Motor multicar m22

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
kinderkamion22
Příspěvky: 2
Registrován: pát srp 03, 2018 9:49 am
Bydliště: Klatovy

Motor multicar m22

#1 Nový příspěvek od kinderkamion22 »

Dobrý den vespolek. Řeším menší záhadu okolo mojí m22 a koukal jsem že spousta z Vás používá m22 nebo její motor v nějakém stroji a tak se na Vás obracím. Na svém motoru jsem objevil že mám na štěrbinovém/lamelovém filtru jakési "vratidélko" místo táhla od akcelerátoru. Ten filtr by se měl přeci protočit při každém zmáčknutí plynu ne? Koupil jsem ji nedávno a majitel předemnou neni schopný dohledat v paměti co tam lil za olej snad prý nějakej 15w40 tak chci dát m7ads jen se modlím aby tam neměl m6a.. Proto chci pořádně vypucovat odstředivku a dát do chodu ten filtr přikladám foto.. Máte to někdo tak? A jestli ano to s tím občas točíte? Díky


Nejde mi sem dat foto ale našel jsem stejnou "kličku" na motoru na internetu přikládám odkaz je to ta hliniková vlevo nad hlavní řemwnicí díky za odpověď http://www.aarrgghh.co.uk/ratbikes/Dies ... ator07.jpg

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: Motor multicar m22

#2 Nový příspěvek od Sorbus »

Mrkni se na stránky Multicar klubu, je tam několik variant včetně fotek v sekci poradna. Nebo jak píšeš, občas ručně protočit.
Na všechno nám treba špecialistou !

Uživatelský avatar
Britt
Příspěvky: 19329
Registrován: čtv lis 06, 2008 9:04 pm
Bydliště: Poděbrady

Re: Motor multicar m22

#3 Nový příspěvek od Britt »

Také se to připojovalo lankem na spojkový pedál
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.

kinderkamion22
Příspěvky: 2
Registrován: pát srp 03, 2018 9:49 am
Bydliště: Klatovy

Re: Motor multicar m22

#4 Nový příspěvek od kinderkamion22 »

Ok vypucoval jsem odstředivku trochu jsem zarochal s tim filtrem a nalil m7ads davam ho i do avie. Drzte palce at se to nelizne treba za tyden tu odstredivku jeste skouknu diky 8)

Uživatelský avatar
radll
Příspěvky: 145
Registrován: stř led 18, 2012 11:23 am
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom

Re: Motor multicar m22

#5 Nový příspěvek od radll »

Ja som sa dlho odhodlaval meniť olej. Nakoniec som celý filter do plieška rozobral lebo na každom už za tie roky bol nanos karbónu. Odstredivka je zase háklivá na upchatie trisiek. Nehovoriac o tom že na spodu olejovej vane som mal mnoho podložiek. Proste tam napadaly pri vybratom čerpadle :D Odporúčam po rokoch práce dať dole spodný krit olejovej vane a vyčistiť rebrá. K typu oleja respektíve k zmene aj v starých príručkách sa odporuča použiť preplachoví olej. Ja som použil benzín. V priručkách je tiež písaný letný a zimný olej. Malo kto sa zamyšla nad tím že kluka a ojnice majú bronzové ložiská.
Keď máš obavy z upchatia častejšie vymieňaj olej.
kto nič nerobí,nič nepokazí

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: Motor multicar m22

#6 Nový příspěvek od Sorbus »

Bronzové ložiska na klice a ojnici jsou do cca 1969, po modernizaci na ojnicích tenkostěnné pánve jako má M 24,25 .
Na všechno nám treba špecialistou !

Uživatelský avatar
radll
Příspěvky: 145
Registrován: stř led 18, 2012 11:23 am
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom

Re: Motor multicar m22

#7 Nový příspěvek od radll »

A tie sú vyliate bronzom. Technologiou odstredivého liatia. Renováciu takýchto ložisk už nikto nerobí. Pri go niekto nekupuje originál ložiská ale ich vyrába s kusu bronzu. Aj ja som si ich vyrabal . Bronzové ložiská sú haklivejšie na čistotu a viskozitu. Ďalšia vec je že je to motor vzduchom chladený kde je olej viac teplotne namáhaný.
Určite niesu tam valčekové ložiská.
kto nič nerobí,nič nepokazí

Sadra17
Příspěvky: 6109
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Motor multicar m22

#8 Nový příspěvek od Sadra17 »

nemyslíš že dnešní byt ty "nejhorší" oleje jsou něco jinýho než oleje v 60. letech ?
malej traktorista v malým traktoru

Odpovědět

Zpět na „Motory“