Připojení baterie do magneta k vytvoření jiskry bez závislosti na otáčkách motoru

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Připojení baterie do magneta k vytvoření jiskry bez závislosti na otáčkách motoru

#31 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Díky všem za odpovědi a děkuji důchodci za perfektní vysvětlení.
Jak je u tohoto motoru svíčka, tak jsem myslel, že to, co pod ní je hned, tak je to píst, když byla nad tím svíčka, protože se to pohybovalo nahoru a dolů. A já nastavoval předstih podle toho :smich:
Pak jsem na to došel že to není píst, protože to zapalovalo při otevřeném ventilu sání, 1mm cca před maximálním otevřením toho ventilu.
Píst je ale strašně blbě, nedá se k němu vůbec dostat, ani pod úhlem, nemožné k němu dosáhnout šuplerou nebo něčím přes ten otvor, i při vyšroubovaném držáku svíčky (svíčka je našroubované v takovém držáku, který je našroubovaný v hlavě motoru)
Díval jsem se teda na ventil sání a točil po směru chodu motoru, v okamžiku kdy se výfukový ventil zavřel a sací ventil začal otevírat, tak jsem na tento moment nastavil jiskru, netuším kolik je to před HÚ pístu když na něj vůbec nevidím a ničím nedosáhnu. Motor jakž takž chytil, moc jsem ho nezkoušel ještě. Chod má takový klidný, jemný, ale hodně rychlý, na volnoběh, při minimálním přísunu vzduchu, přijde mě že je ve vysokých otáčkách, ale nevím jak rychle točí na volnoběh, třeba je to normální, ale to bude snad o doladění. Jelo to tak 30 sekund, pak jsem to vypnul, vypustil olej starý, dám nový a zítra budu pokračovat dále. 4AH moto baterii to vycuclo jako malinu za chvilku.
Popřemýšlím jak zapojit tu cívku zároveň s baterkou, že budou po startu dvě tlačítka, baterie bude zapnutá, nastartuji, vypnu baterii a zapnu zapalko magnetické. Nastartovaný motor udrží v chodu už bez baterie a díky tlačítku nebude baterka rušit cívku, ale spíše to v budoucnu přesunu na originál, uvidím ještě.
https://postimg.cc/gallery/N0526pQ
Jsou to bezva motory, že s minimální údržbou pracují tady skoro 100 roků už.


Slávek55
To Origo zapalko bych tam nechal rád, klidně i s tou baterii, ale cívka se otáčí, u tohoto, nenapadá mě jak to napojit, když jsou kontakty pohyblivé.
Jak je výstup pro VN kabel, tak pod tím výstupem je uhlíková tyčinka, mezi tím pružinka a ta uhlíková tyčinka tře o kontakt, na kterém je napojená cívka která rotuje kolem magnetu.
https://postimg.cc/gallery/1Sc6qwX
Video magneta co jsem našel - https://www.youtube.com/watch?v=TjXokanJkNI

duchodce
Příspěvky: 4452
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Připojení baterie do magneta k vytvoření jiskry bez závislosti na otáčkách motoru

#32 Nový příspěvek od duchodce »

Divím se že ti to při tomhle seřízení vůbec chytlo. Zkus to tedy provizorně jinak . Otáčej motorem do komprese a pomalu až ten tlak dosáhne maxima . Ona ti ta komprese bude utíkat netěsnostmi pístu a ventilů . Až odhadneš že ten tlak mizí bude píst někde kolem horní úvrati . Tam zkus seřídit zapalování aby dalo jiskru . To hledání hor. úvr. zopakuj několikrát a pokaždé si udělej rysku ,no a ve středu těch pokusů by mohla být úvrať. Na spodní konec ojnice co je na klice někde nalévacím otvorem ,nebo po demontáži nějaké ho víčka není alespoň trochu vidět? To že to bude pálit v horní úvrati ne před ní zatím nevadí ,motor by měl běžet ,na výkon zatím nehleď.Nešly by sem vložit fotky?Podle fotek to je motor s F hlavou s ventily řízenými spodem. Tam se vrchem k pístu nedostaneš ventily jsou mimo píst. Ale svíčka by měla být někde nad pístem. Někde na setrvačníku nebo na upevnění magneta nejsou nějaké rysky?
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9523
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Připojení baterie do magneta k vytvoření jiskry bez závislosti na otáčkách motoru

#33 Nový příspěvek od Atlan »

Ak bezi v zvysenych otackach tak je predstih velky, lenze to zase znemoznuje lahke nastartovanie, pac to kope.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Připojení baterie do magneta k vytvoření jiskry bez závislosti na otáčkách motoru

