RS 09 - předvstřik
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
RS 09 - předvstřik
Jak se projevuje velký, případně malý předvstřik na dieselovém motoru?
Re: Předvstřik
Malý předvstřik - motor kouří modrošedě, černě, měkký chod, nemá tah.
Velký předvstřik - motor běží tvrdě, zvoní
Velký předvstřik - motor běží tvrdě, zvoní
Když mùžu, pomùžu a poradim a občas kecam. :-)
Re: Předvstřik
Tak motor kouří a na rozjezd tah určitě nemá.Dneska jsem to zkoušel měřit.Tak podle rysek na setrváku dávají čerpadla pozdějc než mají.Dají se někde sehnat těsnění pod vstřikovací čerpadla na RS 09,je to shodné s Multicar M22.Vymezuje se jimi počátek vstřiku.
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Předvstřik
Kdyz to dava pozde, tak bys mel spis podlozku ubrat ne?
Re: Předvstřik
To jo,ale mám dojem že je tam už jen jedna.Takže dát tenčí
Re: Předvstřik
předpokládám, že jsi na zkoušení použil kapiláru a né benzínovou hadičku z mopeda, nedej bože, vůbec nic...AlexTc píše:Dneska jsem to zkoušel měřit.Tak podle rysek na setrváku dávají čerpadla pozdějc než mají.
Re: Předvstřik
Bohužel to skončilo jen u té benzínové hadičky
Re: Předvstřik
tak pak se nediv, že jsi naměřil malej předvstřik. tímhle způsobem totiž většina lidí předvstřik jen rozháže a pak přijdou s prosíkem. v kapiláře se ti pohne hladina okamžitě pří začátku výtlaku. v hadíčce tak malej pohyb neregistruješ a rázem jsi o pět stupňů jinde, ne-li o víc. sežeň kapiláru a zopakuj si měření znovu. uvidíš, že naměříš uplně jiné hodnoty ( osobně si ze skušeností myslím, že pokud se do motoru nesral podobnejma metodama, už někdo před tebou, naměříš, že je vše v pořádku, nebo v toleranci. ono totiž, když to jednou nastavíš pořádně, opotřebení vačky a pouzder vačky je tak zanetbatelné, že se předstřik provozem prakticky nemění, takže pokud motor normálně běžel a teď neběží, rozhodně to nehledej v předvstřiku. zkus vstřiky, vzduchovou filtraci a zpláclé hadice od ní k motoru atd. hodně by pomohlo, kdybys napsal barvu kouře. že motor kouří je polooviční informace )
Re: Předvstřik
Motor se takhle chová celou dobu co ho mám.Vstřiky a čerpadla byli dělaný,moc to nepomohlo.Hadice ani filtry to nedělají.Kouř je černý,šedý.Kdybych měl kapiláru tak jsem jí použil. Můžu to zkusit ještě s co nejtenčí trubičkou,nebo se jí pokusím někde sehnat.Vrátit na původní hodnotu předvstřiku se můžu vždycky původníma podložkama.
Re: Předvstřik
Zober sklenenu trubicku, nahrej ju nad plynom a natiahni ju budes mat kapilaru, aj ked si nemyslim, ze sa to da zmerat hockakou kapilarou , lebo to ze je tam predvstrek napr 10 stupnov neznamena, ze pri desiatich stupnoch sa pohne hladina. To je velmi orientacne....
