SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
jarynfira
Příspěvky: 1630
Registrován: pát bře 19, 2010 9:19 pm
Bydliště: 739 91

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#271 Nový příspěvek od jarynfira »

Změna úhlu pro předvstřik se provádí vkládáním nebo ubíráním podložek pod přírubu vstřikovacího čerpadla a pomocí kapiláry. :)
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!

Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)

Uživatelský avatar
Fréza PF-62
Příspěvky: 42
Registrován: ned zář 22, 2013 7:12 pm
Bydliště: Lanškroun

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#272 Nový příspěvek od Fréza PF-62 »

No, v návodu píšou, že patřičným vyšroubováním šroubu pod zdvihátkem vstřik.čerpadla. V nahlížecím okénku u setrvačníku se natočí první ryska na setrvačníku proti rysce na přírubě, v tu chvíli se mají krýt rysky na čerpadlu a zdvihátku.

Na co tam teda jsou ty podložky???? :-/
PF-62, PFD-63 + PV-81, PP-23, F-651, Ž-151, VLM, PCM, KM-64, BDM-100, N-12, ZP-130, PM-200, VM, VHM-125
Zetor 25 A
Zetor 25
Škoda 30

Uživatelský avatar
Fréza PF-62
Příspěvky: 42
Registrován: ned zář 22, 2013 7:12 pm
Bydliště: Lanškroun

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#273 Nový příspěvek od Fréza PF-62 »

Pro oživení - kde se dá koupit filtrační vložka na naftu?
Oměřil by mi někdo doraz max. dávky paliva? Stačí 5302 a 5304
Obrázek
PF-62, PFD-63 + PV-81, PP-23, F-651, Ž-151, VLM, PCM, KM-64, BDM-100, N-12, ZP-130, PM-200, VM, VHM-125
Zetor 25 A
Zetor 25
Škoda 30

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#274 Nový příspěvek od thovt »

Není problém koupit vložku filtr PJ1 AVIA, MULTICAR / 443960740019

Uživatelský avatar
Fréza PF-62
Příspěvky: 42
Registrován: ned zář 22, 2013 7:12 pm
Bydliště: Lanškroun

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#275 Nový příspěvek od Fréza PF-62 »

Jak jednoduché, to mě nenapadlo. Děkuji
Později jsem si uvědomil, jestli ty blokace max.dodávky nebyly rozdílné pro stacionární nebo traktorové provedení motoru....?
PF-62, PFD-63 + PV-81, PP-23, F-651, Ž-151, VLM, PCM, KM-64, BDM-100, N-12, ZP-130, PM-200, VM, VHM-125
Zetor 25 A
Zetor 25
Škoda 30

pysta1
Příspěvky: 34
Registrován: pát led 06, 2012 7:15 pm
Bydliště: okr.Šaľa, Slovensko

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#276 Nový příspěvek od pysta1 »

Ahojte, stal som sa majitelom 1d80 s komorkovou hlavou, ktory bol v dost zubozenom stave a hlavne predchadzajuci kutil ho poriadne rozladil. Motor sa mi samozrejme nepodarilo nastartovat, napriek tomu ze som mu prirobil zhavic. Predvstrek bol uplne mimo, tak isto tryska bola zlozena bez podlozky a otvarala az pri 180. Po nastaveni na 120 a nastaveni predvstreku, risky sa kryju, motor na supu odpalil, ale da mi neudrzi v chode, len max15 sekund. Ak mu pridam, nevladze ist do otacok, strasne dymi na bielo. Dokonca sa mi stalo ze motor pri rozhupavani mal tendenciu opacneho chodu, som citil ze ma potiahol. Tak isto ked nastartuje, obcas chyti spetny chod, potom zmeni smer a rozbehne sa spravne. Vsimol som si ze pofajcuje aj zo sania. Zeby zla kompresia? Vie mi niekto prosim poradit, coho sa ma chytit? Dakujem za rady...

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#277 Nový příspěvek od thovt »

Ahoj startuješ s plným plynem, všechny dieselové motory s mechanickým regulatorem takto startují.
Vypádá to že máš špatně odvzdušněnou palivovou soustavu, maš olej v motoru až po rysku na měrce.

pysta1
Příspěvky: 34
Registrován: pát led 06, 2012 7:15 pm
Bydliště: okr.Šaľa, Slovensko

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#278 Nový příspěvek od pysta1 »

Ano mam olej po rysku, lebo som musel menit aj olejove cerpadlo, takze som na to dal bacha. Ale ten biely dym je brutalny :shock: odvzdusneny by mal byt dobre... :(

pysta1
Příspěvky: 34
Registrován: pát led 06, 2012 7:15 pm
Bydliště: okr.Šaľa, Slovensko

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#279 Nový příspěvek od pysta1 »

Tak som sa opat pokusal o start, no neuspesne. :( Ak chyti je nerozhodny, obcas ide opacne, strasne dymi a tlaci ciernu gebuzinu do vyfuku aj sania. Je mozne ze je zle vstrekovacie cerpadlo a ta cierna tekutina z vyfuku je nafta, ze ju nevladze spalit? Tolko oleja sa tam predsa nemoze dostavat. Neaka rada nad zlato? Vdaka...

