Motor 1.8T 110kW

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
sim111
Příspěvky: 473
Registrován: pát dub 03, 2015 1:42 pm
Bydliště: Trnava

Motor 1.8T 110kW

#1 Nový příspěvek od sim111 »

Čaute chlapi, máte niekto skúsenosti s týmto motorom? prípadne na čo si dať pozor? Ďakujem za rady skúsenosti. :)

filipv
Příspěvky: 127
Registrován: pát bře 30, 2012 10:39 am
Bydliště: jičín

Re: Motor 1.8T 110kW

#2 Nový příspěvek od filipv »

Ahoj
motor mám v octavii, je několik druhů, lišící se kódem - mám AGU - jedna lambda sonda, ovládání plynu lankem, AUM - dvě lambda sondy, elektronický plyn. Jinak výborný motor, silný, rychlý s pěknou spotřebou, dlouhodobý průměr kolem 6,4l, ale je lepší na delší vzdálenosti, krátké trasy jsou znát na spotřebě. Nejlepší co se dávalo do octávii, ty dnešní krámy se s tím nedají srovnat.

kutil tim
Příspěvky: 1301
Registrován: pát srp 28, 2009 5:00 pm

Re: Motor 1.8T 110kW

#3 Nový příspěvek od kutil tim »

První série motorů měly velkou spotřebu oleje.....

Johnny55
Příspěvky: 359
Registrován: pon bře 11, 2013 11:57 am
Bydliště: Trenčín

Re: Motor 1.8T 110kW

#4 Nový příspěvek od Johnny55 »

treba davať pozor na turbo, treba s tým vedieť ako jazdiť. Nemyslim techniku ale štýl jazdy, zahrievanie, dochladzovanie....a to plati pre turbá všeobecne

filipv
Příspěvky: 127
Registrován: pát bře 30, 2012 10:39 am
Bydliště: jičín

Re: Motor 1.8T 110kW

#5 Nový příspěvek od filipv »

Jo s tím turbem to je taková univerzální rada, co každý dává ale nikdo to nedodržuje. Tyhle motory mají naštěstí ještě turbo s obtokem, žádné naklápějící lopatky co zatuhnou, navíc benzín to turbo nezanese sazemi, takže pokud se bude dobře mazat vydrží hodně dlouho. Olej měním po 15 000 km, mezi tím doleju tak litr, olej 10W-40, najeto mám kolem 250 tis, takže spotřeba oleje nijak dramatická, když si vezmu nová dnešní auta tak mají i v manuálu napsáno že spotřeba oleje 0,5l/1000km je normální! Jinak rozvody se dělají po 180 000km. Jediné co mi odešlo byl zapalovací modul, jelo to pak na tři válce, nový za 1800,- výměna na dva šroubky a dva kabely. Pak ještě odchází zapalovací cívky, každý válec má svoji nasazenou na svíčce, ale je to dle roku výroby, já mám původní z ještě ekonomicky nevylepšené serie a ty drží. Jinak stojí asi 1500 jedna.

romie
Příspěvky: 1605
Registrován: pon čer 06, 2011 11:38 am
Bydliště: Přišimasy

Re: Motor 1.8T 110kW

#6 Nový příspěvek od romie »

Ahoj, taky mám koktavku s tímto motorem, kód ARX, a odešla mi cívka, nicméně jsem si našel, že na ně byla svolávací akce, a bez problémů mi je vyměnili. Jen mě teď zlobí čerpadlo, a sehnat na 4x4 je opravdu lahůdka....

sim111
Příspěvky: 473
Registrován: pát dub 03, 2015 1:42 pm
Bydliště: Trnava

Re: Motor 1.8T 110kW

#7 Nový příspěvek od sim111 »

No je mi jasné, že všetky tie motory budú mať 250 000 km za sebou a bude treba do toho niečo investovať. Ale zatiaľ sa mi tento motor pozdáva vo viacerých ohľadoch. Diesel nechcem a toto je podľa mňa najlepší koncernový benzín. ja osobne mením olej po 10 000 km a že liter dolejem ma nezabije. :)

sim111
Příspěvky: 473
Registrován: pát dub 03, 2015 1:42 pm
Bydliště: Trnava

Re: Motor 1.8T 110kW

#8 Nový příspěvek od sim111 »

Ešte by som sa spýtal na spotrebu? Dá sa s tým jazdiť pod 8 litrov nie? :)
A tiež tu niekto spomenul pohon 4x4, oplatí sa to nie je s tým viac problémov ako úžitku? ja by som ho asi využil aj ked mám ako 4x4 iné auto ale jeden nikdy nevie.

Uživatelský avatar
tobig
Příspěvky: 382
Registrován: úte zář 27, 2016 7:15 pm
Bydliště: Opava

Re: Motor 1.8T 110kW

#9 Nový příspěvek od tobig »

1,8T pětiventil jsem měl v B5 v tipronicu, prodával jsem to auto před třemi roky s 320tkm a furt to jelo jak z praku.... teda na osmnáctistovku... 8) asi nejlepší motor, co kdy pašík měl ..... :ano:
EX - Iseki TU155 a bazmeky k tomu
Přídavná hydraulika Iseki
TA 227 Chelsea


... a neberte život moc vážně, stejně z něj nevyváznete živí...

