Základní otázka-jak máš ukostřený ten nový motor.Je tam dokonalá kostra?Jinak zapalovací obvod je strašně jednoduchý.Kdyby jsi vzal baterii,jeden pól připojíš,v případě auta přez vypínač zapalování-klíček-na jeden kontakt zapalovací cívky a druhý kontakt cívky kabelem připojíš a hnedle odpojíš ke druhému pólu baterie,musí přeskočit jiskra.Je tam ještě kondenzátor a ten kromě opalování kontaktů má i jiné funkce.
Takže pokud odpojíš drát od přerušovače a při zapnutém klíčku s ním cvrnkneš o kostru,tedy pokud motor je dobře ukostřený,musí přeskočit jiskra.Tímto pokusem vyřadíš přerušovač.Ten bývá příčinou toho,že jiskra nefunguje správně.Máš tam dva přerušovače a že by oba byly špatné,ale stává se lecos.Co se týká přerušovačů,rozebrat vyprat v odmašťovači,sestavit zpět.Kontakty se nečistí brusným papírem,jedině jemným pilníkem.Důkladně odmastit. Brusný papír je sklo,které se jiskřením roztaví a kontakty nefungují.Pohyblivé části kontaktů raději nemazat,jsou ze silonu,protože hodně oleje způsobuje ten přechodový odpor.
Motor Trabant - bez jiskry, nastavení předstihu
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Motor Trabant - bez jiskry, nastavení předstihu
Ještě jsem zapoměl napsat,tak jako je důležitá kostra motoru,tak to samé platí i u pospojení s základovou deskou zapalování.Tam bývají kontakty přerušovačů uložené na odstředivém regulátoru a v případě nespojení s hmotou bloku vznikne přechodový odpor.Prostě řečeno,uzemněný pól akumulátoru musí být bez odporu spojený s neodizolovaným kontaktem přerušovače.
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
- Bydliště: Brno
Re: Motor Trabant - bez jiskry, nastavení předstihu
Díky, motor jsem už dnes nastartoval, lépe jsem motor uzemnil + závada byla v kontaktech, musel jsem je vyšroubovat, ještě jednou přečistit, odmastit, i když jsem to dělal předtím celé čištění zapalování, kontaktů, zřejmě jsem přemazal pak filc a to pak si dělalo co chce. Motor si blafká pěkně, tak jsem na předstih už nešahal, asi to bude dobré nastavení.
Ještě jsem zkoušel multimetrem zda dobíjí dynamo, a napětí je furt stejné baterie a spíše klesá, i po přidání plynu, po čem jít ? Samotné dynamo není, co by se pokazilo ne ? Toto jsem nikdy neřešil.
Ještě jsem zkoušel multimetrem zda dobíjí dynamo, a napětí je furt stejné baterie a spíše klesá, i po přidání plynu, po čem jít ? Samotné dynamo není, co by se pokazilo ne ? Toto jsem nikdy neřešil.
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
- Bydliště: Brno
Re: Motor Trabant - bez jiskry, nastavení předstihu
A ještě bych se chtěl zeptat, nějaký hrubý odhad, když mám 6v baterii 70AH, plně nabitou, v slušné kondici.
Odběr je pouze zapalování, nic jiného nepoužívám.
Jak dlouho udržím motor v chodu, ještě, aby startérem nastartoval ? Jestli můžu někam vyjet. Díky
Odběr je pouze zapalování, nic jiného nepoužívám.
Jak dlouho udržím motor v chodu, ještě, aby startérem nastartoval ? Jestli můžu někam vyjet. Díky
Re: Motor Trabant - bez jiskry, nastavení předstihu
Podívej se na pojistku, měla by tam být, jestli ne, tak může být regulační relé po smrti,
A zkontroluj kontakty v relé, popřípadě pročisti
A zkontroluj kontakty v relé, popřípadě pročisti
Jede traktor, je to Zetor 3011