SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Moribundus
Příspěvky: 313
Registrován: čtv led 31, 2008 7:36 pm
Bydliště: Chrudim

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#136 Nový příspěvek od Moribundus »

Tak máš aspoň vzor. Vzhůru do toho!!!!!!!!!

Uživatelský avatar
Berny
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 01, 2009 8:16 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#137 Nový příspěvek od Berny »

Mě bylo furt divné, proč by motor v tak dobrém stavu tak špatně startoval. Mít samozápalné doutnáky, tak je to asi lepší. Ale po téhle zkušenosti bych každému, kdo má hlavu s komůrkou doporučil určitě žhavení. Máme přece ty naše stroje pro radost a ne abychom se s nima jen rozštilovali. Potřebuju přít k traktoru, nastartovat a jet.

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20652
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#138 Nový příspěvek od ota »

Mám tam přidělanej alternátor ze škodovky. Jde to velice snadno. Akorát jsem možná musel přehodit řemeničku. Na škodovce byla tuším desítka a tady ja třináctka. Tak jsem měl doma z alternátoru na třináctku a tak jsem ji jen přehodil. Potom jsem upravil držák a vyrobil jen napínák. Přehodil relátko za jiné ze škodovky a už se jelo. Traktůrek chodil většinou jen v nižších otáčkách a to původni dynamo bylo slabé. Když se svítilo večer a párkrát startovalo, tak byla baterka brzo vybitá. Potom jsem dal alternátor a dobrý. Měl jsem v traktůrku baterku aspoň 7 roků Když jsem prodával auto, tak jsem je prohodil. V autě byla rok koupená baterka nová a traktůrek 7 roků. Byla bez jakého koli problému po celou dobu co v traktůrku byla. Ale raději jsem je přehodil. A tahle je tam od jara a zatím dobrý. Tu původní jsem nabijel jednou za 7 let. A to když jsem jel domů v létě a zapoměl jsem zhasnout světla v garáži. Přišel jsem za 5 dní a byla bez proudu. Tak jsem ji nabil a startovala zase dál jako by nic.
Přílohy
PA180520.JPG

Uživatelský avatar
Berny
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 01, 2009 8:16 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#139 Nový příspěvek od Berny »

Na aukru prodává týpek frézu M6, přesně s tím motorem co mám já. 1D80-první model.
http://www.aukro.cz/item898880301_freza ... diesel.htm

drpepa
Příspěvky: 664
Registrován: čtv dub 14, 2011 5:08 pm
Bydliště: Nový Jičín

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#140 Nový příspěvek od drpepa »

Dobrý den, nechal jsem měnit klikovku, píst, válec na tomto motoru Slavia 1D80 a potřeboval bych poradit, jak seštelova vstřikovací čerpadlo. Poradí mi někdo? Díky

brichatec
Příspěvky: 57
Registrován: ned dub 11, 2010 12:57 pm
Bydliště: Humpolec

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#141 Nový příspěvek od brichatec »

Chlapi chtěl bych se vás zkušenějších borců zeptat na dvě věci.Mám motor 1D80 z elektrocentrály momentálně již našroubovaný na fréze PF-62.Mám nachystaný věci na elektroinstalaci.Je potřeba vyměnit dynymo za alternátor?Druhá věc jestli je ozubený věnec setrvačníku stejnýjako u motoru 1D90.Děkuji za rady a názory.

michal.cabala
Příspěvky: 7
Registrován: stř úno 22, 2012 6:45 pm
Bydliště: Prešov

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#142 Nový příspěvek od michal.cabala »

Na ten veniec by som sa aj ja rad opytal. Nema niekto taky veniec na predaj? Poprípade neviete poradiť z čoho by tam pasoval?

duff74
Příspěvky: 163
Registrován: stř zář 28, 2011 8:17 pm
Bydliště: Holešov - Žopy

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#143 Nový příspěvek od duff74 »

Zdravím, jsem "traktorový panic", ale jsem celkem učenlivý :). Pořídil jsem si traktůrek s pracovním názvem Plkátor s tímto motorem a potřeboval bych pár rad:

1. jaký typ motorového oleje a kolik se používá?

