RS 09 - předvstřik
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Předvstřik
2 mm za ryskou je při průměru setrváku +/- 2 stupně, což je v toleranci. uvidíš, jak dopadneš s kapilárou
Re: Předvstřik
2cm,to nebyl překlep
Re: Předvstřik
což to tu píšeš za kraviny.dms píše: Treba to robit presne podla predpisu k danemu cerpadlu, to ze sa pohne hladina v kapilare neznamena presne cas otvorenia trysky a teda ani nie presny cas predvstreku. Tlak tam nie je v dvoch stavoch a to 0 a otvaraci tlak trysky ale rastie tam po nejakej krivke.
Preto pisem, ze to je orientacne.
Preto to uz je potom lepsie urobit tak ako pise Frantik, ked to ma orientacne dobre, tak to doladit podla usi a oci , aj to tak kazdy robi ...
A ked to ma byt poriadne tak sa to musi urobit dynamicky...
a) ten člověk to zkouší na RS 09. co tam chceš asi dynamicky měřit ? tam žádnej přesuvník nikde nenajdeš.
b) kapalina je nestlačitelná ( alespoň né tak, aby to mělo vliv na měření ), takže pokud to nemáš zavzdušněné, je počátek výtlaku na čerpadle také počátkem vstřiku. nějaká setina stupně na předvstřiku, která je způsobená prodlevou uplného otevření trysky nemá vliv na nastavování předvstřiku
c) těch, co to ladilo orientačně na oči a uši je mraky. většinou to dopadne tak, jak jsem psal o něco vejš. pokud nemáš motor na brzdě, je to seřizování od oka uplně o ničem a je dobré tak na dojetí z pole domu
d) jedinej předpis k těmdle čerpadlům, co se tyče nastavování předvstřiku, je právě seřízení na kapiláru a tomu taky odpovídaji hodnoty a tolerance
Re: Předvstřik
tak to jsem se překoukl. 2 cm je dostAlexTc píše:2cm,to nebyl překlep
Re: Předvstřik
mezi ryskou počátek vstřiku a horní ůvratí je asi 6cm,neměřil jsem je to odhadem
Re: Předvstřik
k b)petr j píše: ...
b) kapalina je nestlačitelná ( alespoň né tak, aby to mělo vliv na měření ), takže pokud to nemáš zavzdušněné, je počátek výtlaku na čerpadle také počátkem vstřiku. nějaká setina stupně na předvstřiku, která je způsobená prodlevou uplného otevření trysky nemá vliv na nastavování předvstřiku
.....
d) jedinej předpis k těmdle čerpadlům, co se tyče nastavování předvstřiku, je právě seřízení na kapiláru a tomu taky odpovídaji hodnoty a tolerance
Kvapalina (teoreticka) je sice nestlacitelna. Inac je to uz napr. s trubkami v ceste . Dalsie straty tlaku su sposobene prudenim v trubke, presakovanim na segmente okolo piestika atd...
Presne preto sa to robi tak ako som napisal.... V priruckach sa udava, ze takto nastaveny predvstrek sa od skutocneho moze lisit az o niekolko stupnov...
Kapilara by mala byt kalibrovana k cerpadlu (podla udajov vyrobcu) a ten predvstrek sa nastavuje nie na prvy pohyb, ale na urcity pohyb...
To, ze sa to tak zvycajne nerobi (doma) je druha vec...
k d)
ak je na RS 09 predpis na nastavenie na prvy pohyb v kapilare a nie je napisana aka ma byt a o kolko sa ma hladina pohnut, tak to treba urobit tak .
Pisal som ako sa to robi vseobecne a to, ze sa to po nastaveni hockakou kapilarou este vzdy dostavuje je fakt...
