Nasetraktory

pro všechny fandy traktorů
reklama
Právě je pát črc 01, 2016 11:45 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 548 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37  Další
Autor Zpráva
UNREAD_POSTNapsal: sob črc 14, 2012 7:45 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Příspěvky: 1511
Bydliště: Kaznějov
Před časem jsem taky montoval favoriťáckej rozdělovač na motor š octavia super. Průměr uložení je stejnej,ale z původního rozdělovače jsem musel použít unašeč s kouskem hřídele a přendat to na rozdělovač z favorita. Není to ale žádný problém a motor jezdí do dnes....

_________________
Traktůrek s mulčovačem a sněhovou frézou: viewtopic.php?f=20&t=44492


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: sob črc 14, 2012 8:26 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 02, 2009 8:51 pm
Příspěvky: 1992
Bydliště: Zubrohlava
Bydliště: okr. Námestovo
Tak sa do toho pustím, Favoritov je na likvidačke až moc, takže niečo zoberiem, rozdeľovače z 1202 mám doma dva, takže jeden pôjde na diely, indučky z Favorita sú tiež doma asi tri. Len keby bol čas...

Na predchádzajúcej strane som písal, že som menil hlavnú trysku na karburátore. Dnes sme boli v lese a bolo to poznať. Nad 1900ot síce zaostáva, ale tak vysoko ho točím iba výnimočne. Dôležitejšie zistenie, s naloženou vlečkou po rovine a mierne do kopčeka na cestnej trojke(ktorú som predtým mal problém využiť) ide motor bez problémov na 1000-1200ot/min, pričom neklepe, nehreje sa a hlavne nežerie ako keď som tam vytočil dvojku na 1700ot. Na +-16km terénom mi to spapalo 4,5-5l(merané latkou so zárezmi, takže s rezervou), dalo by sa ísť aj úspornejšie, ale takto som si išiel vlastným tempom. Ešte ma trápi nestabilný voľnobeh, keď sa zohreje, ale to dúfam nejako vyriešim. Mohlo by tomu pomôcť to zapaľovanie z Favorita, alebo mám hľadať chybu v doprave benzínu?

_________________
Tatkov kotrbant: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=2&t=10526
Môj pomocník: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=2&t=33352


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: sob črc 14, 2012 9:43 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Příspěvky: 1511
Bydliště: Kaznějov
Pokud máš původní rozdělovač v dobrým stavu a správně seřízenej,tak výměnou za zapalování z favorita získáš jenom to,že odpadne starost o kontakty v přerušovači a trochu se zlepší starty. Na chodu motoru to skoro nepoznáš. Před lety jsem měl š 120 LS a taky jsem tam dal zapalování z favorita a rozdíl při jízdě byl téměř neznatelný. Na trochu solidní nastavení předstihu potřebuješ stroboskop. Co se týče toho volnoběhu,co karburátor v jakým je stavu? Není vyběhaná oska škrtící klapky?

_________________
Traktůrek s mulčovačem a sněhovou frézou: viewtopic.php?f=20&t=44492


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: sob črc 14, 2012 9:53 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 02, 2009 8:51 pm
Příspěvky: 1992
Bydliště: Zubrohlava
Bydliště: okr. Námestovo
No, pôvodný ako pôvodný... Mám doma dva motory(starý na ND s kupovaným rozdeľovačom, a druhý v traktore s takým rozdeľovačom, aký tam bol, nie je to bohviečo) a ešte mám jeden rozdeľovač na orgány. Nastavoval som to podľa ucha a jazdy. Nastavil som to tak, aby mal pekný voľnobeh, potom som stočil na jednu stranu, previezol som sa, na druhú stranu, zasa som sa previezol a od stredu som pootočil tam, kde to išlo krajšie. Ako som písal, štarty nie sú problém, skôr tá citlivosť na zohriatie a spotreba. Karburátor tam mám tiež taký, aký mám, je skladaný z troch. Vyberal som najlepšie súčiastky a poskladal som jeden celkom dobrý. Hriadeľka nie je vybehaná(aspon nie veľa, na jednom sa mi okolo nej valil benzín, teraz je tam sucho, takže tak) Dnes sa na tieto motory už veľa zohnať nedá a čo je zachovalé, to je drahé... Fungel novú AC pumpu som kupoval za 26€ a ešte som ju musel dolaďovať, šrobiky napoly vyšrobované, vývod zalepený len tak, aby sa nepovedalo, no hnus.

