SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#106 Nový příspěvek od jano »

Nie všetky kryty zotrvačníku mali otvor. Odmeraj od hornej úvrate cez vymontovaný vstrekovač, prípadne rysku nanes na prednej strane .
Použi štandartný počet podložiek pod čerpadlo a doľad zdvihátkom. Ak to nepôjde uspokojivo, vyber prípadne pridaj podložku (a samozrejme opäť nastav) až to bude ono.
Nikdy som to nerobil takto exaktne, lebo len nedávno som sa to dočítal. Nebolo to ani treba, išlo to vždy dobre - inak by to samozrejme nešlo natočiť popruhom na jedno otočenie :-/

Uživatelský avatar
Berny
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 01, 2009 8:16 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#107 Nový příspěvek od Berny »

Nemá někdo zkušenost s předělání motoru 1D80 se žhavením?
Existuje nějaký žhavič, který by tam přímo pasoval, nebo se musí usoustružit nějaká redukce??? Nemám na ty doutnáky nervy :nene:

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#108 Nový příspěvek od jano »

Berny píše:Nemá někdo zkušenost s předělání motoru 1D80 se žhavením?
Existuje nějaký žhavič, který by tam přímo pasoval, nebo se musí usoustružit nějaká redukce??? Nemám na ty doutnáky nervy :nene:
Motory mohli mať aj štartér a vtom prípade mali aj žhavič.

Uživatelský avatar
Berny
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 01, 2009 8:16 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#109 Nový příspěvek od Berny »

Vím že bylo víc typů. Ale já mám asi ten první a tady startér ani příruba na startér není.

Uživatelský avatar
josip
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#110 Nový příspěvek od josip »

ten otvor je presne tu
Přílohy
Snímka005.jpg

Uživatelský avatar
Berny
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 01, 2009 8:16 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#111 Nový příspěvek od Berny »

Díky za foto. Já tam ten otvor nemám. Mám asi nějaký jiný tip. Ale už jsem ten předvstřik nastavil. Startování se zlepšilo, za tepla se mi dokonce podařilo to nastartovat klikou. Ale za studena to pořád není jak bych si představoval. Napoprvé.

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#112 Nový příspěvek od jano »

Berny píše:Díky za foto. Já tam ten otvor nemám. Mám asi nějaký jiný tip. Ale už jsem ten předvstřik nastavil. Startování se zlepšilo, za tepla se mi dokonce podařilo to nastartovat klikou. Ale za studena to pořád není jak bych si představoval. Napoprvé.
Ak si to natočil kľukov tak je motor v poriadku. Motory zo štartérom a bez sa vyrábali asi súbežne akurát pre armádu štartér a pre civilov popruh. Popruhom sa to treba naučiť, ale jednoduchšie ako kľukov. Ale Bez "doutnaku nikoliv".

Uživatelský avatar
josip
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#113 Nový příspěvek od josip »

jano píše:
Berny píše:Díky za foto. Já tam ten otvor nemám. Mám asi nějaký jiný tip. Ale už jsem ten předvstřik nastavil. Startování se zlepšilo, za tepla se mi dokonce podařilo to nastartovat klikou. Ale za studena to pořád není jak bych si představoval. Napoprvé.
Ak si to natočil kľukov tak je motor v poriadku. Motory zo štartérom a bez sa vyrábali asi súbežne akurát pre armádu štartér a pre civilov popruh. Popruhom sa to treba naučiť, ale jednoduchšie ako kľukov. Ale Bez "doutnaku nikoliv".
ide to aj bez dutnaku riadne rozhupes motor a potiahnes a mysi naskocit maximalne na stvrty pokus

Uživatelský avatar
charlie
Příspěvky: 221
Registrován: úte říj 21, 2008 2:37 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#114 Nový příspěvek od charlie »

