Nasetraktory

pro všechny fandy traktorů
reklama
Právě je pát dub 18, 2014 2:14 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 186 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Další
Autor Zpráva
UNREAD_POSTNapsal: úte zář 04, 2012 6:38 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Příspěvky: 1068
Bydliště: Český ráj 294 11
Pokud nejsou extremni vedra a hodne zatizeny motor pak by to chladic v poho uchladil. Zavad to muze byt vic, praskla hlava nebo tesneni hlavy = bublinky ve vode nebo by tekla voda do oleje nebo voda do valcu.Take muze voda tect praskym valcem nebo blokem to ale neni moc pravdepodobne krom toho vetsinou jde voda do oleje.Pak jeste nefunkcni chladic cerpadlo (neco ucpane) a nebo volny remem.To bude asi kompletni vycet moznych problemu.A prasklou hlavu zjistis lehce proste bude praskla ale musi byt sundana a ocistena nekdy to muze byt i vlasova prasklina tezko viditelna.

_________________
život je neustálé získávání zkušeností které jsou ostatním stejně k ničemu
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem.
Svareni to je moje:)


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: úte zář 04, 2012 10:53 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 04, 2012 9:45 pm
Příspěvky: 1711
Bydliště: Rychnov na Moravě
Pokud vaří voda i bez namomntovaného termostatu, je to už problém. Pokud jdou za běhu motoru bublinky ven z vody v chladiči, buď vadné těsnění pod hlavou což je nejčastější, nebo prasklá hlava. Může však i být vadné čerpadlo, točí se, ale lopatky nemá. Zacpaný chladič si nemyslím, protože pak by v něm zůstala voda studená a činnost termostatu by na něj neměla vliv. Doporučuji jako první vymontovat čerpadlo a je-li v pořádku, pak rovnou demontovat hlavu. Vadné těsnění je viditelně poškozeno, stačí jen očouzení na těsnícím kroužku okolo spalovacího prostoru směrem k vodnímu kanálu. Pokud je poškozeno i k oleji, logicky je olej jako šlehačka v horším případě, nebo jen zbarvený do běla. Prasklina v hlavě je po očištění viditelná, většinou se vyskytuje v nejslabším místě, např. mezi ventily. Většinou bývá i netěsný spalovací prostor doslova vymytý od vody. Doporučuji v případě montáže jiné hlavy nechat dosedací plochu přebrousit a také v každém případě změřit přesah vložek válců, jinak se problém může vyskytovat pořád dokola. Samozřejmostí je také správné dotažení šroubů a po cca 400-600km znovu správně dotáhnout hlavu. Zasvěceným opravářům se možná moje rady zdají úsměvné, ale z praxe vím co dokážou různí odborníci a vůbec lidi s motory udělat. Škoda jen že už doby generálních oprav motorů jsou pryč, tahle práce mne moc bavila, někdy jsem dělal i dvě opravy týdně, tak ať se oprava zdárně povede. ;-)

_________________
Když tě všechno zradilo, pomůže Ti kladivo :-)


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: stř zář 05, 2012 8:06 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 08, 2008 11:56 am
Příspěvky: 267
Bydliště: Nemsova
Vďaka za rady.Kolega v práci mi ešte poradil,že ho mám nechať bežať naštartovaný a sledovať,či niekde pri tlaku v hadiciach nekvapká voda.Môže sa stať že kvapne na horúci motor a hneď sa aj odparí.Idem skúšať :'(


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: ned zář 09, 2012 7:43 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Příspěvky: 694
Bydliště: okr.Trenčín - Horné Srnie
Tieto motory ma tiež živili, vyučil som sa na nich. Bol to jeden z dôvodov, prečo padla voľba naň. Chose 11 ty dal správnu radu, ale bez sahary som mal veľké problémy. Pri zámene hydraulického čerpadla chcel som si to zľahčiť elektrickým ventilátorom, ale nestačil. Nakoniec som sa musel vrátiť k Sahare.
Pôvodne siom to spravil takto:
download/file.php?id=1346&mode=view
Z novým čerpadlom s elektrickým ventilátorom - nestačilo chladiť ani z novou vodnou. pumpou
download/file.php?id=9196&mode=view
Návrat k sahare a dvakrát nadstavený kryt vrtule
download/file.php?id=29049&mode=view

_________________
viewtopic.php?f=2&t=2997
viewtopic.php?f=48&t=3660


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: ned zář 09, 2012 8:55 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 18, 2012 9:07 am
Příspěvky: 293
Bydliště: Komárov u Zlína
Ahoj, potřeboval bych takovou menší pomoc. Asi máme odkráglovanou spojku na motoru ŠKODA 1203 a napadlo nás hodit tam spojku ze Škody 100. Síce je kapalinová, ale myslím, že by to šlo.
CO NA TO ODBORNÍCI??? Díky za každou radu :D.

