SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#1 Nový příspěvek od kenybz »

Tak si du po šroťáku a vidím krásný motor no musel jsem ho mít...poznal jsem ze je to jednovalec diesel a ze 2-taktni taky ze je cesky ale to bylo asi tak vsecko odlozil jsem ho tam....nejake veci na nem chybely tak jsem udelal par fotek a resil to tu v tematu kovosrot ,mezi tim me psolal cast manualu JOSIP DIKY... a dnes jsem ho privezl a zacal ozivovat rozebral jsem a vycistil vstrikovaci trysku aj s drzakem sundal hlavu skontroloval valec a pist nahradil jsem chybejici zhavic nalil naftu odvzdusnil vyzkousel vystrikovani /s vytazenou tryskou z valce/ vse OK a pak jsem se snazil ho natocit obsah motoru kolem 0,5L a jeste navic u dieselu fakt neskutecny odpor pri startovani a komprese opravdu dobra no zatim se to nepodarilo blaflo to kour z vyfuku slo to opravdu dost tezko asi jsem nedosahl poradnych startovacich tocek snad cas ukaze....MOTOR ma 6,5kone a pry "zadnou" spotrebu ze bych s ním udelal novy stroj?
Přílohy
motor jsem prisruboval k europalete aby nebehal po cele firme
motor jsem prisruboval k europalete aby nebehal po cele firme
z hlavy jsem demotoval ten plech abych zjistil jakya v jakem stavu je zavit pro zhavic
z hlavy jsem demotoval ten plech abych zjistil jakya v jakem stavu je zavit pro zhavic
zavit je OK a je to G1/8
zavit je OK a je to G1/8
ohledani mrtvoly...
ohledani mrtvoly...
valec je v dobrem stavu ma jen mirne fleky na povrchu /drobna koroze/ zadny vybehany schodek u horni uvrate
valec je v dobrem stavu ma jen mirne fleky na povrchu /drobna koroze/ zadny vybehany schodek u horni uvrate
cely vstrikovac jsem rozdelal vycistil a pak i vyzkousel a spricuje krasne rovnomerne a neukapava
cely vstrikovac jsem rozdelal vycistil a pak i vyzkousel a spricuje krasne rovnomerne a neukapava
Naposledy upravil(a) kenybz dne pon srp 03, 2009 6:23 pm, celkem upraveno 1 x.
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#2 Nový příspěvek od kenybz »

Jak vypada original startovaci popruh??? delka? ukonceni?
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
Mikro
Příspěvky: 2318
Registrován: stř črc 04, 2007 11:36 am
Bydliště: Dětmarovice
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#3 Nový příspěvek od Mikro »

Známý to má ve fréze, co si pamatuju, tak origoš je startovací řemen široký tak cca 25 mm dlouhý cca 200 cm zakončený zahlým plíškem, ten se zacvakl do toho setrváku a řemen se obmotal okolo ( tak dvakrát nebo třikrát ). Potom to jakoby " rozhoupal " a nakonec silněji potáhl. Motor se mu vždy takto podařilo protočit celkem svižně. V zimě tomu pomáhal pomocí doutnáků, žádné žhavení neměl.

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#4 Nový příspěvek od kenybz »

dík no já jsem zatím startoval provizorně vzal jsem si na to asi 50mm siroky pas z kurtovacek ten kluzal a pak asi 20mm podobnou "tkanu" pasku co mame v praci na upevnovani forem k europaletam a ta se me pekne strhla kozu na jednom prste :-/ podle navodu co mam ma byt pod hlavou nekolik tesneni aspon je to na vykrese a ja tam nemam zadne hlava je zabrousena a nebo...nekdo to vyhodil a proto to ma taku brutalni kompresi. Dal: otacet setrvakem pri vytahlem zhavici jde porad ztuha i kdyz nic vylozene nedre mozna proto ze to dlouho nejelo ten odpor je stale stejny. Podle navodu jsem zkousel motor rozhoupat ajenze tim jak jde ztuha tak se porad posunuje s kazdym "houpnutim" k horni uvrati a pak to nema ten efekt...Valec je OK a nic pridreneho neni dokonce byl i v predni casti karteru mazaci olej a i pumicka mazani funguje chtel bych ho cvicne rozbehnut ten motor a pak sa uvidi...zatim GO delat nebudu a tak ho vic nerozebiram je to takove "ohledani a znovuprobuzeni mrtvoly" pak sa uvidi co s nim
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#5 Nový příspěvek od kenybz »