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#280 Nový příspěvek od thovt »

Špatně je nastavený předvstřik, pokud je spravně nastavený, Muže být pootočený setrvák a střižený klínek ale to stavá hodně málo.
Vyndej vstřikovač posuvným měřitkem odměř před horní uvratí 5,7-6,1mm drahu pístu.
Na čerpadle v nahlížecím okenku ryska musí být v jedné rovině.
Když je venku z motoru vstřikovač rozprašuje naftu na airosol nebo kape (pozor na oči!!!!!).

pysta1
Příspěvky: 34
Registrován: pát led 06, 2012 7:15 pm
Bydliště: okr.Šaľa, Slovensko

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#281 Nový příspěvek od pysta1 »

Zotrvacnik je v poriadku, meral som to aj posuvnym meradlom, vsetko pasuje. Tryska rozprasuje, je nanovo nastavena na 120atm. Rysky sa kryju, skusal som aj jemne pred a jemne za rysku, ale bez uspechu, stale odpali sem a tam, takze som fakt v koncoch... Ma vplyv na mnozstvo nafty ked tocim s tym srobom co stlaca cerpadlo? Niekde som tu postrehol ze by sa to malo robit iba podlozkami, ale manual pise ze tym srobom. Aj ked podla mna je to asi jedno. Vdaka za rady...

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#282 Nový příspěvek od thovt »

Ješte mě napadlo jestli není špatné těsnění pod hlavou.

pysta1
Příspěvky: 34
Registrován: pát led 06, 2012 7:15 pm
Bydliště: okr.Šaľa, Slovensko

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#283 Nový příspěvek od pysta1 »

Tesnenie je skontrolovane, tiez je v poriadku. Najbližší krok bude kontrola naftoveho cerpadla. Dam vediet vysledok...

pysta1
Příspěvky: 34
Registrován: pát led 06, 2012 7:15 pm
Bydliště: okr.Šaľa, Slovensko

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#284 Nový příspěvek od pysta1 »

Tak zhruba po pol roku som sa dostal opat k motoru. Dal som skontrolovat cerpadlo u jedneho stareho dobreho majstra cerpadlara, ktoreho mi odporucil p.Jozef, za co mu touto cestou dakujem! V cerpadle sa niekto vrtal, a boli tam urobene fatalne chyby, dokonca tamnieco chybalo. Takze motor na prve potiahnutie slapal ako hodinky, dym skoro ziadny, olej vo vyfuku tak akurat. Otacky pekne reguluje, a chod motora je paradny. Tak este raz dakujem vsetkym za rady a pomoc, mam z neho radost...

Stanekml
Příspěvky: 5
Registrován: pát úno 04, 2011 6:12 pm

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#285 Nový příspěvek od Stanekml »

Zdravím, před několika lety jsem si tento motor s komůrkou pořídil také se záměrem postavit okolo něho traktor. Traktor víceméně stojí, akorát je problém ho nastartovat. Motor prošel GO ve stylu:
- klikovka má nová ložiska, jak ta hlavní válečková + gufera. Tak i jehličková, jak v klice, tak i v pístu. Je logické, že i čepy jsou nové.
- válec je po výbrusu, včetně odpovídajícího pístu a kroužků.
- vstřikovací čerpadlo je po repasi si v Motorpalu. Tady je trochu zádrhel, původní pístek měl průměr 6mm (ten už se nedělá), tak tam dali průměr 7,5 mm. Údajně to tak dělají všem a funguje to. Prý......?
- vstřik je po repasi také. Tryska DC15S615. Seřízená na tlak cca 125 kg/cm2. Nekape a krásně rozprašuje.
- mezera mezi pístem a hlavou 0,7mm.
- kompresní tlak změřený manometrem cca 2,8 MPa.
- max dávka paliva seřízena šroubkem na 1,6 cm3 na 100 otáček ( bez startovací dávky). Se startovací dávkou to je 2cm3 na 100 ot.(trubičkou)
- předvstřik nastaven pomocí kapiláry a měřeno na pístu 6mm před HÚ se začne v kapiláře zvedat hladina.
- mezi blokem a zdvihátkem papírové těsnění 0,1mm. Mezi zdvihátkem a čerpadlem podložky celkem 0,3mm.

A nechce to chytnout. Má sice snahu tak 2-3 sekundy, ale nic. Motor startuju startérem, jinak bych se ucukal. Nepomáhá ani startovací sprej. Můžete mi prosim poradit co s tím? Co dělám blbě?

Děkuji za reakce.

Odpovědět

Zpět na „Motory“