SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- kenybz
- Příspěvky: 15217
- Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
- Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
- Kontaktovat uživatele:
SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Tak si du po šroťáku a vidím krásný motor no musel jsem ho mít...poznal jsem ze je to jednovalec diesel a ze 2-taktni taky ze je cesky ale to bylo asi tak vsecko odlozil jsem ho tam....nejake veci na nem chybely tak jsem udelal par fotek a resil to tu v tematu kovosrot ,mezi tim me psolal cast manualu JOSIP DIKY... a dnes jsem ho privezl a zacal ozivovat rozebral jsem a vycistil vstrikovaci trysku aj s drzakem sundal hlavu skontroloval valec a pist nahradil jsem chybejici zhavic nalil naftu odvzdusnil vyzkousel vystrikovani /s vytazenou tryskou z valce/ vse OK a pak jsem se snazil ho natocit obsah motoru kolem 0,5L a jeste navic u dieselu fakt neskutecny odpor pri startovani a komprese opravdu dobra no zatim se to nepodarilo blaflo to kour z vyfuku slo to opravdu dost tezko asi jsem nedosahl poradnych startovacich tocek snad cas ukaze....MOTOR ma 6,5kone a pry "zadnou" spotrebu ze bych s ním udelal novy stroj?
- Přílohy
Naposledy upravil(a) kenybz dne pon srp 03, 2009 6:23 pm, celkem upraveno 1 x.
- kenybz
- Příspěvky: 15217
- Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
- Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Jak vypada original startovaci popruh??? delka? ukonceni?
- Mikro
- Příspěvky: 2318
- Registrován: stř črc 04, 2007 11:36 am
- Bydliště: Dětmarovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Známý to má ve fréze, co si pamatuju, tak origoš je startovací řemen široký tak cca 25 mm dlouhý cca 200 cm zakončený zahlým plíškem, ten se zacvakl do toho setrváku a řemen se obmotal okolo ( tak dvakrát nebo třikrát ). Potom to jakoby " rozhoupal " a nakonec silněji potáhl. Motor se mu vždy takto podařilo protočit celkem svižně. V zimě tomu pomáhal pomocí doutnáků, žádné žhavení neměl.
- kenybz
- Příspěvky: 15217
- Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
- Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
dík no já jsem zatím startoval provizorně vzal jsem si na to asi 50mm siroky pas z kurtovacek ten kluzal a pak asi 20mm podobnou "tkanu" pasku co mame v praci na upevnovani forem k europaletam a ta se me pekne strhla kozu na jednom prste podle navodu co mam ma byt pod hlavou nekolik tesneni aspon je to na vykrese a ja tam nemam zadne hlava je zabrousena a nebo...nekdo to vyhodil a proto to ma taku brutalni kompresi. Dal: otacet setrvakem pri vytahlem zhavici jde porad ztuha i kdyz nic vylozene nedre mozna proto ze to dlouho nejelo ten odpor je stale stejny. Podle navodu jsem zkousel motor rozhoupat ajenze tim jak jde ztuha tak se porad posunuje s kazdym "houpnutim" k horni uvrati a pak to nema ten efekt...Valec je OK a nic pridreneho neni dokonce byl i v predni casti karteru mazaci olej a i pumicka mazani funguje chtel bych ho cvicne rozbehnut ten motor a pak sa uvidi...zatim GO delat nebudu a tak ho vic nerozebiram je to takove "ohledani a znovuprobuzeni mrtvoly" pak sa uvidi co s nim
- kenybz
- Příspěvky: 15217
- Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
- Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
este bych sa chtel optat jake je stelovani plynu respektive v ktere krajni poloze je plny? a v kere volnobeh? 1 a nebo2? dam fotku
- kenybz
- Příspěvky: 15217
- Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
- Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
toto tesneni pod hlavu tam vubec nemam a hlava je zabrusena ten manual je k Acku tak snad to je v poradku
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
fotka je divná, z jednej strany je napojený regulátor tam je stop, na druhej strane má byť taký matrták, ktorý umožnuje štartovaciu dávku. Po naskočený regulátor zníži obrátky a matrták zaskočí a nepovolí štartovaciu dávku. Osobne som plyn nastavil na 12, ale tam máš inú stupnicu.kenybz píše:este bych sa chtel optat jake je stelovani plynu respektive v ktere krajni poloze je plny? a v kere volnobeh? 1 a nebo2? dam fotku
Popruh najlepšie kožený na konci nanitvaná pásovina zo zábrusom.
Štart - pre malého chlapca nočná mora. Nie je možné natočiť bez "dútnáka", snád len keď má 50 st. C.
1. nastavíš plyn
2, vložíš rozžhavený špaček
3. potiahneš popruhom a umožníš mu cestu späť
4. opakuješ tri krát a po každé zváčšuješ chod až takmer po hornú úvrať
5. prekonáš hornú úvrať a motor ide
Celé sa to robí relatívne nízkými silami, treba to nacvičiť.
Motor prešiel mnohými inováciami, takže katalóg nemusí sediet.
- kenybz
- Příspěvky: 15217
- Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
- Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
diky ta fotka je z vnitrni strany proste neni tam vetrak a je to focene od motoru
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Z mé zkušenosti- pokud je v prdeli komprese, horko těžko ten motor rozchodíš. Udělal jsem výbrus a ten motor chytil na protočení. Je třeba si taky pohlídat v kterém místě toho hřebenu( vstř. čerpadla) ten motor chtytá. Stačilo to posunout kousek dál a už měl problém nastartovat. Každopádně pokud uděláš tomu motoru výbrus, máš z 90 procent vyhráno a máš funkční motor .
