čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy

#16 Nový příspěvek od Atlan »

Nic nerobime, staco ze tam je e5 najmovsie E10 a skocil si. Motorku odstavim v oktobri a v maji rovno vybrat karburator, demontovat komoru a vomku trysku bohatosti, uz 2x bolo vnej nieco zasusene.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
imaginaro
Příspěvky: 4747
Registrován: čtv bře 24, 2011 1:43 am
Bydliště: olomoucko

Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy

#17 Nový příspěvek od imaginaro »

Tak díky moc za všechny rady a hlavně na navedení že je to falzum Hondy a že je to na youtubku. Můj problem je vyřešen, motor šlapká, brblá si i na volnoběh bez sytiča už pár vteřin po startu a po přidání plynu hned pěkně vyjede do otáček. Udělal jsem tři věci, takže nemůžu říct s jistotou co pomohlo. Znova jsem karbec celej rozebral a profouknul kompresorem všechny kanálky.
Co jsem udělal navíc bylo :
- odmontoval jsem i plovák s jehlovým ventilem a profoukl
- profouknul jsem pusou i hadičku z nádrže, kdyby byly na sítku v nádrži šlemy z biosračky z benzínu
- nejpravděpodobnější problem ale byla tryska co je uprostřed plováku, té jsem si minule nevšiml- vyšruboval a protáhnul drátkem

Je to ta co vyšrubovává od času minuta čtyřicet (1:40) v následujícím videu
https://youtu.be/h0lUuuSCA2A
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy

#18 Nový příspěvek od oco13 »

Mne robí problém ten ihlový ventil. Čína to má málinko inak, ventil je z hliníka a chytá koroziu asi z biozložky.

Uživatelský avatar
imaginaro
Příspěvky: 4747
Registrován: čtv bře 24, 2011 1:43 am
Bydliště: olomoucko

Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy

#19 Nový příspěvek od imaginaro »

U mě je konec "jehly" pogumovanej a sedlo je vyvložko any mosazí, respektive je tam zalisovanej mosaznej váleček kterej má na konci sedlo pro tu jehlu.
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy

#20 Nový příspěvek od oco13 »

Tak buď rád - nie je to tá naj naj lacnejšia čína , ako mám ja.

Uživatelský avatar
imaginaro
Příspěvky: 4747
Registrován: čtv bře 24, 2011 1:43 am
Bydliště: olomoucko

Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy

#21 Nový příspěvek od imaginaro »

Někde jsem teď nedávno četl že se dá na tyhle podobny motory koupit karbec kolem 200,-kč, tam pokud by ti to furt blblo, mrkni jestli nenajdeš ten tvůj nebo podobnej a zeptej se prodejce na to sedlo. Za tu cenu, ušetřeny nervy.
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy

#22 Nový příspěvek od oco13 »

Ja aj mám náhradný doma, a myslím že onedlho bude aj čistička. Len ešte nebola až taká potreba štiepkovača, takže musí prísť jeho čas.

Connor
Příspěvky: 61
Registrován: sob čer 09, 2018 7:06 am
Bydliště: Hranice na moravě

Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy

#23 Nový příspěvek od Connor »

Zdravím, chtěl bych si pořídit do malotraktoru motor https://fatalniceny.cz/produkt/lifan-18 ... 1-e-start/ nebo podobný místo dvoutaktu podobnému jako pf62. Otázkou zůstává jestli jde nějak předělat chod motoru když se točil po směru hodinových ručiček, jdou tak převést i ty čtyřtakty abych nemusel předělávat převodovku? Díky

Connor
Příspěvky: 61
Registrován: sob čer 09, 2018 7:06 am
Bydliště: Hranice na moravě

Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy

#24 Nový příspěvek od Connor »

Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli má někdo zkušenosti ohledně tohoto motoru ->https://mar-pol.sklep.pl/silnik-spalino ... ,8637,5109,
můj problém spočívá v tom, že mi praskla ta redukční převodovka a otázka zní, jestli se změní rychlost když hřídel do převodovky napojím přímo na
hřídel motoru jestliže odstraním převodovku na motoru.

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 8984
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy

#25 Nový příspěvek od Sniper »

Já zkusím taky přispět radou. :red:
Vzhledem k faktu, že mám doma desítky různých motorů, které vrčí pár krát ročně a jsou v různé kondici, také jsem se trápil z jejich zprovozněním.
Jedna věc je, že každý motor potřebuje to "své" na start po delší odstávce, dost často to řeším vstriknutim benzínu do sání, někdy i vícekrát za sebou.
Pod svíčku NIKDY, může se ulít.
A co je hodně důležité, je PALIVO.
V době dnešních šmejdů do všech těch krámů kupuji 100okt prémiový benzín a ještě ho aditivuji VIFem.
U starých motorů je zapotřebí upravit předstih pro optimální výkon a nedoporučuji ho pro motory s nízkým kompresním poměrem, kde nebude dělat dobrotu.
Ale jinak mám obecně klid, ať jsou to karburátory, benzínová čerpadla, vstřikování a samo, že tenhle přístup mám i k dieselům. 8)
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy

#26 Nový příspěvek od Atlan »

Ta prevodovka v oleji je do pomala tj 2;1 ak motor toci 3600ot ta za prevodovkou mas 1800ot

Nova prevodovka 114E plus postovne

A pozor lebo motor ma asi 20mm hriadel, a vystup z prevodovky 22mm
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

jean
Příspěvky: 2969
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy

#27 Nový příspěvek od jean »

Sniper, tieto čínske jednobuchy majú všetky nízky kompresný pomer. Ale oktánové číslo benzínu sa prudko znižuje pridaním 2t oleja, stačí 1:50 a máš z toho menej, ako 95 natural. Len treba kupovať kvalitné oleje s API TC, tie takmer vôbec nerobia karbon a majú minimálnu dymivosť. V 4t motore to ani dymiť nebude. Ako bonus budú primazané ventilové drieky

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy

#28 Nový příspěvek od thovt »

V jakém poměru míchaš TC olej do 4T motoru?

jean
Příspěvky: 2969
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy

#29 Nový příspěvek od jean »

Štandardne v nijakom, lebo som nepostrehol problémy s chodom na 100 oktán v žiadnom motore, čo mám doma. Ale sem tam nahúkam do kosačky benzín do krovinorezu, ked som lenivý ísť po čistý benzín, alebo doma iný nemám a krovinorezy mažem 1:20. Kým sa neprehreje výfuk, tak to trošku dymí, po zahriatí to horí bez dymu. A mám aj nízkokompresný motor husqarna z 90. rokov s rozvodom SV. Ten by asi fungoval aj na psie chcanky :) Najmodernejší mám novú hondu OHC, ale na tú dávam pozor, nenechávam v karbeci benzín, vždy ju nechám zdechnúť na suchý karburátor. Paradoxne jediný háklivý 4t motor som zažil nejakú poloznačkovú čínu, tá bola celkom háklivá. Už sa ten motor rozpadol, umrela kluka.

Odpovědět

Zpět na „Motory“