Štelovanie ventilovej vôle

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Vinco ma traktor
Příspěvky: 8
Registrován: ned led 17, 2021 11:23 am
Bydliště: Piešťany

Štelovanie ventilovej vôle

#1 Nový příspěvek od Vinco ma traktor »

Zdravím, potreboval by som poradiť ohľadom ,,serizovani ventilovych vuly,,. Jedná sa o dvojvalec, motor slavia 2st120.
Ako by ste postupovali za predpokladu, že ventily sú momentálne úplne rozštelované? Dá sa podľa strihu na prvom nastavovať druhý a naopak? Alebo iba natočiť piest do hornej úvrate a vtedy nechať ventily zatvorene? Poraďte mi niekto prosím. Ďakujem.

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20651
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Štelovanie ventilovej vôle

#2 Nový příspěvek od ota »

Měl jsem ten motor kdysi doma. Jsou tam hlavy z Tatry 138. Dělal jsem tenkrát druhé hlavy komplet ventyly a vstřiky. A pak jsem to na motoru přehodil za původní. Myslím že jsem ty vůle nastavoval při střhání ventylů. Myslím, že je to klasicky dvouválec jeden píst nahoře, druhý dole. Klasika tedy postup. Ty vůle si už nepamatuju. Ale motor pak chodil pělně. On je to řádnej , bafák"! Když jsem ho prvně nastartoval, je to hukot! Koupil jsem ten motor připečenej a měnil jsem kroužky a celej ho čistil. Jinak potuchu o tom motoru měli myslím v Napajedlích. Byla to dost vrchem Tatrovka
A oni ty motory instalovali do různých zařízení. Kompresory, pumpy na vodu, atd.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Štelovanie ventilovej vôle

#3 Nový příspěvek od thovt »

Správna doba je když ze vstřikovací trubičky vytříkne nafta, v té době musí být oba ventili uzavřené.
Vůle ventilů 0,3mm za studena
Otvírací tlak vstřikovače 170kg/cm3
Předsvtřik 36° před HÚ

Odpovědět

Zpět na „Motory“