Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Odpovědět
Zpráva
Autor
Jaroslav Anděl
Příspěvky: 26
Registrován: ned pro 21, 2008 9:13 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

demontáž pístu - stará octavie, průměr 68

#1 Nový příspěvek od Jaroslav Anděl »

demontáž pístu - stará octavie, průměr 68

Ahoj, zjistil jsem, že je na motoře trochu vylomenej píst, ale nevím, jak ho vytáhnout, protože přes válec neprojdou ojnice. Musím kvůli tomu demontovat celou kliku, :shock: :shock:
Když chceš výkon, spolehlivost a terenní dostupnost, zvol Larix

pavel104
Příspěvky: 145
Registrován: úte led 20, 2009 6:36 am
Bydliště: Kousek od Vizovic

Re: demontáž pístu - stará octavie, průměr 68

#2 Nový příspěvek od pavel104 »

Já jsem řešil stejný problém. Ta klika musí ven.

Jaroslav Anděl
Příspěvky: 26
Registrován: ned pro 21, 2008 9:13 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: demontáž pístu - stará octavie, průměr 68

#3 Nový příspěvek od Jaroslav Anděl »

a jak dostanu ven vložky válců?
Když chceš výkon, spolehlivost a terenní dostupnost, zvol Larix

Uživatelský avatar
Jurin
Příspěvky: 507
Registrován: stř črc 04, 2007 5:26 pm
Bydliště: Olomouc

Re: demontáž pístu - stará octavie, průměr 68

#4 Nový příspěvek od Jurin »

Tak to si piš,že musí klika ven.Proč chceš demontovat vložky?Jdou vysunout velkym šroubovákem,nebo melym pajzrem.
Když se práce nedaøí,odeber se k lékaøi!

Jaroslav Anděl
Příspěvky: 26
Registrován: ned pro 21, 2008 9:13 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: demontáž pístu - stará octavie, průměr 68

#5 Nový příspěvek od Jaroslav Anděl »

právě že nejdou, jsou to tak přirezlý, že se to ani nehne, chci to vytáhout, abych to výtáhl i s pýstama
Když chceš výkon, spolehlivost a terenní dostupnost, zvol Larix

petr j
Příspěvky: 537
Registrován: úte říj 21, 2008 4:39 pm
Bydliště: Budějce

Re: demontáž pístu - stará octavie, průměr 68

#6 Nový příspěvek od petr j »

ojnice vložkou projde. vložky vytahneč závitovou tyčí a dvěma platlema

Jaroslav Anděl
Příspěvky: 26
Registrován: ned pro 21, 2008 9:13 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: demontáž pístu - stará octavie, průměr 68

#7 Nový příspěvek od Jaroslav Anděl »

prosím tě, co jsou platle?
Když chceš výkon, spolehlivost a terenní dostupnost, zvol Larix

petr j
Příspěvky: 537
Registrován: úte říj 21, 2008 4:39 pm
Bydliště: Budějce

Re: demontáž pístu - stará octavie, průměr 68

#8 Nový příspěvek od petr j »

platle ? no veliká podložka, co dáš pod vložku a druhou něčím podepřenou dáš na blok a závitovou tyčí vytahneš tu vložku ven.asi jsi to ještě nedělal, tak pak nezapoměň při montáži naměřit přesah vložky ( měděné podložky pod vložkama )

Uživatelský avatar
charlie
Příspěvky: 221
Registrován: úte říj 21, 2008 2:37 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: demontáž pístu - stará octavie, průměr 68

#9 Nový příspěvek od charlie »

U Oktávie s vrtáním 68 mm ojnice vložkou neprojde.Ale nejsem si jistý, jestli se nedá po rozmontování ojničního oka vytlačit píst tak vysoko z vložky, aby se dal vymáčknout pístní čep a pak jde píst nahoru a ojnice po pootočení kliky dolů.Kdysi jsme to nějak dělali na Tudoru, šly ven dva písty a kliku jsme nedemontovali. Ale je fakt, že se měnily i vložky ( do Tudora pasuje výbrus 1098 ccm z Oktávky).

Uživatelský avatar
potmir
Příspěvky: 41
Registrován: úte říj 23, 2007 7:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Jaké svíčky použít do motoru octavie

#10 Nový příspěvek od potmir »

Jaké svíčky mám dát do motoru octavie.Jestli n14c,n15c nebo n14yc,n15yc.Můžete poradit.Mám tam ted n17c a při teplém motoru to občas střílí do karbecu při sešlápnutém 1/2 plynu.Když mám 1/4 plynu tak nic.Motor jinak běží v pohodě.Poradíte co stím??? :-/
Traktory,a vše kolem toho..

pavel104
Příspěvky: 145
Registrován: úte led 20, 2009 6:36 am
Bydliště: Kousek od Vizovic

Re: Jaké svíčky použít do motoru octavie

#11 Nový příspěvek od pavel104 »

Já už jsem zkoušel hodně svíček a nejlíp se mě osvědčili N14. Mě to taky kucká a střílí za jízdy, ale to začalo dělat jak jsem vyměnil karbec. Takže chyba je v něm.

Mako4991
Příspěvky: 1987
Registrován: úte čer 02, 2009 8:51 pm
Bydliště: okr. Námestovo

Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#12 Nový příspěvek od Mako4991 »

Nakoľko sa o týchto motoroch píše veľa v rôznych vláknach, tak by nebolo odveci zhrnúť to na kôpku. Tu môžete pridávať skúsenosti, vychytávky, spotrebu a podobné veci.

damond
Příspěvky: 36
Registrován: úte úno 14, 2012 4:19 pm
Bydliště: Ohníč

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#13 Nový příspěvek od damond »

Jo bylo by to dobré jsem tu krátce a když něco hledám zebere to dost času a také se občas asi ptám na něco co se tu už řešilo.Na tom mém stroji se asi vyučím atomechanikem pořád něco se sere :vztek: .Teď o víkendu to snad bude pojlední oprava a bude to vše v pohodě jinak se z toho asi :pistol: . Už jsem zvažoval že tam šoupnu jiný motor nejlépe disel,ale zase nebylo tak jednoduché to napasovat na stávající převodovku ze staré octavie.

xxmm
Příspěvky: 995
Registrován: úte bře 10, 2009 5:23 pm

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#14 Nový příspěvek od xxmm »

ucpávka vodní pumpy pasuje ze 120ci (cena 30Kč občas čtu jak jí někdo vyrábí na soustruhu)

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7814
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#15 Nový příspěvek od Chose11 »

Teď sice stavím od základu dieslový samohyb, ale motor z Oktávie na předchozím taktoru mi šlapal velice dobře na LPG, jednoduchý jak facka, jako nádrž slouží 10kg bomba, ale je nutné si ji na benzínce sám plnit, jinak to nemá význam. Plničku jsemm měl za chvilku vyrobenou z dílů na vrakáči a ve sběrně. Láhev jak motor začal kašlat jsem otočil dnem vzhůru, to byla jako rezerva apo dojetí jsem ji vždy celou vypustil a s tím i případnou vodu která se tam vždy nějak dostane asi s plynem. Plnil jsem max. 18kg plynu a nikdy žádný problém.
Že jsem před každou sezónou dal do motoru nový olej a vyčistil vzduch filtr snad zmiňovat nemusím. Teď motor i s převodovkou a celou kabeláží a LPG soustavou zaslouženě odpočívá v garáži a čeká na další využití :)
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Odpovědět

Zpět na „Motory“