SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- Moribundus
- Příspěvky: 313
- Registrován: čtv led 31, 2008 7:36 pm
- Bydliště: Chrudim
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Tak máš aspoň vzor. Vzhůru do toho!!!!!!!!!
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Mě bylo furt divné, proč by motor v tak dobrém stavu tak špatně startoval. Mít samozápalné doutnáky, tak je to asi lepší. Ale po téhle zkušenosti bych každému, kdo má hlavu s komůrkou doporučil určitě žhavení. Máme přece ty naše stroje pro radost a ne abychom se s nima jen rozštilovali. Potřebuju přít k traktoru, nastartovat a jet.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Mám tam přidělanej alternátor ze škodovky. Jde to velice snadno. Akorát jsem možná musel přehodit řemeničku. Na škodovce byla tuším desítka a tady ja třináctka. Tak jsem měl doma z alternátoru na třináctku a tak jsem ji jen přehodil. Potom jsem upravil držák a vyrobil jen napínák. Přehodil relátko za jiné ze škodovky a už se jelo. Traktůrek chodil většinou jen v nižších otáčkách a to původni dynamo bylo slabé. Když se svítilo večer a párkrát startovalo, tak byla baterka brzo vybitá. Potom jsem dal alternátor a dobrý. Měl jsem v traktůrku baterku aspoň 7 roků Když jsem prodával auto, tak jsem je prohodil. V autě byla rok koupená baterka nová a traktůrek 7 roků. Byla bez jakého koli problému po celou dobu co v traktůrku byla. Ale raději jsem je přehodil. A tahle je tam od jara a zatím dobrý. Tu původní jsem nabijel jednou za 7 let. A to když jsem jel domů v létě a zapoměl jsem zhasnout světla v garáži. Přišel jsem za 5 dní a byla bez proudu. Tak jsem ji nabil a startovala zase dál jako by nic.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Na aukru prodává týpek frézu M6, přesně s tím motorem co mám já. 1D80-první model.
http://www.aukro.cz/item898880301_freza ... diesel.htm
http://www.aukro.cz/item898880301_freza ... diesel.htm
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Dobrý den, nechal jsem měnit klikovku, píst, válec na tomto motoru Slavia 1D80 a potřeboval bych poradit, jak seštelova vstřikovací čerpadlo. Poradí mi někdo? Díky
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Chlapi chtěl bych se vás zkušenějších borců zeptat na dvě věci.Mám motor 1D80 z elektrocentrály momentálně již našroubovaný na fréze PF-62.Mám nachystaný věci na elektroinstalaci.Je potřeba vyměnit dynymo za alternátor?Druhá věc jestli je ozubený věnec setrvačníku stejnýjako u motoru 1D90.Děkuji za rady a názory.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř úno 22, 2012 6:45 pm
- Bydliště: Prešov
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Na ten veniec by som sa aj ja rad opytal. Nema niekto taky veniec na predaj? Poprípade neviete poradiť z čoho by tam pasoval?
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Zdravím, jsem "traktorový panic", ale jsem celkem učenlivý . Pořídil jsem si traktůrek s pracovním názvem Plkátor s tímto motorem a potřeboval bych pár rad:
1. jaký typ motorového oleje a kolik se používá?
2. To samé s převodovkou Š 1203:kolik a jakého převod. oleje.
Další dotazy bodou v brzké době následovat...
Díky
1. jaký typ motorového oleje a kolik se používá?
2. To samé s převodovkou Š 1203:kolik a jakého převod. oleje.
Další dotazy bodou v brzké době následovat...
Díky
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Do motoru M6A nebo M6AD. Nejlíp zjistit co tam bylo doteď, jinak je možné nalitím M6AD způsobit větší či menší problém. Já leju M6A, protože alespoň částečně shoří a nelítá z výfuku. Nalévá se po horní rysku.
Té převodovce je to s tímhle výkonem více méně jedno. Většinou do ní leju PP80, protože ho mám sud.
