Slavia 1D80 - první start
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
- Bydliště: Brno
Re: Slavia 1D80 - první start
Doplňuji ještě předchozí zprávu, tady posílám ještě odkaz na video zvuku + chodu motoru (je nastaven maximální výkon a vůbec s ním nehýbu)
https://www.uschovna.cz/zasilka/TOZWRIY ... X7MEXHURS2
https://www.uschovna.cz/zasilka/TOZWRIY ... X7MEXHURS2
Re: Slavia 1D80 - první start
Málo paliva , proto takhle přidává, tohle můžeš vidět i u zahradní sekačky
Nemáš zlomenou hadičku, nebo někde je bordel .
Na podzim jsem oral zůstal jsem v brázdě, čistil jsem celý palivový sytém ucpal mě to bordel z nafty.
Nemáš zlomenou hadičku, nebo někde je bordel .
Na podzim jsem oral zůstal jsem v brázdě, čistil jsem celý palivový sytém ucpal mě to bordel z nafty.
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
- Bydliště: Brno
Re: Slavia 1D80 - první start
díky za odpověď.
U zahradní sekačky bych vyčistil karburátor jednoduše a hotovo, tady je toho více.
Jinak spíš to ubírá z maximálního nastaveného výkonu a po chvilce zase přidá.
Nechci rozhodit nějak nastavení vstřiků. Nevyznám se v tom.
Zkontroluji ještě jednou všechny hadicové spoje, ty gumové stáhnu pro jistotu sponami utahovacíma, i když je to dost na pevno, palivový filtr sundám, dále by se ten bordel dostat neměl snad, nádrž je čistá vevnitř. Přeji Šťastný nový rok .
U zahradní sekačky bych vyčistil karburátor jednoduše a hotovo, tady je toho více.
Jinak spíš to ubírá z maximálního nastaveného výkonu a po chvilce zase přidá.
Nechci rozhodit nějak nastavení vstřiků. Nevyznám se v tom.
Zkontroluji ještě jednou všechny hadicové spoje, ty gumové stáhnu pro jistotu sponami utahovacíma, i když je to dost na pevno, palivový filtr sundám, dále by se ten bordel dostat neměl snad, nádrž je čistá vevnitř. Přeji Šťastný nový rok .
Re: Slavia 1D80 - první start
Nápodobně
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
- Bydliště: Brno
Re: Slavia 1D80 - první start
Zdravím po delší době.
Traktor furt nefunguje jak má.
Dal jsem v palivovém systému nové kroužky, dal jsem měděné a před tím jsem je vyžíhal, hadice jsem dal nové také, odvzdušnil, motor nastartoval. Motor teď běžel slušně. Sice kolem některých kroužků to furt rosí, ale minimálně, nevím proč, dosedací plochy byly čisté, přetěsnil jsem i víko palivového filtru, palivový filtr je taky nový.
Doufám že to bude takto fungovat furt a po čase to nezačne zase blbnout.
Ale další problém.
Když už motor běžel jak má nejspíše, vrhl jsem se na výměnu oleje raději, ať mám jistotu.
Vyšrouboval jsem šroub a nejdříve vytékala voda, nebo něco hodně světlého. Toho tam bylo cca třetina té náplně ve spod, z vrchu to nešlo vidět a poté začal vytékat ten olej (pod měrkou jsem viděl jenom olej, voda byla ve spod, nebo nafta, nevím co to bylo)
Tak jsem to vypustil, vyčistil sítko, nalil novou náplň.
Raději jsem povolil ten šroub na čerpadle olejovém, a olej nezačal vytékat, jenom nějaká rezavá omaštěná voda, mastné to moc nebylo.
Vyšrouboval jsem žhavičku a točil jsem startérem cca minutu po pauzách a vytékala furt jenom ta voda, kapala spíše z hadičky zpátky, ne z čerpadla, z čerpadla nic moc nekapalo, vyšrouboval jsem tedy celý ten dutý šroub ven a zase točil startérem a nic.
Takže když ten motor běžel, nešel do něho olej. Běžel vždycky max 10 min a pak zase pauza na další den a poté zas tak 10min, ani to ne. Nějak jsem ho netrápil, jenom zkoušel když to blblo.
Motor se nekousnul nic, otáčí se zlehka. To jsem nečekal tento problém.
Je normální, když jsem prudce přidal plyn na zkoušku, tak vyletí z výfuku cca dvě jiskry ?
Může se stát u tohoto motoru něco, když čerpadlo nedávalo olej a motor se pořádně ani neprohřál ?
Nebo se to umazalo při nízkém zatížení z nafty, která je mastná oproti benzínu.
(válec byl teplej, ale vždy jsem udržel ruku), žádné vysoké zatížení.