Re: Předvstřik
Nebo zkus vyndat podložku a dát tenčí popř žádnou a pozoruj změnu - lepší / horší
Když mùžu, pomùžu a poradim a občas kecam. :-)
Re: Předvstřik
není to orientačně. naopak, je to asi nejpřesnější metoda ( když pominu elektrické snímače se stroboskopem, které jsou asi stejně přesné ale né tak každému snadno dostupné ). hladina se ti pohne IHNED a to v okamžiku, kdy pístek elementu překreje plnící otvor a to je také počátek vstřiku. problém je v tom, že ty potřebuješ vidět již nepatrnej pohyb nafty, proto je na to třeba kapilára. já používám 0,1mm. jednou nechám odstříknout naftu ven, aby se sloupec nafty v kapiláře zpřetrhal a při dalším výtlaku už na tom ,, řetízku ,, zaznamenáš sebemenší pohyb. kapilára se dá normálně sehnat, prodává se na kila. pokud jí nechceš metrák do zásoby, stačí rozbít starej venkovní teploměr a vhodně trupičku zredukovat ( zapíchnutím to gumového šputu ) a napojit na šroubení ( třeba ze staré vstřikovací trubky )dms píše:... aj ked si nemyslim, ze sa to da zmerat hockakou kapilarou , lebo to ze je tam predvstrek napr 10 stupnov neznamena, ze pri desiatich stupnoch sa pohne hladina. To je velmi orientacne....
Re: Předvstřik
Je mi jasne na co sluzi kapilara, aj som sa ich zopar zo sklenenych ruriek narobil (sice nie zrovna na nastavovanie cerpadiel, ale ten ucel bol obdobny)...
Treba to robit presne podla predpisu k danemu cerpadlu, to ze sa pohne hladina v kapilare neznamena presne cas otvorenia trysky a teda ani nie presny cas predvstreku. Tlak tam nie je v dvoch stavoch a to 0 a otvaraci tlak trysky ale rastie tam po nejakej krivke.
Preto pisem, ze to je orientacne.
Preto to uz je potom lepsie urobit tak ako pise Frantik, ked to ma orientacne dobre, tak to doladit podla usi a oci , aj to tak kazdy robi ...
A ked to ma byt poriadne tak sa to musi urobit dynamicky...
Treba to robit presne podla predpisu k danemu cerpadlu, to ze sa pohne hladina v kapilare neznamena presne cas otvorenia trysky a teda ani nie presny cas predvstreku. Tlak tam nie je v dvoch stavoch a to 0 a otvaraci tlak trysky ale rastie tam po nejakej krivke.
Preto pisem, ze to je orientacne.
Preto to uz je potom lepsie urobit tak ako pise Frantik, ked to ma orientacne dobre, tak to doladit podla usi a oci , aj to tak kazdy robi ...
A ked to ma byt poriadne tak sa to musi urobit dynamicky...
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předvstřik
Najlepšie je odsledovať aj ostatné válce, či prírastok v kapiláre je približne rovnaký.
Stalo sa mi, že čerpadlo Bosch sa rozštelovalo práve na prvom válci (zdvihatko sa samovolne zakrútilo - teda zmenšilo a miesto prevstreku striekalo po HÚ). Bolo mi to veľmi čudné, že strieka po HÚ ale nenapadlo ma namontovať všetky vstrekovače a odsledovať to na všetkých válcoch a pritom hlava bola dolu!
Čerpadlo som dal opraviť a nastaviť ale nespravili to dobre- údajne nemali patričné údaje. Motor už nešiel dobre - bolo to v kombajny a tam je treba len plný plyn. Kombajn skončil v lapidáriu A pritom celý problém bolo uvolnenie zdvíhatka v vstrek. čerpadle...
Stalo sa mi, že čerpadlo Bosch sa rozštelovalo práve na prvom válci (zdvihatko sa samovolne zakrútilo - teda zmenšilo a miesto prevstreku striekalo po HÚ). Bolo mi to veľmi čudné, že strieka po HÚ ale nenapadlo ma namontovať všetky vstrekovače a odsledovať to na všetkých válcoch a pritom hlava bola dolu!
Čerpadlo som dal opraviť a nastaviť ale nespravili to dobre- údajne nemali patričné údaje. Motor už nešiel dobre - bolo to v kombajny a tam je treba len plný plyn. Kombajn skončil v lapidáriu A pritom celý problém bolo uvolnenie zdvíhatka v vstrek. čerpadle...
Re: Předvstřik
Zkusím to ještě změřit něčím tenkým,nejspíš to skončí u teploměru. I na tu hadičku mi to vychází 2cm za ryskou na setrváku. Laborování s podložkama je akorát pracný v tom že se musí odpojit halda trubek