Příspěvky: 2034
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: Ojnice úhlování

#9 Nový příspěvek od malotraktor »

Nechávám brousit válce. Ojnice mám venku. Možná to zkusím tak, že to složím bez kroužků a planžetou změřím vůli mezi pístem a válcem po obou stranách.
Nevěř všemu co si myslíš

Uživatelský avatar
vjf55
Příspěvky: 161
Registrován: úte říj 21, 2008 7:44 pm
Bydliště: 53401 holice

Re: Ojnice úhlování

#10 Nový příspěvek od vjf55 »

myslím že každa brusírna i uhluje ojnice bych se tam zeptal

malotraktor
Příspěvky: 2034
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: Ojnice úhlování

#11 Nový příspěvek od malotraktor »

Nesyp mi sůl do rány :zly: S tou brusírnou se mi to, přestává nějak líbit. 1. března slíbil do měsíce a dneska do telefonu to vypadalo, že nemá ponětí na co se ptám.
Nevěř všemu co si myslíš

Uživatelský avatar
Japa
Příspěvky: 854
Registrován: čtv srp 27, 2009 2:01 pm
Bydliště: Dětmarovice

Re: Ojnice úhlování

#12 Nový příspěvek od Japa »

Zkus, ale pochybuji, že planžetou něco zjistíš. Spíš fixem začerni písty, ručně pár krát otoč motorem a po rozebrání by měl být fix smazán jen ve spodní části pístu, pokud bude smazán jednostranně u dna pístu, tak je křivá ojnice.

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojnice úhlování

#13 Nový příspěvek od jano »

Sú ľudia čo sa tým živia. Tam kde mi brúsili kľuku, a bolo treba brúsiť viac, vyhotovili aj neštandartné ojničné ložisko, vymenili púzdro a samozrejme vyuhlovali ojnicu. Kľukovka bola 6val. a celý špás bol okolo 100€ a trvalo to týždeň aj suhlovaním, ktoré robili inde...
Robiť to doma, bez znalostí a prípravkov to asi nejde---

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Ojnice úhlování

#14 Nový příspěvek od hotday »

akoze neurazte sa, ale toto sa tu uz neda citat!!!
to keby som len jeden motor takto urobil, tak by bol do hodiny stal, s tym ze by zatiahlo piesty!!!
kurna!!!chlopi!!!

ked chces menit puzdro, tak ho tam nalisujes, ak ma volu, alebo ide lahko, tak aj prilepis, ja vzdy lepim, lebo sa urcite nepohne a pri vylisovani nieje problem, takisto ako aj to stare pred nim...pouzivam lepidlo od wurthu...
ked tam mas puzdro, tak vnutro obycajne je surove, neopracovane, ale ak davas vyrabat puzdra, tak samozrejme, vsetko je opracovane...a vtedy len stiahnut pilnikom hranu na ojnici, aby ti puzdro islo splna dnu, a nezadrelo ti ho o ostru hranu, alebo zobralo z neho pas, atd...potom odmastit, lepidlo a sup ho dnu...
ked to mas, tak cela na spodnom ojnicnom oku su kolme na os diery ojnicneho capu, je uplne jedno ze ci niekto uhloval ojnicu, alebo nie, ked to chytis za tie boky, tak to musi bezat a klasika navrtas bud na freze, alebo horizontka...co zozenies...samozrejme, bronzove ojnicne puzdra sa vrtaju zasadne nozom, alebo specialne upravenym vystrunikom, kto ti tvrdi opak, tak este v zivote nevratal ojnicne puzdro!!!osobne to robim vzdy nozom, a trosku splnsia, lebo po nozi zostane taky zavit a ked motor nastartujem ,tak 3x odpali a uz ide uplne ako ma...mam to odskusane...
ked to budes vrtat rucne, tak nastavovacim vystruznikom, ruka by sa nemala velmi triast, a vole ako mas napisane vyssie...niekedy sa stane, ze sa ti ruka trasie a kraje su vybrate viac, a stred menej a cela vymena bola nanic a vydrzi to tak rok a motor bude zas hlucny...a ak mas velky pridavok, tak vyberat postupne...mozno sa budes s jednou ojnicou hrat den, ale potom to stoji za to...
ked si ho uz navrtal, a piestny cap ti ide pekne dnu, ze nie lahko, ale tak splna, tak je to oka...potom zalozis piest, bez kruzkov do motora a mierkou na ventily prechadzas okolo piestu, a zistujes, ze ako je do ktoreho boku uhnuty...
na uhlovanie ojnic sa pouziva taka primitivna vec, ze vypada to nejak ako lis, ale ojnica sa zospodu opiera len na oka, a v strede zhora na to tlacis srobom...to si vyrobis aj doma...uplne primitivne...myslim ze vola medzi piestom a vloskou valca by mala byt 0.05mm.
neodporucam nechavat stare salky na kluke, lebo ked to budes uhlovat, tak nemusis zbadat, ze to nemas v uhle, ale pritom ti to na kluke nebude sediet a mohol by ti utekat tlak oleja a kluka je hned v riti...

dufam, ze som aspon trosku pomohol..a prepacte za tu reakciu vyssie, ale to som este necital...inac, osobne si myslim, ze dat niekomu tak tisicku za vymenu puzdier nieje vela a mas to bez trapenia...takto pri tom budes plakat...

Uživatelský avatar
vjf55
Příspěvky: 161
Registrován: úte říj 21, 2008 7:44 pm
Bydliště: 53401 holice

Re: Ojnice úhlování

#15 Nový příspěvek od vjf55 »

lepit futro do ojnice je přeci zbytečny za prve se nikdy neprotočí pokud není šišata ojnice a za druhy kvuli jedny ojnici si kupovat lepidlo od wurta tak by přišlo to navíc než cela ojnice ale a souhlasím že doma to dělat uhlovaní je obtížny ale větší brusirny co se zabyvají motorama to umějí a na běžnějsí typy mají i na vyměnu stejnou vahově

Odpovědět

Zpět na „Motory“