Motor RS09 - olej do motoru
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Motor RS09 - olej
hmm,tak to ja tiez neviem veru,tiez sa len zoznamujem z motorom eresackym.mozno tu niekto bude vediet
Re: Motor RS09 - olej
mozem dat 15w50?? je to CC tak by mohel
Re: Motor RS09 - olej
Ak je to vzduchom chladený motor, tak aj hej.
Re: Motor RS09 - olej
aano vzduchac,ale ten tlak mazania jako uplne bez zmeny...druhy motor co mam maze na 5atmosfer a teply na 2.a tento ani netukn.budik sa ledva odlepi.
Re: Motor RS09 - olej
Môže to byť spôsobené zlým filtrom, zlým nastavením čerpadla a nadmerne opotrebenym motorom.
Re: Motor RS09 - olej
hmmm,tak to ma moc netesi.a nepomohlo ani ked som stlacil gadicu kombinackami aby sa zvysil tlak... tak neviem teda ci nema rs-09 fakt ten obtokovy filter ... lebo ak by mal klasicky tak by sa musel zvysit tlak ked som priskrtil odvodovu hadicu.
Re: Motor RS09 - olej
Musíš si byť na istom čo robíš.
Treba to poriadne preskúmať. Prípadne uzavrieť obtokovu časť. Prípadne prerobiť na plnoprietokovy.
A preveriť aj čerpadlo. Tiež môže byť vybehane a netlačí poriadne.
Treba to poriadne preskúmať. Prípadne uzavrieť obtokovu časť. Prípadne prerobiť na plnoprietokovy.
A preveriť aj čerpadlo. Tiež môže byť vybehane a netlačí poriadne.
Naposledy upravil(a) rosch8 dne pát lis 02, 2018 6:00 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Motor RS09 - olej
len kade by mohol utekat ten tlak.... je tam este lamelovy cistic,tadial by nemohol unikat tlak? je niekto kto tomu rozumie?
Re: Motor RS09 - olej
Bohužiaľ, neviem ti pomôcť detailnejšie iba takto všeobecne. Motor z RS 09 som videl iba na foto..
Re: Motor RS09 - olej
keby tu bol niekto kto vie kadial ide olej tak by mi pomohol.
Re: Motor RS09 - olej
Ja si myslím že by si mal tu pohľadať eresakov a spýtať sa:
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewforum.php?f=16
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewforum.php?f=16
Re: Motor RS09 - olej
Je to nějaké celé divné . RS dvou ani čtyř. válec s nějakou jinou filtrací neviděl nežli a odstředivkou a lamelovou . Pokud tam je dobastlená nějaká plnoprutoková je problém kde se vůbec tlak měří. Navíc v origo regulaci je u čerpadla redukčák který tuším otvírá asi při 5-6 atm . Pokud do cesty oleji postavíme filtr který má nějakou tlakovou ztrátu tak ten olej otevře red. ventil a za filtrem je ten tlak zredukovaný a záleží na vůli v ložiscích na klice na kolik to maže. Jinak v originále z odstředivky olej volně odtéká do klikové skříně a lamelový je průtokový v obvodu mazání.Co se týče olejů , tak v době výroby těchto motorů 1960 se oleje řady "A" - M6A teprve začínali používat. To znamená že dnešní "AD" oleje by měli vyhovovat ,ale pouze tehdy pokud motor již byl opravován , vyčištěn od nánosu karbonu a naplněm olejem řady AD. Podle mně musí stačit olej M 8 AD. Ty dřívější oleje vyžadovali dřívější výměnu - tuším Z 25 asi 200 l nafty neberte to za bernou minci- Takže ten interval by mohl být delší.
Vzhledem k "vytížení" našich strojů tak přijde spíš na řadu časová výměna . Dříve to bylo podle výrobců 2 roky , nyní již 1 rok , zřejmě měli malý obrat. Je pravda že čím vylepšenější olej tím má menší životnost .
Tenhle elaborát ber jenom jako můj názor ne nějaké dogma . Já sám mám 8AD v RS asi 4 roky a najeto asi 60 l nafty a vůbec olej neřeším , není tak namáhán /jezdí v radlici a pracích okolo domu/ aby nějak moc degradoval. Pokud by byla pravda o degradaci za jeden rok tak u dobrovolných hasičů by již nejezdilo ani jedno auto.....
Ještě dodatek - před každým natočením motoru - 1 denně - několikrát otočím lamelovým filtrem protože automatické pootáčení - snad od spojky - jsem neviděl funkční.
Vzhledem k "vytížení" našich strojů tak přijde spíš na řadu časová výměna . Dříve to bylo podle výrobců 2 roky , nyní již 1 rok , zřejmě měli malý obrat. Je pravda že čím vylepšenější olej tím má menší životnost .
Tenhle elaborát ber jenom jako můj názor ne nějaké dogma . Já sám mám 8AD v RS asi 4 roky a najeto asi 60 l nafty a vůbec olej neřeším , není tak namáhán /jezdí v radlici a pracích okolo domu/ aby nějak moc degradoval. Pokud by byla pravda o degradaci za jeden rok tak u dobrovolných hasičů by již nejezdilo ani jedno auto.....
Ještě dodatek - před každým natočením motoru - 1 denně - několikrát otočím lamelovým filtrem protože automatické pootáčení - snad od spojky - jsem neviděl funkční.
Naposledy upravil(a) duchodce dne pát lis 02, 2018 8:17 pm, celkem upraveno 1 x.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Motor RS09 - olej
někdy pomohlo vytáhnout hliníkové těsnění pod olejovým čerpadlem, když to bylo vychozené
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Motor RS09 - olej
Některý motory mají místo odstředivky papírovou filtrační vložku. Lamelový filtr se otáčí s plynovým pedálem.