Stránka 1 z 4

motor Slavia 1S100K

Napsal: pon bře 28, 2011 7:33 pm
od Tom
Pánové, potřeboval bych pomoct s dvoumi maličkostmi ohledně tohoto motoru.
1., Nemáte někdo fotku, jak je tam bylo v originálu udělané ovládání ručního plynu?
2., Nevíte jakou žhavicí svíčkou by šel nahradit původní držák doutnáku? V elektroinstalaci se moc nevyznám, tudíž i ty žhavící svíčky šly mimo mě.
Díky za případnou pomoc ;-)

Re: Slavia 1S100K

Napsal: čtv dub 28, 2011 11:11 pm
od Vladimír Kolenovský
Zdar,mám jen tento návod k motoru 1S100K .Tak se mrkni.Na svíčku se zítra podívám a něco z ní opíšu.Zbytek návodu třeba na tvůj email.

Re: Slavia 1S100K

Napsal: ned kvě 01, 2011 11:29 pm
od HonzaT.
Motory mám doma 3,ale ten plyn by mě taky zajímal a svíčka by šla nahradit jakoukoli vhodnou a nejlíp,která je na 12V,respektive na 11V,tzn. z nějakyho osobáku a je potřeba udělat mezikus,kterej se zašroubuje do hlavy a pak do toho mezikusu svíčka.Svíčku je potřeba vybrat takovou,aby byla dostatečně dlouhá do komůrky a podle ní udělat mezikus(redukci).V jednom motoru mám svíčku tuším na 11V a pasuje do hlavy bez mezikusu a délkově je taky dobrá,ale ta pujde asi hůř sehnat.Ideální sou svíčky z osobáku,dával sem je s mezikusy do Škody 30 a startuje na drc,výhoda je krátká doba žhavení,malá spotřeba proudu a není u nich potřeba používat předřadný odpor.

Re: Slavia 1S100K

Napsal: sob kvě 07, 2011 12:54 pm
od Tom
Za návod díky. Už to mám stažené :) Žhavičku jsem myslel nějakou, která by se dala použít přímo, bez redukce.

Re: Slavia 1S100K

Napsal: stř kvě 18, 2011 7:58 am
od Jiřin
Mam takovy pocit, ze zhavici svicka, ktera nepotrebuje redukci na zavitu pasuje z M22. Jenze kdyz jsem ty svicky znicil 2 hned po sobe, udelal jsem redukci a zhavim to svickou z osobniho auta.

Re: Slavia 1S100K

Napsal: pon kvě 23, 2011 7:37 am
od Tom
Díky 8)

Re: Slavia 1S100K

Napsal: pon kvě 30, 2011 11:53 pm
od Tom
Pánové, mám problém se Slavií. On ten problém jsem tedy já - zapomněl jsem doplnit naftu a zavzdušnilo se čerpadlo. Podle návodu tam je na čerpadle odvzdušňovací šroub (nalevo od výrobního štítku čerpadla, kousek od ústí hadičky z filtru - v návodu označený číslem 246) jenomže já tam na tom čerpadle ten šroub nemám. Do čerpadla nafta jde, ale z něho ne. Poradíte mi prosím, jak na to?
Díky ;-)

Re: Slavia 1S100K

Napsal: úte kvě 31, 2011 11:34 am
od pavol
Postup pri odvzdušňovaní čerpadla:
1. odšróbuješ od čerpadla trubku, ktorá vedie ku tryske
2. povolíš na čerpadle holender - ten z ktorého si odpojil trubku
3. otáčaš motorom dovtedy, pokiaľ cez holender nezačne vyhadzovať naftu
4. dotiahneš holender, pri otáčaní motorom už nafta z čerpadla strieka
5. namontuješ trubku a otáčaš motorom dovtedy, pokiaľ nepočuješ trysku

Zdraví Pavol

Re: Slavia 1S100K

Napsal: úte kvě 31, 2011 12:47 pm
od Tom
Díky, tím holendrem je myšleno číslo 228 z návodu? (viz příloha) Jak moc to mám povolit? Nerad bych to čerpadlo "rozloži" nebo nějak poničil.

Re: Slavia 1S100K

Napsal: úte kvě 31, 2011 12:51 pm
od pavol
Áno, je ono, povoľ ho cca 180°

Re: Slavia 1S100K

Napsal: úte kvě 31, 2011 3:11 pm
od Tom
Půl otáčky bude stačit?

Re: Slavia 1S100K

Napsal: stř čer 01, 2011 7:00 am
od pavol
Skús pár krát pretočiť motor, aby bolo čerpadlo v činnosti.
Ak nezačne vyhadzovať naftu, vyšróbuj to šróbenie celé.
Nemusíš sa toho báť, že Ti niečo vyskočí, má to dlhý závit
a pružina pod tým stratí šróbovaním tlak. Potom znova otáčaj
motorom, a ak je prívod nafty do čerpadla v poriadku, musí začať
vytekať z čerpadla. Mne to takto vždy fungovalo.

Re: Slavia 1S100K

Napsal: stř čer 01, 2011 7:48 am
od Tom
Díky 8)

Re: Slavia 1S100K

Napsal: pát čer 03, 2011 11:29 pm
od Tom
Pavle, tak jsem to zkusil odvzdušnit, opravdu to funguje, ovšem má to jeden háček. Na motoru mám nastavené maximální otáčky, natočím to, ono to naskočí, ale klepe na to malé otáčky a jenom chvilku. Za chvilku to chcípne. Nevíš, v čem by mohl být problém? Když to chcípne, musím to zase celé odvzdušnit, pak to zase funguje, ovšem zase jenom chvilku. Přitom se mi zdá, že tam jde palivo bez bublin.

Re: Slavia 1S100K

Napsal: ned čer 05, 2011 9:39 am
od jano
Asi máš slabý prívod do čerpadla, zapchatý filter, alebo malý rozdiel hladiny nafty v nádrži k čerpadlu...