motor BD1S72

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jarek83
Příspěvky: 606
Registrován: ned kvě 23, 2010 5:04 pm
Bydliště: břeclavsko

Re: motor BD1S72

#31 Nový příspěvek od Jarek83 »

tak já nevim, seřídil jsem předstih, odtrh. rozebral, vyčistil karburátor.... a hovno. už fakt nevim co s tim. jestli se nenajde někdo z jižní moravy, kdo tomu rozumí a uměl by to spravit, tak ten křáp asi kopnu do hajzlu :-/

Honza49
Příspěvky: 408
Registrován: sob úno 20, 2010 10:31 am
Bydliště: Kyjov

Re: motor BD1S72

#32 Nový příspěvek od Honza49 »

Začni od klikovky, jak vypadají ložiska ,potom vyměň gufera na klikovce ale dej ty zelené,potom dobře překontrolovat zapalování(kondenzátor,kladíva,cívka a vedení ze zapalování).Po těchto věcech až si su jistý jdu na karbec seřídit hlavně vzduch a podívat se zda karbec má správnou hladinu benzinu a v pořádku trysky.Poslední zkontroluj předstih tak na 3-3,5mm před HU.Potom by měl motor naskočit.

Uživatelský avatar
Jarek83
Příspěvky: 606
Registrován: ned kvě 23, 2010 5:04 pm
Bydliště: břeclavsko

Re: motor BD1S72

#33 Nový příspěvek od Jarek83 »

ložiska jsem vyměnil, gufera taky, ale dal jsem tam české dvoubřité... snad by to mohlo chvilku fungovat. Předstih jsem seřídl na 5mm. Zapalování mám přes akumulátor, takže jiskra je v pořádku. Snad leda zkusit jinou cívku, ale jiskru to háže silnou, tak nevim. Teď jsem zkusil stříknou trochu benzínu pod svížku- dvakrát střelil do výfuku, potřetí naskočil. Musel jsem přidat pořádně plyn aby nezdechl, jakmile jsem to nechal na volnoběh tak zdechne. Snad jedině ten karbec, alenevim kde muže byt chyba, už dvakrát sem ho rozdělal, ale na nic nepřišel....

Honza49
Příspěvky: 408
Registrován: sob úno 20, 2010 10:31 am
Bydliště: Kyjov

Re: motor BD1S72

#34 Nový příspěvek od Honza49 »

Předstih udělej jak jsem psal,5mm je nevhodné špatně to chytá a s těma guferama to moc dlouho nepůjde.Směs seřiď na 1,5 otáčky a dle otáčkoměru nebo dobrého sluchu to dolaď.Jinak můžeš také psát na SZ.

Uživatelský avatar
Jarek83
Příspěvky: 606
Registrován: ned kvě 23, 2010 5:04 pm
Bydliště: břeclavsko

Re: motor BD1S72

#35 Nový příspěvek od Jarek83 »

díky, zkusim ty 3mm 8) gufera dám kdyžtak skf potom, ale když jsou tam nové, tak by to mohlo jít aspoň teď, no ne? :-/ Neni to na SZ škoda? Třeba se tyhle poznatky budou někomu hodit ;-)
Naposledy upravil(a) Jarek83 dne sob úno 19, 2011 9:15 pm, celkem upraveno 1 x.

Honza49
Příspěvky: 408
Registrován: sob úno 20, 2010 10:31 am
Bydliště: Kyjov

Re: motor BD1S72

#36 Nový příspěvek od Honza49 »

teď to půjde jak dáš ten upravenej předstih a další věci máš OK.

Uživatelský avatar
Jarek83
Příspěvky: 606
Registrován: ned kvě 23, 2010 5:04 pm
Bydliště: břeclavsko

Re: motor BD1S72

#37 Nový příspěvek od Jarek83 »

tak jsem nastavil předstih ty 3mm. na 4 pokus to konečně chytlo. ale musel jsem přidat plyn, jinak to zdechne. zaručeně to chcípne když jenom trošku odkryju clonu filtru. další nastartování už ale není možné :-/ jo a když jsem vyšrouboval výpustný šroub (jestli tam nebylo moc benzínu) tak vytekla nějaká hnědá sračka, nevim jestli to s tím muže souviset...

Honza49
Příspěvky: 408
Registrován: sob úno 20, 2010 10:31 am
Bydliště: Kyjov

Re: motor BD1S72

#38 Nový příspěvek od Honza49 »

nastav karburátor šroubkem na 1,5 otáčky a zmenši hlavní trysku.Také se podívej na trysku volnoběhu jestli není zacpaná.To co jsi vypustil je přebytečný benzin co tam nemá být a ta barva značí,že buď jsi to špatně vymyl nebo to je z jehel klikovky.

