Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Jinak tady se tá sehnat plno dílů http://www.sdhsport.estranky.cz/fotoalb ... koda-1203/
Jo o víměně za disel uvažuji manželky auto pujde letos do šrotu Peugeot 205 1,8D kastle ko,ale motor je super.
Jo o víměně za disel uvažuji manželky auto pujde letos do šrotu Peugeot 205 1,8D kastle ko,ale motor je super.
Oprava AC pumpy motoru Octávie
Určitě hojně se k pohonu traktůrku používá motoru z Octávie a sehnat novou AC pumpu či starší za rozumný peníz, dá někdy hodně shánění, protože se prodávají v rozmezí 600,- až 1200,-Kč.Pokud chci jen vyměnit membránu, tak její cena se pohybuje kolem 230,-Kč. Cena je proto tak vysoká, neboť se jedná o veterána.Přitom membrána do Š 120 se dá pořídit za 38,-Kč.To vše jsem zjistil, když jsem potřeboval opravit dost poničenou AC pumpu.Nic jsem nesehnal, tak jsem se pustil do opravy.Prvně jsem ji rozebral a na několik hodin jsem ji namočil do přípravku proti vodnímu kameni, abych odstranil usazenou sraženinu z benzínu.Nádherně se vše vyčistilo, bez újmy na povrchu materiálu.Pak jsem řešil membránu.Použil jsem ji ze Š 120.Teď se rozpoutá bohatá diskuze, že ta tam nejde.Ale jde. Chce to pouze malou úpravu, která nezabere víc jak půl hodiny.Ze staré membrány jsem na soustruhu odstranil konec nýtování a tím se celá rozdělila na díly.To samé jsem udělal z novou.V těle starého držáku jsem vyvrtal otvor v délce 12 mm a pak vyřízl závit M6.Novou membránu jsem pak k tělu přišrouboval šroubkem na který jsem nasadil el.podložku,aby zabránila příp.samovolnému uvolňování.AC pumpa pracuje bez problému a výměna samotné membrány je otázka několika minut a hlavně bez velkých finančních nákladů.
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Zdravím, motory Škoda už jsou asi za zenitem. Mám ho také v traktoru i s převodovkou a za tím je předek vč. převodovky Desta 1622, mě složí jako zadek. Téměř 20 let to docela fungovalo ale poslední dobou jsou už s motorem problémy. Budem to předělávat na motor Slavia 2 válec (vzduch chlaz.) a ní převodovka Multicar 25, docela jednoduše se to dá spasovat. Celý se to přes kloub spojí s tím stávajícím
zadkem. Ještě to pojede rychleji. Předtím, protože to vlastě couvalo, tak tam byla blokovaná 3. Ta převodovka M 25 otáčí směr, tak to bude fajn. Až to začneme rozebírat, tak to sem asi dám.
zadkem. Ještě to pojede rychleji. Předtím, protože to vlastě couvalo, tak tam byla blokovaná 3. Ta převodovka M 25 otáčí směr, tak to bude fajn. Až to začneme rozebírat, tak to sem asi dám.
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
AHOJ
Jednokomotový karburátor
Ako sa má správne naštelovať? Dá sa nastavitť ,aj vzduch ,lebo na dvojkomorákoch 1203 sa dá štelovať aj vdzuch. Kamarátovi štelovali dvojkomorový karburátor ,ubrali vzduch a spotreba išla dole o 50%.
Jednokomotový karburátor
Ako sa má správne naštelovať? Dá sa nastavitť ,aj vzduch ,lebo na dvojkomorákoch 1203 sa dá štelovať aj vdzuch. Kamarátovi štelovali dvojkomorový karburátor ,ubrali vzduch a spotreba išla dole o 50%.
spotreba... koľko nalejem, toľko zožerie
-
- Příspěvky: 109
- Registrován: úte led 04, 2011 9:38 pm
- Bydliště: okr.Domažlice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Zdravim Pred rokem jsem sehnal motor z 1203 mel jsem ho rok v trakturku a zacala se mi obevovat voda v oleji tak jsem dal nové tesnění pod hlavou a za 14 dní voda v oleji znova a na konec to propouštěli meděné kroušky pod hrnečkama na 3 a 4 válci.
Zavařit,uřiznou,nebo umrtvit kladivem :D
Stroje:
1 Traktůrek http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=52618
2 vlatním pouze polovinu. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 51&t=61275
Stroje:
1 Traktůrek http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=52618
2 vlatním pouze polovinu. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 51&t=61275
- MarianKo
- Příspěvky: 350
- Registrován: pát úno 08, 2008 10:56 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Tento motor som mal na všetkých traktoroch čo som robil.Aj na 805tke aj na malom klbaku aj teraz na pejovi.Je jednoduchý a spolahlivý.1202jka skoro ani nežrala.Teraz mám 1500,tá si potiahne z nádrže,ale zase aj rýchlejšie porobí.
