Hatz 1D81
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Hatz 1D81
Zdravím zakoupil jsem vibrační desku, která je osazena motorem hatz 1D81, dnes jsem ji chtěl nastartovat a to se mi nepodařilo. Z výfuku šel jen takový bílý kouř. Pak mně napadlo zkusit oddělat krytku ventilů a motor chytl na otočení. Ovšem z jednoho ventilu strašně stříkal olej a s přidáváním otáček víc a víc. Když jsem pak krytku zase zašrouboval motor jen kouřil. Tak se ptám čím by to mohlo být? Budou to ventily? Děkuji za případné rady.
Re: Hatz 1D81
Co seřídit vůli ventilů.
sací 0,1mm výfuk 0,2mm
sací 0,1mm výfuk 0,2mm
Re: Hatz 1D81
Ještě přidám že jsem se díval na rysku oleje a za půl minuty co jsem to měl nastartované ubylo na rysce 1/4 oleje.
Re: Hatz 1D81
Není to náhodou tak, že do spalovacího prostoru se nemá takové množství oleje jak dostat? Takže by mohli být na víně pístní kroužky? Ten olej stříká pouze sacím ventilem, výfukovým nejde, to asi proto že se spálí že?
Re: Hatz 1D81
Ano, je možné že je španý stírací kroužek https://slideplayer.cz/slide/3084567/11 ... %C5%AE.jpg nebo všechny.
Asi to někdo prodal že už je to před smrtí.
Asi to někdo prodal že už je to před smrtí.
Re: Hatz 1D81
Ještě se zeptám jakou tloušťku těsnění dát pod hlavu? Nebo můžu tam dát to původní?
Re: Hatz 1D81
Tak jsem to dnes rozdělal a pod hlavou ani válcem nebylo žádné těsnění. Je to normální? Pístní kroužky nevypadají ani nijak opotřebované.
Re: Hatz 1D81
Ještě přikládám nějaké foto.
https://postimg.cc/gallery/xjYsbB7
https://postimg.cc/gallery/xjYsbB7
Re: Hatz 1D81
Na pohled to vypadá u vnitř pěkně.
Hlava s válcem je slicované tedy bez těsnění .
No když to rozebral očisti karbon sprejem https://www.autokelly.cz/Product/ACST06 ... osQAvD_BwE
hlavu a píst. Pro zajmavost povrch vršku pístu se leští tím se zabraňuje zanášení pístu.
To samé se dělá u ventilu jen plochy které jsou těd černé.
Na pístu jsou zamečky musíš každy kroužek správně natočit, abys zasunul píst do válce.
Vše namaž motorovým olejem, aby se motor při startu nezadřel.
Píst by měl být umístě tak jak byl ve válci . Pokud nevíš jde to určit podle hlavy tedy otvoru pro vstřik, otvor by měl směrovat na polokouli na pístu ,to zlepšuje rozprašení paliva.
Ojnice při montaži se musí vystředit spáro měrkou.
Poté dotahnout momentovým klíčem.
Hlava se také utahuje momentovým klíčem, nejdřive křižem , potom do kola.
Mohla být volnější hlava mohlo to podfukovat.
Pak může být zanesený vstřik .
Co tam leješ za olej ?
Hlava s válcem je slicované tedy bez těsnění .
No když to rozebral očisti karbon sprejem https://www.autokelly.cz/Product/ACST06 ... osQAvD_BwE
hlavu a píst. Pro zajmavost povrch vršku pístu se leští tím se zabraňuje zanášení pístu.
To samé se dělá u ventilu jen plochy které jsou těd černé.
Na pístu jsou zamečky musíš každy kroužek správně natočit, abys zasunul píst do válce.
Vše namaž motorovým olejem, aby se motor při startu nezadřel.
Píst by měl být umístě tak jak byl ve válci . Pokud nevíš jde to určit podle hlavy tedy otvoru pro vstřik, otvor by měl směrovat na polokouli na pístu ,to zlepšuje rozprašení paliva.
Ojnice při montaži se musí vystředit spáro měrkou.
Poté dotahnout momentovým klíčem.
Hlava se také utahuje momentovým klíčem, nejdřive křižem , potom do kola.
Mohla být volnější hlava mohlo to podfukovat.
Pak může být zanesený vstřik .
Co tam leješ za olej ?
Re: Hatz 1D81
Olej jsem tam zatím žádný nelél, ale v manuálu je psaný 10W-40. To bych měl teda udělat ještě výměnu oleje když budu dávat nové pístní kroužky. Já jsem si ten motor rozdělal jenom zhora, tak že jsem sundal hlavu a válec. S klikovkou jsem nic nedělal. To bych musel vytáhnout celý motor abych se dostal zespoda. Nebude mít stejný účinek aceton na to odmaštění pístu?
Re: Hatz 1D81
Mot. olej splňuje požadavky.
10W40 to je teplotní rozsah oleje
API: CG výkonostní třída
Rozebraní motoru v tuto chvílí stačí.
Aceton uvidíš.
Když budeš čistit tak vyčisti trysku ve vstřiku v hlavně.
10W40 to je teplotní rozsah oleje
API: CG výkonostní třída
Rozebraní motoru v tuto chvílí stačí.
Aceton uvidíš.
Když budeš čistit tak vyčisti trysku ve vstřiku v hlavně.
Re: Hatz 1D81
Jak jako rozebrání motoru v tuto chvíli stačí? Jakože vyčistím ten černý píst, hlavu, trysku a motor pojede? To mi moc nesedí že proč to teda vyhazovalo olej přes sací ventil.
Re: Hatz 1D81
Myslím si že byla špatně seřízená vůle ventilů.
Ventily se musí mazat otázka jestli není něco s vodítkem ventilu to může být další příčina.
U vahadel ventilů by měl cákat olej to je normální.
Ze sacího ventilu nemůženi lítat olej spíše z výfukového ten je víc namahaný.
Jedině že by se nemazal pak začal se mazat.
Ventily se musí mazat otázka jestli není něco s vodítkem ventilu to může být další příčina.
U vahadel ventilů by měl cákat olej to je normální.
Ze sacího ventilu nemůženi lítat olej spíše z výfukového ten je víc namahaný.
Jedině že by se nemazal pak začal se mazat.
Re: Hatz 1D81
Ještě jsem dnes volal do servisu, kde se zabívají těmito motory a tam mi řekli že těsnění pod hlavou, které tam nebylo tam na 100% být musí. Tak to zkusím až přijde nové těsnění a kroužky.
Re: Hatz 1D81
Tak že se v motoru někdo dříve hrabal.