_________________
Tatkov kotrbant: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=2&t=10526
Môj pomocník: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=2&t=33352


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: ned črc 15, 2012 12:08 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Příspěvky: 1511
Bydliště: Kaznějov
Tak tam hoď to zapalko z favorita a uvidíš. Já jsem tam napasoval i karburátor z favorita a motor s ním fungoval pěkně. Úplně nejlepší by bylo tam napasovat celej motor z fáčka,přece jenom je o dost kvalitnější.

_________________
Traktůrek s mulčovačem a sněhovou frézou: viewtopic.php?f=20&t=44492


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: ned zář 02, 2012 11:54 pm 
Offline

Registrován: úte bře 10, 2009 6:23 pm
Příspěvky: 848
hele co si myslíte o:
dát na oktávku karbec z TAZu 1500 (dostal jsem se k němu i s potrubím)
a případně ho přetryskovat z něčeho menšího (mám tu minimálně jeden špatný karb ze 105tky)

když se koukám na tabulku karburátorů tak třeba u 120 vs 120ls je změna jen v tryskách
http://skoda-katalog.eu/ekatalog-105-12 ... arburatory

případně jaký 2komorák nacpat na oktávku aby to moc nežralo? můj typ je edsr ze 120ci

_________________
s čímpa jezdím


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: pon zář 03, 2012 10:01 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 02, 2009 8:51 pm
Příspěvky: 1992
Bydliště: Zubrohlava
Bydliště: okr. Námestovo
Dnes začala škola, tak som konečne mal trochu času a vymenil som to zapaľovanie. Zo začiatku ma to veľmi nepresvedčilo, ale keď som to nastavil ako najlepšie šlo, tak je to pohoda. Motor sa mi zdá trošku živší a stabilnejší, no uvidíme čo to bude robiť, keď sa všetko zohreje na dlhšej trase. Ešte to musím poriadne ukostriť, momentálne to je ako skúšobná verzia, všade plno káblov...

_________________
Tatkov kotrbant: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=2&t=10526
Môj pomocník: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=2&t=33352


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: úte zář 04, 2012 12:10 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 08, 2008 11:56 am
Příspěvky: 270
Bydliště: Nemsova
Poradí mi niekto? Ak je vonku teplo,napr. vlete,tak mi vyvarí vodu z chladiča.Na jeseň a v zime to nerobí.Môže to byť tým že mám motor 1500 a chladič z 1202 bez sahary?Alebo je prasknutá hlava.Motor beží a ťahá naplno aj bez vody.Môže to byť aj predzápal?Mám to nastavené od oka.Skúšal som to aj bez termostatu ale to nepomohlo.Ako zistím či nje je prasknutá hlava.


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: úte zář 04, 2012 2:28 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Příspěvky: 3922
Bydliště: Košice-okolie
Tak bez sahary to nebude mozne uchladit ventilatorom....


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: úte zář 04, 2012 2:57 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon bře 01, 2010 4:59 pm
Příspěvky: 935
Bydliště: okr. Přerov
Octávka nemá saharu ani v originále, jen samotnou vrtuli, takže v tom bych problém neviděl. Spíš bude zanesený chladič. Chlazení u těchto motorů je jinak spíš předienzované a pokud je chladič a termostat ok, není možné aby motor vařil.

_________________
UAZ 452 + špalíkovač Biboš na podvozku PPS-12, Vari GXV160
Starý dům a mladá žena - zábava vždy zaručena.


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: úte zář 04, 2012 6:14 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Příspěvky: 1511
Bydliště: Kaznějov
Nebo jsou užraný lopatky na vodní pumpě.

