Strhnutý šroub na olejovej vani
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Strhnutý šroub na olejovej vani
Kým začnem rozoberať pol traktora skúsim tu
Renolťácky motor, pretočený štvorhran na skrutke - ako povoliť - skúšal som golu a rázový uťahovák.
čerpadlo na olej z lídla je na smiech ani len si nenatiahlo olej cez mierku.
Ak bude musieť ísť vaňa dolu tak rozobrať pol traktora- konštruktér s výmenou oleja evidentne nepočítal.
Renolťácky motor, pretočený štvorhran na skrutke - ako povoliť - skúšal som golu a rázový uťahovák.
čerpadlo na olej z lídla je na smiech ani len si nenatiahlo olej cez mierku.
Ak bude musieť ísť vaňa dolu tak rozobrať pol traktora- konštruktér s výmenou oleja evidentne nepočítal.
Re: Strhnutý šroub na olejovej vani
Jaký to je rozměr 4hranu? Zkusil bych klíč na šrouby nožové hlavy.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Strhnutý šroub na olejovej vani
štvorhran je 8 x 8mm ale už mi povolili teda pretočil sa
myslíte že existuje toto aj na štvorhrany?
Môžem olejovú vaňu nahrievať?
myslíte že existuje toto aj na štvorhrany?
Môžem olejovú vaňu nahrievať?
Re: Strhnutý šroub na olejovej vani
To chce zase čtyřhran a před povolováním bych na něj zkusil klepnout, aby se odrazil.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Strhnutý šroub na olejovej vani
Oco sem tam někdo donese vanu a v ní protočenej šroub. Buďto je to servanej závit, nebo ožvejkanej potvor pro klíč. Ten čtyřhran jsem tu měl taky. Když máš vanu dole je to hračka. Navaříš tam na ten šroub páku a je to. Ale takhle jsem to dělal tak, že jsem si vzal kus tužšího matroše. Třeba stačí prasklá slabší poloosa. Na té vybrušuju čtyřhran a pasuju do té díry. Ideální je, trochu aby šel naklepnout. Obzvlášť pro Tebe píšu naklepnout. Vím že vládneš velkým kladivem, to nechcej v šopě. Ten čtyřhran vybroušený naklepneš do té žvejklé díry. Pak nasadíš na ten vajgl páku. Uplně dobré je, když jeden zatáhne za páku, druhý bouchne na ten vajl co kouká s tím čtyřhranem. Chápeš, jeden našponuje páku a druhej mázne na vajgl. Většinou to odskočí. Nebo jednou jsem ještě musel použít hydraulickou panenku. Vajgl strčil do díry, panenkou trochu napumpoval, aby to nemohlo vyskočit. Opřel jsem panenku o konec vajglu se čtyřhranem. Zase dávat bacha, aby panenka neprolomila vanu! Páku a zatáhnout.
Tu páku, můžeš třeba vyvrtat díru a prostrčit tím vajglem se čtyřhranem. Nebo můžeš i přivařit k vajglu. Záleží podle mateiálu který na vajgl použiješ.
Ve většině případů mám tu stržený závit. Takže prořežu na větší a koupí se větší špunt.
Tu páku, můžeš třeba vyvrtat díru a prostrčit tím vajglem se čtyřhranem. Nebo můžeš i přivařit k vajglu. Záleží podle mateiálu který na vajgl použiješ.
Ve většině případů mám tu stržený závit. Takže prořežu na větší a koupí se větší špunt.
Re: Strhnutý šroub na olejovej vani
Oco prvně když jsem dovezl dom ,,nové" auto Renault 19 šel jsem měnit doma sám olej. Koupil jsem filtr olej a hurá na to! Vyjel jsem autem na nájezdy, vlezu pod auto s uříznutým kanistrem. Koukám na ten špunt. Kurva co to je? Za sebou golu a tam je cosi jinýho! A on čtyřhran. Tak jsem zbrousil z kulatiny klíč a vypustil olej. Paráda, vyšroubuju filtr a nechám vše pěkně vyzéct. Vezmu novej filtr a on tam ne a ne našroubovat. Kurva co je? Vezmu šupleru a měrky a měřím závit. Samozřejmě ,,spoudruzi" neudělali chybu, ale já udělal chybu v koupi filtru. Závit na autě M20x1 a já měl filtr a v něm M19x1. Dopiče jak je to možný! Vysomrovat u dědy druhý auto a dojet koupit jinej filtr. No samo, já měl motor s vícebodovým vstřikem a víc koní. Tam je prej jinej filtr. No já prvně řekl filtr na R 19 benziňák. Tak jsem koupil druhý filtr a valil dom. Našrouboval a nalil olej. Hurá hotovo. Pak mi kolega mechanik klepal na čelo. To se nemůžeš stavit? Dali by jsme si po štamprdly a já bych ti to mezi řečí vyměnil. Prej musíš kupovat filtr podle vinu! Teď Peugeota mu tam strčím a druhej den vyzvednu. Platím jen filtr a olej. Práci nepočítá máme to na oplátku. Já zase něco ušmudlám jemu na mašině když potřebuje.
