Motor multicar m22
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát srp 03, 2018 9:49 am
- Bydliště: Klatovy
Motor multicar m22
Dobrý den vespolek. Řeším menší záhadu okolo mojí m22 a koukal jsem že spousta z Vás používá m22 nebo její motor v nějakém stroji a tak se na Vás obracím. Na svém motoru jsem objevil že mám na štěrbinovém/lamelovém filtru jakési "vratidélko" místo táhla od akcelerátoru. Ten filtr by se měl přeci protočit při každém zmáčknutí plynu ne? Koupil jsem ji nedávno a majitel předemnou neni schopný dohledat v paměti co tam lil za olej snad prý nějakej 15w40 tak chci dát m7ads jen se modlím aby tam neměl m6a.. Proto chci pořádně vypucovat odstředivku a dát do chodu ten filtr přikladám foto.. Máte to někdo tak? A jestli ano to s tím občas točíte? Díky
Nejde mi sem dat foto ale našel jsem stejnou "kličku" na motoru na internetu přikládám odkaz je to ta hliniková vlevo nad hlavní řemwnicí díky za odpověď http://www.aarrgghh.co.uk/ratbikes/Dies ... ator07.jpg
Nejde mi sem dat foto ale našel jsem stejnou "kličku" na motoru na internetu přikládám odkaz je to ta hliniková vlevo nad hlavní řemwnicí díky za odpověď http://www.aarrgghh.co.uk/ratbikes/Dies ... ator07.jpg
Re: Motor multicar m22
Mrkni se na stránky Multicar klubu, je tam několik variant včetně fotek v sekci poradna. Nebo jak píšeš, občas ručně protočit.
Na všechno nám treba špecialistou !
Re: Motor multicar m22
Také se to připojovalo lankem na spojkový pedál
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát srp 03, 2018 9:49 am
- Bydliště: Klatovy
Re: Motor multicar m22
Ok vypucoval jsem odstředivku trochu jsem zarochal s tim filtrem a nalil m7ads davam ho i do avie. Drzte palce at se to nelizne treba za tyden tu odstredivku jeste skouknu diky
Re: Motor multicar m22
Ja som sa dlho odhodlaval meniť olej. Nakoniec som celý filter do plieška rozobral lebo na každom už za tie roky bol nanos karbónu. Odstredivka je zase háklivá na upchatie trisiek. Nehovoriac o tom že na spodu olejovej vane som mal mnoho podložiek. Proste tam napadaly pri vybratom čerpadle Odporúčam po rokoch práce dať dole spodný krit olejovej vane a vyčistiť rebrá. K typu oleja respektíve k zmene aj v starých príručkách sa odporuča použiť preplachoví olej. Ja som použil benzín. V priručkách je tiež písaný letný a zimný olej. Malo kto sa zamyšla nad tím že kluka a ojnice majú bronzové ložiská.
Keď máš obavy z upchatia častejšie vymieňaj olej.
Keď máš obavy z upchatia častejšie vymieňaj olej.
kto nič nerobí,nič nepokazí
Re: Motor multicar m22
Bronzové ložiska na klice a ojnici jsou do cca 1969, po modernizaci na ojnicích tenkostěnné pánve jako má M 24,25 .
Na všechno nám treba špecialistou !
Re: Motor multicar m22
A tie sú vyliate bronzom. Technologiou odstredivého liatia. Renováciu takýchto ložisk už nikto nerobí. Pri go niekto nekupuje originál ložiská ale ich vyrába s kusu bronzu. Aj ja som si ich vyrabal . Bronzové ložiská sú haklivejšie na čistotu a viskozitu. Ďalšia vec je že je to motor vzduchom chladený kde je olej viac teplotne namáhaný.
Určite niesu tam valčekové ložiská.
Určite niesu tam valčekové ložiská.
kto nič nerobí,nič nepokazí
Re: Motor multicar m22
nemyslíš že dnešní byt ty "nejhorší" oleje jsou něco jinýho než oleje v 60. letech ?
malej traktorista v malým traktoru