Křovinořez , zapečené kroužky
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Křovinořez , zapečené kroužky
Dostal jsem pěkný křovinořez, dvoutakt. Že prý neběhá. Po vyčištění karburátoru krásně nastartoval, držel volnoběh i šel pěkně do otáček. Jak se ale ohřál, tak se začal v otáčkách dusit a šel nějak ztěžka. Sundal jsem válec a píst úplně černej , napečenej karbon. Jsou ale v něm zapečené kroužky, drží tam jako židovská víra. Nevím co lil do benzínu původní majitel, jestli nějaký bio sračky nebo co, snad v poměru 1 : 10. Máte někdo nějakou fintu, nebo čím to zamočit , aby ty kroužky povolily ? Píst není rozmazaný hliník přes kroužky, válec je krásně čistý, hladký, tedy mimo karbonu v hlavě.
- Laslou
- Příspěvky: 389
- Registrován: sob říj 23, 2010 11:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Namočit do pertroleje.
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Co je to za značku? V dnešní době by neměl být problém sehnat nový píst a kroužky.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Mi se na odstranění karbonu celkem osvědčil
https://www.retech.com/cs/product/gasket-stripper
Čistil jsem s tím karbonové usazeniny na sacích ventilech na motoru, ničím jiným by to asi ani moc nešlo.
https://www.retech.com/cs/product/gasket-stripper
Čistil jsem s tím karbonové usazeniny na sacích ventilech na motoru, ničím jiným by to asi ani moc nešlo.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Když použiješ jakýkoli přípravek k rozpuštění karbou,bude dražší nežli nový kroužek.Oni ty přípravky jsou spíše na rozpuštění malé vrstvy karbonu u auta a ERG vettilů.Dříve se doporučoval tetrachlor,ale to asi již neexistuje a stejně kroužky neuvolní.Mechanická cesta-kroužek rozlámat a dát nový.Prospěje to i motoru.Používám k tomu takové háčkay,co používali zubaři.Je to obrovská kvalita materiálu.Hlavně nepáčit z boku drážky ale pod kroužek.
No a to zapečení kroužku je vcelku jasné.Nekvalitní olej a špatně seřízený karburátor.Setkal jsem se se zapečením několikrát a majiteli jsem doporučil kvalitní olej.Používal olej od M...Když se to třikrát opakovalo.tak mi ho nechal.Podezíral jsem špatnou kvalitu jiskry-zapalování.Špatné spalování.Začal jsem používat olej Husqvarna a seču s ním bez problémů asi 7 let.Napřed jsem si říkal,že ho po roce rozeberu,abych viděl stav a byl chytřejší,ale maká dobře,tak k tomu nedošlo.
Přiložím nějaké foto,tam je vidět,co všechno lidi dokáží dát do benzínu.
https://postimg.cc/fkC2DBfP
https://postimg.cc/4779q4wZ
No a to zapečení kroužku je vcelku jasné.Nekvalitní olej a špatně seřízený karburátor.Setkal jsem se se zapečením několikrát a majiteli jsem doporučil kvalitní olej.Používal olej od M...Když se to třikrát opakovalo.tak mi ho nechal.Podezíral jsem špatnou kvalitu jiskry-zapalování.Špatné spalování.Začal jsem používat olej Husqvarna a seču s ním bez problémů asi 7 let.Napřed jsem si říkal,že ho po roce rozeberu,abych viděl stav a byl chytřejší,ale maká dobře,tak k tomu nedošlo.
Přiložím nějaké foto,tam je vidět,co všechno lidi dokáží dát do benzínu.
https://postimg.cc/fkC2DBfP
https://postimg.cc/4779q4wZ
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Tá druhá foto je brutal...
