Stránka 3 z 59

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

Napsal: sob črc 14, 2012 7:45 pm
od Jarda-k
Před časem jsem taky montoval favoriťáckej rozdělovač na motor š octavia super. Průměr uložení je stejnej,ale z původního rozdělovače jsem musel použít unašeč s kouskem hřídele a přendat to na rozdělovač z favorita. Není to ale žádný problém a motor jezdí do dnes....

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

Napsal: sob črc 14, 2012 8:26 pm
od Mako4991
Tak sa do toho pustím, Favoritov je na likvidačke až moc, takže niečo zoberiem, rozdeľovače z 1202 mám doma dva, takže jeden pôjde na diely, indučky z Favorita sú tiež doma asi tri. Len keby bol čas...

Na predchádzajúcej strane som písal, že som menil hlavnú trysku na karburátore. Dnes sme boli v lese a bolo to poznať. Nad 1900ot síce zaostáva, ale tak vysoko ho točím iba výnimočne. Dôležitejšie zistenie, s naloženou vlečkou po rovine a mierne do kopčeka na cestnej trojke(ktorú som predtým mal problém využiť) ide motor bez problémov na 1000-1200ot/min, pričom neklepe, nehreje sa a hlavne nežerie ako keď som tam vytočil dvojku na 1700ot. Na +-16km terénom mi to spapalo 4,5-5l(merané latkou so zárezmi, takže s rezervou), dalo by sa ísť aj úspornejšie, ale takto som si išiel vlastným tempom. Ešte ma trápi nestabilný voľnobeh, keď sa zohreje, ale to dúfam nejako vyriešim. Mohlo by tomu pomôcť to zapaľovanie z Favorita, alebo mám hľadať chybu v doprave benzínu?

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

Napsal: sob črc 14, 2012 9:43 pm
od Jarda-k
Pokud máš původní rozdělovač v dobrým stavu a správně seřízenej,tak výměnou za zapalování z favorita získáš jenom to,že odpadne starost o kontakty v přerušovači a trochu se zlepší starty. Na chodu motoru to skoro nepoznáš. Před lety jsem měl š 120 LS a taky jsem tam dal zapalování z favorita a rozdíl při jízdě byl téměř neznatelný. Na trochu solidní nastavení předstihu potřebuješ stroboskop. Co se týče toho volnoběhu,co karburátor v jakým je stavu? Není vyběhaná oska škrtící klapky?

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

Napsal: sob črc 14, 2012 9:53 pm
od Mako4991
No, pôvodný ako pôvodný... Mám doma dva motory(starý na ND s kupovaným rozdeľovačom, a druhý v traktore s takým rozdeľovačom, aký tam bol, nie je to bohviečo) a ešte mám jeden rozdeľovač na orgány. Nastavoval som to podľa ucha a jazdy. Nastavil som to tak, aby mal pekný voľnobeh, potom som stočil na jednu stranu, previezol som sa, na druhú stranu, zasa som sa previezol a od stredu som pootočil tam, kde to išlo krajšie. Ako som písal, štarty nie sú problém, skôr tá citlivosť na zohriatie a spotreba. Karburátor tam mám tiež taký, aký mám, je skladaný z troch. Vyberal som najlepšie súčiastky a poskladal som jeden celkom dobrý. Hriadeľka nie je vybehaná(aspon nie veľa, na jednom sa mi okolo nej valil benzín, teraz je tam sucho, takže tak) Dnes sa na tieto motory už veľa zohnať nedá a čo je zachovalé, to je drahé... Fungel novú AC pumpu som kupoval za 26€ a ešte som ju musel dolaďovať, šrobiky napoly vyšrobované, vývod zalepený len tak, aby sa nepovedalo, no hnus.

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

Napsal: ned črc 15, 2012 12:08 pm
od Jarda-k
Tak tam hoď to zapalko z favorita a uvidíš. Já jsem tam napasoval i karburátor z favorita a motor s ním fungoval pěkně. Úplně nejlepší by bylo tam napasovat celej motor z fáčka,přece jenom je o dost kvalitnější.

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

Napsal: ned zář 02, 2012 11:54 pm
od xxmm
hele co si myslíte o:
dát na oktávku karbec z TAZu 1500 (dostal jsem se k němu i s potrubím)
a případně ho přetryskovat z něčeho menšího (mám tu minimálně jeden špatný karb ze 105tky)

když se koukám na tabulku karburátorů tak třeba u 120 vs 120ls je změna jen v tryskách
http://skoda-katalog.eu/ekatalog-105-12 ... arburatory

případně jaký 2komorák nacpat na oktávku aby to moc nežralo? můj typ je edsr ze 120ci

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

Napsal: pon zář 03, 2012 10:01 pm
od Mako4991
Dnes začala škola, tak som konečne mal trochu času a vymenil som to zapaľovanie. Zo začiatku ma to veľmi nepresvedčilo, ale keď som to nastavil ako najlepšie šlo, tak je to pohoda. Motor sa mi zdá trošku živší a stabilnejší, no uvidíme čo to bude robiť, keď sa všetko zohreje na dlhšej trase. Ešte to musím poriadne ukostriť, momentálne to je ako skúšobná verzia, všade plno káblov...