#34 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Díky za odpovědi.
To se divím taky, že to chytlo.
S tou kompresí to zkusím zjistit.
Motor nekopal.
Našel jsem na internetu úplně totožný motor a hromadu fotek, i rozloženého. Nejsem teď u toho svého, tak ho nemůžu vyfotit. Ale tady je fotek hromada a všeho, je to ten jako z filmu Na samotě u lesa.
https://vitousek24.rajce.idnes.cz/Slavia_3_HP/

Možná ten velký štítek, jak je s nápisem Slavia. Ten když se sundá, jde vidět na kliku podle těch fotek. Ale to bych mohl na ráčně zkákat a nejspíše to zalomím, možná bude štěstí a půjde to, ale pochybuji, jak je to srostlé. Bych vyzkoušel.

Pak je tam dekl ještě z boku.
https://www.rajce.net/f1244888281
Podle té fotky jsem zjistil že pokud drážka na nasouvání startovací kliky je v rovině, tak je v rovině i klika podle té fotky.
Je tam odvzdušňovací šroub hned nad tím, ten povolit šel. Z toho by mělo jít vidět na zuby, možná na kliku.
Šel bych cestou nejjednodušší, nejlépe koukat tím odvzdušňovacím otvorem. Ale když nic jiného nebude zbývat, tak nějak povolím ty matky zarostlé, ale aby to přežily štefty.
Na setráku jsem nic nenašel, ani na kuželu od zapalování. Na setrváku je vyryté číslo, myslím 3.5, ale to s tím nesouvisí.
Nalévacím, ani výpustným šroubem nic nevidím.

duchodce
Příspěvky: 4452
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Připojení baterie do magneta k vytvoření jiskry bez závislosti na otáčkách motoru

#35 Nový příspěvek od duchodce »

Tyhle motory moc nekopou ,mají malý kompresní poměr a těžký setrvák. Takže pro začátek ten přesný předstih není důležitý. On vlastně ve výsledku bude asi dost velký protože ten motor má velký kompresní prostor ,to rozvrstvení směsi je všelijaké. Takže "dlouho" trvá než směs prohoří a davá plný výkon.Což v tomle případě nevadí, protože jde pouze o ukázkový provoz. Pokud by měl být používán delší dobu musela by se řešit otázka benzinu aby neuhořely ventily.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 828
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Připojení baterie do magneta k vytvoření jiskry bez závislosti na otáčkách motoru

#36 Nový příspěvek od Navarson »

Tak to je opravdu technická nádhera...ten odkaz na rajčeti.
Estli opravdu vlastníš tuten motorek, nebylo by lepší požádat o pomoc opravdového znalého fandu, než kurvit strojek bastlením něčeho, co tam nepatří? :-/
Pokud ti jde jen o zdroj mechanického pohonu, prodej tuto sběrateli, a za utržený peníz si v pohodě pořídíš moderní stabilák, třeba i s el. startováním. :ano:
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Připojení baterie do magneta k vytvoření jiskry bez závislosti na otáčkách motoru

#37 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Díky za odpovědi. Nic jsem na něj na furt nedal. Jen jiné zapalování podobné velikosti.
To jde v pohodě oddělat a dát původní. Žádnou díru a nic dalšího jsem navíc nedělal. Do konstrukce jsem vůbec nezasahoval. O práci nejde, i když řemen jsem sehnal taky originál kožený, musím ho akorát oživit, něčím namazat.
Je to spíše pro ukázkové účely, práci od toho nečekám, nechám to asi převinout, i když to bude trvat dlouho a mezi tím budu fungovat na tomto zapalku.
I když bych mohl z toho udělat nějaký generátor elektriky.
Vytvořím krabici z alternátoru 12V, tam dám převodník na 230v, baterku na výkyvy napětí, a budu jednoduchým řemen pohánět alternátor v případě výpadku elektřiny.
Ale hlavně jde o to kochání.
Zkoušel jsem kontaktovat někoho kdo má tyto motory, ale neozval se. Ona je komunita malá u těchto stabilaku, oproti Jawám atd.