Teď když jsem to zjistil, tak jsem ho nestartoval raději.
V čem by mohla být závada přesně a je náročná oprava ? Jak mám postupovat ? Mohlo by pomoct, kdybych fouknul kompresorem, vysokým tlakem, do toho otvoru pro dutý šroub na čerpadle ?
Děkuji za odpovědi.
Traktor furt nefunguje jak má.
Dal jsem v palivovém systému nové kroužky, dal jsem měděné a před tím jsem je vyžíhal, hadice jsem dal nové také, odvzdušnil, motor nastartoval. Motor teď běžel slušně. Sice kolem některých kroužků to furt rosí, ale minimálně, nevím proč, dosedací plochy byly čisté, přetěsnil jsem i víko palivového filtru, palivový filtr je taky nový.
Doufám že to bude takto fungovat furt a po čase to nezačne zase blbnout.
Ale další problém.
Když už motor běžel jak má nejspíše, vrhl jsem se na výměnu oleje raději, ať mám jistotu.
Vyšrouboval jsem šroub a nejdříve vytékala voda, nebo něco hodně světlého. Toho tam bylo cca třetina té náplně ve spod, z vrchu to nešlo vidět a poté začal vytékat ten olej (pod měrkou jsem viděl jenom olej, voda byla ve spod, nebo nafta, nevím co to bylo)
Tak jsem to vypustil, vyčistil sítko, nalil novou náplň.
Raději jsem povolil ten šroub na čerpadle olejovém, a olej nezačal vytékat, jenom nějaká rezavá omaštěná voda, mastné to moc nebylo.
Vyšrouboval jsem žhavičku a točil jsem startérem cca minutu po pauzách a vytékala furt jenom ta voda, kapala spíše z hadičky zpátky, ne z čerpadla, z čerpadla nic moc nekapalo, vyšrouboval jsem tedy celý ten dutý šroub ven a zase točil startérem a nic.
Takže když ten motor běžel, nešel do něho olej. Běžel vždycky max 10 min a pak zase pauza na další den a poté zas tak 10min, ani to ne. Nějak jsem ho netrápil, jenom zkoušel když to blblo.
Motor se nekousnul nic, otáčí se zlehka. To jsem nečekal tento problém.
Je normální, když jsem prudce přidal plyn na zkoušku, tak vyletí z výfuku cca dvě jiskry ?
Může se stát u tohoto motoru něco, když čerpadlo nedávalo olej a motor se pořádně ani neprohřál ?
Nebo se to umazalo při nízkém zatížení z nafty, která je mastná oproti benzínu.
(válec byl teplej, ale vždy jsem udržel ruku), žádné vysoké zatížení.
Teď když jsem to zjistil, tak jsem ho nestartoval raději.
V čem by mohla být závada přesně a je náročná oprava ? Jak mám postupovat ? Mohlo by pomoct, kdybych fouknul kompresorem, vysokým tlakem, do toho otvoru pro dutý šroub na čerpadle ?
Děkuji za odpovědi.
Re: Slavia 1D80 - první start
Chudák motor , psal jsem ti to na začátku, že máš vyměnit olej.
No máš olejovou šlehačku.
Nafta dnes nemaže spíš kurví vstřikovací čerpadla. Možná to trochu namazala ta šlehačka.
Na kompresor zapomeň u mazacího lisu. Vyndej ho nerozebírej ho jinak ho nedáš dohromady, budeš ho muset propláchnout technickým benzinem pouze otačením.Trubičky vymej v tech benzinu.. Na obyč benzin zapomen. .Po té ho budeš muset znova promazat motorovým olejem opět ručním otáčením až z něho bude kapat olej, pozor není to olejové klasické čerpadlo.
Něco jako Oil master jestli ti to něco řiká.
Kup proplachovací olej V2 paramo.
Budeš muset trubičky odvzdušnit za stálého točení šroubky necháš povolené na konci ve spod dokud nebude kapat olej obou průchodných šroubů.
Když to neuděláš pro motor je to konečná, nesmí běžet na sucho.
No máš olejovou šlehačku.
Nafta dnes nemaže spíš kurví vstřikovací čerpadla. Možná to trochu namazala ta šlehačka.
Na kompresor zapomeň u mazacího lisu. Vyndej ho nerozebírej ho jinak ho nedáš dohromady, budeš ho muset propláchnout technickým benzinem pouze otačením.Trubičky vymej v tech benzinu.. Na obyč benzin zapomen. .Po té ho budeš muset znova promazat motorovým olejem opět ručním otáčením až z něho bude kapat olej, pozor není to olejové klasické čerpadlo.
Něco jako Oil master jestli ti to něco řiká.
Kup proplachovací olej V2 paramo.
Budeš muset trubičky odvzdušnit za stálého točení šroubky necháš povolené na konci ve spod dokud nebude kapat olej obou průchodných šroubů.
Když to neuděláš pro motor je to konečná, nesmí běžet na sucho.
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
- Bydliště: Brno
Re: Slavia 1D80 - první start
Díky za odpověď.
Doufám že to aspoň trochu mazalo.
Dneska se na to vrhnu jak budu doma a pak uvidím.
Stačí vypustit olej, vyšroubovat jenom ty 3 šrouby na šroubovák plochý a pak ho vytáhnu jednoduše ne ?
Mohlo se díky tomuto něco zničit, nadměrné opotřebovat, že se motor rozsype po pár hodinách provozu ? kroužky pístní, nebo nějaké. ložisko, šály na klice, když motor se nekousnul, ani divné zvuky. Není mě jasné jak motor mohl vůbec běžet nějaké ty minuty, bez nějaký divných zvuků. Nevím jak dlouho trvá zadření bez úplného oleje.
Dvoutakt benzínový se kousne skoro hned bez oleje.
Doufám že to aspoň trochu mazalo.
Dneska se na to vrhnu jak budu doma a pak uvidím.
Stačí vypustit olej, vyšroubovat jenom ty 3 šrouby na šroubovák plochý a pak ho vytáhnu jednoduše ne ?
Mohlo se díky tomuto něco zničit, nadměrné opotřebovat, že se motor rozsype po pár hodinách provozu ? kroužky pístní, nebo nějaké. ložisko, šály na klice, když motor se nekousnul, ani divné zvuky. Není mě jasné jak motor mohl vůbec běžet nějaké ty minuty, bez nějaký divných zvuků. Nevím jak dlouho trvá zadření bez úplného oleje.
Dvoutakt benzínový se kousne skoro hned bez oleje.
Re: Slavia 1D80 - první start
Jde vyndat jde jednoduše https://paja1952.rajce.idnes.cz/Renovac ... /534716595
Víš čtu manuály tudíš neřeším tyto věci, na které se ptáš, kdo namaže ten jede.
Opravdu je to na věšteckou křištalovou kouli. Teplota hraje velkou roli.
Kdys to u udělal vodou chlazeného dnešního motoru tak KO.
Nikdy jsem motor nezadřel, jinak používám kvalitní oleje , armáda zadarmo zveřejňuje kvalitní oleje, vím co lejou do tanků
Víš čtu manuály tudíš neřeším tyto věci, na které se ptáš, kdo namaže ten jede.
Opravdu je to na věšteckou křištalovou kouli. Teplota hraje velkou roli.
Kdys to u udělal vodou chlazeného dnešního motoru tak KO.
Nikdy jsem motor nezadřel, jinak používám kvalitní oleje , armáda zadarmo zveřejňuje kvalitní oleje, vím co lejou do tanků
Re: Slavia 1D80 - první start
Zbytečně bych to nedramatizoval. Většina motorů, co se ke mě dostala, byla mazaná podobnou emulzí. Všechna ložiska jsou valivá a po nastartování se odloučená voda ihned smísí s olejem a nějak maže. Spojení "kvalitní olej" v souvislosti s motory, kde výrobce uvádí M6A... Taky si pamatuju doby, kdy se myslelo, že tank musí jet na cokoliv, protože v případě konfliktu může dojít k omezení výběru kvalitních maziv a paliv. Asi nová doba.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Slavia 1D80 - první start
https://sstork.com/galerie/displayimage ... play_media
Tohle jelo na nejhorší oleje a palivo olej s petrolejem nebo rostlinný olej . Motor měl ale maximalizací otáčky 800. Silnější typy ještě mín.
Tanky měly původně motory z letadel vrtulových.
Dnešní tanky pokud májí pístové motory mají dnes vysoké nároky oleje palivo.
To spíš lid jezdí šunt a nejhorší oleje.
Tohle jelo na nejhorší oleje a palivo olej s petrolejem nebo rostlinný olej . Motor měl ale maximalizací otáčky 800. Silnější typy ještě mín.
Tanky měly původně motory z letadel vrtulových.
Dnešní tanky pokud májí pístové motory mají dnes vysoké nároky oleje palivo.
To spíš lid jezdí šunt a nejhorší oleje.
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
- Bydliště: Brno
Re: Slavia 1D80 - první start
Díky za odpovědi.
To čerpadlo je tam snad k tomu bloku motoru přivařené.
Nejde vůbec sundat, ani se nehne.
Zkusil jsem poklepat gumovým kladívem na něj, nepomohlo, do boku klepat nemohu, když se dá vytáhnout jenom rovně. Zkusil jsme ho podebrat tenkým šroubovákem s ohledem na dosedací plochy, taky nepomohlo, šroubovák se už zohýbal. Zalamovacim nožíkem jsem oškrabal škvíry těch dosedacích ploch, též beze změny.
Máte někdo nějakej tip, jak ho vyndat bez poškození ? Není pořádně ani za co to chytit.
To čerpadlo je tam snad k tomu bloku motoru přivařené.
Nejde vůbec sundat, ani se nehne.
Zkusil jsem poklepat gumovým kladívem na něj, nepomohlo, do boku klepat nemohu, když se dá vytáhnout jenom rovně. Zkusil jsme ho podebrat tenkým šroubovákem s ohledem na dosedací plochy, taky nepomohlo, šroubovák se už zohýbal. Zalamovacim nožíkem jsem oškrabal škvíry těch dosedacích ploch, též beze změny.
Máte někdo nějakej tip, jak ho vyndat bez poškození ? Není pořádně ani za co to chytit.
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slavia 1D80 - první start
Poriadne nahriat teplovzduskou okolo neho a skusit jemne tuknut alebo pockat kym schladne a tak tuknut.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
- Bydliště: Brno
Re: Slavia 1D80 - první start
Konečně se mě to podařilo vyndat, to tam bylo brutálně přilepené, horkovzduška také moc nepomáhala, ale naštěstí je venku.
Čistím ho technickým benzínem, v injekční stříkačce ho šplíchám z vrchu do té dírky a otáčím rukou, ale nevytéká to tím otvorem co má vést do motoru, ani kapka, vždycky to vyteče dírkou z druhé strany (posílám foto), dal jsem i olej a téže to vyteče tou jinou dírkou a tou na které je napojené potrubí, které vede do motoru, nevyteče ani kapka. Zkoušel jsem tu dírku kterou to vytéká ucpat prstem, akorát to tlakuje, ale tou co vede do motoru nevyteče nic. Je to tak správně, nebo něco je blbě ?
Když ho budu nasazovat zpátky, je jedno v jaké poloze otočení je motor a čerpadlo ? Stačí ho jenom nasadit ? S motorem jsem otáčel, ale stejnak se to bude odvzdušňovat.
Jak ho nasadím, provedu odvzdušnění, tak že za stálého točení motorem povolím šroubek na čerpadle, aby kapal olej (otázka jestli bude kapat, když teď při ručním otáčení to děla toto), utáhnu, a povolím ten co vede do motoru za stáleho točení a pak povolím druhý vedle a utáhnu jak začne kapat olej, nic více netřeba že odvzdušňovat a mohu startovat?
Díky za odpovědi.
Čistím ho technickým benzínem, v injekční stříkačce ho šplíchám z vrchu do té dírky a otáčím rukou, ale nevytéká to tím otvorem co má vést do motoru, ani kapka, vždycky to vyteče dírkou z druhé strany (posílám foto), dal jsem i olej a téže to vyteče tou jinou dírkou a tou na které je napojené potrubí, které vede do motoru, nevyteče ani kapka. Zkoušel jsem tu dírku kterou to vytéká ucpat prstem, akorát to tlakuje, ale tou co vede do motoru nevyteče nic. Je to tak správně, nebo něco je blbě ?
Když ho budu nasazovat zpátky, je jedno v jaké poloze otočení je motor a čerpadlo ? Stačí ho jenom nasadit ? S motorem jsem otáčel, ale stejnak se to bude odvzdušňovat.
Jak ho nasadím, provedu odvzdušnění, tak že za stálého točení motorem povolím šroubek na čerpadle, aby kapal olej (otázka jestli bude kapat, když teď při ručním otáčení to děla toto), utáhnu, a povolím ten co vede do motoru za stáleho točení a pak povolím druhý vedle a utáhnu jak začne kapat olej, nic více netřeba že odvzdušňovat a mohu startovat?
Díky za odpovědi.
Re: Slavia 1D80 - první start
Jestli si to dobře pamatuji nasavaní by mělo být na boku.
Jednou za 36 otáček klikové hřídele je davka oleje.
Duležité nasadit zuby do sebe dobře aby si sedly než utahneš šrouby.
V trubičce nesmí být vzduch.
Abys měl představu https://youtu.be/UhzBVqqNsJ8?list=TLPQM ... _A_w&t=602
Jednou za 36 otáček klikové hřídele je davka oleje.
Duležité nasadit zuby do sebe dobře aby si sedly než utahneš šrouby.
V trubičce nesmí být vzduch.
Abys měl představu https://youtu.be/UhzBVqqNsJ8?list=TLPQM ... _A_w&t=602