este bych sa chtel optat jake je stelovani plynu respektive v ktere krajni poloze je plny? a v kere volnobeh? 1 a nebo2? dam fotku
Přílohy
DSC02649.JPG
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#6 Nový příspěvek od kenybz »

toto tesneni pod hlavu tam vubec nemam a hlava je zabrusena ten manual je k Acku tak snad to je v poradku
Přílohy
prirucka 1d80 II.10.jpg
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#7 Nový příspěvek od jano »

kenybz píše:este bych sa chtel optat jake je stelovani plynu respektive v ktere krajni poloze je plny? a v kere volnobeh? 1 a nebo2? dam fotku
fotka je divná, z jednej strany je napojený regulátor tam je stop, na druhej strane má byť taký matrták, ktorý umožnuje štartovaciu dávku. Po naskočený regulátor zníži obrátky a matrták zaskočí a nepovolí štartovaciu dávku. Osobne som plyn nastavil na 12, ale tam máš inú stupnicu.
Popruh najlepšie kožený na konci nanitvaná pásovina zo zábrusom.
Štart - pre malého chlapca nočná mora. Nie je možné natočiť bez "dútnáka", snád len keď má 50 st. C.
1. nastavíš plyn
2, vložíš rozžhavený špaček
3. potiahneš popruhom a umožníš mu cestu späť
4. opakuješ tri krát a po každé zváčšuješ chod až takmer po hornú úvrať
5. prekonáš hornú úvrať a motor ide
Celé sa to robí relatívne nízkými silami, treba to nacvičiť.
Motor prešiel mnohými inováciami, takže katalóg nemusí sediet.

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#8 Nový příspěvek od kenybz »

diky ta fotka je z vnitrni strany proste neni tam vetrak a je to focene od motoru
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
kucmar
Příspěvky: 1427
Registrován: stř črc 04, 2007 8:45 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#9 Nový příspěvek od kucmar »

Z mé zkušenosti- pokud je v prdeli komprese, horko těžko ten motor rozchodíš. Udělal jsem výbrus a ten motor chytil na protočení. Je třeba si taky pohlídat v kterém místě toho hřebenu( vstř. čerpadla) ten motor chtytá. Stačilo to posunout kousek dál a už měl problém nastartovat. Každopádně pokud uděláš tomu motoru výbrus, máš z 90 procent vyhráno a máš funkční motor 8) .

Uživatelský avatar
josip
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#10 Nový příspěvek od josip »

jano píše:
kenybz píše:este bych sa chtel optat jake je stelovani plynu respektive v ktere krajni poloze je plny? a v kere volnobeh? 1 a nebo2? dam fotku
fotka je divná, z jednej strany je napojený regulátor tam je stop, na druhej strane má byť taký matrták, ktorý umožnuje štartovaciu dávku. Po naskočený regulátor zníži obrátky a matrták zaskočí a nepovolí štartovaciu dávku. Osobne som plyn nastavil na 12, ale tam máš inú stupnicu.
Popruh najlepšie kožený na konci nanitvaná pásovina zo zábrusom.
Štart - pre malého chlapca nočná mora. Nie je možné natočiť bez "dútnáka", snád len keď má 50 st. C.
1. nastavíš plyn
2, vložíš rozžhavený špaček
3. potiahneš popruhom a umožníš mu cestu späť
4. opakuješ tri krát a po každé zváčšuješ chod až takmer po hornú úvrať
5. prekonáš hornú úvrať a motor ide
Celé sa to robí relatívne nízkými silami, treba to nacvičiť.
Motor prešiel mnohými inováciami, takže katalóg nemusí sediet.
tak to nemas pravdu ja ho startujem bez dutnaku a max na 3 krat to chyti