Ty ventily mě zarazily, vadí když tam dávám benzín obyč natural 95 bez olova ? Jak dlouho může běžet motor bez toho olova aby se nepoškodil ? Můžu ho teď provozovat bez olova, nebo je to kritické jako když není olej ? Příští týden bych sehnal nějaké to olovo do benzínu.

duchodce
Příspěvky: 4452
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Připojení baterie do magneta k vytvoření jiskry bez závislosti na otáčkách motoru

#38 Nový příspěvek od duchodce »

Teď jsem si našel čas a prohlédl si ty fotky a zjistil kde vlastně ta svíčka je . Promiň ,že jsem tě mystifikoval ,skutečně se na ten píst přez otvor svíčky nedostaneš. Ten údaj na setrvačníku může být doporučená velikost předstihu ,velikost údaje odpovídá.
Benzin zatím neřeš ,k poškození by došlo při dlouhodobém provozu pod zatížením. Potom se prodává sodíkový přídavek do paliva aby se nepoškozovaly sedla ventilů a ventily.
Ještě jeden dodatek ,pokud se dostaneš ke klice a určíš Hor. úvrať vyrob si nějaký kruh a definované upevnění pro to úhlové seřízení předstihu. Nebo přípravek s ryskou který bude pevně upevněn ale demontovatelný na bloku motoru a použij pro to setrvačník. Výpočet tam máš od kolegy nahoře pokud zápasíš jako já s matikou ,popíšu podrobněji. Jinak vznášej dotazy ,nikdo učený z nebe nespadl a to co je třeba pro nás samozřejmé je pro jiné španělská vesnice. A je dobře že ten motor chceš zachránit .
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 828
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Připojení baterie do magneta k vytvoření jiskry bez závislosti na otáčkách motoru

#39 Nový příspěvek od Navarson »

Tady pan Josef, na tutom fóru: http://www.nezdolny.cz/viewtopic.php?f=49&t=287, se mi zdá, že by o problematice stabiláků mohl vědět. :friends:
Je tam i zmínka o palivu, o údržbě řemenu...a vůbec, myslím, docela fajn povídání.
Přeju, ať se dílko zadaří 8)
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Slávek55
Příspěvky: 463
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Připojení baterie do magneta k vytvoření jiskry bez závislosti na otáčkách motoru

#40 Nový příspěvek od Slávek55 »

No,to je velký úspěch že chytnul.Jak dlouho asi stál a alespoň v suchu?K té horní úvrati.Motor by měl někde mít rysku,nebo se nějakým přípravkem HÚ určovala.I ty rozvodový kola mají rysky.Bez nich by to nenastavili.Napadá mne tam sáhnout tím otvorem pod výrobním štítkem.Možná rukou na spodní hranu pístu nebo nějakým prodloužením.Píšeš,že nemůžeš povolit matky.Neber to velkým násilím.Půjč si tento přípravek,tím matky rozštípneš.https://www.youtube.com/watch?v=a1EIpaiZOME
Je možnost matku v ose svorníku rozříznout rozbrusem.Jednu z šesti hran matky těsně nad závitem svorníku.Nebo ji odbrousit až těsně k závitu.Ona se potom klíčem roztrhne a povolí.
Kdyby jsi chtěl vidět slušnou sbírku stabiláků,či někdo jiný,je ve Znojmě kousek pod přehradou.Druhá,asi ještě rozsáhlejší je v Čáslavi v zemědělském muzeu.

duchodce
Příspěvky: 4452
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Připojení baterie do magneta k vytvoření jiskry bez závislosti na otáčkách motoru

#41 Nový příspěvek od duchodce »

S tím ničením matek dej pozor. Prvděpodobně tam budou nějké Witvorty s neznámým stpupáním a průměrem. Ono těch witvorťáků bylo víc . Abys nemusel měnit i ty štefty a tam v tom bloku bude taky Witvort.Mám zkušenost u těhle starých mašin ,že pokud je ten spojovací materiál na těch starých mašinách origo tak se většinou dají rozdělat.Používalo se jinak tavené železo ,mělo myslím méně síry. Asi ti nebudou pasovat klíče používej pokud možno kompletní šestihranou Gola sadu,tam se vždycky nějaký oříšek na matku napasuje a nehrozí ožvýkání hran jako u plochých klíčů. Matky oklepat, vykartáčovat závity na kov ,napatlat nějakým povolovačem ,třeba do rána počkat a "přikrmovat".
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Připojení baterie do magneta k vytvoření jiskry bez závislosti na otáčkách motoru