Té převodovce je to s tímhle výkonem více méně jedno. Většinou do ní leju PP80, protože ho mám sud.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
- kenybz
- Příspěvky: 15216
- Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
- Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
nedávno jsem viděl na netu foto frézy tj6,5 a měl tam přidělaná startér z reduktorem snad z felicie
no a na přední řemenici měl předělanů část setrváku i s věncem z osobáku a vedle byl startér na dělaní přírubě docel dobrý a jedno duchý nápad jak udělat startování
no a na přední řemenici měl předělanů část setrváku i s věncem z osobáku a vedle byl startér na dělaní přírubě docel dobrý a jedno duchý nápad jak udělat startování
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos
- kenybz
- Příspěvky: 15216
- Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
- Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
tady je foto z inzerce ale časem inzerát zmizí tak si to uložte
http://dum.bazos.cz/inzerat/19501474/Prodam.php
http://dum.bazos.cz/inzerat/19501474/Prodam.php
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Tak to mám i já a shodou okolností jsem traktůrek koupil od téhož člověka. Jen nevím, jestli je ten startér z Feldy a mám ho na opačné straně.
Chobotek: takže jestli tomu dobře rozumím, tak pokud nevím co za olej tam je, tak je lepší dát jen M6A. Platí údaj co jsem tady vyčetl 4kg oleje, tzn 3,8 litru?
A dočetl jsem se tady, že je občas třeba vypustit nějaký odkalovací šroub, nebo něco v tom smyslu zespodu motoru.
Omluvte mé pro vás nejapné dotazy, ale když už si něco pořídím, tak se o to snažím i starat. Díky
Chobotek: takže jestli tomu dobře rozumím, tak pokud nevím co za olej tam je, tak je lepší dát jen M6A. Platí údaj co jsem tady vyčetl 4kg oleje, tzn 3,8 litru?
A dočetl jsem se tady, že je občas třeba vypustit nějaký odkalovací šroub, nebo něco v tom smyslu zespodu motoru.
Omluvte mé pro vás nejapné dotazy, ale když už si něco pořídím, tak se o to snažím i starat. Díky
- charlie
- Příspěvky: 221
- Registrován: úte říj 21, 2008 2:37 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Tam nezáleží na tom, kde je, ale jak je otočený.Pokud je startér pastorkem dopředu ( myšleno
po směru jízdy ), pak je to Felda, nebo tam může být nějaký bez převodu, ale ze řady
Škoda 1000, 100, 105, Favorit atd.Když by se montoval pastorkem dozadu ( třeba věnec na setrvačníku a startér podél motoru ) pak se musí použít Š 1203, Oktávka apod.
po směru jízdy ), pak je to Felda, nebo tam může být nějaký bez převodu, ale ze řady
Škoda 1000, 100, 105, Favorit atd.Když by se montoval pastorkem dozadu ( třeba věnec na setrvačníku a startér podél motoru ) pak se musí použít Š 1203, Oktávka apod.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Tak ja na štartovanie používam kus upínaceho pásu z nakladneho auta... Ke to ta klasická oranžová. odrezal som s nej 2 metre zahol koniec tak na 3cm a zohtiat to plamenom aby sa tie vlakna zlepili dohromady a tým mi vznikol umelohmotný "plech" ktorý sa pôvodne nitoval na koniec štartovacieho bazmeku... je to parada nieje problem. No a k tomu štartovaniu klukovku otočiť dolava pokial volne ide a žiadne rozhúpavanie. Len potiahneš a motor beží... Rozhupava sa len ked štartuješ klukou...
ak niekto niečo chce tak pisať na cont7133@gmail.com Už tu niesom. V poslednom čase zaberá miesto každý príspevok.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Vsadím se o flašu, že ten motor, co je na obrázku v tom inzerátu bys takhle nenastartoval. Má nepřímý vstřik. Jinak si taky myslím, že je lepší mít motor s přímým vstřikem, v dobrém stavu a startovat pásem nebo klikou. Klikou je to rychlejší.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”