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Pokud máš píst demontovaný ,namíchej nějaký prášek do aut. pračky s vodou v bohatém poměru. Potom do toho ten píst dej a uveď to celé do mírného varu . Kontroluj co to vyvádí ,takhle jsem čistil hlavu z nějakého jednoválce a ono se to pustilo i do hliníku - zešedl ale ten karbon začal vrstvu po vrstvě měknout .Čas podle potřeby . Nevyzkoušeno u tvrdých úsad. Po vyvaření okamžitě namastit.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
hodinu do carlanu
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Nejjednodušší a nejučinější metoda je vyhodit a dát nový píst s kroužky od meteoru a hlavně vyčistit válec - kanály píst nový i s čepem a ložiskem
https://www.kasumex.cz/znacky/?gclid=Cj ... o8QAvD_BwE
kvalitní olej https://www.stihl.cz/Produkty-STIHL/Pro ... Ultra.aspx
na doma se tolk zas nespotřebuje aby jsi stroji nedopřál lepší olej až daš dohromady tak seřídit dle otáčkoměru nebo dle návodu k křoviňáku a vždy čerstvou směs míchat jen tolik kolik spotřebuješ
https://www.kasumex.cz/znacky/?gclid=Cj ... o8QAvD_BwE
kvalitní olej https://www.stihl.cz/Produkty-STIHL/Pro ... Ultra.aspx
na doma se tolk zas nespotřebuje aby jsi stroji nedopřál lepší olej až daš dohromady tak seřídit dle otáčkoměru nebo dle návodu k křoviňáku a vždy čerstvou směs míchat jen tolik kolik spotřebuješ
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Již ve druhé odpovědi to napsal Britt.CO JE TO ZA ZNAČKU ?Tady jsou vždy takové hádanky.Vzhledem k tomu,že tazatel píše o kroužkách v množném čísle,bude to čína.Nešlo by dát alespoň foto toho pístu?Jestli je můj odhad správný,tak se píst meteor ani nevyrábí a výměna je nerentabilní.V číně se nechá koupit komplet válec a píst za vcelku dobrý peníz,ale je potřeba se rozhodnout,zda se to vyplatí.Je třeba vidět i pístní čep a ojniční oko,zda již nedocházelo k přidírání ložiska.Čárls napsal správně,nezapomenout vyčistit karbon z kanálků válce.Ten dokáže udělat dost rýhy na pístu i válci.Když má tazatel chuť to nějak levně spojízdnit,dal bych kroužky za asi 200kč,vše očistil od karbonu,vypláchl klikovou skříň a fertik.A taky kouknout do výfuku na karbon.A já bych se s číňanem netrápil.Ono k tomu patří i těsnění výfuku a karburátoru,válce nějaká impulzní a palivová hadička a pod.
https://postimg.cc/yk31rrHc
Tady je vidět rýhu od karbonu.Kroužek je na vyhození,píst ještě použitelný.Vše vyčistit od karbonu,vyškrabat z drážky kroužku.Když má píst po obvodu drážky po obrábění,nejsou zaleštěné,má motor málo naběháno a dá se použít.
https://postimg.cc/yk31rrHc
Tady je vidět rýhu od karbonu.Kroužek je na vyhození,píst ještě použitelný.Vše vyčistit od karbonu,vyškrabat z drážky kroužku.Když má píst po obvodu drážky po obrábění,nejsou zaleštěné,má motor málo naběháno a dá se použít.
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Nejen čína i stihl má dva pístní kruhy a to i na hobby strojích To že předchozí majitel dával hrníčkový olej to jest zbytky je jasný a že dával velký množství taky Ono i stih červený pokud budeš dávat poměr 1:20 a pod dokáže taky tohle Prostě je potřeba dodržet dávkování U čínských min 1:40 a to je dáno motorem a jehovýrobou kvalitou nikasilu atd (čínsky stroje) Neplatí pro značkový a navíc pokud křoviňákem sekal stylem brm brm tak je to taky co životnosti neprospívá Tyhle stroje musí jet na plný točky po celou dobu provozu aby se chladili To jsou jen všeobecný rady převzatý i zde na foru a od Pana Vodrážky špicového prodejce značky stihl
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
některý číny mají uvedeno i 1:30 mazání to se pak nejni čemu divit že se ten olej nespálí, jenže díky nekvalitě ho tam musí být tolikČárls píše: ↑ned srp 13, 2023 11:43 am To že předchozí majitel dával hrníčkový olej to jest zbytky je jasný a že dával velký množství taky Ono i stih červený pokud budeš dávat poměr 1:20 a pod dokáže taky tohle Prostě je potřeba dodržet dávkování U čínských min 1:40 a to je dáno motorem a jehovýrobou kvalitou nikasilu atd (čínsky stroje)
malej traktorista v malým traktoru
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Ono u číny je napsán nějaký olej ale pokud použiješ kvalitní olej tak klidně 1:45
Vše je dáno kvalitou oleje a co je schopný umazat a za jakých teplot a při jakých otáčkách
Vše je dáno kvalitou oleje a co je schopný umazat a za jakých teplot a při jakých otáčkách
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Vždycky míchám olej ten pro vysokootáčkové motory do dvoutaktů 1/30. Použití- do starých motorů v domovinách ,křoviňákách .sekačkách ,terách ,mám toho na starosri víc a nemohu mít namícháno několik druhů směsi .Ten zasraný líh to po několika měsících rozsadí. Dřív se motory krmili směsí 1/20 v záběhu a 1/25 pro provoz. Zatím se mě nestalo ,že by se mě nějaký motor zapekl. Že po letech jsem musel vyčistit výfukový kanál to ano .Nyní mám mot. pilu s nějakým eko předfukem a na tuhle směsku hůř chytá obvzlášť v zimě . Tak do nádrže přidám 2 kubíky "suchého" a ona si dá říct. Teda ona chytala blbě i na originál olej 1/50.