_________________
Traktůrek s mulčovačem a sněhovou frézou: viewtopic.php?f=20&t=44492


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: úte zář 04, 2012 6:38 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Příspěvky: 2454
Bydliště: Český ráj 294 11
Pokud nejsou extremni vedra a hodne zatizeny motor pak by to chladic v poho uchladil. Zavad to muze byt vic, praskla hlava nebo tesneni hlavy = bublinky ve vode nebo by tekla voda do oleje nebo voda do valcu.Take muze voda tect praskym valcem nebo blokem to ale neni moc pravdepodobne krom toho vetsinou jde voda do oleje.Pak jeste nefunkcni chladic cerpadlo (neco ucpane) a nebo volny remem.To bude asi kompletni vycet moznych problemu.A prasklou hlavu zjistis lehce proste bude praskla ale musi byt sundana a ocistena nekdy to muze byt i vlasova prasklina tezko viditelna.

_________________
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: úte zář 04, 2012 10:53 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 04, 2012 9:45 pm
Příspěvky: 3474
Bydliště: Rychnov na Moravě
Pokud vaří voda i bez namomntovaného termostatu, je to už problém. Pokud jdou za běhu motoru bublinky ven z vody v chladiči, buď vadné těsnění pod hlavou což je nejčastější, nebo prasklá hlava. Může však i být vadné čerpadlo, točí se, ale lopatky nemá. Zacpaný chladič si nemyslím, protože pak by v něm zůstala voda studená a činnost termostatu by na něj neměla vliv. Doporučuji jako první vymontovat čerpadlo a je-li v pořádku, pak rovnou demontovat hlavu. Vadné těsnění je viditelně poškozeno, stačí jen očouzení na těsnícím kroužku okolo spalovacího prostoru směrem k vodnímu kanálu. Pokud je poškozeno i k oleji, logicky je olej jako šlehačka v horším případě, nebo jen zbarvený do běla. Prasklina v hlavě je po očištění viditelná, většinou se vyskytuje v nejslabším místě, např. mezi ventily. Většinou bývá i netěsný spalovací prostor doslova vymytý od vody. Doporučuji v případě montáže jiné hlavy nechat dosedací plochu přebrousit a také v každém případě změřit přesah vložek válců, jinak se problém může vyskytovat pořád dokola. Samozřejmostí je také správné dotažení šroubů a po cca 400-600km znovu správně dotáhnout hlavu. Zasvěceným opravářům se možná moje rady zdají úsměvné, ale z praxe vím co dokážou různí odborníci a vůbec lidi s motory udělat. Škoda jen že už doby generálních oprav motorů jsou pryč, tahle práce mne moc bavila, někdy jsem dělal i dvě opravy týdně, tak ať se oprava zdárně povede. ;-)

_________________
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: stř zář 05, 2012 8:06 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 08, 2008 11:56 am
Příspěvky: 270
Bydliště: Nemsova
Vďaka za rady.Kolega v práci mi ešte poradil,že ho mám nechať bežať naštartovaný a sledovať,či niekde pri tlaku v hadiciach nekvapká voda.Môže sa stať že kvapne na horúci motor a hneď sa aj odparí.Idem skúšať :'(


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: ned zář 09, 2012 7:43 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Příspěvky: 969
Bydliště: H.Srnie
Tieto motory ma tiež živili, vyučil som sa na nich. Bol to jeden z dôvodov, prečo padla voľba naň. Chose 11 ty dal správnu radu, ale bez sahary som mal veľké problémy. Pri zámene hydraulického čerpadla chcel som si to zľahčiť elektrickým ventilátorom, ale nestačil. Nakoniec som sa musel vrátiť k Sahare.
Pôvodne siom to spravil takto:
download/file.php?id=1346&mode=view
Z novým čerpadlom s elektrickým ventilátorom - nestačilo chladiť ani z novou vodnou. pumpou
download/file.php?id=9196&mode=view
Návrat k sahare a dvakrát nadstavený kryt vrtule
download/file.php?id=29049&mode=view

_________________
viewtopic.php?f=2&t=2997
viewtopic.php?f=48&t=3660


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 548 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz