Křovinořez , zapečené kroužky
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Omlouvám se, že píšu tak pozdě. Teprve dneska jsem křoviňák spojízdnil. Dopadlo to tak, že se mi jeden kroužek podařilo vyndat a druhý mi prdnul. Ten píst vypadal velmi podobně jako na foto č.2 od slávek 55. Sesadil jsem vyčištěný a vyleštěný píst s jedním kroužkem a nastartoval. Šlo to blbě startovat a při nacucávání benzínu mi prasknul ten klobouček - pumpička. To už ve mě konečně chytly saze a objednal jsem píst včetně čepu a kroužků + nový karburátor, ( to když jsem viděl co stojí opravná sada karburátoru proti ceně celého karburátoru ) Investoval jsem 100,- píst + 250,- karburátor + doprava. Včera jsem to složil do kupy. Všechno čínský. Pístní čep má v pístu vůli cca 0,05 mm. Ta vůle je v pístu, čep má přesně 9,00 mm. Když se mi to podařilo nastartovat, tak je lehce slyšet jak ten čep chrastí.
Motor šel na volnoběh krásně i do otáček, ale jak se zahřál tak se zase dusil. Byl jsem z toho dost rozsypanej. Byl večer , nechal jsem to na dnešek. Ráno jsem ten krám nastartoval a dusil se i studenej.
Zkusil jsem jinou svíčku, stejný projev. Říkal jsem si v karburátoru, benzínu i hadičkách to být nemůže - všechno jsem dal nový. Shodil jsem výfuk , nastartoval a jak říká Ota " šel jako hutě ". Je to jasný, ucpaný výfuk. Vypálil jsem ho plynovou letlampou, namontoval, nastartoval. Minutu to bylo dobrý , pak se zase začal dusit. Vzal jsem výfuk do svěráku a rozpertloval jsem ho. Vevnitř jen přepážka s čtyřma dírama cca 6 mm, ale na stěnách předního i zadního dílu byla asi tak 5 mm silná skelná vata, kterou držel slaboučký nabodovaný tahokov. Na předním dílu se ten tahokov utrhnul a tou vatou náhodně uvpával výfukovou trubku. Vytrhnul jsem to ven, složil, zapertloval, namontoval a křoviňák jede jak za mlada.
Teď koukám, že jsem spisovatel jak Ota, tímto ho zdravím a jsem rád za všechny Vaše rady, pomohou snad i někomu jinému.
Motor šel na volnoběh krásně i do otáček, ale jak se zahřál tak se zase dusil. Byl jsem z toho dost rozsypanej. Byl večer , nechal jsem to na dnešek. Ráno jsem ten krám nastartoval a dusil se i studenej.
Zkusil jsem jinou svíčku, stejný projev. Říkal jsem si v karburátoru, benzínu i hadičkách to být nemůže - všechno jsem dal nový. Shodil jsem výfuk , nastartoval a jak říká Ota " šel jako hutě ". Je to jasný, ucpaný výfuk. Vypálil jsem ho plynovou letlampou, namontoval, nastartoval. Minutu to bylo dobrý , pak se zase začal dusit. Vzal jsem výfuk do svěráku a rozpertloval jsem ho. Vevnitř jen přepážka s čtyřma dírama cca 6 mm, ale na stěnách předního i zadního dílu byla asi tak 5 mm silná skelná vata, kterou držel slaboučký nabodovaný tahokov. Na předním dílu se ten tahokov utrhnul a tou vatou náhodně uvpával výfukovou trubku. Vytrhnul jsem to ven, složil, zapertloval, namontoval a křoviňák jede jak za mlada.
Teď koukám, že jsem spisovatel jak Ota, tímto ho zdravím a jsem rád za všechny Vaše rady, pomohou snad i někomu jinému.
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
je dobře že se podařilo ať slouží
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Ano,je dobře,že se to podařilo rozchodit a snad jsi se i něco přiučil,a možná i ostatní.Je dobře,že jsi odpověděl,jak to dopadlo,protože to zde časté není.Ale stále nevíme,co je to za značku.A nyní by mne zajímal typ karburátoru,abych mohl ještě něco doplnit.Podle ceny to vypadá na karburátor s jedním seřizovacím šroubkem.Pokusím se o radu i přesto.Po asi čtvrthodinovém intenzivním sekání je dobře vymontovat zapalovací svíčku a zkontrolovat barvu.Kdyby byla hodně světlá,je třeba obohatit směs,jinak může snadno dojít k zadření.Také k tomu,čím jsi se trochu vyztekal.Již 13.9.jsem psal"kouknout do výfuku na karbon".To signalizuje již nespálený olej a karbon.Že jsi dal nový píst je dobře.Píšeš,že jsi starý vyleštil,což je chyba.On na sobě má z výroby drážky po obrábění,ale to je správně,protože udržují na pístu olejový film.Takže leštění je špatně.Píšeš,že nový pístní čep má v pístu mírnou vůly.To je také správně,tedy pokud číňan neudělá vůly příliš velkou.Já mám takový pocit,že čína vyrábí překotným tempem a s tolerancí si příliš hlavu nedělají.Spousta lidí si mylně myslí,že pístní čep se po ohřátí pístu montuje s přesahem.Tady se jedná o "plovoucí uložení",kdy po ohřátí pístu se pístní čep náhodně pomalu pootáčí.