Uživatelský avatar
Jarek83
Příspěvky: 606
Registrován: ned kvě 23, 2010 5:04 pm
Bydliště: břeclavsko

Re: motor BD1S72

#39 Nový příspěvek od Jarek83 »

jak mám prosimtě zmenšit tu hlavní trysku? nemám nastavit jiný zářez na jehle, nebo tak něco? jj, vím že je to přebytěčný benzín, proto jsem ho vypouštěl, ale zarazila mě právě ta barva. kartery jsem vymyl dobře, myslím že nečistoty jsme tam nenechal...

Honza49
Příspěvky: 408
Registrován: sob úno 20, 2010 10:31 am
Bydliště: Kyjov

Re: motor BD1S72

#40 Nový příspěvek od Honza49 »

a)Tryska se dá vyměnit za menší (na každé trysce máš napsané číslo)
b)na jehle nastav jinou drážku aby jehla tolik nepouštěla paliva
c)jestli to ještě poteče takový bordel tak to je z jehlového ložiska klikovky
d)teď musíš jen laborovat s karbecem aby tam nešlo tolik paliva
e)překontroluj také plovák zda není díravý.To by se přeplavoval a dodával velmi mnoho paliva a také by vytékal.

Uživatelský avatar
Jarek83
Příspěvky: 606
Registrován: ned kvě 23, 2010 5:04 pm
Bydliště: břeclavsko

Re: motor BD1S72

#41 Nový příspěvek od Jarek83 »

tak jsem si s tím pohrál a občas to i funguje, ale... špatné starty, musím přeplavit plovákovou komoru aby to chytlo, nemužu nastavit volnoběžné otáčky, jak otevři clonu tak to pomalu začne zdechávat.

Honza49
Příspěvky: 408
Registrován: sob úno 20, 2010 10:31 am
Bydliště: Kyjov

Re: motor BD1S72

#42 Nový příspěvek od Honza49 »

Když chceš otevřít clonu a motor přestane fungovat,značí to,že přisává někde falešný vzduch.Vzduch musí sát jen přes karbec a při normálním chodu motoru,když se zavře clona motor musí zhasnou.Tobě to dělá obráceně tak to je známka přisávíní falešného vzduch.Musíš hledat jak u gufer,také mezi přírubou u karbecu nebo mezi kartry.

Uživatelský avatar
Jarek83
Příspěvky: 606
Registrován: ned kvě 23, 2010 5:04 pm
Bydliště: břeclavsko

Re: motor BD1S72

#43 Nový příspěvek od Jarek83 »

tak to je radost, to abych ho zase rozpůlil a dal tam ty americké gufera, jinak nevim. asi se na to vyfláknu a použiju jiný motor. mám briggse 5hp I/C , výkon stejný jak ten dvojtaktní šmejd
každopádně dík za rady 8)

Honza49
Příspěvky: 408
Registrován: sob úno 20, 2010 10:31 am
Bydliště: Kyjov

Re: motor BD1S72

#44 Nový příspěvek od Honza49 »

No on ani ten není moc valný na setrváku je hliníkový klínek,který se rád ustřihne.Při všem musíš pracovat s největší pečlivostí.
A díly jsou dosti drahé když jsem ho dělal.

lojzek123
Příspěvky: 588
Registrován: ned pro 18, 2011 5:46 pm
Bydliště: okr. Vsetín

Re: motor BD1S72

#45 Nový příspěvek od lojzek123 »

Z mých zkušeností a pár prožitých večerů až skoro nocí s tímto motorem jsem zjistil mnoho věcí. základ je mít předstih 7mm Před horní úvratí. Odtrh hodně záleží na svíčce, resp. jak jsou daleko zapalovací elektrody. Doporučený karburátor je 2924 nicméně tyhle karburátory jsou náchylné na nečistoty a nejsou mnohdy dobré ani po chem. čištění, doporučuji tedy karburaci 2817 / 2819, dá se říct že sázka na jistotu je karburátor z jawy 350/ 638,639,640. Musí se jen nahradit hlavní tryska za 95.
1.Momentální problém může být způsoben špatnou jiskrou ( špatný typ zapalovací cívky)
2.Jak již bylo řečeno, může být i špatná hlavní tryska + špatná jehla ale hlavně i špatná hladina v plovákové komoře ( jiný plovák s jehlou)
3.Pokud odpaluje motor svíčku je velmi bohatá směs. - viz příklad 2.
Tady tenhle problém jsem měl taky, vyřešil jsem to snížením hladiny v plovákové komoře, správné nastavení karburace.
Je to s tímto motorem boj.
Měli jsme tenhle motor na traktorku který nám ukradli a tam jsme i převrtávali hlavní trysku, jednou nám upadla jehla na šoupátku tak jsme přidávali plyn vlastně jenom vzduchem ale ten motor pořád jel, škoda že už nezjistím jaký tam byl karbec.
Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Odpovědět

Zpět na „Motory“