No napoprvé se studený také někdy nepovede.Chce to před prvním startem vytočit držák doutnáku a při plné dávce tak třikrát otočit motorem ( aby si tryska " vrzla " ).Motor se zastavuje při minimální dávce a startuje se na plnou a tlak v potrubí ke vstřiku taky postupně klesne.Tak je třeba " natlakovat" potrubí ke vstřiku.Nebudu rozvíjet teorie, takhle se to osvědčilo.Podle poslední fotky soudím, že mám buď starší model motoru, nebo ty motory se startérem měly i jinou hlavu.Takže se omezím na ty s držákem doutnáku umístěným vzadu.
Závit M 10x1, v určité době jsme dělali pokusy se žhavicí svíčkou vyrobenou v "polních" podmínkách ze šestihranu, nějaké keramiky a uhlíku z tužkové baterie. Fungovala dobře , ale bylo nutno udržovat baterii.Žhavilo se i zdrojem, ale když se jelo do lesa a nechtěl jsem tahat baterii a kabely, tak nakonec vyhrály doutnáky.( To ješte ty původní, samozápalné, od českého výrobce, používané u železnice, které byly za cenu zanedbatelnou a na start se dala použít jen půlka.Poslední jsem kupoval v Agrozetu, jsou z Německa, funkční je jen jeden konec, takže se nedají dělit napůl a cena je 6,-Kč za kus - no, baterie taky podražily.)
A snad ještě jedna zkušenost.Nevím jak dlouho by vydržela baterie namontovaná přimo na PéeFku.Když pominu fakt, že není vyřešené nabíjení ( šlo by udělat za cenu určité ztráty výkonu), tak určitě vibrace stroje ( a ty jsou dost velké ) baterii na životnosti nepřidají.
Takže po těchto zkušenostech jsem se nakonec vrátil k doutnákům a to funguje.Kdo má motor z možností montáže startéru, tak to je jiná.Ale tahle původní, nejjednodušší verze, která potřebuje jen trochu dnes již " podřadného " oleje a " nějakou " naftu, trochu namazat a jednou do roka odbahnit ( přeháním, ale není to miláček, je to na práci ) má také něco do sebe.

Uživatelský avatar
josip
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#115 Nový příspěvek od josip »

ja prvy krat startujem popruhom je to silnejsie ako startrom a potom normalne na sterter a este nemam dobilanie tak to mam len tak z baterky a na jedno nabitie baterky to nastartujem minimalne 20 x

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#116 Nový příspěvek od jano »

1D80 sa vyrábali dlho ale sa líšili typmi hláv. Prvé išlo natočiť bez "dútnaka" len keď boli vyložene teplé. Neskorší typ mal hlavu ako 1D90 a tie sú ľahšie štartovatelné.
Nemať štartér a rozmýšlať o elektrickom žhavení nie je moc dobrá cesta. "Ušúlať" z monterkoviny alebo inej látky "dutnak" nie je žiadny problém a samozrejme treba to nacvičiť, ako aj štart popruhom. Problém asi je, že Ti to nemá kto ukázať a " z ľudovej slovesnosti" je to dosť ťažko pochopiť. Samozrejme pokial Ti motor vstrekoval až na HÚ je to popruhom dosť nemožné. Popruhom musíš motor tak rozhúpať, že počuješ vstreknutie ale HÚ neprekonáš. Po troch takýchto kmitoch (kde si počul vstrekovač) prekonáš HÚ a motor ide. Toto zvládne aj 15 ročný subtilný chlapec. Dôležité je vedieť, koľko má byť pridané - to treba zistiť. No keď si natočil kľukou - tak nie je očom.

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#117 Nový příspěvek od kenybz »

dobra vec se podarila 8)
nemuzes cekat ze to bude chytat na drc je to stara konstrukce..ale jinak je ten motor uplne perfektni hlavne co se tyka spotreby na tu dobu uplne uzasne josip ten motor ani nevypina kdyz neco dela necha ho blafkat navolnobeh
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

fanous p
Příspěvky: 25
Registrován: pát čer 19, 2009 8:10 pm

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#118 Nový příspěvek od fanous p »

jo berny to co tu chlapi pisou o startovani a kolebani a vrzani trysky to je vse öpravdu zaklad pro dobry start,a neboj na to prijdes co oni mysli,to pujde casem 8)

fanous p
Příspěvky: 25
Registrován: pát čer 19, 2009 8:10 pm

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#119 Nový příspěvek od fanous p »

berny nekde jsem tu na foru cetl ze celkem lehce se da uspusobit soustruhem zhavič z
multikary,a take ze se osvedcil jako spolehlivy,zkus to prolistovat nekde se tu o tom pise franta

Uživatelský avatar
josip
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#120 Nový příspěvek od josip »

kenybz píše:dobra vec se podarila 8)
nemuzes cekat ze to bude chytat na drc je to stara konstrukce..ale jinak je ten motor uplne perfektni hlavne co se tyka spotreby na tu dobu uplne uzasne josip ten motor ani nevypina kdyz neco dela necha ho blafkat navolnobeh
:ano: :ano: :ano: :ano: :ano: :ano: :ano: :ano: :ano: :prace:

Odpovědět

Zpět na „Motory“