2. To samé s převodovkou Š 1203:kolik a jakého převod. oleje.

Další dotazy bodou v brzké době následovat... :)

Díky

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#144 Nový příspěvek od chobotek »

Do motoru M6A nebo M6AD. Nejlíp zjistit co tam bylo doteď, jinak je možné nalitím M6AD způsobit větší či menší problém. Já leju M6A, protože alespoň částečně shoří a nelítá z výfuku. Nalévá se po horní rysku.
Té převodovce je to s tímhle výkonem více méně jedno. Většinou do ní leju PP80, protože ho mám sud.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#145 Nový příspěvek od kenybz »

nedávno jsem viděl na netu foto frézy tj6,5 a měl tam přidělaná startér z reduktorem snad z felicie
no a na přední řemenici měl předělanů část setrváku i s věncem z osobáku a vedle byl startér na dělaní přírubě docel dobrý a jedno duchý nápad jak udělat startování
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#146 Nový příspěvek od kenybz »

tady je foto z inzerce ale časem inzerát zmizí tak si to uložte
http://dum.bazos.cz/inzerat/19501474/Prodam.php
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

duff74
Příspěvky: 163
Registrován: stř zář 28, 2011 8:17 pm
Bydliště: Holešov - Žopy

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#147 Nový příspěvek od duff74 »

Tak to mám i já a shodou okolností jsem traktůrek koupil od téhož člověka. Jen nevím, jestli je ten startér z Feldy a mám ho na opačné straně.

Chobotek: takže jestli tomu dobře rozumím, tak pokud nevím co za olej tam je, tak je lepší dát jen M6A. Platí údaj co jsem tady vyčetl 4kg oleje, tzn 3,8 litru?

A dočetl jsem se tady, že je občas třeba vypustit nějaký odkalovací šroub, nebo něco v tom smyslu zespodu motoru.

Omluvte mé pro vás nejapné dotazy, ale když už si něco pořídím, tak se o to snažím i starat. Díky

Uživatelský avatar
charlie
Příspěvky: 221
Registrován: úte říj 21, 2008 2:37 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#148 Nový příspěvek od charlie »

Tam nezáleží na tom, kde je, ale jak je otočený.Pokud je startér pastorkem dopředu ( myšleno
po směru jízdy ), pak je to Felda, nebo tam může být nějaký bez převodu, ale ze řady
Škoda 1000, 100, 105, Favorit atd.Když by se montoval pastorkem dozadu ( třeba věnec na setrvačníku a startér podél motoru ) pak se musí použít Š 1203, Oktávka apod.

Uživatelský avatar
cont33
Příspěvky: 3250
Registrován: úte říj 21, 2008 10:11 pm
Bydliště: Trenčín

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#149 Nový příspěvek od cont33 »

Tak ja na štartovanie používam kus upínaceho pásu z nakladneho auta... Ke to ta klasická oranžová. odrezal som s nej 2 metre zahol koniec tak na 3cm a zohtiat to plamenom aby sa tie vlakna zlepili dohromady a tým mi vznikol umelohmotný "plech" :D ktorý sa pôvodne nitoval na koniec štartovacieho bazmeku... 8) je to parada nieje problem. No a k tomu štartovaniu klukovku otočiť dolava pokial volne ide a žiadne rozhúpavanie. Len potiahneš a motor beží... Rozhupava sa len ked štartuješ klukou...
ak niekto niečo chce tak pisať na cont7133@gmail.com Už tu niesom. V poslednom čase zaberá miesto každý príspevok.

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#150 Nový příspěvek od chobotek »

Vsadím se o flašu, že ten motor, co je na obrázku v tom inzerátu bys takhle nenastartoval. Má nepřímý vstřik. Jinak si taky myslím, že je lepší mít motor s přímým vstřikem, v dobrém stavu a startovat pásem nebo klikou. Klikou je to rychlejší.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Odpovědět

Zpět na „Motory“