Johnny55
Příspěvky: 359
Registrován: pon bře 11, 2013 11:57 am
Bydliště: Trenčín

Re: Motor 1.8T 110kW

#10 Nový příspěvek od Johnny55 »

filipv: Tak neviem ako ty ale ja určite ano...mam original turbo na benzine 230tis a nema naznak piskania ani opotrebenia. Je chladene vodou a taktiež má variabilne naklapanie stacionarnych lopatiek. A taktiež dávam Mobil1 5w50 čo si myslím že pre benzinove turbomotory je dobrá voľba.
Samozrejme je to aj o jazde do kopca a potom z kopca napriklad alebo pri prechode zo sportovej jazdy okamzite do kludnej a pod...ale to je debata tak pri pive. Co sa toho oleja tyka, mal so dole veko ventilov (prdlo mi tesnenie) a ku podivu vačky a hydroštely mali stale po sebe stopy iba z obrabacich strojov :) teda skoro žiadne znaky použivania, čo ma prekvapilo. Motor pomaly zahrievam, obzvlašt v zime. Taktiež mam stale ppôvodnú spojku a dvojhmotu. A z vnutra bol motor čisty. Ja mam 2,0T volvo

sim111
Příspěvky: 473
Registrován: pát dub 03, 2015 1:42 pm
Bydliště: Trnava

Re: Motor 1.8T 110kW

#11 Nový příspěvek od sim111 »

Tak ďakujem zatiaľ za rady teraz ostáva nájsť nejaký slušný kus a hádam u mňa ešte pár tisíc km potiahne. :) motor s turbom som ešte nemal tak si musím naštudovať ako na to :)

filipv
Příspěvky: 127
Registrován: pát bře 30, 2012 10:39 am
Bydliště: jičín

Re: Motor 1.8T 110kW

#12 Nový příspěvek od filipv »

A v čen ten motor vůbec chceš mít? Dával se do spousty modelů - Octavia, Superb, Passat, Golf, Bora, hodně do Audi - TT a další ...
Já teď kupovat něco s tímhle motorem tak scháním Octavii RS, nenapadenou tuningem, v použitelném stavu jsou docela v ceně, přes 120 000 a víc, ale u tohohle modelu se pokles ceny už zastavil a pokud se bude udržovat, tak její cena jen poroste. Nebo tu jak psal kolega, Octavii 1.8T 4x4, je to jediná octavia se 4x4 co není kombík, bylo jich vyrobeno celkem málo (asi 60 tis. ks) a ceněj se dost, ale i jak zmínil kolega, je to exot na kterého jsou dražší náhradní díly, ale zas, její cena už jen poroste.

sim111
Příspěvky: 473
Registrován: pát dub 03, 2015 1:42 pm
Bydliště: Trnava

Re: Motor 1.8T 110kW

#13 Nový příspěvek od sim111 »

Poviem pravdu ešte nie som rozhodnutý pre konkrétny model v prvom rade riešim motor ale asi Pasat, Superb alebo Okta. Na Slovensku O1 RS okolo 5000 takže cenu si rozhodne držia. Passat v dobrom stave okolo 4000. (pozerám sa po b5.5)

mourke
Příspěvky: 445
Registrován: stř říj 31, 2012 9:55 pm
Bydliště: Praha-východ

Re: Motor 1.8T 110kW

#14 Nový příspěvek od mourke »

Je to dobrý motor s celkem slušnou spotřebou, spolehlivostí, příjemným projevem.
Trpí však na usazování karbonu, takže hned po koupi to chce vanu dolů, vyčistit sací koš a vůbec nepřemýšlet, že by se to mělo odkládat.

Uživatelský avatar
StaPo3011
Příspěvky: 2436
Registrován: úte črc 22, 2014 8:54 am
Bydliště: Táborsko a Praha

Re: Motor 1.8T 110kW

#15 Nový příspěvek od StaPo3011 »

mám už asi 12 let Passata B5 s tímhle motorem (AEB, mechanickej plyn). Autu bylo letos 20 let, a motor i kastle stále drží.
S motorem jsem neměl vcelku žádný problémy. Sice se celou dobu trochu víc klepe (asi dvouhmota setrvák), ale za ty léta jsem si na to zvyknul. Ale u jinejch passatů s tímhle motorem se jim to tolik neklepe, co jsem tak koukal. Každej rok výměna oleje 5W-40 a filtru. Olej mi to nežere, dolejval jsem za ty léta snad jednou či dvakrát. Většinou když po výměně dám po horní rysku, tak při další výměně je tam stále ještě něco nad spodní ryskou. Na tachometru něco přes 200tis, z toho já jsem najel asi 120tis.
Na delší trasy s lehkou nohou na plynu a jednomužným obsazením se dá občas dostat i pod 7l,
ale po městě se nedostanu pod 10l ani náhodou. Je to spíš kočár na delší cesty. Ale vozejk bordelu za sebou to v případě potřeby utáhne velmi snadno, na spotřebu pak ale radši moc nekoukat.

Odpovědět

Zpět na „Motory“