Motor Trabant - bez jiskry, nastavení předstihu

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Slávek55
Příspěvky: 473
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Motor Trabant - bez jiskry, nastavení předstihu

#16 Nový příspěvek od Slávek55 »

Základní otázka-jak máš ukostřený ten nový motor.Je tam dokonalá kostra?Jinak zapalovací obvod je strašně jednoduchý.Kdyby jsi vzal baterii,jeden pól připojíš,v případě auta přez vypínač zapalování-klíček-na jeden kontakt zapalovací cívky a druhý kontakt cívky kabelem připojíš a hnedle odpojíš ke druhému pólu baterie,musí přeskočit jiskra.Je tam ještě kondenzátor a ten kromě opalování kontaktů má i jiné funkce.
Takže pokud odpojíš drát od přerušovače a při zapnutém klíčku s ním cvrnkneš o kostru,tedy pokud motor je dobře ukostřený,musí přeskočit jiskra.Tímto pokusem vyřadíš přerušovač.Ten bývá příčinou toho,že jiskra nefunguje správně.Máš tam dva přerušovače a že by oba byly špatné,ale stává se lecos.Co se týká přerušovačů,rozebrat vyprat v odmašťovači,sestavit zpět.Kontakty se nečistí brusným papírem,jedině jemným pilníkem.Důkladně odmastit. Brusný papír je sklo,které se jiskřením roztaví a kontakty nefungují.Pohyblivé části kontaktů raději nemazat,jsou ze silonu,protože hodně oleje způsobuje ten přechodový odpor.

Slávek55
Příspěvky: 473
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Motor Trabant - bez jiskry, nastavení předstihu

#17 Nový příspěvek od Slávek55 »

Ještě jsem zapoměl napsat,tak jako je důležitá kostra motoru,tak to samé platí i u pospojení s základovou deskou zapalování.Tam bývají kontakty přerušovačů uložené na odstředivém regulátoru a v případě nespojení s hmotou bloku vznikne přechodový odpor.Prostě řečeno,uzemněný pól akumulátoru musí být bez odporu spojený s neodizolovaným kontaktem přerušovače.

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Motor Trabant - bez jiskry, nastavení předstihu

#18 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Díky, motor jsem už dnes nastartoval, lépe jsem motor uzemnil + závada byla v kontaktech, musel jsem je vyšroubovat, ještě jednou přečistit, odmastit, i když jsem to dělal předtím celé čištění zapalování, kontaktů, zřejmě jsem přemazal pak filc a to pak si dělalo co chce. Motor si blafká pěkně, tak jsem na předstih už nešahal, asi to bude dobré nastavení.

Ještě jsem zkoušel multimetrem zda dobíjí dynamo, a napětí je furt stejné baterie a spíše klesá, i po přidání plynu, po čem jít ? Samotné dynamo není, co by se pokazilo ne ? Toto jsem nikdy neřešil.

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Motor Trabant - bez jiskry, nastavení předstihu

#19 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

A ještě bych se chtěl zeptat, nějaký hrubý odhad, když mám 6v baterii 70AH, plně nabitou, v slušné kondici.
Odběr je pouze zapalování, nic jiného nepoužívám.

Jak dlouho udržím motor v chodu, ještě, aby startérem nastartoval ? Jestli můžu někam vyjet. Díky

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1238
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: Motor Trabant - bez jiskry, nastavení předstihu

#20 Nový příspěvek od kaja.h »

Podívej se na pojistku, měla by tam být, jestli ne, tak může být regulační relé po smrti,
A zkontroluj kontakty v relé, popřípadě pročisti
Jede traktor, je to Zetor 3011

Odpovědět

Zpět na „Motory“