Slavia 4s95

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
slimak
Příspěvky: 569
Registrován: čtv pro 31, 2009 6:06 pm
Bydliště: Kysuce

Re: Slavia 4s95

#16 Nový příspěvek od slimak »

Tycka a elementy rozhybane, drzali to tie elementy, ale podarilo sa :friends:

slimak
Příspěvky: 569
Registrován: čtv pro 31, 2009 6:06 pm
Bydliště: Kysuce

Re: Slavia 4s95

#17 Nový příspěvek od slimak »

takze ked to zhriem,Pavel mal pravdu je to prusak elementu,no neslo mi do hlavy ze to niekto urobil naviac,je to original takze sa stym pocitalo,asi vada cerpadiel alebo si to neviem inak vysvetlit,tie elementy rozhybat dalo zabrat ale vysledok stoji za to,motor chyta na drnc.

Joe66
Příspěvky: 1502
Registrován: ned pro 14, 2014 12:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: Slavia 4s95

#18 Nový příspěvek od Joe66 »

3a 4valce mali s tymi cerpadlami po odstavke vzdy pataliu a dvojvalce malo kedy ked som to chodil prestartovavat :-/

slimak
Příspěvky: 569
Registrován: čtv pro 31, 2009 6:06 pm
Bydliště: Kysuce

Re: Slavia 4s95

#19 Nový příspěvek od slimak »

to palivo v tej nadrzke co je vyvedene z cerpadla a aj v nadrzi tam bolo asi od nova,vyrobene v roku 1982,to malo vonu nieco ako petrolej,filter je ulozeny v nadrzi vypada ako novy,na nom rok vyroby 1981,ten som kupil novy vymenil,hlavne som rad ze som nemusil davat von cerpadlo a davat ho do servisu,to by bola ina palka.

Joe66
Příspěvky: 1502
Registrován: ned pro 14, 2014 12:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: Slavia 4s95

#20 Nový příspěvek od Joe66 »

Ja som este zvykol montovat do nadrze plavak z skody 120 + ukazovatel paliva tiez zo skodovky aby som vedel aky stav nafty je v nadrzi .A na cas ked sa centraly nepouzivali tak do nafty trochu 100octanoveho benzinu

slimak
Příspěvky: 569
Registrován: čtv pro 31, 2009 6:06 pm
Bydliště: Kysuce

Re: Slavia 4s95

#21 Nový příspěvek od slimak »

Benzin a akeho dovodu? :friends:

Joe66
Příspěvky: 1502
Registrován: ned pro 14, 2014 12:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: Slavia 4s95

#22 Nový příspěvek od Joe66 »

Z dovodu,ze v nafte sa v zime netvorilo velke mnozstvo porafinu ked mrzlo + sa lepsie startovalo za mrazov + ked dlhsie staly centraly .Ale do benzinu som daval este trochu stihlackeho oleja :)

slimak
Příspěvky: 569
Registrován: čtv pro 31, 2009 6:06 pm
Bydliště: Kysuce

Re: Slavia 4s95

#23 Nový příspěvek od slimak »

A mas na to nejaky recept? :friends:

Joe66
Příspěvky: 1502
Registrován: ned pro 14, 2014 12:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: Slavia 4s95

#24 Nový příspěvek od Joe66 »

Recept? Ked pamatam tak priblizne na 20litre nafty som daval priblizne liter benzinu a 4stamperliky stihlackeho oleja .A nemal som nikdy problem s startovanim v zime za mrazov ani po dlhsej odstavke .

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5431
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Slavia 4s95

#25 Nový příspěvek od thovt »

Dnes dát do nafty benzín, je na generálku čerpadla, ethanol způsobuje korozi,
Dvoutaktní olej do nafty je dnes nutností dnešní nafta je suchá , MĚŘO se lepí na povrchy pohyblivých částí. Dvoutaktní olej rozpouští, čístí a maže.

slimak
Příspěvky: 569
Registrován: čtv pro 31, 2009 6:06 pm
Bydliště: Kysuce

Re: Slavia 4s95

#26 Nový příspěvek od slimak »

Takze trosku oleja mu len prospeje, dik kamarati, dava to zmysel. 8)

Joe66
Příspěvky: 1502
Registrován: ned pro 14, 2014 12:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: Slavia 4s95

#27 Nový příspěvek od Joe66 »

Thovt benzin som daval 100oktanovy,ze ziadne cerpadlo mi za roky nezhrdzavelo + pravidelne som prestartoval. Ale ked sa v zime ten benzin nedal tak filter po silnejsich mrazoch bol zadrbany -kedze aj lepsia nafta stoji za ...... :smich:

lavida
Příspěvky: 337
Registrován: pát zář 28, 2012 10:39 pm
Bydliště: nováky-SR

Re: Slavia 4s95

#28 Nový příspěvek od lavida »

Thovt píše,že pridávať do nafty olej určený do dvojtaktných benzínových motorov je dnes nutnosť.Dal som do servisu motorpalu zrepasovať a nastaviť vstrekovacie čerpadlo namontované na motore Zetor 5501 z dôvodu čierneho dymenia /sadze/z výfuku.Inak motor išiel dobre,chytal pekne studený aj teplý,má dobré tlkaky/30atm/akurát tie čierne výfukové plyny.Podľa predpokladu na tom čerpadle bola nastavená vyššia dávka paliva zrejme na motor s vŕtaním 100mm,alebo viac a nie na motor s vŕtaním 95mm.Čerpadlo sa vrátilo nastavené,je namontované a motor ide lepšie ako predtým a nedymí.Ide o to,že pri preberaní čerpadla bol komentár od čerpadlára,že elementy a trysky v takom doryhovanom stave ešte nevidel a príčina bola dnes na pumpách predávaná suchá nafta.Rada bola pridávať do nafty olej M2T pre dvojtakty v pomere 1:50,alebo dokonca aj 1:40.Otázka je,aký teda pomer je ten najlepší a druhá otázka je,čím ešte sa dá tá nafta dobre "namastiť"? Čo taký petrolej? A čo aditívne prídavky do nafty predávané na pumpách?Pýtam sa preto,lebo by som čakal,že ako prvé budú radiť tie aditíva čo predávajú na pumpách a M2T ako alternatívu.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5431
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Slavia 4s95

#29 Nový příspěvek od thovt »

M2T - bych dnes nenalil do žádného motoru.
Za komančů nic lepší nebylo ,ale dnes brrr.
Petrolej je suchý to není co bejvalo, dnes technický běžně nekoupíš.
Koupíš spíš pro lampy to není petrolej.

lavida
Příspěvky: 337
Registrován: pát zář 28, 2012 10:39 pm
Bydliště: nováky-SR

Re: Slavia 4s95

#30 Nový příspěvek od lavida »

No dobre,ale čo tam mám teda naliať,aby to bolo OK?

Odpovědět

Zpět na „Motory“