Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
damond
Příspěvky: 36
Registrován: úte úno 14, 2012 4:19 pm
Bydliště: Ohníč

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#16 Nový příspěvek od damond »

Jinak tady se tá sehnat plno dílů http://www.sdhsport.estranky.cz/fotoalb ... koda-1203/
Jo o víměně za disel uvažuji manželky auto pujde letos do šrotu Peugeot 205 1,8D kastle ko,ale motor je super.

Jožka30
Příspěvky: 248
Registrován: ned pro 18, 2011 10:35 pm
Bydliště: Svitavy

Oprava AC pumpy motoru Octávie

#17 Nový příspěvek od Jožka30 »

Určitě hojně se k pohonu traktůrku používá motoru z Octávie a sehnat novou AC pumpu či starší za rozumný peníz, dá někdy hodně shánění, protože se prodávají v rozmezí 600,- až 1200,-Kč.Pokud chci jen vyměnit membránu, tak její cena se pohybuje kolem 230,-Kč. Cena je proto tak vysoká, neboť se jedná o veterána.Přitom membrána do Š 120 se dá pořídit za 38,-Kč.To vše jsem zjistil, když jsem potřeboval opravit dost poničenou AC pumpu.Nic jsem nesehnal, tak jsem se pustil do opravy.Prvně jsem ji rozebral a na několik hodin jsem ji namočil do přípravku proti vodnímu kameni, abych odstranil usazenou sraženinu z benzínu.Nádherně se vše vyčistilo, bez újmy na povrchu materiálu.Pak jsem řešil membránu.Použil jsem ji ze Š 120.Teď se rozpoutá bohatá diskuze, že ta tam nejde.Ale jde. Chce to pouze malou úpravu, která nezabere víc jak půl hodiny.Ze staré membrány jsem na soustruhu odstranil konec nýtování a tím se celá rozdělila na díly.To samé jsem udělal z novou.V těle starého držáku jsem vyvrtal otvor v délce 12 mm a pak vyřízl závit M6.Novou membránu jsem pak k tělu přišrouboval šroubkem na který jsem nasadil el.podložku,aby zabránila příp.samovolnému uvolňování.AC pumpa pracuje bez problému a výměna samotné membrány je otázka několika minut a hlavně bez velkých finančních nákladů.

Uživatelský avatar
novak
Příspěvky: 140
Registrován: čtv úno 23, 2012 7:38 am
Bydliště: Kolín

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#18 Nový příspěvek od novak »

Zdravím, motory Škoda už jsou asi za zenitem. Mám ho také v traktoru i s převodovkou a za tím je předek vč. převodovky Desta 1622, mě složí jako zadek. Téměř 20 let to docela fungovalo ale poslední dobou jsou už s motorem problémy. Budem to předělávat na motor Slavia 2 válec (vzduch chlaz.) a ní převodovka Multicar 25, docela jednoduše se to dá spasovat. Celý se to přes kloub spojí s tím stávajícím
zadkem. Ještě to pojede rychleji. Předtím, protože to vlastě couvalo, tak tam byla blokovaná 3. Ta převodovka M 25 otáčí směr, tak to bude fajn. Až to začneme rozebírat, tak to sem asi dám.

trupka
Příspěvky: 410
Registrován: sob dub 25, 2009 8:30 pm
Bydliště: liptov

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#19 Nový příspěvek od trupka »

AHOJ

Jednokomotový karburátor

Ako sa má správne naštelovať? Dá sa nastavitť ,aj vzduch ,lebo na dvojkomorákoch 1203 sa dá štelovať aj vdzuch. Kamarátovi štelovali dvojkomorový karburátor ,ubrali vzduch a spotreba išla dole o 50%.
spotreba... koľko nalejem, toľko zožerie

Chodak
Příspěvky: 109
Registrován: úte led 04, 2011 9:38 pm
Bydliště: okr.Domažlice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#20 Nový příspěvek od Chodak »

Zdravim Pred rokem jsem sehnal motor z 1203 mel jsem ho rok v trakturku a zacala se mi obevovat voda v oleji tak jsem dal nové tesnění pod hlavou a za 14 dní voda v oleji znova a na konec to propouštěli meděné kroušky pod hrnečkama na 3 a 4 válci.
Zavařit,uřiznou,nebo umrtvit kladivem :D
Stroje:
1 Traktůrek http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=52618
2 vlatním pouze polovinu. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 51&t=61275

Uživatelský avatar
MarianKo
Příspěvky: 350
Registrován: pát úno 08, 2008 10:56 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#21 Nový příspěvek od MarianKo »

Tento motor som mal na všetkých traktoroch čo som robil.Aj na 805tke aj na malom klbaku aj teraz na pejovi.Je jednoduchý a spolahlivý.1202jka skoro ani nežrala.Teraz mám 1500,tá si potiahne z nádrže,ale zase aj rýchlejšie porobí.