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
tak to nemas pravdu ja ho startujem bez dutnaku a max na 3 krat to chytijano píše:fotka je divná, z jednej strany je napojený regulátor tam je stop, na druhej strane má byť taký matrták, ktorý umožnuje štartovaciu dávku. Po naskočený regulátor zníži obrátky a matrták zaskočí a nepovolí štartovaciu dávku. Osobne som plyn nastavil na 12, ale tam máš inú stupnicu.kenybz píše:este bych sa chtel optat jake je stelovani plynu respektive v ktere krajni poloze je plny? a v kere volnobeh? 1 a nebo2? dam fotku
Popruh najlepšie kožený na konci nanitvaná pásovina zo zábrusom.
Štart - pre malého chlapca nočná mora. Nie je možné natočiť bez "dútnáka", snád len keď má 50 st. C.
1. nastavíš plyn
2, vložíš rozžhavený špaček
3. potiahneš popruhom a umožníš mu cestu späť
4. opakuješ tri krát a po každé zváčšuješ chod až takmer po hornú úvrať
5. prekonáš hornú úvrať a motor ide
Celé sa to robí relatívne nízkými silami, treba to nacvičiť.
Motor prešiel mnohými inováciami, takže katalóg nemusí sediet.
- kenybz
- Příspěvky: 15217
- Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
- Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
ten motor ma taku kompresi ze s nim plynule neotocis a ani pri pomalem otaceni komprese "nevadne" az jsem se divil resim to ted s znamim ktery tento motor dlouho provozuje a nejspis mam problem ze bude nekde rekneme zatuhly snad ne zadreny myslim na ojnici nebo pistim cepu sice jsou tam jehlove loziska ale stalo to kdovi kolik roku tak pak uvidim po rozdelani
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Souhlasím s Josipem. Motor v dobré kondici nepotřebuje žádný doutnák.
- kenybz
- Příspěvky: 15217
- Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
- Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
jake su hodnoty kompresnich tlaku u tohoto motoru? a pri jakem tlaku ma tryska zacit vstrikovat? vi to nekdo?
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Já u mého motoru když s ním budu točit vepředu za řemenici, tak ho taky nepřetočím ručně dokola. Má takovou kompresy, že ho nepřetočím. Ani když točím pomalu. Někdy se mi stane, že startuju starterem ( mám beterku asi 2,5 roků, 65 Ah v kondici ) a někdy se stane, že motor startuju před horní ůvratí a starter ho nepřetočí ani prd. Musím řemenicí pootočit motorem spátky a potom ho natočí jako prd. Když k němu teď přijdu, pustím naftu, dám hodně plyn, na čerpadle posunu ten baznek aby popojela ta hřídelka dozadějc, jak píše jano, ten ,, matrták, ktorý umožnuje štartovaciu dávku" pootočím motorem do polohy aby starter netočil píst hned do horní uvratě, nažhavím počítám do 10 vypnu žhavení a napoprvé naskočí a jde. V zimě žhavím třeba 2x, to poprvé chytne a chcípne. Nažhavím ještě jednou a většinou se udrží.
Takže ten můj motor má taky kurevskou kompresy a jezdí už kolik let a vpohodě. Vyndej vstřik a jestli s ním otočíš bez vstřiku, tak nějak normálně, ono když budeš točit rychle, tak nestačí ten vzduch vylétnout z válce. No a když to půjde normálka, tak tomu nic není.
Takže ten můj motor má taky kurevskou kompresy a jezdí už kolik let a vpohodě. Vyndej vstřik a jestli s ním otočíš bez vstřiku, tak nějak normálně, ono když budeš točit rychle, tak nestačí ten vzduch vylétnout z válce. No a když to půjde normálka, tak tomu nic není.
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
ja to starujem bez toho matrtaku to otom matrtaku prvy raz pocujem musim to vyskusatota píše:Já u mého motoru když s ním budu točit vepředu za řemenici, tak ho taky nepřetočím ručně dokola. Má takovou kompresy, že ho nepřetočím. Ani když točím pomalu. Někdy se mi stane, že startuju starterem ( mám beterku asi 2,5 roků, 65 Ah v kondici ) a někdy se stane, že motor startuju před horní ůvratí a starter ho nepřetočí ani prd. Musím řemenicí pootočit motorem spátky a potom ho natočí jako prd. Když k němu teď přijdu, pustím naftu, dám hodně plyn, na čerpadle posunu ten baznek aby popojela ta hřídelka dozadějc, jak píše jano, ten ,, matrták, ktorý umožnuje štartovaciu dávku" pootočím motorem do polohy aby starter netočil píst hned do horní uvratě, nažhavím počítám do 10 vypnu žhavení a napoprvé naskočí a jde. V zimě žhavím třeba 2x, to poprvé chytne a chcípne. Nažhavím ještě jednou a většinou se udrží.
Takže ten můj motor má taky kurevskou kompresy a jezdí už kolik let a vpohodě. Vyndej vstřik a jestli s ním otočíš bez vstřiku, tak nějak normálně, ono když budeš točit rychle, tak nestačí ten vzduch vylétnout z válce. No a když to půjde normálka, tak tomu nic není.