Re: Předvstřik
pořád se motáme kolem toho samého. kapiláru si zvolíš podle tvého zraku, né podle čerpadla. pokud je někdo slepej, musí mít kapiláru o,o1mm , aby viděl, že když se to pohne o centimetr, asi už to tlačí. pokud má někdo zrak vpořádku, stačí mu i 0,5 mm průměr, protože jeho oko zachytí už sebemenší pohyb v kapiláře. pořád se jedná o první pohyb kapaliny a né o určitej pohyb, jak píšeš ty. trubky se ti určitě tlakem ,, nafukujou,, ale né, když máš na výtlaku z čerpadla kapiláru. pak je to celé bez tlaku, takže se tu nebudem bavit ani o průsaku v elemetu. bavíme se o počátku vstřiku, né o dodávce paliva, takže k tvé odpovědi ,, nie je napisana aka ma byt a o kolko sa ma hladina pohnut, tak to treba urobit tak ,, ti povím tolik. mně je uplně ukradené, jaká má hladina být ( hlavně tam nějaká byt musí, abys měl co sledovat ) o kolik se hladina pohne už je mi fuk tuplem. pro mě je podstatnej okamžik, kdy se pohne. to závisí hlavně na tom, jak dokážeš pomalu tím motorem při zkošce otáčet. čím pomaleji, tím zachytíš pohyb hladiny přesněji. a poslední věc, po nastavení kapilárou, u strojů, kde se to na kapiláru dělá už žádné další donastavení není. už jen proto, že ani výrobci těchto strojů nic přesnějšího pro nastavení k dispozici neměli, tudíž nastavovací hodnoty k těmhle strojům vycházeli ze stejných podmínek. nepleť sem moderní vstřikovací sÿstémy ( kde mimochodem na kapiláru nic nezměříš, protože, jednak se ty hodnoty nikde neudávaj a za druhé, do funkce vstřikování zasahuje fůra dalších faktorů, takže je to statické měření opravdu jen k základnímu nastavení, abys motor jen nastartoval - a na to ti většinou stačí jen rysky, popř. hodinky,nebo si to za tebe porovná ŘJ, jak zrovna potřebuje ale to už jsme uplně OT ) nebo se v tom ten člověk s RS09 nevyzná vůbec
Re: Předvstřik
Zatím jsem se dopracoval k tomu že by pod čerpadlem měla být podložka 0,5mm.Základní rozměr čerpadla je 82,8mm +-0,2mm. Míra vyražená na bloku motoru je 82,3mm
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předvstřik
Momentoskop - teda kapilára je dostatočná na nastavenie motora, a donedávna ani nič iné nebolo. Ak je aj žiadny alebo malý rozdiel medzi riskou prvého válca a počiatkom vstreku nič to nehovorí u válci druhom, kde rozdiel môže byť priepastný. Na RS sa bežná prax, že ak sedí vstrek prvého válca ostatné musia byť v poriadku neplatí, a to je dôvod polámaných kľukoviek.
Osobne by som premeral a skontroloval obe alebo štyri (záleží od typu) zdvihatka či majú rovnakú dlžku a či sú dostatočne zaistené. Ak majú rôznu dlžku a sú zaistené nie je dôvod na paniku, ale treba všetko preveriť. Stačí, že na motory, ktorý bol pedantne nastavený bolo menené čerpadlo a to už nesedí z pôvodným nastavením prípadne na štvorválci boli čerpadlá zamenené medzi sebou.
Neviem, či máš motor vonku a či je rozobratí - nezostáva nič iné ako vyznačiť HÚ pre všetky válce a momentoskopom preveriť či vstrekujú všetky kedy majú.
Osobne by som premeral a skontroloval obe alebo štyri (záleží od typu) zdvihatka či majú rovnakú dlžku a či sú dostatočne zaistené. Ak majú rôznu dlžku a sú zaistené nie je dôvod na paniku, ale treba všetko preveriť. Stačí, že na motory, ktorý bol pedantne nastavený bolo menené čerpadlo a to už nesedí z pôvodným nastavením prípadne na štvorválci boli čerpadlá zamenené medzi sebou.
Neviem, či máš motor vonku a či je rozobratí - nezostáva nič iné ako vyznačiť HÚ pre všetky válce a momentoskopom preveriť či vstrekujú všetky kedy majú.
Re: Předvstřik
Všechny 4 válce na setrváku nejsou, ale našel jsem tam ještě další rysky,pravděpodobně jen jeden válec na druhém čerpadle
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předvstřik
A môže byť poškodené prípadne zadreté zdvihatko...
Re: Předvstřik
přesně tak, zkoušet musíš každou vstřikovací jednotku zvlášť a taky zvlášť seřídit. to jsem nějak zapomněl napsatjano píše: Osobne by som premeral a skontroloval obe alebo štyri (záleží od typu) zdvihatka či majú rovnakú dlžku a či sú dostatočne zaistené. Ak majú rôznu dlžku a sú zaistené nie je dôvod na paniku, ale treba všetko preveriť. Stačí, že na motory, ktorý bol pedantne nastavený bolo menené čerpadlo a to už nesedí z pôvodným nastavením prípadne na štvorválci boli čerpadlá zamenené medzi sebou.
Re: Předvstřik
Ten motor se chová stále stějně po celou dobu co ho mám,během té doby jsem nechal obě čerpadla současně opravit a seřídit. Po vrácení čerpadel to jde pořád stejně,zlepšily se akorát starty. Předpokládám že pokud by vznikla opět nějaká závada v jednom z čerpadel tak by to na chodu poznat bylo
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předvstřik
premeraj tlaky vo válcoch...