Výroba výfuku na traktor

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 926
Registrován: stř črc 04, 2007 10:17 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: vyfuk na traktor

#16 Nový příspěvek od Robert »

martinPec píše:mohl bys napsat i nejake rozmery a pocet vaqlcu??
je to na 4 válci z octavie, trubka je asi 40 mm a obal 80 mm, dýlka asi 500mm

Uživatelský avatar
dolls
Příspěvky: 561
Registrován: pon říj 22, 2007 9:58 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: vyfuk na traktor

#17 Nový příspěvek od dolls »

Nevěděl by někdo jak vypadá uvnitř ten hranatej zetorovej výfuk, protože zvuk je opravdu parádní, viz video -> http://www.youtube.com/watch?v=pcZugQ7erdI , snad nebude majitelovi vadit že jsem uvedl jeho video jako příklad :)

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: vyfuk na traktor

#18 Nový příspěvek od jano »

Hranatý lebo okrúhly, furt je to len ako kreslil robert na predchádzajúcej strane. Výfuk však nie je z hocičoho, aj Zetor ich robil z CrNi teda nerezu, ale nebolo to vidieť. Je tam 19 rokov a drží, pritom to vyzeralo tak na dva roky. Je hrdzavý (na povrchu) ale zdravý.

Uživatelský avatar
dolls
Příspěvky: 561
Registrován: pon říj 22, 2007 9:58 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: vyfuk na traktor

#19 Nový příspěvek od dolls »

Mám takový dotaz, vím že nejlepší varianta je svařit nerez výfuk TIGem, ale je reálné posvářet výfuk z nerezu elektrodou? -Mám na mysli komplet celý nový výfuk na traktor. Díky za odpovědi

HonzaT.
Příspěvky: 730
Registrován: stř srp 19, 2009 10:26 pm
Bydliště: Vysočina

Re: vyfuk na traktor

#20 Nový příspěvek od HonzaT. »

Samozřejmě,elektrodou to jde a musíš mít pochopitelně elektrody na nerez,ale sváry nebudou tak hezky,jako po TIGu.Bude to trošku jak po praseti,ale na žádnou funkci to nebude mit vliv :smich: Jen se při svařování nerez hodně kroutí,mnohem víc,než běžny železo,tak s tim musiš počitat a nerez elektrodou se ti bude kroutit vic,než TIGem.

Uživatelský avatar
dolls
Příspěvky: 561
Registrován: pon říj 22, 2007 9:58 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: vyfuk na traktor

#21 Nový příspěvek od dolls »

Chápu, rozhodně bych použil elektrodu na nerez ;-) A s tím pnutím tomu věřím, struska bude asi pěkně lítat :smich:
A ještě jakou sílu materiálu bych měl zvolit? Chtěl bych hranatý výfuk, prostě okopírovat original zetorový.

HonzaT.
Příspěvky: 730
Registrován: stř srp 19, 2009 10:26 pm
Bydliště: Vysočina

Re: vyfuk na traktor

#22 Nový příspěvek od HonzaT. »

Takovej vejfuk mám napul hotovej,plášť mám z 1,5mm,spodní dno 5mm,horní dno 3mm,dolní trubka 60,3x4,5mm,horní trubka 60,3x2mm a příruba 10mm,ale stačila by 8mm,ale počítej s tím,že 1 kg nerezu stojí asi 150 Kč,takže se pěkně prohneš 8) Jo struska je pěkná k...a :)

Uživatelský avatar
dolls
Příspěvky: 561
Registrován: pon říj 22, 2007 9:58 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: vyfuk na traktor

#23 Nový příspěvek od dolls »

Jo s tím počítám že to nebude zadarmo, ale zase ten výfuk z nerezi traktor přežije :)
A díky za pomoc ;-)

Uživatelský avatar
dolls
Příspěvky: 561
Registrován: pon říj 22, 2007 9:58 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: vyfuk na traktor

#24 Nový příspěvek od dolls »

Tady na videu to vypadá že má ten Horal jenom nerez trubku bez žádného tlumiče, ale turbo to asi není. Jaký na to máte názor?
video: http://www.youtube.com/watch?v=snJb4w0z5Lc

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: vyfuk na traktor

#25 Nový příspěvek od Terablick »

Obecně se tvrdí, že u motoru bez turba je lepší mít tlakový tlumič. Hlukový není pro výkon motoru nijak rozhodující ;-). U turbomotorů je to pak spíše naopak. Čím lepší průchodnost, tím lépe turbo tlačí. Ale také se tím nejen samotné turbo trochu víc opotřebovává a v nízkých otáčkách to s tím výkonem moc neplatí. U dieselů je ta problematika trochu komplikovanější, a lze říci, že na výfuku až tolik nesejde (pokud není vyloženě "ucpaný"). Samozřejmě to nijak neřeší hluk, který umí být dost značný a při delší práci celkem nepříjemný, a to nejen pro samotného řidiče ;-). Ta konstrukce co tu někdo kreslil je nejběžnější konstrukce poloprůchozího tlumiče. U závodních aut, turbomotorů a podobně se občas volí plnoprůchozí (absorpční) varianta, která vypadá prakticky stejně, jen v ní není ta příčka (trubka je průchozí skrz v nezměněném průměru a bez přepážek). Takový výfuk pak prakticky nebrzdí spaliny ale plní celkem dobře funkci tlumiče hluku. Hlučnost závisí jen na počtu a průměru děr a objemu a materiálu výplně absorpční části. U dieselu bych se nebál zvolit druhou variantu (průchozí), a u motoru s turbem bych jí zvolil určitě ;-). Udělal bych tlumič (jedno jestli kulatý nebo hranatý - výsledek je stejný) o délce asi tak 50 - 60cm a použil trubku cca 55-60mm průměr a navrtal do ní cca 5mm díry (čím více děr tím menší hluk - výkon se prakticky nezmění), a obal bych udělal s výplní drátěnkou (vata se časem vypálí a vydrolí) a to o rozměrech cca 20x10 cm (u kulatého cca průměr 15-17cm). Všechny ohyby trubek od hlavy až po konec výfuku pak samozřejmě většími oblouky (ne svařené trubky v úhlu), aby spaliny nenarážely na hrany, a samozřejmě ideálně dodržet stejný průměr trubky od svodu (příruby) až po konec výfuku. V hranatém tlumiči je možné průchozí trubku sploštět, ale ne nějak výrazně. Řekněme místo kruhu o průměru třeba 55mm jí splácnout na ovál cca 65x45mm. Není to ale rozhodně nutné. U průchozího tlumiče se výkon motoru nijak výrazně neovlivní (skoro vůbec) a hlučnost se dá "nastavit" počtem a průměrem děr, výplní a objemem absorpčního prostoru. Pokud by jsmeale chtěli stroj opravdu tichý, nevyhneme se přepážkám (i několika), případně složitější konstrukci tlumiče s přerušenou, na koncích zaslepenou, trubkou a mezikomorou (viz třeba přiložený náčrt - tlumič na něm je buďto oválný nebo hranatý). Tam je ale potřeba celkem hodně počítat, aby takový výfuk neubíral výrazně výkon a neovlivnil chod motoru. Je to spíš pro ilustraci, protože na domaděl je zbytečně složitý a také ne zcela vhodný ;-). Plně postačí to co jsem popsal ;-).
Přílohy
tlumič1.jpg
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
dolls
Příspěvky: 561
Registrován: pon říj 22, 2007 9:58 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: vyfuk na traktor

#26 Nový příspěvek od dolls »

Díky za vyčerpávající odpověď ;-) 8)

Uživatelský avatar
martinPec
Příspěvky: 263
Registrován: pon lis 12, 2007 4:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: vyfuk na traktor

#27 Nový příspěvek od martinPec »

No ja jsem postavil tu variantu,jak zde popsal kolega, jedna prepazka uprostred a 100der do spodni a vrchni casti a maximalni spokojenost. Je to krasne tiche a na funkci motoru to nema vliv. Timto diky za radu 8) 8) 8)
TRAKTOR FOREVER..:-)

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 926
Registrován: stř črc 04, 2007 10:17 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: vyfuk na traktor

#28 Nový příspěvek od Robert »

není zač :friends:

Uživatelský avatar
allias75
Příspěvky: 283
Registrován: stř pro 26, 2007 7:44 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Tlmič výfuku

#29 Nový příspěvek od allias75 »

Ahoj. Ako máte na svojich strojoch urobené výfuky. Mám motor MB 200D a potrebujem vyriešiť výfuk. Dávate nejaké mriežky, alebo dierované rury? Chcel by som niečo jednoduché,aby to nerobilo veľký :prace: rámus, ale aby to zase nejak nebrzdilo motor. Diky

Uživatelský avatar
fastrac8250
Příspěvky: 1505
Registrován: čtv pro 20, 2007 5:34 pm
Bydliště: košice

Re: Tlmič výfuku

#30 Nový příspěvek od fastrac8250 »

ja mam na svojom iba ruru a tlmi to dobre :friends:

Odpovědět

Zpět na „Motory“