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Ako riešite nie príliš zanedbateľnú spotrebu paliva? Ja som na skúšku dal hlavnú trysku JIKOV 116(?), predtým tam bola 120 a keď som ho kúpil, mal som tam 125.Na pravidelnosti chodu sa to nijako neprejavilo, má o niečo málo nižší výkon(pár percent) a som zvedavý, ako sa to prejaví na spotrebe a na dlhšej trase. Chcel by som sa opýtať, ako rozoznám voľnobežné trysky, značenie som nenašiel a tiež by som s tým chcel polaborovať, prípadne aké máte odporúčania. Počul som o elektrickom ovládaní voľnobežky, ale neviem nič viac a ani to, ako by sa to dalo spraviť čo najjednoduchšie. Jedná sa o brzdenie motorom z tiahlejších klesaní. Kedysi sa mi upchala a mohol som ísť o kvalt vyššie a brzdilo to aj tak lepšie, ako normálne, preto ma to zaujalo.
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
odpojovač volnoběhu má karburátor ze 120ci edsr/sedr akorát tam funguje jen při vyplím motoru -> musel by si manuálně ovládat
inteligentní systém by měl být na jikov karbech co se dávali do wartburgů a některých exportních 120tek
u jednokomoráku se mi osvědčila silnější pružina u pedálu (přecejen to na traktoru s člověkem hází a v karbu je akcelerační pumpička) a by oko seřízení
inteligentní systém by měl být na jikov karbech co se dávali do wartburgů a některých exportních 120tek
u jednokomoráku se mi osvědčila silnější pružina u pedálu (přecejen to na traktoru s člověkem hází a v karbu je akcelerační pumpička) a by oko seřízení
- pasa444
- Příspěvky: 1730
- Registrován: pát srp 07, 2009 11:23 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Další postřeh,mame ho u sdh na stříkačce ten motor a necha se tam namontovat bezdotyk. zapalování s favorita a je to super na kliku to chytne na pul otáčky motoru (teplý motor) a jinak na studenej přes starter na cvrnknutí .Myslím si že to někomu pomuže
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
xxxm:
Tie jikovy z Wartburgov asi nebudú sedieť na škodovácku prírubu, alebo sa mýlim? Mám doma dvojkomorák z malého Fiata, ale ten je zložitý na spasovanie.
Pedál mám plastový zo škodovky a pružina je pomerne silná, takže tam to je v pohode.
pasa444:
Niekedy natočím štart kľukou, keď prídeš na princíp, tak aj studený motor ti chytí na šupu, pokiaľ nie je v prdeli. Niekedy sa mi zdá, že studený chytá lepšie ako teplý.
Tie jikovy z Wartburgov asi nebudú sedieť na škodovácku prírubu, alebo sa mýlim? Mám doma dvojkomorák z malého Fiata, ale ten je zložitý na spasovanie.
Pedál mám plastový zo škodovky a pružina je pomerne silná, takže tam to je v pohode.
pasa444:
Niekedy natočím štart kľukou, keď prídeš na princíp, tak aj studený motor ti chytí na šupu, pokiaľ nie je v prdeli. Niekedy sa mi zdá, že studený chytá lepšie ako teplý.
- pasa444
- Příspěvky: 1730
- Registrován: pát srp 07, 2009 11:23 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
jasně to chapu ale orig. zapalování je citlivější na ulití, a motor nejde tak pěkně jako s tím bezdotyk. zapalováním tot postřeh muj a několika znamích kterým jsem to předělával.
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
To je jasné, modernejšia technilógia spraví svoje...
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
No jasně .Zapalování z Favorita jsem koupil na ekolikvydaci aut za 200kč a už ho tam má.Maká to super teď jsem ještě zvědaví jak to bude se spotřebou podle článku co jsem k tomu četl tak u aut v běžném provozu šla dolů.Tak předpokládám tak možnou usporu,ale zase při té zátěži a stáří motoru se nedivím té spotřebě co má.
- pasa444
- Příspěvky: 1730
- Registrován: pát srp 07, 2009 11:23 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
vid? a je to za chvilku vyměněné a rozdíl neskutečnej.ještě doporučuju dat nový kabely,je to pár korun a oni ty starší mužou začít probíjet, jak je po dešti.Ja je tam dal preventivně a je klid Nám motor taky jede jako šílenej,a spotřeba by měla být menší,přesnější zapalování, větší jiskra-tzn. lepší učinost spalování
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Ahojte!
Keď už o tom píšete, tak by som sa do toho pustil. Momentálne brigádujem na likvidačke, takže s dielmi na prestavbu by som nemal problém, ale chcel by som sa opýtať, čo konkrétne potrebujem a čo musím akým spôsobom upravovať. Prečítal som si návod na prestavbu motora Š120, ale ten je k Favoritu o niečo bližšie. 1202 má rozdeľovač zboku a pohon zabezpečuje pero, nie ozubenie ako u Favorita. Nie som elektrikár ani automechanik, tak sa pýtam aj na blbosti... Zatiaľ som to bližšie neskúmal.
Keď už o tom píšete, tak by som sa do toho pustil. Momentálne brigádujem na likvidačke, takže s dielmi na prestavbu by som nemal problém, ale chcel by som sa opýtať, čo konkrétne potrebujem a čo musím akým spôsobom upravovať. Prečítal som si návod na prestavbu motora Š120, ale ten je k Favoritu o niečo bližšie. 1202 má rozdeľovač zboku a pohon zabezpečuje pero, nie ozubenie ako u Favorita. Nie som elektrikár ani automechanik, tak sa pýtam aj na blbosti... Zatiaľ som to bližšie neskúmal.