Slavia 1D80 - první start

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Slavia 1D80 - první start

#31 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Díky za odpovědi.
Dneska jsem startoval, a už zase se to po chvilce vypne, sežere to doutnák, udržím to v chodu 4 sekundy a chcípne.
A to jsem opakoval několikrát. Důvod proč to chytlo předtím, protože bylo 9 stupňů nad nulou. Teď je zase -1 a hned to chcípne po nažhavení.
Takže problém bude jen, že tomu je zima. Pokusím se vymyslet nějakou žhavičku, která bude nažhavená i po nastartování motoru. Ale netuším co tam napasovat.

Jinak jsem zkoušel tahat za kliku, tam a zpátky. A je tam vůle podle oka cca 0.5-1mm.
A při skočení té vůle se pohne mírně ten hřebínek regulátoru. Někdy ta vůle sedne a při tahání se nic neděje, a někdy tam je.
Je nějaká ta vůle v toleranci ?

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Slavia 1D80 - první start

#32 Nový příspěvek od thovt »

To budě dělat vstřik nafta za chladna se hůře rozprašuje.
Odvzdušnění povol matici trubičky u vstřiku aby začala kapat trochu nafta , za stálého točení, nakonec to dotáhneš přítlaku nafty.
Dělám to sám v jedné ruce kliku druhé klič, otčím motorem aby stihl dotáhnout matici.

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Slavia 1D80 - první start

#33 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Jedná se o tuto trubičku ? https://postimg.cc/8jXQ72TX
Tu sem vytáhl a otáčel motorem až kapala nafta.
Ale při povolení jsem motorem stále netočil, takže to zkusím udělám zároveň při tom otáčení. Nejlépe jak tam budu mít startér.
Jinak když tam nemám žhavičku tak jde pěkně vidět, jak tryska vrzne, tak jak se s otvoru rozprašuje nafta.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Slavia 1D80 - první start

#34 Nový příspěvek od thovt »

Ano,
co píšeš není odvzdušnění, jak to vystříkne hned je tam vzduch.
Proto chvílí motor běží, čerpadlo začne stlačovat vzduch něž se vyfoukne přes vstřik motor stojí, dlouho trvá něž se vyfoukne.
Kdybys měl více válcový motor, vynechávaní slyšel až by se chytnul.
Motor pro běh potřebuje palivo když ho nemá stojí a nádrž je plná.
Ve filtru muže mít velkou bublinu která cestuje.

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Slavia 1D80 - první start

#35 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

ok, díky, zítra budu mít startér, tak to udělám pomocí něho.
Doufám že startér z benzínové felicie to utáhne ten motor.
Má výkon 1KW. Tento motor má mnohem větší kompresní odpor.
Nevíte někdo náhodu kde se aktivuje spojka podle té fotky, někde by měla určitě být, zatlačením na něco, nebo odtlačením něčeho ?


Obrázek

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Slavia 1D80 - první start

#36 Nový příspěvek od thovt »

O,8 kW má původní startér zvládl to.

Teď je lamela v tahu, na ty tři packy musí zatlačit spojkové ložisko, aby to rozeplo lamelu .

Co je to za stroj ?

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Slavia 1D80 - první start

#37 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Aha, jo už jsem tam našel takový kroužek který spojuje všechny tři packy dohromady. Musím akorát nějak vymyslet mechanismus který na ten kroužek bude tlačit a tím aktivuji spojku.

Posílám fotky toho stroje. Mám k tomu i hydrauliku schovanou, musím ji ještě nasadit.
Nevíš z čeho je ta převodovka co je na fotkách ?
Je celkem masivní.
Kvalty tam nějaké jdou, i když se tváří při pohybu řadičkou jako kdyby byly na neutrálu.
Zpátečku jsem nikde nenašel, doufám že to má ta převodovka.

Posílám fotky stroje, převodovky i žhavících svíček, někdo tam zvětšil závit nejspíše, nedokážeš podle fotek odhadnout z čeho jsou nebo jaké by šly osadit, aby to bylo co nejjednodušší ? Tyto bohužel nežhaví. Díky

https://postimg.cc/gallery/mBvyTRM

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Slavia 1D80 - první start

#38 Nový příspěvek od thovt »

Říkal jsem si že to bude něco domácí konstrukce .
Vidím tam dva bowdeny vedou někam dolu.
https://postimg.cc/mh5tBPSX za tou podložkou by se mělo celé vysunout o nějaký ten centimetr, je tam spojkové ložisko.
https://www.youtube.com/watch?v=devo3kdSPQY funkce spojky
Co je to za převodovku nevím .