Tak opatrně znáš se!
Tak opatrně znáš se!
Re: Strhnutý šroub na olejovej vani
Otíku máš u mňa velké pivo panenka zabrala. Sice traktor už bol v lufte ,ale ten hajzlík nakoniec povolil. diky moc.
Re: Strhnutý šroub na olejovej vani
Supééér! Jak to říkal můj starej dobrej mistr na učňáku ,,víc hlav víc ví"! Ale pak dodal ,,ale taky víc umí vychlastat" Bo on se i rád napil a i rád pohovořil!
Re: Strhnutý šroub na olejovej vani
a přitom stačilo vyndat kliku ze dveří a povolit to s níota píše:A on čtyřhran. Tak jsem zbrousil z kulatiny klíč a vypustil olej.
malej traktorista v malým traktoru
Re: Strhnutý šroub na olejovej vani
Ešte doplním povolený aj filter - teda dosekaný rozmlátený al už je tam nový. Ten starý išiel klasicky majzel a kladivo.
Sadra na "kliku" to bolo moc utopené, chcelo to golu s troma predlžovakmi. Oproti autu o dosť horší prístup, našťastie výfuk išiel dolu v pohode.
Sadra na "kliku" to bolo moc utopené, chcelo to golu s troma predlžovakmi. Oproti autu o dosť horší prístup, našťastie výfuk išiel dolu v pohode.
Re: Strhnutý šroub na olejovej vani
Sadra17 člověče to jsem nezkoušel tu kliku od dveří. Ale to by asi musel bejt ještě ta poctivá kovová.
Jen co si pamatuju, tak cokoli jsem chtěl doma šmoulat tak jsem neměl na to vercajk. Byly tam třeba imbusáky 7, 9, 11 atd. Hvězdičky byly buďto volný, nebo těsný. Akorát třeba na šroubkách v plastech, tapecíruňku byly normální. Ale třmeny u brzd ne a ne. Musel jsem si buďto pujčit v práci tu sadu a nebo od mechanika. Pak jsem jezdil k němu. Jednou jsme chtěli vyměnit kotouče na předku. Samozřejmě tam byly větší než běžné. Protože to mělo asi 106 koňí motor. A kotouče byly možná o 40 mm na průměru větší. Musely se objednávat. Nebyly skladem. Samozřejmě i destičky. Ale jinak zlatý auto. Pár drobností vyměnit. Standartně ty desky, kotouče akorát ten vyrovnávač brzdnýho tlaku na zadní nápravě ten začal týct. A pak tu torzku. Ta mi rupla ale asi vlastním přičiněním, když jsem stavěl. Trochu váhy jsem v tom odvozil. Proto jsem další auto chtěl s vinutejma pružinama a ne torzkama. No a teď naposledy Peugeot vezl v kufru 440 kg špon. Sice seděl dost ale ještě to mělo rezervu. Ještě to pružilo.
Jen co si pamatuju, tak cokoli jsem chtěl doma šmoulat tak jsem neměl na to vercajk. Byly tam třeba imbusáky 7, 9, 11 atd. Hvězdičky byly buďto volný, nebo těsný. Akorát třeba na šroubkách v plastech, tapecíruňku byly normální. Ale třmeny u brzd ne a ne. Musel jsem si buďto pujčit v práci tu sadu a nebo od mechanika. Pak jsem jezdil k němu. Jednou jsme chtěli vyměnit kotouče na předku. Samozřejmě tam byly větší než běžné. Protože to mělo asi 106 koňí motor. A kotouče byly možná o 40 mm na průměru větší. Musely se objednávat. Nebyly skladem. Samozřejmě i destičky. Ale jinak zlatý auto. Pár drobností vyměnit. Standartně ty desky, kotouče akorát ten vyrovnávač brzdnýho tlaku na zadní nápravě ten začal týct. A pak tu torzku. Ta mi rupla ale asi vlastním přičiněním, když jsem stavěl. Trochu váhy jsem v tom odvozil. Proto jsem další auto chtěl s vinutejma pružinama a ne torzkama. No a teď naposledy Peugeot vezl v kufru 440 kg špon. Sice seděl dost ale ještě to mělo rezervu. Ještě to pružilo.
Re: Strhnutý šroub na olejovej vani
Ja som objavil na Bazoši také mechy čo sa dajú do strún a pomáhajú aby auto nekleslo dolu. Nahodil nafúkal a potom volám predajcovi- na kolko sa to má fúkať? že na 1,8 baru to už som tam mal 3,5, ale hádam to nebudem vypúšťať.
Re: Strhnutý šroub na olejovej vani
Oco tedy