Slavia 1D80 - první start

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Slavia 1D80 - první start

#16 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Díky za odpovědi, zítra na to mrknu, zkoušel jsem odpojit hadičku od vstřiku co je na hlavě motoru, tak při točení motorem z hadičky stříkala nafta. Takže jsem myslel že to je odvzdušněné už. Zkusím tedy ten šroubek povolit a uvidím.
Podívám se do těch témat a zkusím to nějak nastudovat, jsem v tomto začátečník, hlavně v naftových motorech.
Ale motor běžel kdysi i s tímto, takže si myslím že by to mělo běhat.
Startér jsem zjistil, že je určený, z druhé strany, jako v originále, (pastorkem proti směru jízdy), takže musím sehnat, tipuji z felicie asi na směr pastorkem ve směru jízdy. S tímto startérem točil motor naopak, proto jsem jej nepoužíval a startoval provazem správným směrem, chytl pěkně bez nějakých divných zvuků na čtyři sekundy a pak chcípl a furt dokola, dokud jsem znova žhavil.

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Slavia 1D80 - první start

#17 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Dneska motor už konečně běžel. Bylo trochu tepleji.
Startoval jsem na ten plny výkon a jak se motor rozběhl, tak okamžitě jsem začal hýbat s táhlem plynu abych ho udržel v chodu, jinak by zase chcípl, kdybych ho nechal rozjet na plné otáčky.
Když se po minutě přidávání a ubírání plynu (abych ho udržel v chodu) chod ustálil, tak jsem dal cca volnoběžné otáčky. A dívám se na ten váleček co se posouvá v čerpadle, tak si skáče ze strany na stranu, jsou dané volnoběžné otáčky a on skáče chvilkama do maximálního výkonu, nebo snižuje, takže motor běží nepravidelně, mění neustále razantně otáčky. Neběží pravidelně, když jsem ten váleček podržel pevně rukou, tak se chod ustálil a běžel jakž takž pravidelně.
Lanko plynu je natažené jako je na Tera Vari, je tam takový jednoduchý ruční plyn, jako je u Tera Vari. Ten je pevně utažený, aby to šlo ztuha a nehybalo se to.
Jak se řeší tento problém skákajícího válečku u čerpadla ? Díky


Obrázek

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Slavia 1D80 - první start

#18 Nový příspěvek od thovt »

Na fotce je vstřikovací čerpadlo , ten váleček regulační hřebínek ten reguluje množství paliva, u dnešních čerpadel je schovaný uvnitř. Není to regulátor
Hřebínek bývá znečištění prachem, stačí odmastit ředidlem stačí otřít hadrem, lehce namazat motorový olejem.
Na konci regulačního hřebínku je blokovací zařízení přidavač paliva pro start stačí odklopit prstem.
Chce to namazat olejem závaží regulátoru ,musíš sundat víko bývají tam imbusy, je schovaný kam namotáváš provaz .

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Slavia 1D80 - první start

#19 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

ok, díky za odpověď. zítra sundám víko, a namažu ho, že to skáče ze strany na stranu je jenom v tom že to nebylo namazané to závaží. To by bylo jednoduché, tak snad to bude stačit. Jsem myslel že tam má být ještě nějaká pružina, aby to tolik neskákalo.
Jinak lze nějak jednoduše ověřit jestli olejové čerpadlo tlačí olej ? Netuším kde je. Ale myslím si že to bude OK.
Může se u tohoto tipu motoru dostat nafta do oleje ? V oleji jde trochu cítit nafta, možná se mě to zdá, nevím, ale hustý je celkem dost, barva je furt pěkně světle hnědá.

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Slavia 1D80 - první start

#20 Nový příspěvek od chobotek »

Nafta do oleje se dostat může. Olejové čerpadlo lze ověřit povolením průtokové šroubu na čerpadle a protočením motoru naprázdno (s vyšroubovaným držákem doutnáku). Ovšem jestli dává, kolik má, se líp zjišťuje na demontovaném čerpadle. A tak teda co? Už "neskáče"? Mě to přijde, že je to jen domněnka a ještě jsi to nenamazal. Obvykle je to zbožné přání a houpání motoru je způsobené vůlemi v regulátoru.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Slavia 1D80 - první start