Prý je to vlastnost pravil prodejce. Žel bohu mě to potvrdil i servis při čištění když se mě do nádrže dostal v lese bordel.
Prý je to vlastnost pravil prodejce. Žel bohu mě to potvrdil i servis při čištění když se mě do nádrže dostal v lese bordel.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Křovinořez , zapečené kroužky
Tak jsme se ze zapečených kroužků dostali k olejům.Takže k tomu něco připomenu,ačkoli si myslím,že dneska každý,kdo má trochu dražší stroj by to měl znát a mnohokrát se to zde probíralo.Lepší stroj vyžaduje lepší a tím i dražší olej.Dobré a vyzkoušené,myslím laboratorně a zkušebnou motorů,kde jsou měřeny teploty válce a ojničních ložisek jsou nejvíce zastoupeny dvě značky.Je to Husqvarna a Stihl.Tam nemůžete sáhnout vedle,i když musím dodat,že pro motory s předvýplachem,nebo jak napsal důchodce s eko předfukem je lepší sáhnout pro dražší,u Husqvarny pro XP a Stihl HP Ultra.Je to tím,že tyto motory pracují s chudou směsí,neboť k předvýplachu nasávají část vzduchu bez benzínu.Tudíš nasají i méně oleje.Důchodce to poznal správně a hlavně v zimě,kdy studený válec a vzduch odebírají teplo hoření a část směsi se sráží na studených stěnách válce.Takže tady na oleji nešetřete.
K tomu,co napsal Čárls k čínským strojům a poměru 1:45.To nemusí být vždy pravda.Tady strašně záleží na konstrukci motoru,použitých ložiskách,pístu a hlavně na povrchové úpravě pracovní plochy válce.Ono se říká,že je to NIKASIL,ale to není pravda.Originál nikasil vynalezla firma MAHLE.Tyto válce a písty používala Husqvarna již od modelu H40.Ale pro modely H 136 či H142 a levné modely je nepoužívá.A také u nich doporučuje poměr 1:45. 1:50 nestačí.A jakou metodu používá čína? To nikdo neví.I v české republice ve Strakonicích se používala značka NIKAZET.Ale to nebude kvalita MAHLE,která dodává válce a písty i pro F1 a Porsche 911 turbo a RS.Jsou to nejlepší válce pro vzduchem chlazené a vyznačují se lepším odvodem tepla a nízkou kluzností.A že by se jim čína vyrovnala,tomu nevěřím.Již jenom proto,že přidřená Husqvarna jde opravit,ale čína se vyhazuje.Ono již hodně napoví to,že profi pila Husqvarna stála v době,kdy byl výdělek 3 000kč přez 20 000kč.Tam se ta kvalita musela zaplatit,ale čína při dnešní mzdě a její ceně?
K tomu,co napsal Čárls k čínským strojům a poměru 1:45.To nemusí být vždy pravda.Tady strašně záleží na konstrukci motoru,použitých ložiskách,pístu a hlavně na povrchové úpravě pracovní plochy válce.Ono se říká,že je to NIKASIL,ale to není pravda.Originál nikasil vynalezla firma MAHLE.Tyto válce a písty používala Husqvarna již od modelu H40.Ale pro modely H 136 či H142 a levné modely je nepoužívá.A také u nich doporučuje poměr 1:45. 1:50 nestačí.A jakou metodu používá čína? To nikdo neví.I v české republice ve Strakonicích se používala značka NIKAZET.Ale to nebude kvalita MAHLE,která dodává válce a písty i pro F1 a Porsche 911 turbo a RS.Jsou to nejlepší válce pro vzduchem chlazené a vyznačují se lepším odvodem tepla a nízkou kluzností.A že by se jim čína vyrovnala,tomu nevěřím.Již jenom proto,že přidřená Husqvarna jde opravit,ale čína se vyhazuje.Ono již hodně napoví to,že profi pila Husqvarna stála v době,kdy byl výdělek 3 000kč přez 20 000kč.Tam se ta kvalita musela zaplatit,ale čína při dnešní mzdě a její ceně?