#42 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Děkuji za odpovědi a za tip na prohlídku, Znojmo nemám nějak daleko, článek jsem si také přečetl, pěkně napsané, motor stál v suchu, nejel hodně dlouho, ale kolik let, to nevím, hned ze začátku se točil a komprese žádná, jednoduše se otáčel, pak se komprese zvyšovala, teď když se to rozjíždí tak má kompresi silnou už. Chytá celkem jednoduše, zavřu přívod vzduchu skoro, jednou pořádně protočím, vytáhnu kliku a otevřu přívod vzduchu a už se rozjíždí pomalu do otáček, to je ten předstih podle oka, takže nebude asi úplně mimo normu, občas střelil do karbecu, ale nic strašného. To se doladí, hlavně že startuje.
Ještě to není stabilní motor, ale nestabilní zatím :smich:
Byl zachráněn před kovošrotem, takový poklad, lepší než rádio, poslouchat jak ten motor pěkně běží.
Běží ale celkem slušně, i když občas vynechá zápal v nižších otáčkách, ale to je kvůli tomu že se začne ulejvat, musím dát přísun vzduchu na max, a pak se rozjede zase pomalu.
To číslo na setrváku jsem popletl, díval jsem se pořádně a je to 85.
Nevím jak to má vypadat v karbecu, jestli jenom pár kapek směsi které se rozprašuje, Já mám doslova potok, co nevezme motor, tak vyteče ven. nebo sacím ventilem, spodem. S tím předstihem si nějak pohraju, když vím jak na to, buď sundám ten štítek, nebo budu zkoušet různé nastavení.
Olej jsem dal taky nový.
Zajímalo by mě, jestli se benzín může dostat do olejové náplně když se motor třeba uchlastá ? A jestli se vypaří z oleje potom při provozu.

Zjistil jsem že tam je novější karbec, i když taky pěkně starý, je tam daný z ruského startovacího motoru na buldozer asi Stalinec.
Co jsem se díval, tak je to asi nejlepší náhrada za ten origo.
Karbec je vyčištěný, je tam laditelná tryska na ideální směs. Ale je problém, když pustím do karbecu benzin.
Tak vytéká (sáním do karburátoru), musím zjistit, čím to je.
Motor běží, ale směs je strašně bohatá kvůli tomu neustálému přeplavování, takže i kouří dost bíle.
Ale nevím v čem je chyba, je tam jenom membrána, a ta není děravá, je pěkná. Pod membránou je cucák pro studené starty, a namačkáním vyšplíchne v karbecu benzín, motor si ho saje kompresí, díky té membráně. Ale i když s motorem netočím, tak to přetéká a neuzavře se ten přívod paliva, furt to teče, strašná spotřeba, jako když se sekne plovák a nezavírá benzín, a co nespálí, vyteče spodem sacího ventilu, je toho dost co vyteče. Svíčka za chvilku černá, utřu ji a jede to dál. Ty starty jsou jednoduché hodně když je čistá svíčka. Musím nějak zprovoznit nejdříve ten karbec a až bude jakž takž dobrá směs, tak se vrhnu na ten předstih, buď podle zvuku a ideálního chodu, když budu vědět že ta směs bude jakž takt dobrá, nebo když se nepodaří, sundám to víko s logem, zatím to něčím namáznu, ty závity, ať to povoluje, kdybych nenašel ideální nastavení a musel to víko sundat, najdu tedy horní úvrať označím na setváku a třeba na tom bloku motoru, a podle toho to nějak odvodím, aby to pálilo těsně před horní úvratí, jak to má být.
Karbec musím sundat tedy a snažit se přijít na příčinu, můžu udělat kolínko z něčeho, aby směs nešla ven, ale zachytila se v tom kolínku, ale to bude ještě horší asi. Když to teče celkem dost.
Toto je ten karburátor, zapomněl jsem ho vyfotit, tak jsem našel fotky, je z 90% totožný tento.
https://postimg.cc/gallery/VsWrcxL

duchodce
Příspěvky: 4452
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Připojení baterie do magneta k vytvoření jiskry bez závislosti na otáčkách motoru

#43 Nový příspěvek od duchodce »

Ten karburátor oprav ,s tím ti poradit na dálku neumím ,zjisti si jak principielně funguje a podle toho zkus metodou pokus - omyl zjistit závadu . Benzin může sem tam odkápnout při použití sytiče ale jinak by vytékat neměl.Tam je třeba problém při přechodech motoru do jiných otáček - to střílení. Ideal by byl až se půjdeš podívat někdy do toho muzea kdybys ses poradil s někým kdo se s tím zabývá. Teoreticky by tam šel napasovat jiný ale to už chce znalosti o difuzorech tryskách vzdušnících. Pravdě podobně by to chodilo i na karburátor ze staré J 250-350 s větší tryskou, odhad. Problém bude s olejem. Původně tam byl obyčejný olej téměř bez přísad. Nyní se používají tzv. aditivované oleje značené AD a ty rozpouští karbon a jiné bordely kterých bude v klikové skříni dost. Je nebezpečí že by se ta kaše mohla někam dostat a ucpat ty vrtané kanálky kudy je přiveden olej z rozstřiku oleje klikovkou. Bylo by dobré tam použít olej označený pouze A třeba M6A protože olej označený jenom M6 již neexistuje. Tam jsou taky přísady které způsobí ,že ten olej brzo zčerná ale nerozpouští tvrdý karbon a tím nebezpečí že by se ten motor zadřít,nebo uvolnit tak ,že začne klepat. Pokud se do klikové skříně dostaneš snaž se co nejvíc toho bordelu oškrabat a vyčistit.
Benzin se do oleje dostane kolem pístních krožků ,které už budou jeté. Pokud se olej ohřeje benzin se potom odpaří ale dobré to není.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Připojení baterie do magneta k vytvoření jiskry bez závislosti na otáčkách motoru