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

Napsal: úte zář 04, 2012 12:10 pm
od MarianKo
Poradí mi niekto? Ak je vonku teplo,napr. vlete,tak mi vyvarí vodu z chladiča.Na jeseň a v zime to nerobí.Môže to byť tým že mám motor 1500 a chladič z 1202 bez sahary?Alebo je prasknutá hlava.Motor beží a ťahá naplno aj bez vody.Môže to byť aj predzápal?Mám to nastavené od oka.Skúšal som to aj bez termostatu ale to nepomohlo.Ako zistím či nje je prasknutá hlava.

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

Napsal: úte zář 04, 2012 2:28 pm
od Atlan
Tak bez sahary to nebude mozne uchladit ventilatorom....

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

Napsal: úte zář 04, 2012 2:57 pm
od dvk
Octávka nemá saharu ani v originále, jen samotnou vrtuli, takže v tom bych problém neviděl. Spíš bude zanesený chladič. Chlazení u těchto motorů je jinak spíš předienzované a pokud je chladič a termostat ok, není možné aby motor vařil.

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

Napsal: úte zář 04, 2012 6:14 pm
od Jarda-k
Nebo jsou užraný lopatky na vodní pumpě.

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

Napsal: úte zář 04, 2012 6:38 pm
od exot
Pokud nejsou extremni vedra a hodne zatizeny motor pak by to chladic v poho uchladil. Zavad to muze byt vic, praskla hlava nebo tesneni hlavy = bublinky ve vode nebo by tekla voda do oleje nebo voda do valcu.Take muze voda tect praskym valcem nebo blokem to ale neni moc pravdepodobne krom toho vetsinou jde voda do oleje.Pak jeste nefunkcni chladic cerpadlo (neco ucpane) a nebo volny remem.To bude asi kompletni vycet moznych problemu.A prasklou hlavu zjistis lehce proste bude praskla ale musi byt sundana a ocistena nekdy to muze byt i vlasova prasklina tezko viditelna.

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

Napsal: úte zář 04, 2012 10:53 pm
od Chose11
Pokud vaří voda i bez namomntovaného termostatu, je to už problém. Pokud jdou za běhu motoru bublinky ven z vody v chladiči, buď vadné těsnění pod hlavou což je nejčastější, nebo prasklá hlava. Může však i být vadné čerpadlo, točí se, ale lopatky nemá. Zacpaný chladič si nemyslím, protože pak by v něm zůstala voda studená a činnost termostatu by na něj neměla vliv. Doporučuji jako první vymontovat čerpadlo a je-li v pořádku, pak rovnou demontovat hlavu. Vadné těsnění je viditelně poškozeno, stačí jen očouzení na těsnícím kroužku okolo spalovacího prostoru směrem k vodnímu kanálu. Pokud je poškozeno i k oleji, logicky je olej jako šlehačka v horším případě, nebo jen zbarvený do běla. Prasklina v hlavě je po očištění viditelná, většinou se vyskytuje v nejslabším místě, např. mezi ventily. Většinou bývá i netěsný spalovací prostor doslova vymytý od vody. Doporučuji v případě montáže jiné hlavy nechat dosedací plochu přebrousit a také v každém případě změřit přesah vložek válců, jinak se problém může vyskytovat pořád dokola. Samozřejmostí je také správné dotažení šroubů a po cca 400-600km znovu správně dotáhnout hlavu. Zasvěceným opravářům se možná moje rady zdají úsměvné, ale z praxe vím co dokážou různí odborníci a vůbec lidi s motory udělat. Škoda jen že už doby generálních oprav motorů jsou pryč, tahle práce mne moc bavila, někdy jsem dělal i dvě opravy týdně, tak ať se oprava zdárně povede. ;-)

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

Napsal: stř zář 05, 2012 8:06 am
od MarianKo
Vďaka za rady.Kolega v práci mi ešte poradil,že ho mám nechať bežať naštartovaný a sledovať,či niekde pri tlaku v hadiciach nekvapká voda.Môže sa stať že kvapne na horúci motor a hneď sa aj odparí.Idem skúšať :'(

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

Napsal: ned zář 09, 2012 7:43 pm
od sferos
Tieto motory ma tiež živili, vyučil som sa na nich. Bol to jeden z dôvodov, prečo padla voľba naň. Chose 11 ty dal správnu radu, ale bez sahary som mal veľké problémy. Pri zámene hydraulického čerpadla chcel som si to zľahčiť elektrickým ventilátorom, ale nestačil. Nakoniec som sa musel vrátiť k Sahare.
Pôvodne siom to spravil takto:
http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view
Z novým čerpadlom s elektrickým ventilátorom - nestačilo chladiť ani z novou vodnou. pumpou
http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view
Návrat k sahare a dvakrát nadstavený kryt vrtule
http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view