špatné starty Multicar M22

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
solf
Příspěvky: 25
Registrován: úte úno 23, 2021 12:15 pm
Bydliště: Milevsko

špatné starty Multicar M22

#1 Nový příspěvek od solf »

Zdravím všechny a zkusím zde poprosit o radu. Přibližně 7 let vlastním Multicar M22, před cca 3 roky mi odešlo dynamo, tak jsem ho nahradil alternátorem a od té doby se mi výrazně zhoršilo startování. Kontroloval jsem funkčnost žhavení a měnil vstřiky, nic nepomohlo. Časem jsem došel k názoru, že abych tam tenkrát mohl alternátor napasovat, musel jsem vyndat palivové trubky ke vstřikům a pojistný ventil přepadu paliva. Pravděpodobně jsem po zpětné montáži vrácením vymačkaných hliníkových podložek způsobil netěsnost systému, proto motor na začátku špatně chytal. Startování jsem musel 2-3x opakovat, pak už zahřátý stroj běžel normálně, viz zde https://youtu.be/XKW9j2kSC34. Tím jak jsem trápil starty, tak jsem ale časem unavil i startér a bylo to čím dál horší, až startér úplně umřel. Před cca rokem jsem startér musel vyměnit za jiný, vyměnil jsem i ty podložky, pomohlo to ale jen částečně. Pořád to není to, co to bývalo. Včera jsem ještě vyndal ruční podávací čerpadlo a je pravda, že ve "skleničce" byl docela bordel, tak nevím, zda se nemohl dostat až do vstřikovacího čerpadla. Také se mi prvně stalo, že motor po nastartování prakticky nereagoval na plynový pedál, viz zde. https://youtu.be/A8VXZQgS174 Po chcípnutí a novém nastartování už na plyn reaguje. Prosím o radu, co si o tom myslíte? Díky.

Uživatelský avatar
radll
Příspěvky: 145
Registrován: stř led 18, 2012 11:23 am
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom

Re: špatné starty Multicar M22

#2 Nový příspěvek od radll »

Za tie roky sa unaví všetko. Mne sa stalo že pružinky v spätnom (pretlakovom) ventile boli hrdzavé aj vo filtri aj v podávacom čerpadle Motor má niečo za sebou nemusí mať také tlaky
Skúste naliať namiesto nafty technický petrolej tj. číri Prečistí palivovú sústavu. Bude lepšie štartovať
Zmerať či žhaviče nemajú niekde stratu odpor na kontaktoch
Ja mám problém zo štartami od počiatku tak to beriem ako normálne že sa mu nechce. Mám žhaviče Avia tyčinkové 11V Štartér mám už rýchlobežku. Žhavím že napočítam do 60 Potom štart pokiaľ nenaskočí na oba valce. Stále žhavím až pokiaľ nemá rovnomerný chod. Po dlhej odstávke držím štartér viac ako 3min. Väčšinou sa snažím naštartovať na prvý raz lebo na viac ako 2-3 štarty mi nevydrží baterka(neje najnovšia). Pri práci motora sa dobije tak potom už nie je taký problém. Do 10minut od zhasnutia motora netreba použiť žhavič pred štartom ale počas štartu vždy.
Prajem nech štartuje tak ako má
kto nič nerobí,nič nepokazí

solf
Příspěvky: 25
Registrován: úte úno 23, 2021 12:15 pm
Bydliště: Milevsko

Re: špatné starty Multicar M22

#3 Nový příspěvek od solf »

Tak jsem se k tomu dostal po delší době a zkusil jsem změřit ještě tlaky ve válcích. Máme doma jen takovou levnou sadu, takže není jisté, že to měří úplně přesně, ale i tak jsme naměřili docela výrazné rozdíly, kdy na jednom válci to ukazovalo 8 barů a na druhém 13 barů, přičemž na tom lepším jsme ani nedokázali udržet ten nástavec a ten tlak nám profukoval okolo, takže je pravděpodobné, že je tam ještě víc. Je reálné, abychom si s tím poradili sami, když máme zkušenost tak akorát s motorem z pionýra? A co bychom měli udělat, má smysl řešit jen ten jeden horší válec? Klidně bych si to nechal udělat a zaplatil to, ale každý od toho dává ruce pryč, nikdo se v tak starém motoru nechce hrabat. Díky.

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: špatné starty Multicar M22

#4 Nový příspěvek od Sorbus »

Ahoj, stáhni si příručku k motoru z multikar fóra, mám obavy že brzy bude po fóru, po přechodu to tam bohužel umřelo. Chce to změřit tlaky pořádně a pak podle toho jít dál. To co jsi naměřil je dost mimo, nepřípustný tlak je vše pod 18. Jinak na tom nic není. Ještě by jsi mohl napsat pafkovi, který dělal generálky motorů výměnou.
Na všechno nám treba špecialistou !

solf
Příspěvky: 25
Registrován: úte úno 23, 2021 12:15 pm
Bydliště: Milevsko

Re: špatné starty Multicar M22

#5 Nový příspěvek od solf »

S tím fórem máš pravdu, zkoušel jsem tam i psát, ale příspěvek zmizí, takže se nedivím, že to vypadá, že tam nikdo nechodí, ono je to bohužel nefunkční. Škoda, že se třeba nedohodlo zřízení tématu Multicar M22 na těchto stránkách a tam by byl jen link, který by sem tamní uživatele převedl. Příručku jsem si stáhnul a Pafkovi jsem napsal, tak uvidím. Pokud by to nedopadlo, tak se zeptám, zda bych tu nejjednodušší verzi opravy ( výbrus a výměna pístní sady ) dokázal udělat sám? Nerozhodím tím nastavení hlavy nebo něčeho dalšího? A má to pak smysl, když si netroufnu na nic složitějšího?

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: špatné starty Multicar M22

#6 Nový příspěvek od Sorbus »

Na tvém místě bych se toho nebál, když budeš postupovat z rozmyslem tak nemůžeš nic zkazit, ten motor chce svoje ale zas to není raketoplán. Hlavně než cokoli rozebereš tak pořádně změř ty tlaky. Jaké máš žhavky? Původní se spirálou na palubce nebo novější bez?
Na všechno nám treba špecialistou !

Odpovědět

Zpět na „Motory“