_________________
Můj traktor
Víťa H., Komárov


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: pon zář 10, 2012 8:03 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Příspěvky: 694
Bydliště: okr.Trenčín - Horné Srnie
horavi píše:
Ahoj, potřeboval bych takovou menší pomoc. Asi máme odkráglovanou spojku na motoru ŠKODA 1203 a napadlo nás hodit tam spojku ze Škody 100. Síce je kapalinová, ale myslím, že by to šlo.
CO NA TO ODBORNÍCI??? Díky za každou radu :D.


Spojka Š-100 má len kvapalinové vypínanie spojky, nie mechanické, ako to bolo na Š- Octavia, resp. Š-1202.. ŠKODA 1203, TAZ 1500 mali tiež kvapalinové vypínanie spojky.

Rozdiel a veľký je v lamele spojky, prítlačnom tanieri a zotrvačníku. Všetko sa dá prerobiť, ale je to cesta veľkého odporu.
Neviem presne všetky priemery lamiel, ale Š-100 bola s priemerom 180 mm a celkom iné drážkovanie, ktoré nepasuje na prevodovku Š-Octavia až Š-1203 4-kvalt. ( Takisto prítlačný tanier nepasuje.)
Už Š-1203 TAZ 1500 používal minimálne tri druhy spojky ( podľa použitej prevodovky a roku výroby. Takisto zotrvačníky.
Najľahšia cesta je buď kúpiť lamelu, prípadne aj prítlačný tanier cez inzerát, resp. kúpiť od niektorého servisu, ktorý to ešte robí (http://www.motorservis-koleno.sk/ )

Na strane 1, je ďaľší odkaz na jeden servis, ktorý je tiež schopný dodať lamelu
damond píše:
Jinak tady se tá sehnat plno dílů http://www.sdhsport.estranky.cz/fotoalb ... koda-1203/
Jo o víměně za disel uvažuji manželky auto pujde letos do šrotu Peugeot 205 1,8D kastle ko,ale motor je super.

_________________
viewtopic.php?f=2&t=2997
viewtopic.php?f=48&t=3660


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: stř zář 12, 2012 9:09 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 04, 2012 9:45 pm
Příspěvky: 1711
Bydliště: Rychnov na Moravě
V případě použití spojkové sady ze škoda 100 se obávám rozlomení klikové hřídele v důsledku dynamické nevyváženosti. Nehledě v rozdílném upevnění na hřídel. Nedoporučuji leda s tímto rizikem. Zlomená klika je de-facto go motoru, dost peněz, takže jeho smrt, když už nechcete investovat do nové originál lamely a ložisek, natož opravy motoru.

_________________
Když tě všechno zradilo, pomůže Ti kladivo :-)


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: čtv zář 13, 2012 1:45 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 18, 2012 9:07 am
Příspěvky: 293
Bydliště: Komárov u Zlína
Chlapi dík, uvidím, snad to nejak vykoumám, asi ty nové lamely. Víťa H.

_________________
Můj traktor
Víťa H., Komárov


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: pát zář 14, 2012 2:17 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 21, 2008 2:37 pm
Příspěvky: 231
Bydliště: Strakonice
MarianKo píše:
Poradí mi niekto? Ak je vonku teplo,napr. vlete,tak mi vyvarí vodu z chladiča.Na jeseň a v zime to nerobí.Môže to byť tým že mám motor 1500 a chladič z 1202 bez sahary?Alebo je prasknutá hlava.Motor beží a ťahá naplno aj bez vody.Môže to byť aj predzápal?Mám to nastavené od oka.Skúšal som to aj bez termostatu ale to nepomohlo.Ako zistím či nje je prasknutá hlava.


A máš chladič s tlakovou, nebo normální zátkou. Pokud pasuje zátka z krytu ventilů do chladiče
tak je něco špatně - chladič není tlakový. Motor TAZ má tlakový chladicí okruh ( je rozdíl ve spojovacím otvoru komor vodního čerpadla) a s beztlakovým chladičem by to mohlo zlobit.
Opotřebení lopatek vrtule čerpadla je také typ správným směrem.
Jinak u Oktávek se běžně odmontovávala polovina vrtule, aby se to v zimě vůbec ohřálo.
U toho TAZu bych ale asi zkusil teplotní snímač a saharu ( ve stejně velkém bloku je těch koníků přece jen o něco víc.


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: pát zář 14, 2012 2:55 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 08, 2008 11:56 am
Příspěvky: 267
Bydliště: Nemsova
Už je to v poriadku.Aspoň si myslím.Dorobil som tam saharu z vysokozdvižného vozíka,dal čidlo teplomeru,teplomer aj termostat a vymenil sk-pásky.Vyoral som zemiaky aj popaprkoval a teplota držala.Asi to bola tá páska alebo sahara.Hlavne že to funguje.


