No vida, kolegové slováci si vzpomněli. U nás se jim taky říkalo kaťuša ale moc jich tu nebylo, protože tu nemáme velehory, většina jich byla na Slovensku. TDT-55 měl turbo, DT-55 ne.
A startovací motory jsou běžné dodnes, mimo jiné třeba jako startery pro motory námořních lodí
Neobvyklý motor- z čeho je?
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Neobvyklý motor- z čeho je?
Tie Katuše TDT 55 mali este svojho predchodcu starsi model. Presne oznacenie neviem. Ale mali drevenu kabinu po celej sirke stroja. U nas si pamätam ze boli aj tie, ale uz mali osadenu kabinu s Tatra 805 (kačena) pripadne s V3S. Motor tam bol ulozeny v strede ako u napr. V3S. Tie este nemali preplnovany motor. Za kabinov bol navijak a potom ta sklopna plošina. Všetko to skoncilo v hutiach.
Re: Neobvyklý motor- z čeho je?
V angličtině se to nazývá "pony-motor" ponny engine atd. Startování buldozerů, velkých centrál,....
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Neobvyklý motor- z čeho je?
To Pavel sk skoč o stranku nazpět. Píšu tam o předchůdci TDT 40. Neboli ještě starší KT 12. Někde jsem dříve četl, že byly i na dřevoplyn. A pak už se spalovacím motorem. Ta 40 byla fakt z předu divná. Taková kabina jak domádo. Ale ta na dřevoplyn byla kabina kulatá podobná jak byl Zil. Ale jinak skosená.
Když si dáš vyhledat TDT 40, nebo KT 12 je toho tam na netu habaděj.
Když si dáš vyhledat TDT 40, nebo KT 12 je toho tam na netu habaděj.