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#11 Nový příspěvek od kenybz »

ten motor ma taku kompresi ze s nim plynule neotocis a ani pri pomalem otaceni komprese "nevadne" az jsem se divil resim to ted s znamim ktery tento motor dlouho provozuje a nejspis mam problem ze bude nekde rekneme zatuhly snad ne zadreny myslim na ojnici nebo pistim cepu sice jsou tam jehlove loziska ale stalo to kdovi kolik roku tak pak uvidim po rozdelani
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
kucmar
Příspěvky: 1427
Registrován: stř črc 04, 2007 8:45 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#12 Nový příspěvek od kucmar »

Souhlasím s Josipem. Motor v dobré kondici nepotřebuje žádný doutnák.

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#13 Nový příspěvek od kenybz »

jake su hodnoty kompresnich tlaku u tohoto motoru? a pri jakem tlaku ma tryska zacit vstrikovat? vi to nekdo?
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20653
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#14 Nový příspěvek od ota »

Já u mého motoru když s ním budu točit vepředu za řemenici, tak ho taky nepřetočím ručně dokola. Má takovou kompresy, že ho nepřetočím. Ani když točím pomalu. Někdy se mi stane, že startuju starterem ( mám beterku asi 2,5 roků, 65 Ah v kondici ) a někdy se stane, že motor startuju před horní ůvratí a starter ho nepřetočí ani prd. Musím řemenicí pootočit motorem spátky a potom ho natočí jako prd. Když k němu teď přijdu, pustím naftu, dám hodně plyn, na čerpadle posunu ten baznek aby popojela ta hřídelka dozadějc, jak píše jano, ten ,, matrták, ktorý umožnuje štartovaciu dávku" pootočím motorem do polohy aby starter netočil píst hned do horní uvratě, nažhavím počítám do 10 vypnu žhavení a napoprvé naskočí a jde. V zimě žhavím třeba 2x, to poprvé chytne a chcípne. Nažhavím ještě jednou a většinou se udrží.
Takže ten můj motor má taky kurevskou kompresy a jezdí už kolik let a vpohodě. Vyndej vstřik a jestli s ním otočíš bez vstřiku, tak nějak normálně, ono když budeš točit rychle, tak nestačí ten vzduch vylétnout z válce. No a když to půjde normálka, tak tomu nic není.

Uživatelský avatar
josip
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#15 Nový příspěvek od josip »

ota píše:Já u mého motoru když s ním budu točit vepředu za řemenici, tak ho taky nepřetočím ručně dokola. Má takovou kompresy, že ho nepřetočím. Ani když točím pomalu. Někdy se mi stane, že startuju starterem ( mám beterku asi 2,5 roků, 65 Ah v kondici ) a někdy se stane, že motor startuju před horní ůvratí a starter ho nepřetočí ani prd. Musím řemenicí pootočit motorem spátky a potom ho natočí jako prd. Když k němu teď přijdu, pustím naftu, dám hodně plyn, na čerpadle posunu ten baznek aby popojela ta hřídelka dozadějc, jak píše jano, ten ,, matrták, ktorý umožnuje štartovaciu dávku" pootočím motorem do polohy aby starter netočil píst hned do horní uvratě, nažhavím počítám do 10 vypnu žhavení a napoprvé naskočí a jde. V zimě žhavím třeba 2x, to poprvé chytne a chcípne. Nažhavím ještě jednou a většinou se udrží.
Takže ten můj motor má taky kurevskou kompresy a jezdí už kolik let a vpohodě. Vyndej vstřik a jestli s ním otočíš bez vstřiku, tak nějak normálně, ono když budeš točit rychle, tak nestačí ten vzduch vylétnout z válce. No a když to půjde normálka, tak tomu nic není.
ja to starujem bez toho matrtaku to otom matrtaku prvy raz pocujem musim to vyskusat

Odpovědět

Zpět na „Motory“