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Slavia 1D80 - první start

#39 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Díky za odpověď.
Startér už mám.
Točí celkem slušně, ale musím asi sehnat silnější baterku, vydrží točit tak 10 sekund. A pak už se startér nepřevalí přes kompresi.
Palivový okruh jsem odvzdušnil.
Ale motor ještě nechytl, musím vymyslet nějakou žhavičku, nevíš kolik milimetru může svíčka zasahovat do vložky válce maximálně ? Nebo nesmí zasahovat vůbec ? Mám jednu redukci, ale s ní bude čouhat do válce kus žhavičky.
Aby se nepotkala s pístem, nebo neomezovala vstřikování nafty.
https://postimg.cc/v1bm3fQB

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Slavia 1D80 - první start

#40 Nový příspěvek od thovt »

Tak vyndej z motoru vstřik připoj ho venku na trubičku,
zkontroluj zdali rozprašuje naftu , zdali nekape, nestříká proudem. Pozor na oči

Tak opiš číslo(označení) z ze žhavicí svíčky, z fotky se toho nedá vybírat.
Opravdu máš hlavu s komůrkou z fotky je to jasné, která má horší startovatelnost.

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Slavia 1D80 - první start

#41 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

To vstřikování vyzkouším. Nejdříve zkusím vyřešit to žhavení, ať zkusím pořádně nažhavit, i po startu a potom bych vyšrouboval a otestoval vstřiky.
Byly tam svíčky spirálové ze závitem M18 - https://postimg.cc/xNTqGrR1
Už se neprodává, ani podobná, našel jsem akorát úloženku, označení má - číslo 15-8410.01 a číslo 34.00 KT 17V
Po zašroubovaní této spirálové svíčky, vyčnívá cca 1cm do válce.
Vždy se se ta část ulomila (část té spirály, co vyčnívala do válce) a zbytek spirály co zbyl byl souběžně se závitem ve válci.
Kousek tedy co vyčníval se utrhl a snad vyletěl výfukem. To stejné se stalo i u další spirálové svíčky. Takto jsem to už objevil, nestalo se to mě. Já jsem tam strkal papír na zapálení, protože svíčky přestaly žhavit po tomto.
Chci tam dát tedy něco lepšího, našel jsem na internetu tyčinkovou na Multicaru ze stejným závitem, ale po zašroubování do válce i přes redukci, tyčinka svíčky bude zase vyčnívat cca 1 - 2 cm, nechci aby se stalo to stejné jako u předchozích, že ta část co vyčnívala odletěla pryč.
Mám upravit (prodloužit redukci), aby byla žhavička souběžně se závitem ve válci, a nezasahovala ani 1mm do válce, nebo nevadí když ta tyčinka bude vyčnívat 1- 2 cm do válce (jak ji budu mít tak to přesně změřím) ? Aby se neopakoval problém jako u těch předchozích svíček.
Svíčka co tam budu dávat - https://eshop.svetluska.cz/svicka-zhavi ... 45108.html
Viděl jsem fotky u tohoto motoru, kde se tyčinková žhavička dávala z vrchu, tam kousek vyčníval, ale tady se šroubuje z boku.
Díky

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Slavia 1D80 - první start

#42 Nový příspěvek od chobotek »

Šikmo shora má závit na doutnák přímovstřiková hlava. Ale jestli má motor problém udržet se v chodu, sázel bych spíš na mizernou kompresi, než na cokoliv jiného.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Slavia 1D80 - první start

#43 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Motor jsem zkoušel s tou zhavičkou, z Multicary.
Zasahuje cca 1cm do válce.
O píst nenaráží, vstřiku nevím jestli to vadí. Motor chytne po nažhavení skoro hned po roztočení startérem.
Nechám na maximálním výkonu po startu a ten hřebínek co je na čerpadle, skáče ze strany na stranu.
Motor zní asi takto (maximální plyn) vrr,nic,vrr,nic,vrr,nic.
Po čase asi chcípne, ale dá se takto udržet v chodu, jak uberu trochu plynu tak chcípe. Když jsem podržel ten hřebínek na tom maximálním výkonu pevně tak motor se pořádně vytočil a pak chcípl.
Kompresi to určitě má, to jsem poznal při startu provazem, když jsem špatně rozhoupal, nebo když se snažím protočit motor přes kompresi dvěma rukama, což jde hodně ztěžka.
Bez žhaviče se protáčí zlehka.
Odvzdušňil jsem to pořádně startérem bez komprese jak mě bylo tady popsáno.
Už fakt nevím proč to nechce aspoň trochu fungovat.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Slavia 1D80 - první start

#44 Nový příspěvek od thovt »

Sundej víčko u nádrže muže se ti zavzdušovat, že podtlak ti může přivřít i kohout u nádrže.

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Slavia 1D80 - první start

#45 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Díky za odpověď.
Vyzkoušel jsem a nepomohlo to.
Ten motor se asi udrží dlouhodobě v chodu jenom při přísunu maximální dávky paliva, a to jede ale nepěkně.
Vynechává (vrr, nic, vrr, nic) a ten hřebínek se pohybuje furt ze strany na stranu. Otáčky se zvýší a pak sníží a furt dokola, neběží stabilně.
Když uberu trochu plynu, tak většinou za chvilku chcípne, musí být dané nejvyšší otáčky a to jede blbě.
Když motor zahřeju, tak na nastavené cca střední otáčky nechytne a startér jen točí, na vysoké chytne teplej skoro hned. Stačí ubrat trochu plynu z vysokých a už pomalu chcípe.

Odpovědět

Zpět na „Motory“