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: stř zář 19, 2012 4:54 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon zář 10, 2012 8:46 pm
Příspěvky: 76
Bydliště: kosice, SR
Neviete poradit aku a kolko nemrznucej kvapaliny do 1202? Delia sa na podla farieb,ale hlavne podla toho ci su na hlinikove motory alebo ocelove? aku teda potrebujem? Dakujem

_________________
...moj traktor... viewtopic.php?f=2&t=63446


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: stř zář 19, 2012 6:44 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 04, 2012 9:45 pm
Příspěvky: 1711
Bydliště: Rychnov na Moravě
V podstatě je jedno jaký druh nemrznoucí směsi tam naleješ, motor má litinovou hlavu, tam se nemůže nic stát. Přesně si nepamatuji kolik je celkový objem chladící kapaliny, ale odhaduji to na cca 6 litrů. V tom případě bych namíchal směs 2-3 litry fridexu a 3 litry vody. Poměr 1:1 vytváří bod ztuhnutí -38°C což je i zbytečně moc a hůře se v létě může motor chladit, ale zase v případě menšího úniku stačí dolít vodu. Problém starých průhledných fridexů byl v tom, že byl po dvou letech agresivní na cokoliv, hliníková hlava mu vyloženě chutnala :) a hlavně rozežíral těsnění pod hlavou, nehledě k tomu že neměl jakékoliv účinky změkčující vodu. Takové už moděrní nemrznoucí kapaliny nejsou, některé ani nevyžadují destilovanou vodu. Můj názor je - jakákoli nemrznoucí kapalina, pokud bude jednoho druhu a mísící poměr bude jak jsem uvedl výše. (ve své praxi už jsem se setkal i s lidmi kteří tam nalili zimní směs do ostřikovačů :tyty: , tak to snad už nikoho nenapadne :vysmech: )

_________________
Když tě všechno zradilo, pomůže Ti kladivo :-)


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: čtv zář 20, 2012 7:03 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 13, 2012 10:43 am
Příspěvky: 13
Bydliště: olešna
ahojte. mam v traktoriku s motorom z Octavie. Moj problem spočiva v tom ze bez sytiča motor horko tažko dostanem do otačok,musim jemne pridavat. akonahle zošlapnem bud to udusí alebo striela z vyfuku :(
mam tam tento karburator a neviem ktora skrutka je na co..Len volnobeh si viem nastavit


Přílohy:
DSC02414.JPG
DSC02414.JPG [ 146.69 KiB | Zobrazeno 1413 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: čtv zář 20, 2012 8:54 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Příspěvky: 974
Bydliště: Kaznějov
Podle vývodu na ovládání sytiče to vypadá,že karbec je š 100 - 110.

Zelená šipka otáčky při volnoběhu. Červená šipka bohatost směsi při volnoběhu,šroubem nastavíš nejvyšší otáčky a dorazem klapky je snížíš na potřebnou úroveň a to opakuješ až máš potřebné otáčky volnoběhu a pravidelný chod.

Asi máš ucpaný trysky,nebo nefunkční akcelerační pumpičku.Pod šroubem označeným modrou šipkou je hlavní tryska. Chce to karbec pořádně vyčistit a vyfoukat.


Přílohy:
DSC02414.JPG
DSC02414.JPG [ 96.6 KiB | Zobrazeno 1409 krát ]

_________________
Traktůrek: viewtopic.php?f=20&t=44492
Náklaďáček: viewtopic.php?f=2&t=43737
Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: pát zář 21, 2012 9:34 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 21, 2008 2:37 pm
Příspěvky: 231
Bydliště: Strakonice
No, on karbec ze Škody 100 ( obsah 996 ccm ) je trochu jinak otryskován než Oktávka ( 1260 ccm )
takže v tom může být problém. Další chybka může být v rozdělovači. Je jich pro Oktávku několik,
s různým rozsahem a průběhem regulace ( podle objemu, vačky,roku výroby atd. )
chtělo by to asi podle čísla nejdřív identifikovat přesně motor ( typ, objem, série, verze ) a pak
zkontrolovat rozdělovač, karburátor ( velikost difuzoru, otryskování ) a tabulkové seřízení ( předstih
atd ).Pak je asi čas na další experimenty.Musím ale přiznat, že těžko lze právě u Oktávky vymyslet efektivnější kombinaci dílů a seřízení než měl výrobce.Podobné problémy jsou většinou způsobeny
druhotně, tedy získáte motor kam někdo " něco " namontoval, protože to tam namontovat šlo.
Točí se to, ale buď to žere, nebo netahá.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 186 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Vazaci-technika