#44 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Děkuji za odpověď, dneska ho rozeberu a zkusím zjistit vadu ještě, tu membránu ještě jednou prohlédnu, případně zalepím, jestli tam není mini dirka.

Olej jsem tam dal M6A, na to jsem si dával pozor, aby to nebyl M6AD který rozpouští karbon. Výměnu oleje zkrátím, až to bude všechno fungovat tak jak to má, trochu to prozkouším, dám ještě jednou nový olej, vlezou tam cca 2litry myslím, takže levná záležitost.

Mám tady karburátor z čz175, namontovaný na motoru z prasete, ten bude slabý asi.
Pak tady mám karburátory z Trabanta, ty mají stejnou přírubu jako ten co tam je teď, by tam šel.
Je to ten starší typ Trabanta, ještě jednoduchý, tří polohový sytič a mírným pootáčením mohu směs doladit, aby byla ideální, ale asi bude stačit když bude vyplej.
Za přírubou na karburátor u motoru je, taková klapka, ve které je myslím 5 dírek, přes který jde směs, pak je tam taková páčka, ta se zvedne, dirky se zakryjí a do motoru nejde tím pádem benzín a vypne se, takže snad díky těm dirkám, se trochu směs sníží, když to není na přímo otevřené, když je to na obsah 600ccm, ten karbec a nebude to téct vysloveně potokem.
Hlavní tryska má označení 120
volnoběžná tryska 45
u toho karburátoru z Trabanta.
Ta 120 hlavní může být akorát, nebo tam dám tu volnoběžnou místo ní ještě.
V případě chudé směsi, mohu potočit trochu sytičem, pro obohacení směsi, až bude svíčka hnědá při provozu, ale myslím si že i bez sytiče to bude bohaté.
Když tam bude nějaký jednoduchý filtr a ne ten co podporuje bohatou směs (mám malý takový drátěný, co se přitáhne jen stahovací sponou) tak by třeba nemuselo vadit že to je na větší obsah ten karburátor.

borecnakonec1
Příspěvky: 87
Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
Bydliště: Brno

Re: Připojení baterie do magneta k vytvoření jiskry bez závislosti na otáčkách motoru

#45 Nový příspěvek od borecnakonec1 »

Dneska jsem nastavoval předstih, horní úvrať jsem zjistil podle té komprese, jak se začala ztrácet, tak jsem nastavil v tom okamžiku zapálení, potom je cca o otočení třetiny setrváku zavřený vyfukovuý ventil a poté se otevírá. Už nestřílí do karburátoru, jede ještě lépe. Při startování občas kopne na druhou stranu, ale chytá okamžitě, bez nějakého snažení, jede už pěkně, ale ulejvá se. . Divím se ještě více že to před tím jelo :D když ten předstih byl úplně jinak.
Karburátor jsem znova rozebral, nic na něm není, žádný mechanismus, jenom ta membrána, která je ok, když šplíchnu injekční stříkačkou benzín do otvoru pro hadičku, když mám karbec venku, tak benzín drží, neztrácí se, ztratí se až zmáčknu cupovák pod membránou. Ztratí se, když se tam tlačí, třeba samospádem. Zkusím omezit samospád, když je to membránový karburátor, a saje podtlakem, jestli si ho přisaje s hadičky která jde do kopce. Nejlépe motor jede když mu dochází benzín, to se ale začnou otáčky hodně zvyšovat a neprská. Před tím motor vydával více tepla, byl teplý, ruka na něm šla ale udržet, teď motor se zahřívá pomaleji, ale jede lépe.
Vodu asi nemusím dávat na ty pěti minutové zkoušení ? Moc tepla asi nevydává. Vyřešit karbec a už to může stabilně jezdit, teď je to strašné, benzín kape aj z výfuku, přitom nic vadného v karbecu není.

Odpovědět

Zpět na „Motory“