Byl tu názor,že je třeba tuto diskuzy zamknout či že sem nějaké názory nepatří,ale přečetlo ji téměř 1 700 lidí,tak asi není zbytečná.Já sem píšu proto,že již nemohu,respektive nesmím nic dělat,tak si tady krátím čas a nějaké zkušenosti předám.
Byl tu názor,že je třeba tuto diskuzy zamknout či že sem nějaké názory nepatří,ale přečetlo ji téměř 1 700 lidí,tak asi není zbytečná.Já sem píšu proto,že již nemohu,respektive nesmím nic dělat,tak si tady krátím čas a nějaké zkušenosti předám.
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Já si myslím že jsou to cenné rady a mnohokrát děkuji.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Protože nemám co dělat a je tady diskuze o křovinořezech,vzpoměl jsem si na takovou perličku,tak se s váma podělím o foto.Lidé jsou různě zapomětliví,to že zapomenou dát olej do benzínu,či mísící poměr a další pravidla,to se asi stane.Ale dám foto,když člověk zapoměl na podzim křovinořez na zahradě.Samozřejmě tam byl celou zimu pod sněhem a v létě ho našel.Stalo se to u domu,ne na rekreační chalupě.Nechyběl mu.
https://postimg.cc/YjfVwXnb
https://postimg.cc/jw87HYqM
https://postimg.cc/YjfVwXnb
https://postimg.cc/jw87HYqM
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Křovinořez je čínský,podobný prodává Hecht. Obsah 32 ccm.
Karburátor jsem dal tento
https://www.zatechservis.cz/karburator- ... 2-ccm_p227
Ten původní byl stejný, jen neměl ani ten šroubek volnoběhu, jen pro volnoběh seřiditelnej doraz šoupátka.
Na krytu karburátoru je plastová klapka sytiče pro start.
Nový píst nemá to jemné drážkování, jak popisuješ. Je úplně hladký. Jen vrchní strana pístu není na soustruhu obrobená vůbec, je vidět, že je to hrubý odlitek. Pístní čep běhá v ojnici v jehlovém ložisku, tak myslím, že by se otáčet nemusel.Vůli v pístu měl takovou, že když jsem ho zastrčil do pístu jen do jedné díry, tak se viklal tak, že na konci se vychýlil odhadem tak 0,7 mm.
Karburátor jsem dal tento
https://www.zatechservis.cz/karburator- ... 2-ccm_p227
Ten původní byl stejný, jen neměl ani ten šroubek volnoběhu, jen pro volnoběh seřiditelnej doraz šoupátka.
Na krytu karburátoru je plastová klapka sytiče pro start.
Nový píst nemá to jemné drážkování, jak popisuješ. Je úplně hladký. Jen vrchní strana pístu není na soustruhu obrobená vůbec, je vidět, že je to hrubý odlitek. Pístní čep běhá v ojnici v jehlovém ložisku, tak myslím, že by se otáčet nemusel.Vůli v pístu měl takovou, že když jsem ho zastrčil do pístu jen do jedné díry, tak se viklal tak, že na konci se vychýlil odhadem tak 0,7 mm.
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Tak ještě ke karburátoru,protože jsem trochu zmatený z věty,co jsi napsal."Ten původní byl stejný, jen neměl ani ten šroubek volnoběhu, jen pro volnoběh seřiditelnej doraz šoupátka."Tomu nějak nerozumím a tak vložim obrázek a tam jsem označil seřizovací šrouby č.1 a č.2.Šroub č. 1 je doraz otočného šoupátka.Tím se nastaví otáčky volnoběhu,ale ne bohatost směsi pro volnoběh.Ta je z výroby nastavená na zkušebním zařízením a šroub je schovaný,většinou zalepený lepidlem.To je proto,aby se v nastavení nemohl nikdo štourat.Navíc je k tomu zapotřebí speciální miniaturní šroubovák.Takže šroub,co jsem označil č.1 je vlastně šroub značený na běžném tříšroubkovém karburátoru písmenem T.Ten zalepený šroub by se značil L,a ten slouží k nastavení bohatosti směsi pro nízké otáčky a také k přechodu z nízkých do vysokých otáček. Potom je tu šroub,co jsem označil č.2.Ten by se značil písmenem H.Ten slouží k nastavení optimálního výkonu motoru a také k omezení otáček motoru.To je ten šroub,kterým by neměli lidé bez zkušeností a nejlépe otáčkoměru hýbat.Hrozí nastavení vysokých otáček a motor se může zadřít nebo se rozpadnout,obzvláště levné čínské výrobky.Když šroub,co jsem označil č.2 budete zatáčet,bude směs chudá.To znamená málo benzínu ve směsi a tím i méně oleje.Navíc chudá směs rychleji hoří,takže motor má hodně otáček.Když šroub budete povolovat,bude směs bohatší,to je více benzínu.To snižuje otáčky,protože pomaleji hoří,ale může dojít k tomu,že neprohoří vše a tím se vytváří karbon,obzvlášť nekvalitním olejem.Tolik stručně ke karburátoru,snad jsem to popsal správně.A až někdo příjdete na to,kde je schovaný šroub L,napište.ale nemusíte se namahat,protože to nikdy seřizovat nebudete.
https://postimg.cc/w35dpKZv
https://postimg.cc/w35dpKZv
- Atlan
- Příspěvky: 9531
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Urcite to mas dobre? 2takt skrutka bohatosti zmesi reguluje vzduch nie benzin, tak ze vysrubovanim tam pustas viac vzduchu, chudobnejsia zmes (u4 taktu viac benzinu). Aspon na skustroch. Tento karburator to ma inac?
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Atlan,ty jsi zde zamíchal do pil motocyklové karburátory a vlastně i třeba karburátory do sekaček a pod.Chce to trochu víc studovat.Oni se podstatně liší.Hlavní rozdíl je ten,že motocyklové karburátory mají pevně danou velikost trysky jak nízkých tak vysokých otáček.Kalibrovaný otvor,který nemůžeš regulovat.Takže musíš regulovat vzduch.Když se podíváš do karburátoru do vstupu vzduchu,tedy za filtrem,vidíš hlavní otvor škrcený klapkou či šoupátkem.Ale vedle něho po obvodu jsou jeden či více malých otvorů a těma nasává vzduch a ten prochází přez trysku a reguluje se šroubkem,proto,že není možnost změnit velikost trysky.Jsou to jednoduché karburátory a jsou určené pro motory větších obsahů,protože nasají mnohem více vzduchu a benzínu nežli třeba křovinořez,který má obsah pouze 20-30 ccm.A to nenasává celým obsahem,ale pouze částí určenou od doby otevření a zavření sacího kanálu.Tady by nebylo možné měnit velikosti trysek pro nastavení nízkých otáček,proto se reguluje průtok benzínu.
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Anebo mají 3 šrouby jak na pile L lov nízké otáčky H hig vysoké otáčky LA volnoběh všechny se navzájem ovlivňují a třeba stihl Má omezovače otoční šroubů L a H aby jsi nemohl nastavit vyšší jak maximální a na L aby jsi nemoh zadřít minimalní prutok paliva
a to je si vše co se týká karbců křovinořezu a pil Jinak karbce výše s pevným nastavením se brání vyrobci těch nejlacinějších strojů I stihl to tak u některých měl
a to je si vše co se týká karbců křovinořezu a pil Jinak karbce výše s pevným nastavením se brání vyrobci těch nejlacinějších strojů I stihl to tak u některých měl
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
No to je otázka číslo z karburátzoru do google a pak najít zakladní nastavení a mít otáčkoměr aby jsi věděl kolik má otáček Pak je to hlavně o praxi
čím víc povolíš tím bohatší směs a budou se snižovat otáčky asi bych šel podle svíčky barva a sluchu
čím víc povolíš tím bohatší směs a budou se snižovat otáčky asi bych šel podle svíčky barva a sluchu
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
L šroubek je zezhora v tom plastovém dílu co ovládá šoupátko.Uprostřed je šroub se drážkou na šroubovák,myslím,že je mosazný a v něm je ještě schovanej šroubek s kuželkou velikosti nula,nula nic,též na šroubováček a tím je nastavená směs na volnoběh.Někdy v něm bývá špuntík ze silikonu,někdy je to zaslepený prachem,tak různě,ale s tím se nehýbe.
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Jak napsal Čárls,a psal jsem to také-vyndat svíčku a podle barvy udělat nastavení bohatosti.A nepřehánět to s vysokýma otáčkama,jinak se to rozsype v ruce.Je to čína.Co se týká toho co jsi označil na fotce,bude to nejspíš pomocný otvor k vyvrtání kanálku.Protože není možné z vnitřku karburátoru vyvrtat kanálek,vyvrtá se zvenčí a potom se otvor zaslepí nalisováním kuličky nebo kolíčku.Až budu na chalupě,tak jeden karburátor rozeberu a budu vědět přesně o jaký otvor jde.To takhle z hlavy nedám.
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
A jihočech gepoting věděl zcela správně,čím se nastavuje bohatost směsi nízkých otáček u těchto karburátorů.Asi jich pár viděl a přemýšlel u toho.Asi většina z vás zná motocyklové karburátory a tady je ten systém hodně podobný.U motorek je posuvné šoupátko směrem vzhůru a jehla,která se nastaví do patřičného zářezu dělá bohatost směsi.Tady je šoupátko otočné a jehla se nastavuje tím zalepeným šroubkem.