#21 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

To bylo myšleno jako že by to byl jednoduchý servisní úkon namazat jen ty závažíčka k tomu aby to fungovalo jak má, ještě jsem to nezkoušel, zítra se k tomu dostanu, že jsem myslel, že závada je v něčem horším hned. Vůbec jsem nevěděl že tam je nějaké závaží regulátoru, zítra tedy sundám víko a namažu to závaží olejem. Koukl jsem na obrázky jak to cca vypadá.
Ale jak se znám, tak ta závada bude určitě v nějaké vůli v regulátoru. To už bude náročnější oprava asi.
Nevím proč to tam je, když jsem to podržel pevně rukou ten regulační hřebínek, tak otáčky držely. V Dieselových motorech se nevyznám moc, proto to občas pletu.
Divné je že motor ani nějak extra nekouří, kouří cca 10 sekund po startu, a pak minimálně úplně, tak snad tam jde oleje dost, raději ověřím tu funkci čerpadla, na videích jsem se díval, a motory kouřily mnohem více a déle. Což asi ale určuje i kvalita komprese.

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Slavia 1D80 - první start

#22 Nový příspěvek od chobotek »

Regulátor je nutný a aniž bych tě chtěl podceňovat, poznat rozdíl mezi příliš velkými vůlemi a vůlemi, kdy to ještě jakžtakž funguje chce trochu zkušeností. Můžeš provést důkaz vylučovací metodou: ujisti se, že nikde nic nevázne. Pak zbývají jen vůle.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Slavia 1D80 - první start

#23 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

díky za odpověď, vyšrouboval jsem ty imbusy a začal vytékat olej, nějak extra hodně ho nebylo, kolik oleje tam mám teď napustit M6A, ať je náplň správně ? Potom budu pokračovat dále.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Slavia 1D80 - první start

#24 Nový příspěvek od thovt »

Ještě to může dělal vstřikovací tryska když vázne tryska, čerpadlo přesává vzduch.
Olejový lis je na boku, jde z něj trubička která se rozděluje, olej to dopravuje podávkách.

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Slavia 1D80 - první start

#25 Nový příspěvek od chobotek »

V nalévacím hrdle je zátka s ryskou. Dolévá se po rysku. Spotřeba je tuším 80g/h při jmenovitých otáčkách. Někde je tu návod, tyto věci lépe konsultovat s ním, než s mojí pamětí ;-)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Slavia 1D80 - první start

#26 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Díky za odpovědi, já to špatně napsal, jo to vím, mám na měrce rysku, ale myslel jsem do toho regulátoru, jak jsou ty tři imbusy, tak po vyšroubování spodního imbusu vytékal olej, kolik ml tam mám teď z vrchu dát injekční stříkačkou, to jsem nikde nenašel.


Obrázek

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Slavia 1D80 - první start

#27 Nový příspěvek od chobotek »

A tak. Ten regulátor je suchý, olej tam nemá co dělat. Jestli netěsní gufero nebo ho tam někdo nějak nalil nechci spekulovat.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Slavia 1D80 - první start

#28 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Díky za odpověď, to nevím jak se tam dostal.
Někde jsem od někoho četl, že se tam dává do nějaké dirky cca 1dcl oleje injekční stříkačkou u tohoto motoru, aby byla závažíčka prý ponořená, ale to jsem nenašel kde. Myslel jsem, že to je tato náplň, že když jsem vyšrouboval imbusový šroub deklu, tak vytekla.
Nevíš kde je ten otvor pro cca toho 1dcl oleje ? Nebo se tam nikde nic nedává.
A kdybych tam ten olej dal, jak byl teď, je to na škodu ?

Když jsem vyšrouboval pouze ty 3 imbusové šrouby, můžu ten dekl páčit už ven větší silou (buď je přilepený, že nejde oddělat za ty roky, nebo drží ještě nějak na tom držáku pro kliku, ale nevím kde) tak jestli můžu použít větší silu, pokud by už nikde nedržel ?

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Slavia 1D80 - první start

#29 Nový příspěvek od chobotek »

Asi to někdo napatlal na silikon. První motor, který má regulátor v oleji je 1D90TA.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Slavia 1D80 - první start

#30 Nový příspěvek od thovt »

Na víko bouchni gumovou paličkou, máš to přilepené.
http://www.lhotkanet.cz/galerie/albums/ ... 2C5_05.jpg
Tady je to vidět demontované
Do víka dávám panáka motorového oleje , měl jsem zalepené čepy zaschlým olejem u závaží, promazávám injekční stříkačkou to je nejlepší maznička.

Odpovědět

Zpět na „Motory“