Mako4991
Příspěvky: 1987
Registrován: úte čer 02, 2009 8:51 pm
Bydliště: okr. Námestovo

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#22 Nový příspěvek od Mako4991 »

Ako riešite nie príliš zanedbateľnú spotrebu paliva? Ja som na skúšku dal hlavnú trysku JIKOV 116(?), predtým tam bola 120 a keď som ho kúpil, mal som tam 125.Na pravidelnosti chodu sa to nijako neprejavilo, má o niečo málo nižší výkon(pár percent) a som zvedavý, ako sa to prejaví na spotrebe a na dlhšej trase. Chcel by som sa opýtať, ako rozoznám voľnobežné trysky, značenie som nenašiel a tiež by som s tým chcel polaborovať, prípadne aké máte odporúčania. Počul som o elektrickom ovládaní voľnobežky, ale neviem nič viac a ani to, ako by sa to dalo spraviť čo najjednoduchšie. Jedná sa o brzdenie motorom z tiahlejších klesaní. Kedysi sa mi upchala a mohol som ísť o kvalt vyššie a brzdilo to aj tak lepšie, ako normálne, preto ma to zaujalo.

xxmm
Příspěvky: 995
Registrován: úte bře 10, 2009 5:23 pm

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#23 Nový příspěvek od xxmm »

odpojovač volnoběhu má karburátor ze 120ci edsr/sedr akorát tam funguje jen při vyplím motoru -> musel by si manuálně ovládat
inteligentní systém by měl být na jikov karbech co se dávali do wartburgů a některých exportních 120tek

u jednokomoráku se mi osvědčila silnější pružina u pedálu (přecejen to na traktoru s člověkem hází a v karbu je akcelerační pumpička) a by oko seřízení

Uživatelský avatar
pasa444
Příspěvky: 1730
Registrován: pát srp 07, 2009 11:23 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#24 Nový příspěvek od pasa444 »

Další postřeh,mame ho u sdh na stříkačce ten motor a necha se tam namontovat bezdotyk. zapalování s favorita a je to super na kliku to chytne na pul otáčky motoru (teplý motor) a jinak na studenej přes starter na cvrnknutí .Myslím si že to někomu pomuže

Mako4991
Příspěvky: 1987
Registrován: úte čer 02, 2009 8:51 pm
Bydliště: okr. Námestovo

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#25 Nový příspěvek od Mako4991 »

xxxm:
Tie jikovy z Wartburgov asi nebudú sedieť na škodovácku prírubu, alebo sa mýlim? Mám doma dvojkomorák z malého Fiata, ale ten je zložitý na spasovanie.
Pedál mám plastový zo škodovky a pružina je pomerne silná, takže tam to je v pohode.

pasa444:
Niekedy natočím štart kľukou, keď prídeš na princíp, tak aj studený motor ti chytí na šupu, pokiaľ nie je v prdeli. Niekedy sa mi zdá, že studený chytá lepšie ako teplý.

Uživatelský avatar
pasa444
Příspěvky: 1730
Registrován: pát srp 07, 2009 11:23 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#26 Nový příspěvek od pasa444 »

jasně to chapu ale orig. zapalování je citlivější na ulití, a motor nejde tak pěkně jako s tím bezdotyk. zapalováním tot postřeh muj a několika znamích kterým jsem to předělával. 8)

Mako4991
Příspěvky: 1987
Registrován: úte čer 02, 2009 8:51 pm
Bydliště: okr. Námestovo

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#27 Nový příspěvek od Mako4991 »

To je jasné, modernejšia technilógia spraví svoje...

damond
Příspěvky: 36
Registrován: úte úno 14, 2012 4:19 pm
Bydliště: Ohníč

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#28 Nový příspěvek od damond »

No jasně ;-) .Zapalování z Favorita jsem koupil na ekolikvydaci aut za 200kč a už ho tam má.Maká to super teď jsem ještě zvědaví jak to bude se spotřebou podle článku co jsem k tomu četl tak u aut v běžném provozu šla dolů.Tak předpokládám tak možnou usporu,ale zase při té zátěži a stáří motoru se nedivím té spotřebě co má.

Uživatelský avatar
pasa444
Příspěvky: 1730
Registrován: pát srp 07, 2009 11:23 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#29 Nový příspěvek od pasa444 »

vid? a je to za chvilku vyměněné a rozdíl neskutečnej.ještě doporučuju dat nový kabely,je to pár korun a oni ty starší mužou začít probíjet, jak je po dešti.Ja je tam dal preventivně a je klid 8) Nám motor taky jede jako šílenej,a spotřeba by měla být menší,přesnější zapalování, větší jiskra-tzn. lepší učinost spalování

Mako4991
Příspěvky: 1987
Registrován: úte čer 02, 2009 8:51 pm
Bydliště: okr. Námestovo

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#30 Nový příspěvek od Mako4991 »

Ahojte!
Keď už o tom píšete, tak by som sa do toho pustil. Momentálne brigádujem na likvidačke, takže s dielmi na prestavbu by som nemal problém, ale chcel by som sa opýtať, čo konkrétne potrebujem a čo musím akým spôsobom upravovať. Prečítal som si návod na prestavbu motora Š120, ale ten je k Favoritu o niečo bližšie. 1202 má rozdeľovač zboku a pohon zabezpečuje pero, nie ozubenie ako u Favorita. Nie som elektrikár ani automechanik, tak sa pýtam aj na blbosti... Zatiaľ som to bližšie neskúmal.

Odpovědět

Zpět na „Motory“